Zout gaat geweldig ja! Zand ziet er echter uit, maar goed, daar heeft ze toch geen weet van haha. Nu nog een plaat kopen, en lijm en dan nog tekenen! Gaat goed komen. Charlotte gaat wel goed op zich. Ze heeft 's avonds gigantische huilbuien gehad. Totdat ik dacht (gisteren): misschien ligt het wel aan de melk (kunstvoeding). Dus gisteren daar niets van gegeven en ze was gisteravond hartstikke rustig. Dus heb nu andere kunstvoeding gekocht en daar heeft ze nu wel een fles van op omdat ik niet genoeg voeding had vanmorgen voor haar. Dat is dan wel balen hoor. Maar goed, die kunstvoeding is vanavond heus wel weg dus ben benieuwd.
Pffff dat is dan te hopen dat het aan de voeding ligt... Ik duim voor je voor vanavond. Lekker knutselen zelf leuk!
Wauw cocko weer lekker crea bea! Leuk hoor Ja aan de voeding zal het wel liggen, we merken met dean ook enorme verschillen met hoe hij waarop reageert. Hebben inmiddels al 4 soorten geprobeerd en ik geloof dat de dieetvoeding van AH huismerk het beste valt (ook nog eens de goedkoopste van de 4 haha) Saar, jaaa nooit zeggen! Ik zei een paar weken geleden ook "hij sslaapt eindelijk door!" Nou dat wilde hij natuurlijk even het tegendeel bewijzen dus nu slaapt hij al weken niet meer door haha. Eigen schuld, had ik maar niet moeten opscheppen
Bailey: Nee ik heb het gemerkt, nou ja ze is sowieso huilderig voor haar doen op het moment. Nu ligt ze ook te jammeren. Maar ja er moet ook gewerkt worden.
hmm waarschijnlijk zoals je zelf al dacht een langere periode van sprongetje. Wel balen, maar hierna kan ze waarschijnlijk nog weer meer en dat is natuurlijk wel weer heel leuk
Even kort een paar vragen. Hebben jullie de wagen al omgebouwd naar een wandelwagen, want Lars wordt het zat. Als hij slaapt is het natuurlijk geen probleem en meestal neem ik de draagzak mee, maar die was ik vandaag vergeten. En zijn jullie al begonnen met vast voedsel? Het schijnt dat er cb's zijn die adviseren vanaf 4 maanden te beginnen ook bij BV......
Ab: nee wandelwagen nog niet omgebouwd, want ze kunnen nog niet zelf zitten.. dus het is dan slecht voor het nekje en de rug. Charlotte is het ook zat, vooral als het wat langer duurt.. Hopeloos is dat. Toch moet het nog even wachten! Of Lars moet al zelf kunnen zitten, dan is het een ander verhaal. Ja ik geef nu groente (potjes vanaf 4 mnd). Half potje per keer want de darmpjes moeten nog wel wennen. Fruit ga ik morgen zelf maken, kijk hoe ze reageert.
Cocko: wat creatief! Wat sneu dat Charlotte nog van die huil momenten heeft. Idd als je maar weet dat het van de voeding is, dan kun je er wat aan doen. Saar: haha zoiets moet je altijd alleen denken! Hier ook al vaker gehad dat we hardop zeiden; wat slaapt ze lekker en ja hoor precies op dat moment word ze wakker! Je vroeg laatst ook hoe het met combi werk/thuis gaat. Ik werk nu 2,5 dag. In November en December 3 dagen want mijn uren zijn op. Vanaf Januari neem ik een dag ouderschapsverlof op en gaat mijn vriend helaas weer fulltime werken. Op mijn werk gaat het wat minder en dus komt het beter uit dat ik ouderschapsverlof neem. Zo ben ik wel lekker veel bij ons meisje. Mijn vriend gaat nu zo zijn uren sparen dat hij regelmatig een dag met Tessa kan heben. Want ze hebben het zo leuk samen! Ik vind 3 dagen werken wel pittig. Ik mis Tessa dan echt heel erg. Maar Tessa doet het super! Ze slaapt wel wat minder op het dagverblijf maar dat haalt ze wel weer in thuis. Ze geniet wel van het zingen daar en van alle kindjes. Ze leert ook zo snel! Hoe is het nu met Hanna? Komt ze door het sprongetje heen? Ab: Ik heb de wandelwagen wel omgebouwd. Tessa past echt niet meer in de bak. Ze hing steeds met de benen over de rand. Maar de opvolgende zitting kan wel plat. Ze mogen idd nog niet zitten als ze dit niet zelf kunnen. Qua groente en fruit begin ik vandaag of morgen. Tessa krijgt natuurlijk wel kunstvoeding maar bij ons cb werd inderdaad geadviseerd met 4 maanden te beginnen. Ik heb gewacht tot Tessa nu volledig op de standaard voeding zit. Ze is morgen 5 maanden. Ik wil het zelf gaan maken allemaal. Ik begin met groente. Een paar hapjes per dag, een paar dagen hetzelfde en dan weer wat anders. Ik heb bij Zeeman allemaal van die kleine bakjes gehaald zodat ik het gepureerd kan invriezen. Spannend he die eerste hapjes van je kindje! Saar wat een leuke foto's trouwens van Hanna!
Ab: We hebben het geprobeert (fruit) maar ze houd haar mondje nu stijf dicht. Probeer het meer omdat ze niet uit de fles wil drinken, dus als iemand op haar past zouden ze dan evt. een hapje kunnen geven. Wil ze dus ook niet, mama's-kindje haha. Ze zit sinds gisteren wel bij ons aan tafel in de kinderstoel (heel gezellig). Ik geef haar nu een lepeltje tijdens het eten want zelfs met de vitamine hield ze haar mondje stijf dicht. Ik vrees dat ze op haar moeder lijkt hihi. Hanna ligt nog steeds in de bak en de bak van urban jungle is echt niet heel groot. Ik wil haar er zo lang mogelijk inhouden ivm de winter. Bandietje: Klinkt goed 2 dagen werken! Gelukkig is het nog maar even tot januari. Die 2 maanden 3 dagen zal wel even wennen zijn, maar goed je hebt iets leuks om naar uit te kijken. Jammer dat je vriend geen standaard dag meer heeft maar ja dat is het lot van de man.. Ouderschapsverlof zit er bij mijn mans werk nooit in, dat is in de bouwwereld echt not done. wel een fijn idee dat Tessa het naar haar zin heeft op het kdv, dat stelt ook alweer gerust. Met Hanna is het de ene dag beter als de andere. Ze probeert te kruipen, lukt nog niet maar dan is ze zo gefrustreerd. Achteruit gaat wel heel goed haha, maar dan verdwijnen haar speeltjes uit beeld. Ik heb voor de hapjes ijsblokjeshouders gekocht en heb nu worteltjes ingevroren. Die had ik in huis en wij gingen ze toch niet opeten. Na het invriezen heb ik ze in een gewoon diepvriesbakje gedaan met bakpapier ertussen hihi, nu ik het zo optyp denk ik uhhhhh jaja... Bailey: Hoe is het met je schoonmoeder en het oppassen? Cocko: Hoe is het gisteren gegaan met Charlotte en het drinken? Heeft ze nog een krijsbui gehad of.....? Ego: hebben hier dames een ruggenprik gehad (hoeft niet perse rondom bevalling te zijn). Sinds een paar maanden heb ik een beetje een apart gevoel in mijn rug naar mijn idee op de plek waar de ruggenprik is gezet (was na de bevalling dus hij is er niet in blijven zitten). Niet pijnlijk, maar drukkend/gevoelloos. Kent iemand dit...?
Bandietje: oei 3 dagen is best pittig ja! Maar gelukkig dat het maar voor paar maandjes is. Dat scheelt wel. Als je vriend zijn uren kan opsparen, is hij toch nog een dagje bij Tessa. Wel fijn zo als het zo geregeld kan worden toch! Saar: ja ik heb een ruggenprik gehad. En idd, die plek kun je heel lang voelen hoor. Ik heb dat ook zo'n lange tijd gehad. Kun je volgens mij niets aan doen. ALs het goed is gaat het vanzelf over. Zo niet, even naar de huisarts. Ego: charlotte heeft om half 9 d'r flesje gehad, ze heeft geen krijsbui gehad. Ja eventjes toen ik onder de douche stond Manlief was de klok aan het repareren dus had hij niet zoveel aandacht voor d'r en dat stelt ze niet zo op prijs.. Vanavond heb ik cursus dus ben benieuwd hoe het dan gaat!
Wat fijn dat het eigenlijk zo goed ging. Hihi Hanna heeft dat ook zeker als ze eerst aandacht krijgt en je daarna wegloopt. Moeten die mannen ook niet zo doen he?! Wel even lekker wat voor jezelf, laat die man maar eens lekker zorgen. Lekker ontspannend vanavond. Gelukkig is het herkenbaar, ik begon me al een klein beetje zorgen te maken eigenlijk. Kan ik het weer loslaten. Je vroeg nog hoe het ging met mijn energie, maar ik kan een paar dagen heel veel en dan beng heb ik knallende koppijn en een paar off-dagen. Maar goed dat mag de pret niet drukken! Ik wil nog een keer bloed laten prikken voor HB/B12 enzo. Heb erge rusteloze benen en dat kan daar ook mee te maken hebben. Maar goed een afspraak maken *zucht*.
Oh dat is waardeloos, rusteloze benen. Heb ik tijdens de zwangerschap gehad, gek werd ik ervan! Daar is wel iets voor dacht ik.. maar wat? Nou die energie heb je dus voor een paar daagjes en dan is het weer op. Maar je kunt al meer dan eerst volgens mij! Toen was het na 1 dag al helemaal op toch? Nou dan doe je maar een paar daagjes rustig aan. Heeft Hanna nog genoten van het babyzwemmen gisteren? Haha ach ja, hij moet maar kijken vanavond hoor! Ik heb die cursus over "Opvoeden en zo" gaat uit van het cb. Is voor de leeftijd waar m'n zoontje in zit en dat is af en toe echt een lastige leeftijd. Daarnaast wil hij bv zelf niet eten, is soms ineens heel bang als hij naar bed moet enzo. Dus denk dat ik wel iets heb aan die cursus. Hoop ik in ieder geval!
Haha mijn kids willen charlotte omdraaien (ligt op de grond, op een kleed). leggen ze de handen onder d'r billen en hoppa, wordt ze even omgegooid! De grootste lol hebben ze hier. Ik vind trouwens dat Hanna supertje vlot is met alles. Charlotte draait echt nog niet om. Herken het zo van m'n zoontje, dat was ook zo'n makkelijke. Die dacht: ach komt vanzelf. En volgens ons heeft lotje dat ook! Die ligt net zo te lachen en vindt alles wel prima zoals het is. Pffff. Volgende week trouwens naar de fysio met haar.
Ja 't gaat echt al stukken beter hoor! Ben heel blij. Maar geloof ook dat het in mijn hoofd beter zit (verwerking van bevalling etc.), dat is voor mij ook erg belangrijk. Ik had me te erg verheugd op dat ik na de bevalling alles weer zou kunnen en toen kon en mocht ik het niet. Ik denk dat Hanna ook echt al wel heel erg klaar voor deze wereld was met haar geboorte en ze is al sinds haar geboorte heel nieuwsgierig. En ook ongeduldig, ze kan volgens mij niet wachten voordat ze de wereld zelf kan ontdekken. Nu ligt ze met opgetrokken knietjes op haar buik in bed, alleen haar hoofd nog op de goede plek hihi. Maak er maar een hoop foto's van. Maar goed soms was het ook wel leuk als ze nog even klein bleef het gaat zo snel. Ze gaat nu al naar de 6 maanden toe wauw! Klinkt wel als een interessante cursus. En inderdaad nooit verkeerd om handvatten te hebben voor het opvoeden. Bij ons in de kerk hebben ze ook van die opvoedavonden, maar dat gaat meer over pubers.. Haha heerlijk hoe je andere kinderen met haar bezig zijn. Gelukkig zit Charlotte stevig in mekaar. Waarvoor moest je ook alweer naar de fysio.. ben het even kwijt. Hoe is het met je eigen rug/benen.
Tuurlijk moet je dingen verwerken, maar bij de een gaat dat makkelijker dan bij een ander. Geef het gewoon de tijd. Het is niet leuk voor je maar het gaat toch al veel beter als 5 mnd terug! Ja Hanna is erg nieuwsgierig, dat geloof ik graag! Fijn toch! Naar de fysio voor haar armpje en nekje. Ze heeft een heel gevoelig nekgebied en daarnaast kan d'r armpje nog soms problemen geven met aankleden e.d. Als ze pijn heeft, gaat dat armpje ook direct in die rare houding dus dat moet doorbroken worden. Hmm volgens mij heeft ze d'r krijsbuien verplaatst naar de middag. Gistermiddag had ze ook zo'n krijsbui, gigantisch en gisteravond ging het dus wel beter. Maar nu is het weer een drama. Ze rukt zich van mij los als ik aan het voeden begin, krijsen en krijsen. Dus toen de fles geprobeerd, dronk ze aardig van. Maar vervolgens golft alles eruit in bed dus is ze al in bad geweest. Maar nu krijst ze weer zo hard Ze wordt op een gegeven moment echt driftig. Zucht, soms denk ik: ik ga helemaal over op de fles maar vervolgens denk ik: het ligt helemaal niet aan mij of de borst. Ze moet gewoon perse krijsen ofzo. Af en toe word ik er wel gek van hoor. Alles loopt in t honderd dan, kom nergens aan toe. Frustrerend. Sorry dat ik zo klaag mensen!
Cocko, geeft niks hoor! Ik vind het ook geen klagen...je mag toch gewoon je hart luchten?! Daar zijn we voor Veel plezier bij de cursus en vertel maar even goed wat je geleerd hebt, is voor ons ook handig Saar, fijn dat je dus wel dagen hebt waar je genoeg energie hebt! Dan komt het vanzelf dat je dat langere tijd hebt, gewoon je zelf de tijd geven Dean draait sinds gisteren zelf op zn buik vanuit rug, maar andersom nog niet echt. Hij ligt dan vervolgens met zn kont hoog de lucht in te schoppen, maar vooruit komen lukt niet. Dan geeft hij het op en ligt hij plat op zn neus met zn billen omhoog voor zich uit te staren, zoooo grappig gezicht! Bandietje, ik ben ook drie dagen van huis, niet leuk inderdaad maar ik heb besloten er anders tegen aan te kijken. Ipv drie dagen weg denk ik nu 4 dagen thuis Dat maakt het voor mij al beter (lekker he jezelf zo voor de gek houden) Ik weet even niet wie het vroeg maar wij hebben nog niet de andere bak erop. Wel zit dean vaak in de maxicosi die we op de kinderwagen kunnen klikken. Das toch al weer anders dan in de bak liggen. Groente vond Dean ook lekker, maar minder dan het fruit. Dat had ik ook wel verwacht aangezien mn vriend en ik ook niet van groente houden hihi. Saar, lief dat je het vraagt. Het gaat wel wat beter met de schoonmoeder, maar ik blijf op mn hoede. Mn vriend gaat misschien een papadag opnemen en dan zou ze nog maar 2 dagen op hoeven te passen dus dat scheelt alweer enorm.
Cocko: Hoe was de cursus? Heeft je man lekker opgepast of had hij een gezicht als een donderwolk... Is je zoontje er al helemaal bovenop? Vervelend dat Charlotte alles eruit gooit. Wel fijn dat het niet aan jou bv ligt toch.. Benieuwd wat de fysio ervan zegt dan! Bailey: Wel fijn dat het beter lijkt te gaan, maar snap dat je op je hoede bent. Zou wel fijn zijn als je vriend ook een dagje voor zijn rekening zou kunnen nemen. Lachen he die verwoede pogingen.
Even snel, ben nogal druk. Cursus was superleuk, nog 3 avonden te gaan. Echt leerzaam, leuk om ervaringen uit te wisselen en te horen dat je niet de enige moeder bent die af en toe kan doorslaan haha.