mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

hihi reddingszwemmen, zie het voor me! Wie red wie. Nou spatten moet'ie maar net willen. Tenminste Hanna doet dat echt niet op commando (niets trouwens).

Ik denk dat je niet moet inzitten over de bedtijd hoor. Een vaster ritme komt vanzelf en als het voor jullie alledrie zo goed is lekker blijven doen.

2. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Hier ook geen vaste slaaptijden hoor. Meestal is Lars s'avonds lang wakker. Dat vinden we ook wel gezellig als we gewerkt hebben.

Leuk hoor dat babyzwemmen, ik zie het alleen niet zitten om op mn vrije dag om 8:30 klaar te staan in het zwembad. Daarnaast vind ik het hier best duur, 5 euro voor een half uurtje. We hebben zelf een bad, dat scheelt.

Ik ben vandaag met Lars naar het CB geweest. Hij weegt 7550 en is 66,5 cm. Dus hij is flink gegroeid, in de lengte wel 5 cm.

Het doet het heel goed en ik kreeg het advies om met 5 maanden met groente te beginnen. Mijn productie loopt op het moment terug en ik moet ervoor oppassen dat de bijvoeding in de weg van de BV komt te zitten. Maar als het niet meer lukt om mijn productie op te voeren, dan liever groente dan kv. Dat gevoel had ik zelf ook al, dus ik ga het zien de komende weken.
    Ik had de wijkverpleegkundige die ook bij me is geweest toen de borstvoeding niet lukte, ze is ook lactatiekundige. Ze was erg trots op me dat de bv toch zo goed ging, na die opstartproblemen en dat ik nu ook gewoon toegeef aan Lars z'n extra honger om mijn productie op te voeren. Daar werd ik wel een beetje verlegen van....

Gelukkig was vandaag voorlopige de laatste keer dat hij prikjes kreeg, want hij was er wel een beetje zeurderig van, echt zielig.

Ik ben vanmiddag naar de fysio geweest en heerlijk gemasseerd, wel een half uur. Maar ik zit goed vast, dus ik mag nog wel een paar keer :)

We hebben Lars vandaag voor het eerst in de kinderstoel bij ons aan tafel gezet tijdens het eten. Hij viel niet om hoor, maar wij hebben een tripp trapp, misschien zit daar verschil in.
    Ik weet niet of het mag, maar hij wil heel graag zitten, dus we doen hem er een groot plezier mee. Een paar minuten per dag, kan vast geen kwaad en hij zit bijna nooit in de wipstoel.

Ik ben benieuwd hoe lang ik hem nog in de reiswieg van de wagen zoet kan houden....

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Leuk Saar, dat babyzwemmen! maar moet je ook zo onwijs vroeg in het zwembad zijn?! Ab heeft het over 8.30 uur? Pufpuf, dan zitten m'n oogjes nog half dicht hoor haha.

Kinderstoel: ja charlotte zit in de kinderstoel bij ons maar wij hebben dan wel een geval apart hoor. Dat is echt een babystoel als het ware, kun je ook achterover zetten zodat ze half ligt, half zit. Gaat prima. Haha ze wil niet eens in de wipstoel als we gaan eten want dan gilt ze net zolang totdat ze met een dikke grijns in de kinderstoel gezet wordt :D

Ab: WOUW! Wat doet Lars het goed zeg! Fantastisch hoor. Dat geeft je een goed gevoel zo he! En lekker starten met bijvoeding, gaat vast goed komen.
    En ook nog heerlijk gemasseerd, luxe hoor. Heeft je vriendin dat gedaan? Want waar had je nou precies die pijn zitten (sorry ben dat kwijt...)
    En hoe reageerde Lars op de prikjes? Is hij nog koortsig geworden of niet?

Ego: morgen maar chiropractor bellen, loop helemaal kreupel inmiddels. Ziet er niet uit. M'n been doet ook echt zeer nu, is 1 harde bal van 100 kg ongeveer (zo voelt het he..). Niet prettig.
    Morgen ga ik op het inloopspreekuur, als dat lukt, voor de prikjes. Heb de controle met de prikjes eigenlijk de 13e nov. Maar de 14e is m'n oudste jarig en wil niet dat charlotte dan ziek is.. dus mocht ik nu op inloop voor de prikjes komen. Hoop dat ze niet al te ziek wordt.

4. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Ja klopt ik heb een vriendin die fysiotherapeut is. Ik heb last van m'n rug en bovenbeen, links. Ze voelde dat mijn rug overal wel vast zat en stijf was. Dus het masseren was niet altijd lekker, maar ik knapte er wel van op. Een beetje pijn lijden hoort erbij.

5. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Wow wat heb ik al weer veel gemist!
    Cocko, wat een toestand met de tandarts! En wat balen dat je zo'n pijn aan je been hebt. Goed dat je er nu toch maar eens naar laat kijken. Hopelijk kan de chiropractor je goed helpen!
    Ab: Wat fijn dat Lars het zo goed doet! Wat een grote vent alweer!
    Bailey: Al een echt diploma voor zwemmen! Hihi! Leuk!
    Sorry als ik niet overall op reageer, maar kan niet alles onthouden! Hihi!
    Over de kinderstoel. Officieel mag een kindje pas in een stoel zitten als hij/zij zelf kan gaan zitten, maar je hebt ook stoelen die je half kunt zitten/liggen met geode ondersteuning in de rug, en daar Mogen ze al wel even in volgens mij. Tessa zit hier nu wel in met haar hapjes. Is toch makkelijker dan. Tripp trap zou ik nu nog niet doen. Dat is wel erg zwaar voor de rug en zakken ze snel scheef in. Tenzij je hem verkleint?
    Ab: Wat leuk zo'n compliment over je bv! Is ook knap van je! En leuk dat je met bijvoeding gaat beginnen!
    Ego: hier erg druk op het moment. De kinderopvang organisatie waar ik voor werk heeft bekend gemaakt 30 tot 40 mensen te gaan ontslaan. In januari horen we pas wie de klos zijn dus dat zijn spannende tijden… Nu erg druk met dingen regelen op het werk...
    Met Tessa gaat het erg goed. Ze vind de groente hapjes erg lekker! Ze slaapt overdag nog steeds minder, maar haalt dit 's nachts in. Tessa gaat hier zo tussen 18 en 19 uur naar bed en slaapt dan door tot 6.30/7 uur. Erg luxe dus.
    Ze is dan gewoon echt moe en ophouden is ook geen optie..
    Gister sliep ze om 5 uur al. Toen heb ik haar om 19 uur wakker gemaakt voor een fles en haar een uur opgehouden. Vanmorgen kwam ze om 6.30. Heerlijk!
    Fijne dag allemaal! Wij gaan boodschappen doen!

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: zozo Tessa gedraagt zich netjes 's nachts zeg! Super hoor. En leuk dat ze smult van de groentehapjes. Zit ze er ok zo lekker onder? Charlotte had gister worteltjes, heel dat bekkie oranje. Geweldig gezicht. Maak je het zelf of geef je potjes?

Wat balen dat er zoveel ontslagen gaan vallen zeg. Dat wordt een spannende tijd voor jullie! Pufpuf!

Ego: welk kindje heeft nog meer last van de wintertijd? Waardeloos zeg, charlotte is om 6 uur echt wakker en ligt ze te brabbelen en te feesten. Ben al drie dagen dus om 6 uur wakker en moet er 's nachts ook nog uit voor d'r. Heb vandaag ietwat dikke oogjes :D Die andere twee hebben daar volgens mij nooit last van gehad hoor, kan me niks herinneren in ieder geval. Nou ja, komt vast wel goed maar het is wel irritant. Slaap krap 6 uurtjes nu.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: zooo wat is je mannetje goed gegroeid. Je mag echt trots zijn op jezelf, hij groeit helemaal op jou. Heerlijk geen zorgen. Die 4 maanden dip pfffff. Ik ben er een klein beetje doorheen nu geloof ik.. Gewoon veel aanleggen inderdaad en wat mij uiteindelijk heeft geholpen was de nachtvoedingen (maar dat was op verzoek van Hanna). Hihi die reiswieg inderdaad, Hanna ligt ook bijna met de benen buitenboord.. Probeer het zolang mogelijk vol te houden aangezien het winter wordt... Heerlijk zo'n massage als je pijn hebt!

Cocko: Bij ons is babyzwemmen op woensdag om 10.15 uur en dinsdag om 10.45 uur. Dus dat zijn wel prettige tijden. Had 10-rittenkaart voor 30 euro dus dat is dan nog wel goed te doen. Klinkt pijnlijk je been. Inderdaad even wat aan laten doen! Zou lekker zijn als Charlotte de prikjes nu krijgt inderdaad. Net voor een verjaardag is niet prettig. Ze zijn toch altijd een beetje hangerig enzo.

Bandietje: Ik las het inderdaad ook over de kinderstoel. Nou dan nog maar even wachten. Een goede rug is wel wat waard.. Wat een spannende tijd voor je met je werk. Erg onzeker. 't Is echt een rottijd op het moment voor werk. Hopelijk krijg je toch goed nieuws in het nieuwe jaar. Gaat het dan zo slecht met de kinderopvang? Stoppen veel mensen met werken dan? Wat doet Tessa het heerlijk! Echt genieten op die manier of niet? Hanna slaapt ook klokje rond over het algemeen van 9-9 of 8-8.

Cocko: Hanna was gisteren ook aan de wortels, maar die vind ze niet zo lekker. Mijn man begon keihard te lachen toen ze begon te kokhalsen, maar goed dat is niet handig want ze heeft al zoveel door... Straks denkt ze dat het leuk is.. 't zat overigens overal.. wat een oranje bende:) Wat wintertijd betreft gaat het hier op zich wel goed. Heb elke avond een kwartiertje gerekt met het naar bed gaan en ze zit nu gewoon weer in haar oude ritme.

8. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Cocko das wel weinig slaap ja! Misschien kun je het idd steeds een kwartiertje rekken, wat Saar zegt? Ik maak de hapjes zelf. Gaat prima tot nu toe! Worteltjes vind tessa heerlijk maar ze kan er flink mee spetteren! Ik heb van die klieder schorten van de ikea. Ik denk dat ik die maar ga gebruiken als het te erg word met knoeien. Je krijgt het bijna niet uit de kleren merk ik.
    Saar idd gaat de kinderopvang slecht. Het is een stuk duurder geworden, word nog duurder en ook zijn veel mensen hun baan kwijt.. Dus idd spannende tijden. Maar genieten doen we zeker van ons meisje! We zijn zo trots op haar!!

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar; heeft ze vannacht wel doorgeslapen?
    Idd fijne tijden qua babyzwemmen! Is wel wat anders dan 's morgens vroeg..pufpuf zit je daar met dikke ogen in je bikini haha.

Ego: weet nog niet of ik ga, het regent hier continu.. hoop dat het nog beter wordt. Maar charlotte blijft krijsen, ging een paar dagen echt heel goed en nu begint het weer.. kga maar weer eens bij haar kijken..

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben toch geweest, moest ook bij de huisarts de neusspray ophalen dus.. lekker gewandeld, en eigenlijk was het heerlijk weer!
    Ze weegt 7960 gram, ze is niet gemeten want het werd ineens mega druk op het inloop. Prikjes gehad dus hopelijk wordt ze niet al te ziek.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: Ik vind het weleens raar nu hoe trots je op je kind kunt zijn. Het leren gaat snel he?! Hanna zet haar knietjes er nu onder en dan knalt ze met haar hoofd tegen de vloer:( Ze zal er wel een keer achter komen dat ze iets anders moet doen hihi.

Cocko: wooooow wat is Charlotte goed gegroeit. Sjonge gaat goed daar;) Ik dacht dat alle bv kindjes vanaf 4 maanden minde rhard zouden gaan groeien, maar ik zie dat hier helemaal niet... Als ze zo doorgaan hebben we allemaal een reusje..

12. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cocko: Wat fijn dat je toch geweest bent! En jeetje wat doet Charlotte het goed! Hopen dat ze niet teveel last heeft van de prikjes!
    Oh Saar: dus je hebt de vallen en stoten zalf al vaak nodig? Hihi wil Hanna zo graag al kruipen!
    Ja idd, soms word ik bijna misselijk van mezelf zo verliefd als ik op Tessa ben! Dat gevoel kan je niemand uitleggen maar is zo sterk!
    Tessa kan nu van haar buik naar haar rug rollen. Ze wil ook graag terug maar dat lukt niet. Boos dat ze nu steeds is! Ik help haar dan maar een handje, maar of dat nu slim is?

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: Nou ze krijgt er niet echt blauwe plekken van, alleen een hard hoofd;). Ik hielp Hanna ook altijd een handje hoor. Kun je het beste bij de heupjes draaien, want van daaruit moeten ze gaan draaien. Een gefrustreerd kind heb je ook niets aan..

14. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha je zou haar bijna een helmpje op moeten zetten! Tessa draait al helemaal alleen haar zware hoofd komt net niet mee. Dus als ik mijn hand onder haar hoofd steun draait ze. Of als ik 1 vinger geef trekt ze zich om. Ze is er echt bijna. Maar ze slaapt nu steeds als ze een uurtje gespeeld heeft. Kost veel energie! Ze huilt ook meer. Ws zit ze weer in een sprongetje!

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ja nou dan is ze er zo hoor.

Hanna heeft uitgevonden dat ze haar tong kan uitsteken. Ze ligt nu de hele ganse dag met haar tong buiten haar mond:( En ze steekt hem ook uit naar mensen. Tsja ze moest zo hard lachen als wij onze tong uitstaken:) Dus mensen wees gewaarschuwd.

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    hahah wat een onbeleefde baby saar! ;)

Bandietje, wat spannend op je werk! Mijn beste vriendin werkt ook in de kinderopvang en bij haar is het precies hetzelfde. Echt heel vervelend hoor, hopelijk heb je snel positief nieuws!

Ab, wow Lars groeit goed zeg! Fijn he :)
    mooi dat je opknapt van de massages. En ze zeggen indd dat de beste massages niet altijd pijnloos zijn haha. Maar ja, als je daarna maar lekkerder in je vel zit (letterlijk)

Cocko,bah wat vervelend die pijn. Wel heerlijk dat Charloote zo geweldig groeit, wat een flinke meid!

Ego, vandaag naar CB geweest. Vorige keer moesten we nog de fysio bellenb omdat dino niet genoeg kon (hebben we trouwens niet meer gedaan) en nu zeggen ze dat hij voor loopt! Hahah het is ook altijd wat, maar tenminste nu positief. Hij heeft de prikjes goed doorstaan dus das ook fijn. Dino is nu 7.050 kg en 66 cm lang, allebei precies op de middenlijn van gemiddeld. Wie zegt dat baby;s op kv harder groeien dan op bv heeft volgens mij die van ons nooit gezien! :p

17. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar: Ze kan het!! Vanmorgen had ze het ineens door! Tessa draait op haar buik en terug! Er zal nu vast een wereld voor haar open gaan!
    Dat tong uitsteken herken ik! Tessa doet dat ook! En idd ook naar iedereen. Het is nu nog niet bewust natuurlijk, maar gewoon iets aangeleerds.. Hihi, maar niet meer voordoen dan he!
    Bailey: Fijn dat Dean het zo goed doet! En het cb, tja...
    Fijn dat hij de prikjes goed doorstaan heeft!
    Ik ga een meisje aan kleden! Zometeen hebben we een afspraak met alle kindjes en mama's van de zwangerschapsgym. Ben benieuwd! Fijn weekend!

18. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Het zal wel tegen de regels zijn, maar Lars doet mee met de verkiezing: bofkontje van het jaar, willen jullie ook even mee doen? Thanks! Zoek op Lars Versloot!

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: wat is Dino goed gegroeid zeg! EN haha, nu loopt meneertje weer voor? Ach, cb zegt telkens wat anders hoor. trek je er niet te veel van aan als het negatief is. Vooral de positieve dingen wel opslaan :D

Bandietje: leuk dat TEssa zich kan omdraaien! Charlotte komt nu tot d'r zij maar rolt dan als een blok beton weer terug.;)
    Zal voor Tessa de wereld een stuk interessanter zijn hoor!

Saar: tsjonge zeg, voed jij je kind zo op? Haha grapje hoor! Die tong uitsteken is wel iets wat er echt bijhoort volgens mij! Heel veel kindjes doen dat. Echt grappig om te zien.

Ego: gister bij chiropractor geweest. SI gewricht zit vast (in bekken) en die duwt tegen een zenuw. Ben o.a. gekraakt, maandagavond weer terug. Zit wel aan de paracetamolletjes want die pijn is niet echt grappig meer. Maar komt vast weer goed.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: zooo Dino groeit ook goed, lekker joh. Hier geen zorgen over gewicht van kindjes in ieder geval. Nou maar gewoon vertrouwen op je eigen gevoel. Niet elk kind is hetzelfde!

Bandietje: Jippie! Dat scheelt weer wat frustratie. Pas maar op komt het volgende eraan: kruipen... Hier Hanna in ieder geval wel. Was het leuk met alle mama's van de zwangerschapsgym?

Ab: waar moeten we wezen om te stemmen???

Cocko: fieuw gelukkig maar ik schrok al van mijn opvoedmethodes;) Hoe is het nu met de pijn? Hopelijk valt het vanavond iets mee. Als het maar helpt natuurlijk!

Hoe gaat het met de hapjes bij jullie? Ik ben weer gestopt. Zonder spelletjes krijg ik er echt niets in. Ze houdt haar mond stijf dicht. Dus wacht maar weer 1 of 2 weken.

Deel Deze Pagina