mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha ik zie het al helemaal voor me Saar, jullie op handen en knieen en Hanna maar lachen. Geweldig!!! Met de zelfontspanner echt een foto maken hoor! :D

Oke nou ja, het begin tot eten is er in ieder geval. Ze doet haar mond al open, dat is al heel wat... let op, straks vindt het super lekker en dan kun je niet snel genoeg lepelen..

Hmm hier wordt dochterlief (oudste) ziek.. die heeft een tomeloze energie, echt bizar gewoon. maar nu zakte ze gewoon letterlijk in elkaar op de bank. Dan zegt ze even later: nou ben ik uitgerust, ik ga spelen. Gaat ze zitten en whoppa, klapt ze zo weer neer. ;) 38,6 heeft ze dus houd het maar even in de gaten. Ze klaagde vanmiddag wel over pijn in d'r nek onder het middageten. Pff nou hopelijk valt het mee.

2. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Oh ja vreselijk die goed bedoelde adviezen. Ze moet er gewoon aan wennen, er is toch geen haast bij. Lars heeft vandaag peer op, nou dat ging erin als koek. Hij was ook echt rijp, dat is natuurlijk heerlijk.
    Hij gaat steeds meer op z'n buik spelen en gisteren trok hij steeds z'n knietjes op, echt een leuk gezicht.

Mijn moeder is vandaag thuis gekomen, dus ik ben vanmiddag bij haar geweest en heb gekookt. Vanmorgen was ik even bij m'n vriendin, even wat anders dan ziekenhuis en werk. Lars wilde vandaag bijna niet slapen, echt gek werd ik ervan. Maarja hij zal het wel weer inhalen.

Morgen komt sinterklaas hier aan, misschien dat ik even ga. Gaan jullie ook?

Sterkte met je dochter Cocko! Hopenlijk valt het mee, want pijn in d'r nek klinkt niet best.

Ik ben er wel weer klaar mee voor vandaag, maar Lars slaapt helaas nog steeds niet. Manlief is nu z'n best aan het doen....
    straks lekker The Voice kijken, hoop ik ;)

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Hahah grappig dat Hanna zo moet lachen om jullie! Wat zou er in dat koppie omgaan he?! Mooi dat ze de banaan op at!

Lars, fijn dat je moeder weer thuis is. Nu hopen op snel en goed herstel!
    Heb je de Voice nog gekeken? Ik lag voor het einde te pitten op de bank haha. We hebben vandaag de intocht op TV gekeken Dino moest wel lachen om de pieten maar of hij het ook begreep of dat hij gewoon moest lachen om het gespring op TV weet ik niet haha (denk het laatste :))

Cocko, bah dat haariutval herken ik! En ik had ook al niet zo veel :( Ik word net als saar ook gek van de vergeetachtigheid. Maar hopelijk trekt het allemaal weer bij! Hoe voelt je dochter zich?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: hoe gaat het nu met je moeder? Blij dat ze weer thuis is zeker?

Saar: heb je nog een rondje op je knieen gekropen voor Hanna? :D

Bailey: oh zal idd wel dat springen van de pieten zijn. Als Charlotte met iets meekijkt, gaan die oogjes mega ver open en wil ze zowat het scherm in kruipen!

Oh jij ook haaruitval? Het is echt niet leuk meer, had gister boven gestofzuigd (hoe zeg je dat?) en die voet zat barstenvol met haren. Bahbahbah. Heb er echt de balen van.
    Gelukkig heb ik van vergeetachtigheid geen last.. maar voor jullie erg lastig lijkt me!

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow m'n dochtertje gaat op en neer..'s ochtends gaat het goed, 's middags betrekt het gezichtje en wordt ze heel wit en staan d'r oogjes vreemd en krijgt ze koorts.

Off topic: m'n man zit m'n oudste dochter te kietelen, roept ze ineens: papa blijf m'n tietels af! :D

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Hoe is het met je dochter? Is ze nog erg ziek geweest? Nog leuk feestje gehad zaterdag? Die foto moeten we inderdaad maken. We vergeten het veel te vaak. Inderdaad is het begin er al. Ik had het hier aan de voedingsdeskundige ook even gevraagd maar die zegt gewoon blijven aanbieden dan gaat ze vanzelf een keer haar mond open doen. Haha fantastisch die uitspraken. Die moet je echt opschrijven.

Ab: Schetig he kontje omhoog! Wij zijn niet naar sinterklaas geweest. We zijn lekker naar het bos geweest. Hanna heeft er toch niets aan nog. Ik vind the voice veel te laat afgelopen. Ik val dan echt halverwege in slaap. Hoe is het met je moeder? Heeft ze een beetje vertrouwen in haar eigen lichaam?

Bailey: wat zou het fijn zijn als ze kunnen zeggen wat er aan de hand is. Haha lachen dat Dean de zwarte pieten zo leuk vind. Elke dag pietenjournaal. Het zal wel bewegend beeld zijn.

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Gisteren weer bijbelstudie en toen we half 10 bij mijn ouders kwamen lag Hanna nog te slapen. Hebben nog even wat gedronken en uiteindelijk hebben we haar wakker moeten maken. Zielig...

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: zielig he, als je je kleintje wakker moet maken! Zo sneu.
    Ja hoor, d'r mondje gaat vanzelf een keertje open, reken daar maar op.

Oudste dochter is gelukkig weer helemaal beter. Praatjes voor 10 ;)

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gelukkig maar. Misschien een beetje te hard gefeest... Gaat je dochter na de kerstvakantie naar school?
    Ik mag hopen dat ze een keer gaat eten. Zou ik haar beter eerst fruit kunnen leren eten? Lijkt me lekkerder als groente. Heb trouwens een paar potjes groente nu omdat dat toch helemaal glad is, maar het maakt geen verschil.

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja na de kerst gaat ze twee hele dagen in de week naar school tot aan de zomervakantie. Daarna gaat ze naar groep 1. Wordt tijd hoor, dat ze naar school gaat! Pff al die vragen die ze stelt en dan het gedrag erbij dat ze af en toe vertoont.. :D

Fruit is zoeter, kun je wel mee beginnen. Dat vinden ze over het algemeen lekkerder en leren ze op die manier van een lepeltje eten. En dan later groente geven. Ik heb dat bij m'n andere twee kids ook gedaan hoor, en ze eten nu ook gewoon groente :) Tegenwoordig geven ze het advies:eerst groente dan fruit maar ach, je kind krijgt er echt niks van als je het andersom probeert.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heb je ook wat meer tijd voor de andere 2. Kan ook geen kwaad toch? En kan de juf lekker moeilijke vragen beantwoorden;).

Ik denk dat ik hierna maar weer aan het fruit ga.. Ik weet het ook niet.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat is het hier rustig... is iedereen druk? Of zijn er zieken?

Hier alles goed gelukkig! Wel een snotneusje hier, maar verder niets ernstigs gelukkig!

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Poeh ik was super druk! leerlingen besprekingen, dus vergaderen van 14.00 tot 17.40 na een dag lesgeven. En dat zonder geslapen te hebben want Dino had weer een buitje. Maar goed, vanacht sliep hij als een roosje! :D Wie trouwens de uitdrukking "slapen als een baby" heeft bedacht had duidelijk geen kinderen! ;)

Mooi dat bij jullie alles goed gaat Cocko, hoe is het bij de rest?

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: zozo dat is wel erg druk inderdaad zeg! Je zult wel bekaf zijn na zulke dagen! Fijn dat Dino vannacht goed geslapen heeft.. heeft ie echt de hele nacht doorgeslapen? Wat goed zeg!

Trouwens, m'n kids spelen dus nu met dat playmobile wat m'n dochter heeft gehad voor d'r verjaardag. Zit 1 poppetje bij die een groen shirtje aan heeft met een dino erop. Telkens als ik dat poppetje zie, moet ik aan Dean denken :D

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: wat leuk dat ze zo leuk met het cadeau spelen. Wij hebben een winterslaapzak met dino's, moet ik ook steeds aan Dean denken haha. Wij hebben net weer gezwommen. Hanna mag voor een diploma maar dat kost 15,85 dus daar ga ik nog wel even goed over nadenken. Verder heeft ze al 3 keer peer gegeten (ter grootte van een ijsblokje) en ze doet haar mond open. Morgen begin ik met appel. Ben helemaal blij. En ik ben op jacht naar een nieuwe 2e hands opvolgstoel. We hebben nu een tobi staan, maar die steekt een heel eind uit in onze auto. "Het duurt nog wel even, maar goed ben alvast aan het kijken.

Bailey: Pfff wat zul je moe zijn. Fijn dat Dean weer lekker heeft geslapen.

Vrijdagavond hebben wij een uitje van mijn man zijn werk. Het begint om 7 uur, maar ik wil Hanna graag zelf de laatste voeding geven. Ze gaan om half 8 eten dus ik denk dat ik haar om kwart over 6 in bad doe en dan voeden. Hopen dat ze dat pikt.

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    'Wat leuk dat ze zo enthousiast met het speelgoed spelen!

Hihih jaa die naam kom je overal tegen :D

Nou de hele nacht doorslapen niet hoor, rond 11 wordt hij wakker en dan weer om 5 uur, maar dat is toch een mooie lange ruk!

Saar, fijn dat Hanna nu lekker begint te eten! Poef 15 euro vind ik wel veel... hier was het diploma 5 euro en dan kregen ze er ook nog een speeltje bij. Hoop voor je dat ze er mee akkoord gaat vrijdag! Lijkt me ook well lekker om zelf te kunnen doen ja, maar goed volgens mij is het een klein eigenwijsje dus we zullen zien :)

In januari komt er trouwens een onderwaterfotograaf bij ons zwembad, Dino mag er ook mee op de foto maar dan moet hij wel los onderwater kunnen... nog even niet aandenken maar wie weet hebben we tegen die tijd al zo goed geoefend dat ik het aandurf. Ik zie wel meer foto'van jonge baby;s los onder water dus het moet kunnen.. maar vind het doodeng!

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: oeh los onder water. Lijkt mij ook eng hoor. Maar aan de andere kant, je staat erbij. Hier doen ze het ook wel, maar zie ook wel foto's met moeder erop. 6 uurtjes slapen achter elkaar is al wel heel lekker. Nu hopen dat het steeds langer wordt!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo wat is het rustig hier...
    Iedereen zeker lekker buiten.

Hoe is het met jou Ab? En met je moeder?

18. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Nou druk, druk druk, hier ook. Vandaag ben ik gelukkig vrij, want thuis bleef alles liggen. Vandaag samen met mn man lekker gerommeld in en om het huis en even boodschapjes gedaan. Gisteren was mn schoonvader jarig en ik ben even naar mn moeder geweest. Daar gaat het goed mee gelukkig. Rustig aan, maar ze krijgt veel hulp.

Gisteren was het weer een drama met slapen met Lars, hij wil er zo graag bij zijn. In de auto viel hij wel in slaap, maar ik ben ook een half uur bezig geweest voordat hij wil drinken. Vannacht dus ook weer om 2 uur en 6 uur eruit. Daar begin ik toch wel van te balen. Het lijkt wel of hij zichzelf overdag geen tijd gunt om te drinken en het 's nachts gaat inhalen. Dus nu kolf ik maar een borst en dan ga ik proberen dat vanavond in een flesje te geven. Ik hoop dat hij dan wel door gaat slapen. Ik heb ook rijstebloem in huis, om te proberen.

Hebben jullie eigenlijk een vast avondritueel? Hier wel een beetje, maar hij lijkt niet erg effectief. Als Lars moe wordt neem ik hem mee naar boven naar mijn bed en daar kleed ik hem om, dan knuffelen en zingen we even tot hij gaat drinken. Maar soms wil hij absoluut niet drinken, dus ik ben echt nog aan het uitvogelen hoe ik het rustiger en regelmatiger kan maken. Nu eindigt het vaak in hard huilen en als hij dan bijna slaapt wil hij pas drinken, maar hij vecht er echt tegen.

Sorry voor het lange ego verhaal, maar ik word er een beetje moedeloos van. Ik mis zelf iets teveel slaap geloof ik.......

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

~Lekker even in huis bezig! Fijn is dat dan he?! Fijn dat het met je moeder zo goed mag gaan. Qua vast ritueel hebben wij al vanaf de 2e week het volgende: Rond 8 uur (kan ook half 8 of half 9 zijn hangt een beetje af van hoe ik uitkom met de voedingen) gaat Hanna in badje. Na het afdrogen en pyjama aan krijgt ze haar vit. D druppels. dan komt ze lekker drinken. We zingen een gebedje voor haar en dan gaat ze in bed. Ze is hier helemaal aan gewend en ook al heeft ze net nog geslapen ze gaat altijd gewoon rustig liggen. Heeft Lars het niet koud soms? Hanna werd toen steeds wakker voelde wel warm, maar nadat ze in de winterslaapzak is gelegd is ze niet meer wakker geweest.. Kan ook de leeftijd zijn. Hanna heeft het ook een hele tijd gehad.. Pfff niks aan he kun je er niet bij hebben nu!

Even heel ego: Wij hebben feest! Hanna is precies 6 maanden vandaag. Wat gaat de tijd toch snel.

20. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Thanks, ik ga een warmere slaapzak proberen. Hoewel het nooit echt koud is bij ons thuis, maar wie weet.

Gefeliciteerd! Al een hele leeftijd :D
    Kan ze ook al een beetje zitten trouwens? Want ik hoop toch echt dat ik over een maand of 2 een beetje kan fietsen met Lars. Dat mis ik ontzettend.

Deel Deze Pagina