De kruidvat staat er ook tussen, tenminste de dtandaard voeding. Ik heb weer borstontsteking. Kan wel huilen, zo maat ecen huisarts bellem.
Oh oeps!! Sorry Cocko en Bailey! Schaam schaam.... Bailey, ik heb hypoallergeen van de kruidvat.. Wat balen dat je weer borstontsteking hebt! Lijkt me erg pijnlijk!! Sterkte! Saar: ik dacht ook al... met z'n 4 en op 1 kamer bevallen kan toch ook niet!! Maar ja je weet maar nooit. Ik hoorde gister dat het soms zo druk is op de verlos afdeling dat mensen in de gang moeten wachten in bed met weeen en dat degene met de meeste ontsluiting eerst mag... Dat is toch erg!
Ab: ik heb vrij vlakke tepels en wat bij mij hielp was even met de vingers de tepel wat naar buiten masseren zodat Tessa hem wel goed kon pakken.. Misschien is dat nog een idee? En je borst met een u greep iets inknijpen schijnt ook te helpen met aanhappen.. Wat een gedoe soms he...
Hihi bandietje ik heb dat ook met namen en geslacht zelfs hoor.. Filevorming op de afdeling verlos... En dan mag je niet in een andere kamer wachten... wat raar. Ja ab idd een omgekeerde hamburger ervan maken dan voelen ze gelijk de tepel tegen het gehemelte aan en dan happen ze goed. Moet ik ook doen ivm vlakke tepels.
Omgekeerde hamburger?? haha uh...... klinkt leuk! Maar wel lastig als kindjes niet goed kunnen happen. Bailey: heb je al gebeld naar de ha? Balen joh, weer borstontsteking!! hoop voor je dat het snel over is! Krijg je nu weer antibiotica dan? Sterkte! Saar: is de doos van etos leuk ? hihi even heel benieuwd hoor. Prenatal heeft meestal wel erg leuke dingen! Heb idd ook mail gehad van Kruidvat maar ga dat fotoboek niet maken want had net al alle foto's besteld voor het plakboek toen dat mailtje binnen kwam. Krijg je trouwens van de etos en prenatal een bericht ofzo?? Hier gaat het weer wat beter, ze dronk gewoon ineens heel veel inderdaad, en dan had ze aan 1 kant genoeg dus stond de andere kant echt op klappen. Deed zo mega zeer. Huis is heerlijk al aan kant, nog 1 wasje in de droger en dan is het weekend. Ga vanmiddag lekker even op stap met de kids.. kijken of dat wil met 3 kindjes
o haha krijg net een mail voor de etos ophaalkaart.... heb ik weer... moesten jullie ook zelf bellen naar felicitas??
Zo noemde mijn kraamverzorgster het.. Je zorgt gewoon dat je tepel naar voren komt... In de doos van etos zitten veel bladen en verder wat dingetjes die ik niet wilde gebruiken. Wel weer een klein potje sudocreme handig om mee te nemen. Bij prenatal moet je de geboortedatum even doorgeven op de website van wij jonge ouders of via de kaart. Anders houd de wij geloof ik ook op. Bij de etos belde felicitas mij en probeerde me gelijk bladen aan te smeren, ook voor oma... ach ja.. Kijk dat deed Hanna op een gegeven moment ook en nu wil ze er soms weer 2. Ah lekker hoor even op stap. Ik krijg om half 3 kraamvisite. Je hebt zondag de doopdienst toch?
Ja ze probeerden idd om allerlei bladen aan te smeren maar dat hoef ik allemaal niet. Bij de geboorte van de eerste kwamen ze aan huis, vreselijk zeg. Dan is het helemaal lastig om nee te zeggen. Charlotte wordt zondag gedoopt ja. De andere twee kids gaan ook mee, ben erg benieuwd hoe het gaat. M'n dochtertje gaat al langer mee hoor, maar m'n zoontje is nog nooit geweest. Hij heeft er helemaal zin in. Leuk!
Oh ja dat was eerder zo he?! Vreselijk. Blijft Charlotte in de dienst of wordt ze binnengedragen en gaat ze na de doop weer weg (is bij ons zo).
Ze gaat na de doop weer naar huis. M'n zus brengt haar de kerk binnen. Die vind het helemaal spannend haha.
Bedankt voor de tips! Omgekeerde hamburger klinkt leuk! Dat komt op hetzelfde neer als mijn kraamhulp me geleerd heeft inderdaad. Vanmorgen ging het al veel beter. Ik hoopte van die kolf af te komen, maar ik moet gewoon nog een poosje geduld hebben. Veel plezier met de doopdienst Cocko.
Cocko: Oh nou als het niet gaat kan je zoontje zo mee toch? Mijn moeder heeft Hanna naar binnen gebracht, maar die vond het vooral bijzonder geloof ik. Hoop dat je een goede dienst hebt! Ab: Kijk dan moet het op een gegeven moment wel goed komen. Ach je kleine is ook nog zo klein die moet het ook nog verder leren en wennen aan deze wereld!
Sow even een dag in half coma gelegen, gelukkig was Dean lekker rustig. Cocko, wanneer is de doop? veel plezier alvast, lijkt me een mooi moment! Ab, werkt de omgekeerde hamburger al?
Saar; was het kraambezoek gezellig gisteren? Bailey: hoe is het met de borstontsteking? Gaat het weer wat beter? Ab:hoe gaat het met jou en het voeden? Ego: hier is m'n man de hele dag al in de tuin bezig, heb net voorkant helemaal spik en span gemaakt. haha al die visite die morgen op de stoep staat...dan moet het wel schoontjes zijn toch
Het gaat iets beter, maar nog niet super. Nog steeds een platte tepel na het voeden. En rechts lukt op geen enkele manier. Ik heb me voorgenomen om na het weekend een lactatiekundige te gaan bellen, want dit gaat me niet lukken zonder hulp vrees ik. Overdag heb ik er wel geduld voor, maar 's nachts is dat weleens anders Mijn man is wel heel geduldig gelukkig en steunt me in alles heel goed. Ik vind het vreemd dat ik nog steeds moet kolven voordat ik kan aanleggen, dat duurt soms toch weer 10 minuten en dan ligt Lars te krijsen. Vandaag ben ik zelf voor het eerst met de fiets naar de stad geweest, heerlijk. Ik voelde super, het was alleen een beetje warm.... Ben vanmorgen ook weer eens op de weegschaal geweest, ik ben alweer ruim 10 kilo kwijt ten opzicht van vorige week voor de bevalling. Er mag nog wel meer af, maar daar gaat wel wat meer tijd overheen natuurlijk.
Ik moet even m'n verhaal kwijt.... Gisterenavond zag ik het niet meer zitten met de borstvoeding. Ik heb weer een uur lang geprobeerd om Lars goed aan te leggen, maar het bleef pijnlijk en mijn tepel plat. Wel lukte het deze keer rechts, maar die tepel zoog hij ook meteen plat. Dus heb ik een vriendin gebeld die Medela Calma flesjes heeft en die heb ik van haar geleend voor dit weekend, zo wanhopig was ik. Zo'n flesje is speciaal voor borstvoeding. Dat gaf rust. Maar het drinken gaat eigenlijk veel te snel, dus ik moet hem drie keer laten boeren tussendoor, hij spuugt weleens wat terug en heeft last van krampjes, terwijl hij dat eerst niet had. Eigenlijk hetzelfde probleem als we hadden met voeden met een spuitje. Ik wordt er moedeloos van. Gisteren was er natuurlijk geen lactatiekundige meer te bereiken voor een afspraak, dus morgenochtend meteen bellen. Mijn tepels hebben inmiddels weer wat rust gehad en genezen gelukkig snel. Ik hoop maar dat ik iemand vind die me hier goed mee kan helpen, want zelf lukt het me niet. Achteraf had ik natuurlijk m'n kraamhulp eerder om hulp moeten vragen, maar ze had ook zelf kunnen zien dat het niet goed ging. Ze had er gewoon te weinig geduld voor. Zo dat lucht op.......
Sorry voor het inbreken. Ik klikte per ongeluk op de foutr regel maar las wel je verhaal. Hoop dat je gauw een lactatie(des(kundige te spreken krijgt. Heb je ook al eens gelezen op www. Borstvoeding . Com en op www. Bo!rstvoedingsforum. Nl Daar heb ontzettend veel aan gehad bij bv vragen. Lactatiekundige schrijven daar ook mee en geven snel antwoord... Nogmaals sorry en als ik te bemoeierig over kom kan sorry hiervoor
Cocko: Mooie dienst gehad? Is hetgoed gegaan met je zoon en je Charlotte? Je zus ook genoten van het naar binnen brengen? Druk gehad met de visite? En is het met jezelf goed gegaan of ben je nu toch wel erg moe... Ab: Op de fiets dat durf ik echt nog niet hoor... Had je geen hechtingen? He joh das niet lekker met de borstvoeding. Verstandig om hulp in te schakelen vandaag! Als je last hebt van kloven ed veel bepanthen smeren dat helpt ook! Waarom kolf je ook alweer voor het voeden? Nou hoop dat het snel beter gaat met hulp of zonder hulp! Balen van de kraamhulp hoor. Dat de borstvoeding op gang komt is toch wel het belangrijkste. Anders nog wel even melden bij de kraamorganisatie he?! Hier gaat het redelijk goed. Heb een beetje teveel gedaan in het weekend. komt door het mooie weer denk ik. Maar ach een nieuwe week en nieuwe kansen. Ons meisje sliep zaterdag wel tot half 7 Zondag weer kwart over 5 en vanmorgen 6 uur.. Maar ze ligt ook later in haar bed dat scheelt misschien wat. Nog 2 weekjes en dan hebben we vakantie heerlijk! Zit er voor jullie ook vakantie in met z'n allen of hebben de mannen al hun vrije dagen al gehad rond de geborte?
Hallo allemaal, Hoe is het met jullie en de kindjes? Pff hier is het een drama.. Charlotte is sinds gistermiddag heel erg onrustig, vannacht heel slecht geslapen. Ze overstrekt haar lijfje heel erg en heeft ook veel maagzuur. Dus het is huilen, huilen, huilen. Ze wordt erg onrustig en zit gewoon echt met m'n handen in het haar.. De andere twee kids spelen nu eindelijk eventjes, maar m'n zoontje roept al een week lang dat hij buikpijn heeft en heeft ook een week lang al rare ontlasting. En hij heeft ineens gigantische bloedneuzen, het spuit eruit. Nou ja, het is nu echt een klaagverhaal, zo is het niet bedoeld. Maar ik ben zo moe, heb nergens tijd voor terwijl het allemaal wel door moet gaan.. Zo eventjes kwijt..hier kan dat he?! Sorry dat het zo ego is..