mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    pff lekker dan. Ik zag bij Sixteen and Pregnant (van mtv) een meisje, 16 jaar die savonds haar moeder's slaapkamer op komt: "Mam ik heb weeen en mn vliezen zijn gebroken" zegt die moeder, "zal wel water uit de douche zijn, laat me slapen". Moest ze zelf naar het ziekenhuis in die toestand. Echt waar sommige mensen....

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Wow cocko las er zo over heen, wat een reuzinnetje! Wel lekker joh! Is zeker wel een verschil met de eerste twee (die waren heel klein als baby toch?)

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh dat zou mijn man niet hoeven wagen hoor! Om zich gewoon om te draaien! Grom!! Toen ik zei dat ik dácht dat m'n vliezen gebroken waren, stond ie al naast z'n bed! Hoe was dat eigenlijk bij jullie? Hoe reageren jullie mannen/partners? hihi ff heel nieuwsgierig hoor!! :D

Ja het is echt een reuzinnetje idd! De andere twee groeiden ook wel goed, maar niet zo hard als Charlotte en ze waren bij de geboorte al veel kleiner. Dus die zijn veel langer baby gebleven! Charlotte tilt echt d'r hoofdje al op, en als ze op d'r buikje ligt, trekt ze haar beentjes ook op. Dat deden die anderen echt niet met 4 weekjes :D De oudste deed de eerste 3 weken niets anders dan slapen en drinken. Kwam zelfs geen kreetje over d'r lippen ofzo. En ons manneke was wel iets flinker maar was toch echt meer babytje nog. Grappig wat een verschil!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: ook zoiets... je snapt het niet...

Cocko: Bijzonder dat 3 kindjes allemaal hun eigen lijntje volgen in groei en ontwikkeling he?! ja ik ben ingeleid, maar toen ik om 7 uur/kwart over 7 belde vanuit het ziekenhuis sliep hij nog. Ik zei tegen hem oh doe rustig aan douche je eerst nog even enzo, ze beginnen pas om 8 uur en dan is ons kindje er ook nog niet direct hoor. Stond hij om kwart voor 8 al naast me.. 't is toch ruim een kwartier rijden...

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja lijkt me leuk om te zien, dat verschil tussen je kleintjes.
    Dean doet dat ook ja, hoofdje optillen en nepkruipen. Was heel trots toen hij dat voor het eerst deed hahah.

Ik werd ingeleid dus mn vriend was er op voorbereid dat het elk moment kon starten. Toen het echt begon was hij heel lief en bezorgd, maar ik was zo misselijk door de weeenstorm steeds dat ik eigenlijk in mn eigen wereldje zat en niet goed heb meegekregen wat hij deed. Aan het einde zat hij me echt aan te moedigen. Heel fijn :) Hij heeft wel een groter trauma aan de bevalling overgehouden dan ik haha. Vooral de knip bezorgd hem nog steeds nachtmerries!

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Hahaha ahh das ook echt lief Saar!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ach gut Bailey, wat sneu. Mijn man heeft de scheur niet gezien, maar goed ook denk ik. Maar ook een lieve vent dus zo te horen;) Ik had dat ook dat ik in mijn eigen wereldje zat. Ik denk dat heel veel vrouwen dat wel zullen hebben.. Behalve de vrouw die naast mij beviel haha die schreeuwde de boel bij elkaar:D

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    ooow ik schreeuwde ook haha, zelf niet eens door gehad tot de zuster kwam en zei dat ik moest uitkijken dat ik mn stem niet kwijtraakte.. maja net of dat me boeide na 6 uur nonstop intensieve weeen

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha oooh lag jij soms naast me;) nee kan niet. De enige keer dat ik iets heb gezegt was dat ze eruit kwam, toen zei ik: auw dit doet zeer:( Dus ik was heeeeeeeeeel saai.

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    hahahah auw dit doet zeer!! alsof je een teen stoot. nou ik lag een soort oergegrom uit te kermen... heel charmant ;)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ja zo zie je maar iedereen doet het op zijn eigen manier. Is toch ook niet erg... Jij bent aan het bevallen en jij krijgt je kind in je armen! Top toch. Hoe dat dan komt maakt ook niet meer uit!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha geweldig om te lezen! Ik zei heel zachtjes op het eind toen ik persweeen had: dit kan ik echt niet hoor, gaat echt niet lukken. En zij maar zeggen: jawel je kunt het wel. Het is eerder ook gelukt :D M'n man stond alleen met z'n handen in z'n haren (letterlijk!!). Die vond het echt vreselijk hoe snel alles ging..

Auw dit doet zeer...die houden we er in hoor Saar! Vind het een geweldig leuke reactie! :) Super nuchter gewoon!

Trouwens, naast mij lag er idd ook eentje te bevallen.. nou die ging ook zo tekeer joh! Wij konden alles letterlijk volgen. Dus lag ik tijdens een wee met m'n vingers in m'n oren om die ander niet te hoeven horen! :D

13. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bailey: Wat fijn dat Charlotte zo goed groeit! Bedankt voor de tip van de flesvoeding, jammer dat die van mij er niet bij staat. (kruidvat) Ik ben nog bezig met afbouwen. Ik kolf alleen de druk er af en de harde plekken weg en 1 keer per dag kolf ik leeg. (had gisteravond een opbrengst van 230 cc!!) Het beetje wat ik verder kolf meng ik dan met kunstvoeding zodat tessa er ook aan kan wennen. Het is idd een hele geruststelling nu dit zo goed gaat en Tessa de kunstvoeding ook erg lekker vind. Ze had er wel even flink meer krampen van maar dat is nu weer minder.
    Toen bij mij de vliezen braken lagen wij in bed. ('s ochtends om half 8) Ik zei tegen mijn vriend het gaat gebeuren en samen gingen we juigen! Het babytje komt!!! Verder was mijn vriend een super coach tijdens de bevalling. Ook hij had trouwens een heel naar gevoel overgehouden van de knip. Dat was vreselijk om te horen zei hij. (Heb er zelf niks van gemerkt..)
    Wat naar als je met meerdere mensen op 1 kamer moet bevallen!!! Hier heb je volgens mij je eigen kamer in het ziekenhuis? Ik vond het super om thuis te kunnen bevallen.
    Ik heb niet gewchreeuwd maar ik geloof een beetje hetzelfde gereageerd als jij Saar. En idd ieder doet het op zijn eigen manier en ervaart het anders! Maar het gevoel is zo geweldig he! Als je je kindje op je borst krijgt!

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: cocko heeft Charlotte gebaard en Bailey heeft Dean gebaard..:D Zijn hormonen! Ik moet ook telkens denken welk kind bij wie hoort!

Maar we liggen niet met meerdere op een verloskamer hoor! Maar de verloskamers liggen wel naast elkaar (muurtje er tussen..die mogen ze in t vervolg dus wel driedubbeldik maken!) dus je hoort elkaar wel als je echt flink tekeer gaat..

15. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Haha, ik heb ook niet geschreeuwd hoor. Alleen gekreund, maar dat schijnt wel goed te zijn.

Mijn man had de dag ervoor, toen ik aan de CTG lag, ook iemand horen gillen. Hij kreeg het erg benauwd van. Maar ik heb hem gerust kunnen stellen, ik ben niet zo'n giller. En dat bleek. Tijdens het persen, kun je toch ook niet gillen....?

16. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Nog even een vraagje. De borstvoeding doet op het moment echt pijn aan 1 kant. De andere kant pakt hij niet zo goed, dus daar heb ik geen last, want die kolf ik af.

Maar hij zuigt mijn tepel helemaal plat. Dat zou toch niet moeten? Dan moet hij toch beter happen? Ik probeer wel zijn lip naar beneden te trekken als hij eenmaal aanligt, zodat het beter gaat. Maar blijft bij jullie de tepel gewoon rond?

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja dat hapt hij niet goed idd. Je zou kunnen proberen om hem in de rugby houding aan te leggen, vaak lukt het dan beter met happen. Vraag me niet waarom, maar hier werkt dat ook beter als ze niet goed hapt!

En ik weet niet hoe je Lars aanlegt, maar ligt zijn buik echt tegen jouw buik? Dus dat Lars echt horizontaal ligt? Dat deed ik in het begin verkeerd en dan lukte het ook niet goed met aanleggen..

En wat je ook kunt proberen is, is z'n kinnetje zelf met je vinger naar beneden duwen en als hij z'n mondje goed open heeft, het hoofdje tegen je borst duwen zodat je tepel in z'n mondje komt.. Volg je het nog..??

Meer ideeen heb ik niet voor je.. helaas!

18. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Ja dat probeer ik inderdaad steeds als hij hapt. De rugbyhouding is inderdaad ook wel gelukt, maar dat vond ik zo warm nu. Ik heb net eerste even gekolft aan die borst, zodat de spanning er een beetje af is, toen ging het beter. Maar ik hoop eigenlijk binnenkort van die kolf af te zijn. Even geduld hebben nog dus.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik heb de kolf ook net van zolder gehaald. Vreselijk, we waren aan het eten en kreeg ineens mega stuwing. Heel m'n rechterborst was kei hard en deed echt heel erg zeer. Dus heb snel gekolfd zodat de ergste druk er af was, daarna Charlotte laten drinken. Maar twee uur later was het weer zo pijnlijk. Hoe dat nou ineens kan???

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ben je al zooooo ver hoef je alleen nog maar te persen en dan niet meer kunnen hahaha die is ook leuk:D Raar hoe je reageert op zo'n moment he?!

Bandietje: Dat is nog wel fijn om dan nog te geven wat je hebt he?! Ik kan dus mijn borst nat maken voor een volgende, want dan krijg ik preventief een knip. Gelukkig heb je er dan zelfs niets van door. Had ik ook met scheuren. Ik weet nog dat ik dacht: zooooo nou dat viel mee niks aan het handje. Besefte het nog steeds niet toen ze zeiden oh dit moet maar even op de ok.. Ben je ook helemaal niet mee bezig je hebt je kind boeit de rest niet toch? Haha zie het helemaal voor me met z'n vieren op 1 kamer bevallen:D(lach je niet uit hoor vind het een leuk idee) Gelukkig niet, maar idd die wandjes zijn niet erg dik.

Ab: Ook fijn, dan moet je nog... Bij ons waren de verloskamers aan de kant van de kraamafdeling dus dat hoorde je niet op de verpleeg.
    En als het pijn doet hem gewoon van je borst halen(pink in mondje) en opnieuw aanleggen he?!

Cocko: he bah... drinkt ze ineens meer? Blijft altijd wat met bv he?!

Ik ben bezig met mijn gratis fotoboekje van de kruidvat. De doos bij etos pas al opgehaald en wie weet vanavond even de blije doos van prenatal halen..

Deel Deze Pagina