mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: nou je het over kerstkaarten hebt.. ik voelde me echt een beetje bes..... (sorry mag ik niet zeggen). Staat er op een site: 50% korting op de kerstkaarten. Wil een kaart met foto van onze kids. Ik een leuke kaart gevonden, helemaal mooi gemaakt etc. Ga ik richting afrekenen kom ik daar eerst even verzendwijze tegen. Moet je opletten hoor!!! :$ Staat er: normaal verzenden, tarief 16 euro en nog wat.. Prioriteit: 29 euro.. Dan heb je het binnen 3 dagen. Normaal verzenden: 14 dagen. Nou ja zegggggggg sorry vind dat echt afzetterij hoor. Heb het dus ook niet gedaan.
    Zo ik moest even afreageren haha! :D

Lekker saar, dat je wat gedaan hebt in huis. Geeft je goed gevoel toch! En hoe gaat het met zwemmen? Heb je daar genoeg energie voor?
    Fijn dat Hanna lekker geslapen heeft vannacht!

Ach ik kijk tegen die tijd wel. Heb met m'n overbuurvrouw ook al even over gehad en misschien kan ze met haar meerijden naar school tussen de middag. Dat zou wel schelen!! Dus hopen dat ik zoiets kan regelen..

Ben snijboontjes aan het koken voor ons lotje, met aardappeltjes.
    Maken jullie ook al groente met vlees of vis??

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Grrr erg is dat! Werkt het bij de hema ook niet?
    Nou op zich gaat het meestal wel met zwemmen. Soms zie ik het niet zitten, maar ga ik toch maar gewoon. 't Is ook wel goed voor me. Ik moet eigenlijk de huisarts even bellen voor een afspraak, omdat ik hele erge rusteloze benen heb en dat kan komen door te laag HB en tekort aan foliumzuur, maar ja geen zin. 'k Heb ook nog steeds last van de plek van de ruggenprik. Nou met de overbuurvrouw zou ook een oplossing zijn toch? Hanna eet nog geen groente. Ik vraag me wel af of ze vlees moet ivm ijzer..

Het sneeuwt hier en niet zo zuinig ook. Ben benieuwd of het blijft liggen.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Sneeuwt het?!! Oh gaaf! Kids zitten hier met smart op de pakken sneeuw te wachten hahaha.
    Foto's maken Saar, geweldig!

Nog steeds last van die plek joh wat irritant. En ja, je zou dan even naar de ha moeten bellen.. maar net wat je zegt, geen zin! Ken dat wel hoor! Er is ook zalf voor rusteloze benen, kom je geen calcium tekort? Want dat kan het ook zijn nl.
    Ik moet ook bellen voor m'n hb controle want ik hoor telkens m'n hart in m'n oren. Zo irritant.

Weet ook niet of ze vlees mogen.. heb altijd potjes gegeven dus dit zelf maken is helemaal nieuw voor me.

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ik ben weer bijgelezen, wat gaat dat toch hard!
    Proud: Leuk dag sinterklaas zo geslaagd was. En ik heb ook weleens problemen met de site... irritant he?!

Saar, lekker gezwommen! Bij ons was er gister sneeuw, bah bah ik hou er niet van maar het ziet er wel gezellig uit! Gisster was trouwens bij ons natte sneeuw. Heb je de HA nog gebeld?

Cocko, die potjes staan vanaf 6 maanden met vlees en vis erin dus ik ga ervan uit dat met zelf maken het dan ook mag. Maar weet niet zo goed hoe dus als je tips hebt... :D Hoe ist met de billetjes? En met het hijgen?
    Dean heeft nooit zn flessen leeggedronken maar hij heeft periodes waarin hij dagenlang ecccht bijna niks eet. (Mocht 1000 en dronk 550) dan voed ik hem in zn slaap nog wat bij. Ik denk dat hij het gewoon vies vindt en het beter doet zodra hij met de pot mee eet. Groente en fruit smult hij namelijk van!
    Zou fijn zijn als ze kan meerijden met de overbuurvruw want al dat gedoe in 1 uur tijd lijkt me zo goed als onmogelijk! Is ze trouwens zenuwachtig voor school of beseft ze het niet?

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: oh heeft dean nooit z'n flessen leeg gedronken! Ach hij groeit goed he!
    ik ga even kijken welke vleessoorten je mag toevoegen. Heb nu snijboontjes en een aardappeltje gedaan. ze heeft alles op!! Mega zeg. Doe er ook een beetje appelmoes doorheen. Dat minder ik dan elk volgend hapje dat ik klaarmaak.
    O bandietje, dat kun je ook proberen. Bij het zelfgemaakte hapje een lepeltje appelmoes erdoor heen doen. Dat is zoetig en als je het dan later nog een keer maakt, doe je er iets minder doorheen en zo afbouwen. Misschien lust tessa het op die manier wel!

Billetjes zijn wel heel maar o het is zo opletten! Want als ze gepoept heeft, en ik verschoon het niet direct gaan die plekjes gelijk weer open. Dus veel smeren!
    En het hijgen is nog steeds. Wacht het nog maar even af. Heb gelezen dat het ook zijn dat ze gewoon van alles tegelijk wil doen enzo..

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oeh blijft uitkijken dus! Volgens mij mag rundvlees maar wat precies weet ik ook niet.
    Dat kan ook natuurlijk, dat ze te veel tegelijk wilt. Gewoon een drukke tante :D

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Nou nu ligt er bij jullie toch ook wel een pakketje sneeuw? Vervelend met de billetjes zeg. Ze moet gewoon ietsje minder vaak poepen, maar ook niet te weinig...

Bailey: huisarts niet gebeld. Ga ik denk ik in de kerstvakantie doen, dan heb ik oppas en hoeft Hanna niet mee.

Op borstvoeding.com staat een schema wat je wanneer mag geven. Vlees kun je geloof ik het beste de eerste paar keer malen en daarna steeds grovere stukjes geven. Maar goed ik vind de site wel heel erg 'streng'. Misschien voedingscentrum eens bekijken?

8. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Bij mij op het cb zeiden ze het liefst vanaf zeven maanden.
    Ik heb zo'n kookboek opperdepop (van ah) daar beginnen ze ook met 7 maanden.

Nu zeiden ze op het cb wel als je potje geeft zit het er al in en dan denk ik ja stap dan van die 7 maanden af. Overal lees je 2 tot 3 keer in de week vis of vlees. Geef je potje zit je onderhand op elke dag vlees.

Ik denk dat iedereen daar ook zelf een beslissing in moet maken. Ik wacht tot de zeven maanden en dan krijgt ze eerst lekker tilapia hahaha vind ik zelf errug lekker. Misschien herkent ze de smaak nog;)

Wat ik ook krom vind is. Brood wordt ook aangeraden vanaf zeven maanden ivm glutenallergie. Voedingsschema cb vanaf 5,5 maanden hmmm. Nou ja Hailey reageert niet op het broodkorstje maar haar eerste boterham krijgt ze ook gewoon met 7 maanden heeft ze lang genoeg kunnen oefenen.

Nou ik ga mijn auto sneeuwvrij maken. Mag naar het ziekenhuis vandaag.

Hebben jullie trouwens nog een mobiel boven de box hangen?

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: wat ga je doen in het ziekenhuis?
    En ja wij hebben nog steeds een mobiel boven de box hoor! vindt ze op sommige tijden nog heerlijk!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: hoe is het gegaan? Je had toch dagopname voor de allergische reactie die je hebt gehad? Lastig he met al die regels etc. Maar goed ook gewoon kijken naar je kindje denk ik.. Het ene kind van 7 maanden is het andere niet toch?. Ik heb hem boven de grond hangen, maar bijna niet meer aan. Hanna trok hem bijna kapot en ik heb hem geleend. Moet zeggen dat ze andere dingen ook veel leuker vind.

Cocko: lekker buiten in de sneeuw geweest?

Hier ligt er 1 te zingen in bed. Zo gezellig haha.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha te zingen?! Wat knap zeg! ;)
    Nou boxmobiel doet ze niet zo veel mee, maar als ze lekker ligt te tutten in de box, gaat ze heel hard stampen zodat die beestjes heen en weer gaan en dat betekent dat ie aan moet! :D Dus heel af en toe is het nog zo'n heerlijk babytje.

Ja kids zijn in de sneeuw geweest, skipakken aan want dat moest natuurlijk van ze. Alleen zoonlief hoest ontzettend naar dus was niet erg blij dat ze naar buiten wilden maar ja, hou ze maar eens tegen met die prachtige sneeuw!

Vorige week een eettafel en 4 stoelen gekocht, de tafel ben ik aan het opknappen. Was een grenen tafel en heb het onderstel en de poten geschuurd en geverfd in vlaflip kleur! haha, vriendin vroeg: huh is dat twee kleuren verf ofzo :p Maar het is gewoon creme alleen donker creme zeg maar. Maar niet geel ofzo! En het blad ga ik schuren en dan lakken zodat die in de bruine kleur blijft. Hebben houten vloer en past precies bij elkaar dus dat vond ik wel leuk zo.

12. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik heb nu een huidtest gehad en over twee weken krijg ik er nog een. Komt daar niets uit dan kan ik een dagopname doen. De dermatoloog had het toen meteen over dagopname de allergoloog probeert het eerst zo. De huidtesten geven 97% zekerheid. Om de overige 3% uit te sluiten is dan de dagopname, maar dan ga je ook meteen aan het infuus en krijg je pillen.

In ieder geval de test van vandaag was negatief. Dus geen reactie.
    18 december de volgende.

Leuk die sneeuw. Hier is het maar een dun laagje. Als het goed is moet het morgen ECHT gaan sneeuwen.

Goed dat je zoon dik ingepakt was Cocko, want je moet een beetje voorzichtig zijn met die hoest.

Morgen gaan we eigenlijk zwemmen, maar denk dat ik het een keer oversla. Ben zelf ontzettend verkouden. Hailey kijkt me heel de tijd raar aan of lacht me uit met mijn raar stemmetje.
    Vandaag ook al de hele dag kwijt en we hebben nog niet met haar nieuwe speelgoed kunnen spelen. Denk dat we dat maar eens gaan doen.

Saar: dat probleem van dat trekken heb ik ook met Hailey. Maar ze vind hem nog wel leuk om naar te kijken. Maar denk niet dat ie nog lang hangt, want het lijkt me niet fijn als ze hem op haar hoofd krijgt.
    Had ze laatst met zo'n activity center. Madam werd boos, omdat het niet lukte, trekt heel dat ding van de zijkant.
    Maar terwijl ik dit typ kom ik op een fantastisch idee. Ik haal de touwtjes los en knoop ze wat hoger op. Kan het er in ieder geval weer een paar weken tegenaan totdat haar armen weer langer zijn geworden haha.

13. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Hier weereens een berichtje van mij, poeh lang geleden. Maar wat een drukte zeg met die Sint enzo. Met mijn moeder gaat het gelukkig weer beter.

Gisteren hebben we het gezellig bij m'n ouders gevierd, eerst gegourmet en toen cadeautjes. Lars is nog het enige kleinkind, dus we konden het nog rustig aan doen.

Hij slaapt vandaag officieel alweer een week door, Joehoe! Vorige week werd hij wel nog wakker, maar speen erin en hij was weer vertrokken. Met voeden gaat het ook gelijk veel beter.
    Maar ik las even snel bij een van jullie dat de ontzwangerhormonen zorgen voor nachtmerries, nou ik doe mee. Afgelopen weekend heb ik allemaal liggen draaien en dromen.

Ik las iets over kerstkaarten, die heb ik een keer heel goedkoop via Wij-jonge ouders besteld, maar ik weet niet hoe snel die zijn. Wel waardeloos van Hema. Vandaag hebben we de kerstboom neergezet en morgen ga ik hem optuigen. Dan moeten we snel foto's van Lars maken en kerstkaarten regelen. Ik verheug me er nu al op. Ik heb een romper van de Zeeman met een stropdas, echt schattig, in m'n hoofd al een hele fotosessie ;)

Ik heb een mobiel hangen en die vind Lars geweldig, maar daar kan hij nooit bij, dan moet hij armen van een halve meter hebben. Die kan nog wel even mee dus.

Morgen sneeuw, echt leuk, maar ik moet wel naar de fysio. Dat wordt skipak aan en wandelen denk ik.....hopelijk is het dan echt droog. Wel superleuk die sneeuw, als je binnen mag blijven :D

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: het klonk in ieder geval zoals zingen had het op moeten nemen. Klinkt leuk met de tafel, vooral vlaflip haha. Als het maar makkelijk schoonmaakt met 3 kids denk ik. En de bovenkant kun je dan altijd opnieuw schuren en lakken toch? Heerlijk was het gisteren buiten! Ze zeggen dat het gezond weer is als het droog is en koud. Maar ik hoor veel kinkhoest om me heen. Zijn echt mensen die niet komen hier, omdat het zo heerst...

Proud: Vervelend dat er nu niets is uitgekomen. Hopelijk is de dagopname niet nodig. Kun je de bevalling wel een beetje verwerken? Of kun je het pas echt afsluiten als je weet waar je allergisch voor bent..? Hailey denkt vast: is dat mijn mama, ze klinkt zo raar. Als ik mijn bril op heb kijkt ze ook heel raar. Hier kan de mobiele niet hoger. Heb hem nu boven de grond gedaan, maar zet hem bijna niet aan. Ze vind het trouwens nog wel steeds leuk. Geniet maar lekker binnen vandaag, het is zulk lekker weer voor binnen. Ik moet alleen even naar de supermarkt, 5 minuutjes verderop.

Ab: Fijn dat het zo goed gaat met je moeder. Heeft ze er zelf ook weer vertrouwen in? Leuk he sinterklaas vieren;) Nachtmerries heb ik hier ook trouwens, maar ik denk ook dat dat komt omdat ik vrij ligt slaap. Als ik buiten een geluid hoor zit ik ook rechtop in bed en heb al een paar keer mijn man wakker gemaakt: lieverd er is een inbreker;) Klinkt leuk die fotosessie. Een romper met stropdas:) Ik denk dat we geen kaarten sturen. We hebben er allebei geen zin in. Succes met naar de fysio gaan, want hier ligt al een mooi pak sneeuw! Fijn dat Lars doorslaapt houden zo!

Ego: Hanna is echt aan het rotzooien met haar slaapjes. Al 2 nachten 1 uur. Heb het idee dat ze overdag te weinig drinkt door de vaste hapjes.. Nou ja ik was ook wel heel erg verwend haha. Hanna probeert het steeds harder met kruipen. Zo schattig en ze probeert te gaan zitten, maar dat durft ze nog niet. Je krijgt schattige filmopnames in ieder geval. Ze gaat dan met haar kontje steeds schuiner als ze op haar handjes en knietjes zit en uiteindelijk denkt ze oh nee ik durf toch niet.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: vervelend dat er niets is uitgekomen zeg.. eerst nog een huidtest dus? En dan bepaal jij of de arts of je een dagopname doet? Hoe is het verder met je?

Saar: haha leuk hoor, dat kruipen! Op een keer gaat ze gewoon ineens. Charlotte trekt wel de beentjes op dus dan gaat dat kontje omhoog maar verder gebeurt er niks. Ja, hard lachen!

Hier een dramanacht gehad. Kids hoesten de kelen werkelijk kapot. Ze willen geen hoestdrank maar ga het er gewoon indwingen.. helaas dan maar even traantjes. Zijn ze ook zo weer vergeten. M'n zoontje en charlotte hoesten heel erg lelijk, m'n oudste minder maar hoest zeker ook wel. Maar voor charlotte weet ik eigenlijk niet wat ik kan doen. Heb om half 4 vannacht een zetpil gegeven maar twee minuten later poepte ze nogal flink.. dus die heeft niet gewerkt denk ik. Kwart over 5 ging ik weer naar boven met haar en toen heeft ze wel geslapen tot half 9.

16. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Ab: fijn dat het beter gaat met je moeder. Leuk kerstkaarten maken.
    Wij willen ook kijken of het lukt, maar plan b ligt al in de lade van de kast;)
    Wel fijn zo'n hoog mobiel. Hebben wij niet over nagedacht bij het aanschaffen. Deze vonden we leuk haha.

@Saar: Nou het verwerken laat ik niet afhangen aan wat de testen uitwijken. Het was gewoon stomme pech dat ik er met/na de bevalling achter ben gekomen. Twijfel ook nog als uit de volgende test ook niets komt ik wel voor de dagopname ga. Mocht ik ooit antibiotica nodig hebben kan ik altijd melden dat ik er gevoelig voor kan zijn. Ik weet het nog niet.
    Je hebt dan al een hele collectie schattige filmpjes haha. Ach in een keer zit ze en merkt ze dat het niet eng is haha

@Cocko: bah wat een rotnacht. Sneu voor de kinderen. Weten ze bij de drogist niet iets anders wat verzachtend werkt?
    De dagopname is al door de arts genoemd om dus 100% alles uit te sluiten. Ik zei al tegen Saar ik weet niet of ik het doe. Ik heb nog een paar weken en dan vraag ik het wel na bij het consult. En misschien komt het niet zo ver is de volgende test wel positief.
    Verder gaat alles best goed moet ik zeggen. Toen ik begon zat ik even weer in een dipje, omdat je heel je ritme weer kwijt bent. Die is gelukkig weer terug. En mijn haar is helemaal terug en net zo dik als vantevoren dus dat is heel fijn. Binnenkort eens bij de kapper kijken of ze er wat mee kunnen, want het ziet er niet uit nu haha

Ikke: nou hier de mobiel flink ingekort. Wat doet het dametje. Pakt een soort rammelaar en begint er daar mee tegen aan te meppen. Maar ja dan breekt ie niet af, maar heb haar er ook al met haar vingertoppen aan zien zitten, dus ze komt stiekem best hoog.

Direct ga ik nog even een foto maken van Hailey met haar Sinterklaasbuit en dan kan ik dat op gaan ruimen. Eindelijk haha En dan kan de kerstman komen.

Vanavond hebben we de verjaardag van mijn schoonvader. Heb al tegen mijn vriend gezegd even afwachten hoe vandaag verloopt met die sneeuw, want ze wonen niet in de stad. En als we gaan neem ik denk voor de zekerheid wel pyjama's en badspullen mee voor de zekerheid. Oh het onderstel van de wandelwagen. Van de week was het daar al wat glad en ga het risico niet lopen dat we uitglijden met de maxi cosi. Moet ie maar de schuur in.

Allemaal een fijne dag. Geniet van de sneeuw. En als je de weg op moet. Doe voorzichtig!

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: gans over jou heengelezen! Wat dom zeg! Fijn dat het wat beter gaat met je moeder!

Proud: ja wat voor effect heeft een dagopname dan nog he?
    Gefeliciteerd met je schoonvader! En misschien lukt het wel door de sneeuw als het tenminste opgehouden is met sneeuwen tegen die tijd.

Ego: wij hebben vanavond ook verjaardag, van schoonzusje. Ze hoopt zo dat er iemand komt dus we gaan ons best doen.

Vanmiddag langs de huisarts. Heb net gebeld en ze zei dat ik voor de zekerheid met charlotte langs moest komen. Ze reutelt echt, zit vol en dat hoor en voel je in d'r lijfje. Ze hijgt ook met geluid erbij nu dus vind dat niet echt fijn. Ze zei ook dat het kan zijn dat er een ontsteking zit maar goed, dat hoeft niet hoor! We wachten het maar even af.

18. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ab: Wat fijn dat het beter gaat met je moeder. En gezellig weer wat van je te lezen!

Proud, en nog wezen zwemmen? Slim idee van de mobiel maar jouw kleine is je dus te slim af ;) hahah Hier hangt de mobiel ook, werkt nog steeds prima om hem te kalmeren. Dino is een echt observant, kijken vindt hij prachtig en dan vooral naar bewegende en geluidmakende dingen.
    Bah hopen dat de dagopname er niet van hoeft te komen, lijkt me vreselijk!

COcko, sterkte straks bij de HA. Zo naar als je kindje niet lekker is!

Saar, heerlijk zo'n vrolijk zingende meid! Jammer alleen van de nachten, ik zal aan je denken als ik er vanacht ook weer uit moet :) Me vriend en ik hebben ons er maar bij neergelegd dat Dino waarshijnlijk voor zn eerse jaar niet doorslaapt. Ahh well... vvorige week een paar dagen dus toch even kunnen bijtanken!

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: troost je, ons zoontje ging pas doorslapen toen hij net twee jaar was :p

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Pffff zit ik een heel verhaal te typen is het in ene allemaal weg.

Cocko: wel fijn dat je even naar de ha kan zo voor het weekend. Hopelijk heeft'ie ook een idee voor de andere 2??? Melk met honing of mag dat nog niet? Op het journaal van 10 uur zeiden ze dat het ergste voorbij was....

Proud: Dat is ook wel weer zo. Ik vind het zelf wel moeilijk dat ik niet weet wat er nou echt aan de hand was aan het einde van de bevalling. Ook omdat ik niet weet wat de kans op herhaling van de totaal ruptuur is bij een volgende zwangerschap. Ik zit er niet weer op te wachten zeg maar... Maar inderdaad zou ik het ook niet weten of ik de dagopname zou doen. Je hebt toch weleens eerder antibiotica gehad of niet? Verstandig om spulletjes mee te nemen, stel je ziet het toch niet zitten om terug te gaan... het gaat vriezen vannacht he?!

Bailey: ja is ook zo met doorslapen. We zijn gewoon te verwend!

Ik heb net foto's van Hanna in de sneeuw gemaakt. Ze vond het heel apart.

Deel Deze Pagina