mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Soo wat is lars dan snel! Dino ligt nog steeds op zn zij en ik zie hem niet snel doorrollen. Ach dat libido komt vanzelf wel weer! (Toch, hoop ik?! :)) Wel balen van je nachtrust, je kan echt er af en toe even doorheen zitten dan he. Maar goed komt vanzelf weer een nacht dat ie goed slaapt, hopelijk lig je dan niet zelf wakker!

Cocko, hoe was het bij de oogarts? Heeft ze een luiogje dan? Dat ze die pleister moet... sorry als je het al uitgelegd hebt maar ik ben het even kwijt.

Saar, ik ben blij dat ik zelf het niet gezien heb. Mijn vriend werd er door de arts bijgeroepen om te kijken hoe mooi ze het wel niet gehecht had :S Maar ik ben blij dat ik het niet gezien heb voor het dichtzat want dan zou ik het denk ik bijhoorlijk eng vinden allemaal. Zou je willen dat je het niet gezien had?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Wat leuk he dat draaien? Hanna kon al heel snel goed van haar buik naar haar rug en draait al een tijd van rug naar buik, maar als ze dat doet komt ze na een kwartier niet meer terug. Lekker brullen!
    Vervelend die gebroken nachten weer, mij breekt het ook op hoor... Vind het echt sneu voor de mensen (cocko) die het nog elke nacht hebben, maar het schijnt toch iets heel normaals te zijn.

Bailey: Ik had het inderdaad liever niet gezien. Ik hou dat beeld toch een beetje bij mij en dat is raar. Voor een volgende bevalling heb ik veeeeeeeeeeeel meer wensen van wat ik wel of niet wil.

Hanna begint trouwens steeds meer te kletsen en ze doet iets heel grappigs ze haalt adem door haar mondje met heeeeeel veel geluid en lachen dat ze dan doet. Ze begint wel te draken nu, soms huilt ze en dan kom je bij haar en dan is het ook een big smile.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Even snel: het verschil tussen beide ogen was nu weer minder dus moet in maart terug komen. En zo blijven we bezig he! Handig weer..

Hier in 't dorp is een meisje van net 6 jaar overleden, zo in triest. Was heel erg ziek maar goed, het is wel vreselijk allemaal.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Tjonge wat heftig is dat zeg! Je moet zo dankbaar zijn voor gezondheid en je verjaardag enzo. Van mij is een neefje verongelukt toen hij 7 was (paar jaar geleden) maar het heeft zo ontzettend veel inpackt! Soms denk ik wel wat zeur ik toch, we zijn allemaal gezond en hebben een dak en eten etc.

Wel fijn dat het meeviel met je dochter, maar je blijft er inderdaad druk mee.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: daar heb je helemaal gelijk in. Wij mopperen al over kleine dingetjes maar we moeten eigenlijk dankbaar zijn voor alles wat we hebben/krijgen.

Bleh, maar toch heb ik een baaldag! M'n dochter wilde d'r mond niet opendoen bij de tandarts ( de man heeft bijna de boel geforceerd zodat ik kwaad was), de verwarmingsketel is kapot, wasmachine staat op kinderbeveiliging en krijgen we er niet af :( En nu ga ik ramen zemen, dus hoop dat ik m'n benen wel heel houd! :D

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ooooh da's echt zo'n dag waarop je beter in bed had kunnen blijven, maar daar is het veel te mooi weer voor. Ooooooooh wat heerlijk!
    Hoe is het met je been/rug?

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    haha het is veel te mooi weer om binnen te blijven (op je bed..). Heb de ramen gezeemd, is goed gegaan :D

Tsja het wisselt. Gisteravond had ik echt veel pijn, kon ik bed ook niet lekker liggen. Lijkt toch dat er een zenuw klem zit, want zo voelt het wel. Pff. Maar vandaag gaat het weer beter. ;)

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou inderdaad de kinderen kunnen gewoon buitenspelen in hun trui.. Vervelend hoor, anders toch even naar een arts als het aanblijft, want dit is ook niet heel erg prettig.

9. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cocko: wat heftig zeg… Idd dan sta je weer even stil bij wat je allemaal hebt...
    Wat een gedoe bij de oogarts zeg! Zo blijf je terug komen! Maar wel goed dat ze het goed in de gaten houden.
    Hoe gaat het nu met de pijn?
    Ab: jeetje dat Lars al draait! Tessa doet het nog niet hoor! Ze oefent wel maar het lukt nog net niet! Leuk dat hij het kan zo word zijn wereldje al weer wat groter!
    Saar: wat grappig dat Hanna al ondeugend word! Leuk dat ze steeds meer begrijpen! En dat spelen met die ademhaling doet Tessa idd ook! Erg grappig! Ik kan me wel voorstellen dat je nu idd veel meer wensen hebt voor de volgende bevalling. Nu weet je ook beter hoe en wat he! En als je jezelf van onder hebt gezien snap ik wel dat je even nog geen zin hebt!
    Wat een heerlijk weer he dames! Genieten jullie er ook zo van!
    Ik heb al veel gewandeld met Tessa! Heerlijk!
    Wanneer gaan jullie kindjes naar de opvolgende zitting in de wandelwagen. Geen idee hoe dat heet? De buggy zitting zeg maar? Ik merk dat Tessa nog een klein beetje ruimte heft in de wagenbak maar door het wandelen schuift ze steeds naar beneden waardoor haar benen er steeds overheen hangen. Ik heb haar al geprobeerd in de volgende bak. Op zich gaat dat goed. Deze kan wel plat, maar bij haar billen zit zeg maar een uitsparing waar ze straks in zit. Nu ligt ze dan wel maar wel in de zithouding zeg maar. Haar rug is wel helemaal ondersteund. Kan dit al of moet ik haar nog even in de wagen bak houden...
    (snappen jullie wat ik bedoel?)
    Fijne zondag allemaal!!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He Bandietje. Gaat het goed met Tessa? Is het ook zo'n kletser? Ik dacht dat de wandelwagen inzet vanaf 6 maanden mag, maar als Tessa stevig ligt waarom niet.. als ze uit de bak springt schiet het ook niet op!

11. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dan ga ik het toch maar eens proberen! Met Tessa gaat het erg goed! Ze kletst even wat minder maar is veel aan het blazen, bellen blazen en andere geluiden aan het maken. Ook stopt ze bijna haar hele vuist in haar mond! Alles met veel kwijl ! hihi. Heeft Hanna dat ook?

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heerlijk joh! Gek he hoe dat allemaal veranderd. Hanna vind het ook erg leuk als ik bellen blaas. Hanna kwijlt ook veel (al sinds 3 maanden ofzo). Ze kauwt nu vooral op haar eigen vingertjes. Haar handjes laat ze buiten haar mondje.

Wij hebben toch van het weekend een eerste hapje geprobeerd, maar ze vind het heel vies en houdt haar mondje stijf dicht... We wachten weer even.

13. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi werd je toch nieuwsgierig? Grappig dat ze dan zelf aan geeft er nog niet aan toe te zijn. Wij hebben nog een bodempje hypoallergene melk. Als ze een paar dagen op de standaard zit gaan wij ook hapjes proberen. Ik heb nog courgette uit de tuin. Zou ik die vast kunnen koken en invriezen? Hoe lang kook je courgette?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ja is wel verstandig inderdaad. Ik denk dat je courgette een minuut of 10 moet koken maar ik bak het altijd dus zou het ook niet echt weten. Laat het weten als je het hebt gedaan..

15. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het even op internet opgezocht en idd moet het een minuut of 10 koken. Ga het straks maar eens proberen. Ik heb al wel als tip gekregen het in te vriezen in ijsblok zakjes. Zo kun je precies doseren wat je nodig hebt. In het begin eten ze toch maar een paar hapjes. Ik word ook steeds nieuwsgieriger hoe Tessa het gaat vinden!

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja die tip had ik ook gehad. Heb al ijsblokjesbakjes op de kop getikt. Volgende week maar eens een wortelhapje proberen tijdens ons eten. Dan gaat ze in de kinderstoel.

17. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja leuk he. Kunnen ze er gezellig bij zitten!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gaat het goed in combinatie met je werk enzo?

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie?!
    Saar: vond Hanna het hapje vies? Wat heb je haar gegeven?
    Bandietje: courgette koken? Geen idee, nog nooit gedaan! En ben niet van plan om het te doen ook volgens mij :p Hoop dat het lukt hoor!
    Geef je dat aan Tessa dan (als ik het goed begrijp)
    En hoe gaat het met de andere kindjes?

Hier eet ze om de dag een half potje groente. Ze vindt het heerlijk! Ze zit echt te smullen en kijkt de lepel bijna uit m'n handen. Ze zit overigens ook al in de kinderstoel want ze wil graag (het liefst op hoogte) bij ons aan tafel zitten! Eigenwijs ding hoor.
    's Avonds heeft ze helaas nog giantische huilbuien (krijsen, overstuur, trillen etc). Waar het van komt weten we echt niet. Gisteravond ten einde raad maar een zetpil gegeven. Lastig verhaal allemaal.

20. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    He Cocko wat lastig! Vooral omdat het dan alleen savonds is, dan lijkt eht ook niet echt aan het eten te liggen. Toch? Hielp de zetpil wel?

Ik zit ook met een lastige situatie. Dean eet niet meer. Hij drinkt misschien 50 ml (van de 200) en begint dan te krijsen alsof hij vermoord wordt. Het zijn niet echt krampjes volgens mij, en ook geen reflux (volgens de HA) dus geen idee. Ik zit een beetje met mn handen in het haar. Gelukkig smult hij van de fruit hapjes, krijgt ie toch nog iets binnen. Zou ik anders wat roosvicee door de fles mogen doen? Ik weet dat het niet goed is ivm suikers, maar is het ook echt gevaarlijk? Of heeft iemand nog een andere tip om het gewone flesje lekkerder te maken?

Deel Deze Pagina