mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Tip: Je moet flesjes niet lekkerder maken hoor! Dan moet je straks alles zoet gaan maken omdat hij dan aan de zoete melk gewend is.. Sorry komt wat kort door de bocht over maar zo bedoel ik het niet. Maar ik heb dat ook gedaan en zat wel met de gebakken peren :D Het ligt niet aan t smaakje denk ik hoor, meer aan de melk misschien.

Maar dat krijsen he, doet hij dat de hele dag/na elke fles? Hier krijst ze ook alsof ze vermoord wordt. GIgantisch gewoon!! Daarom vraag ik dat even..lijkt wel hetzelfde. Ze heeft geen kramp, geen reflux oid..

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    ooei daar had ik even niet aangedacht. Ik zat lekker korte-termijn te denken hihi.
    Maar ja wat dan?? :(
    Jaa dat klinkt bekend hoor! Wat zouden ze toch hebben dan?

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Misschien zijn ze oververmoeid? Net had ze hier ook wel zo'n aanval, afschuwelijk gewoon. uiteindelijk toch in bed gelegd, laten huilen, weer speentje er in, aai over de bol en weg. Zij weer krijsen, ritueel opnieuw gedaan, en uiteindelijk ging ze slapen.. maar het is maar een gok hoor. Of het is dat ze de melk niet verteren, en dat het 's avonds eigenlijk weg zou moeten zijn, maar dat het 'ophoopt' in de darmpjes..?? Charlotte heeft nl vaak na de 2e nachtvoeding ineens mega luiers :p Maar nogmaals, ik moet het ook gokken. jammer dat ze niet kunnen praten he! haha.

melk gewoon blijven aanbieden. Als hij dorst/honger heeft drinkt hij echt wel. en fruithap is natuurlijk zoetig..dus waarschijnlijk is hij gewoon een zoetekouw haha! ben je klaar mee. Maar zo doe ik bv ook nooit suiker door de bambix hier bij de andere twee kids.

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Hmmm ja misschien wel vermoeid ja, maar hij drinkt nu zooo weinig dat hij daar misschien ook moe van wordt? Als je snapt wat ik bedoel... Eens kijken of het werkt om dan vaker wat minder aan te bieden, wie weet verteert dat beter. Konden ze maar praten inderdaad!!

Oké heel goede tip, want ik ben ook een mega zoetekauw maar zou graag willen dat Dean wel groente enzo gaat lusten :)

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dan zou ik als ik jou was, nu eerst groenten gaan geven ipv fruit ;) Fruit is nl zoetig en groente niet. Ik ben bij charlotte ook begonnen met groente en dat vindt ze heerlijk. Maar thee (met suiker..) vindt ze helemaal geweldig. Als ze m'n beker ziet staan, begint ze al te wippen op schoot :D Dus af en toe iets zoets geeft niet, maar niet standaard doen want dan willen ze overal suiker/zoetstof in. En dan ben je in de aap gelogeerd hoor!

Ik weet nog dat ik m'n oudste bambix ging geven. Op een gegeven moment was mijn moeder erbij en zag ze dat ik de bambix zonder suiker gaf. Zegt ze: dat is toch hartstikke zielig, zonder suiker!! Maar toen zei ik: waarom? ze weet toch niet beter? En echt, allebei de kids smullen van de bambix zonder suiker. Dus ze kunnen het echt leren, maar het kost enige moeite.

Hier ligt charlotte weer heel hard te krijsen :(

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Okee vanaf morgen krijgt Dino groente! Wordt het hopelijk een betere eter dan ik :D

:( zielig! Dean slaapt, maar huilt zodra de speen valt... Dit wordt weer een lanfe nacht vrees ik. Succes met Charlotte! Hopelijk vinden we snel iets wat werkt!

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    En hoe is het Dean vergaan?? Heb je zelf nog kunnen slapen?

Hier ist drama thuis..
    Vanmorgen 7 uur begon zoontjelief te huilen, wilde drinken en bij daarna bij mij in bed. Half uur later spuugde hij alles onder. Gaan we net naar beneden, spuugt ie weer alles onder.. o o zal een lange dag worden!

Charlotte heeft gisteravond een hele poos bij m'n moeder gezeten, die kwam en ze vond het zo zielig dat ze zo huilde. Toen werd ze uiteindelijk stil, sliep ze bijna dus m'n moeder legt haar in bed. 5 minuten later krijsen, heb ik d'r slaapzakje aan gedaan en fles gegeven en ze heeft toen heerlijk geslapen. (van 21.30-3.15 uur).

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ik had peer gegeven. Maar goed volgende week maar eens worteltjes... Lekker dat Charlotte zo goed eet. Maar vervelend die huilbuien 's avonds. Bah je zoontje ziek... Bedje op de bank of wil hij nog wel spelen?

Bailey: he bah wat vervelend dat Dean niet wil eten. Dan inderdaad maar groente hopelijk vind hij dat lekker!

Hanna slaapt trouwens weer netjes door. Zal het dan toch een lange sprong zijn geweest??...
    Ik wil toch even 2 eetfoto's delen...

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: ik kijk m'n ogen uit naar de haren van Hanna! Wow, ze heeft gewoon krullen! :D Echt geweldig mooi hoor!
    En wat schattig he, dat snoetje onder het hapje.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha ja he?! Het enige wat ik over haar hoor is wat een haar en aaaah ze lacht haha. Hoe is het met je zoontje?
    Hebben jullie ook al van die kleine ongelukjes met jullie kleintje. Net ook weer duwt Hanna zich op en laat zich pardoes met haar hoofd op een kunstof bal en de grond vallen hele rode plek.. Dombo volgens mij is ze lomp en wil ze teveel tegelijk...

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heeft iemand hier trouwens baat bij gratis kant en klaar pyjamapapje en yogolino/kwarkolino. Wil ze wel opsturen naar deze of gene.

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou maar ze heeft dan ook een bos met haar hoor! Erg leuk!
    Zet je de krultang er soms al in :p

Zoontje eet en drinkt niet, want alles komt er uit via mond en neus. Heb al twee wassen gedraaid inmiddels. Hier heerst de waterpokken hoor ik net. En ik heb ook al gehoord dat er kinkhoest komt.. Pffff hoop dat het onze deur voorbij gaat...

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He wat vervelend. De hele dag dus druk geweest gisteren? Is het vannacht wel goed gegaan of ben je ook aan het rennen en vliegen geweest? Nou hopelijk is het geen van beiden... waterpokken zal ook nog niet enorm goed zijn voor Charlotte denk ik? Hoe gaat het vandaag met hem?

Ik ben gisteren wezen zwemmen met mijn zussen+kids en mijn moeder. Daarna gegeten bij mijn ouders. Vandaag weer babyzwemmen, heb er zin in!

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar; wat gezellig zeg, met z'n allen zwemmen! Hoe lang houdt Hanna het nu vol? Wij willen met de kids ook weer gaan zwemmen maar in de vakantie (was ze pas 2 mnd natuurlijk) kon ze het nog niet zo lang volhouden en die andere twee vinden het helemaal super daar..
    En vandaag babyzwemmen, goed bezig hoor! Lukt het met je energie? Heb je voldoende? :)

Zoontje is weer beter gelukkig!

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Cocko, fijn dat je zoontje weer beter is! En hoe is het nu met Charlotte? Ik was vanochtend helemaal blij, dean dronk zo zn flesje helemaal leeg. Bleven nog even wat langer op bed liggen omdat ik ziek ben... kotst hij zo in een gigantische straal ik denk wel heel het flesje weer uit. Alles nat incl hij en ik zelf. Naja wel gezellig gebadderd samen :)

Saar, leuk zwemmen!! En wat een lieve foto's! Je hebt echt een mooie meid.

Hoe ist met de rest?

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Fijn dat je zoontje weer beter is, houden zo! Hanna hield het gisteren ongeveer 1,5 uur vol in het water, dus dat is al best een tijd. Ik ben iets eerder eruit gegaan ze was zooooo moe en ik denk morgen gaan we weer. Hebben ze geen boxen dan bij jullie in het zwembad?

Bailey: bah zelf ziek nou lekker rustig aan doen vandaag en hopen dat je snel weer beter bent. Wel anders nu met een kleintje ziek zijn of niet? Hopelijk gaat Dean toch iets beter drinken. Ben je nu al begonnen met groente?

Ik zei tegen mijn man gister dat ik me er maar niet meer druk om ga maken als Hanna komt 's nachts en pardoes wilde ze om 2 uur drinken. Ik zeg nooit meer zoiets;)

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: beterschap zeg! Balen weer! Wat fijn dat dean z'n flesje dronk alleen wat er daarna volgde was niet zo grappig natuurlijk...

Saar: haha zoiets moet je nooit zeggen! Zwijgen is goud he!

Ego: heeft iemand van jullie enig idee hoe je zand kunt kleuren? Vroeger deden we dat met stoepkrijt maar nu werkt het niet... snap er niks van haha!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee zout kleurde je met stoepkrijt.. tenminste ik heb dat een keer gedaan op mijn verjaardag(dacht ik).

Misschien heb je hier wat aan...
    Zand kun je kleuren met waterverf, vingerverf of met stoepkrijt..
    Kleur je zand. Als je met verf wilt kleuren neem je per kleur een plastic potje en vul die voor de helft met water, met je kwast doe je er verf bij en mengt dit tot een mooi geheel.
    Daarna doe je het zand erbij en roer dit goed door elkaar.
    Haal het zand er uit en droog het op een schaaltje met keukenpapier.
    Dit zal toch één of twee dagen duren.
    Je kunt dit sneller doen door stoepkrijt te gebruiken. Maal het krijt fijn en meng het door het zand.
    Als je verschillende kleuren zand hebt ga je dit laagje voor laagje in een glazenpotje gieten, Gebruik hiervoor het stuk karton welke je in een puntje vouwt. Op deze manier heb je een soort van trechter waarmee je in de richting kunt gieten waar jij het zand wil hebben.
    Zorg er wel voor dat je niet met het potje schudt, want dan lopen alle kleuren door elkaar.
    Het potje moet helemaal gevuld worden tot er niets meer bij kan en zorg dan dat de deksel goed vast zit.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O was dat zout! Nou dat kan ook wel denk ik.. zal dat eens proberen. Ik wil voor m'n dochtertje een plaat maken met een stukje 'gras' (dus groen zand) en een stukje 'zand' in een zandbak. Ze krijgt voor haar verjaardag van ons een speeltuin maar daar zitten ontzettend kleine dingetjes bij dus wil alles op die plaat hebben zodat we die plaat in 1 x weg kunnen zetten. Maar dat wil ik dan wel een beetje leuk maken, niet gewoon een witte saaie plaat met een randje er om heen.

Wat jij daaronder zet, heb ik geprobeerd. Ligt te drogen maar heb denk ik het goede zand er niet voor. Wordt heel erg donker maar goed, het is nog niet helemaal droog.

Bedankt voor je moeite!!!:)

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat een leuk idee! Zeker met een kleine hummel die straks ook de grond over gaat. Hoe is het nu met Charlotte?

Deel Deze Pagina