hebben een mega puf meegekregen voor charlotte. ze heeft idd slijm in d'r longen wat nog wel los is. Daarvoor puf, 3x per dag, 1 a 2 weken hebben een mega puf meegekregen voor d'r. ze is verkouden, en heeft idd slijm in d'r longen wat nog wel los is. Daarvoor puf, 3x per dag, 1 a 2 weken gebruiken. Dan moet dat gebrom in d'r longen weg zijn.. anders gaan ze verder kijken. Kan zijn dat ze (langs dit heen) ook misschien astma heeft. maar daar gaan ze niks aan doen als ze zo klein is, alleen een andere puf dan. Maar goed, we gaan eerst dit proberen! en verder goed drinken, koorts in de gaten houden etc. anders kans op longontsteking. maar ze drinkt sinds vanmorgen 10 uur bijna niks..
Saar wat mega schattig!!! Morgen duik ik ook de sneeuw i. Hier ligt een pak van bijna 20cm! Cocko, hopen maar dat het snel overgaat met de puf. Als dean slecht drinkt voed ik hem bij in zn slaap, dan drinkt hij door zonder dat hij het doorheeft. Weet niet of dat bij Charlotte ook kan? Sterkte!
Bailey: bedankt. we hebben dat gisteravond en eergisteravond ook al geprobeerd in d'r slaap maar ze neemt echt maar 3 a 4 slokjes en dan duwt ze hem weg. Nu heeft ze alleen een beetje vla op meer niet. Vanaf 1 uur vannacht tot nu 350 cc op.. Is volgens mij wel erg weinig! Maar weet niet hoe lang kleintjes met weinig vocht mogen?? Lastig allemaal.
Oei dat is inderdaad weinig! Heeft ze wel nog goede plasluiers? Anders moet je volgens mij echt snel uitkijken ivm uitdroging. Minimum is dacht ik 500 per 24 uur.
Dat weet ik dus niet, wat het minimum is.. zoek me suf op internet. Ik ga zo weer proberen flesje te geven. maar als je haar ziet liggen in bed, is het gewoon eng. ze ligt altijd met haar gezichtje opzij en nu met de neus in de lucht en die oogjes hartstikke fijngeknepen. Heel raar. Maar goed, misschien is dat om dat ze ter plekke in slaap is gevallen.. Nou ja, als ze tot morgenochtend echt heel weinig gedronken heeft bel ik gewoon de hap.
Doen we ook. Net weer geprobeerd fles te geven, maar nee hoor, 1 slokje. Heeft nu ook verhoging, 38. Niet veel maar toch.. Bahbah.. en zoonlief ligt inmiddels ook naar adem te happen, die wil graag met z'n mond dicht slapen maar omdat z'n neus hartstikke vol zit lukt dat niet! Dus telkens niet mond open en dicht, tis net een visje!
Cocko: Ik las je andere topic in baby en peuter. Hoe is het nu? Nog de HAP gebeld? Bij twijfel gewoon doen, daar zijn ze voor. Geen risico nemen met zo'n kleintje. Gefeliciteerd met het halve jaar van Charlotte! Bailey: En ben je de sneeuw nog ingedoken?
Heb gebeld maar werd tot twee keer toe na wachttijd eruit gegooid.. toen dronk ze ineens wel 165 cc en ze had geen verhoging om half 12 dus dacht: even wachten maar.. maar nu is ze weer wakker, heeft ze 38.1 maar ze is verder wel rustig en speelt (rustig) in de box.. Ik kijk even of ze straks flesje wil, zo niet dan bel ik alsnog de hap. Jammer dat de sneeuw weer zo snel weg is he! Als ik het goed heb gelezen komt er regen en dan ist weer voorbij.
Pfff heel verhaal getypt en tis weer weg Mooui dat het wat beter gaat cocko, hoe ist nu? Hier ligt nog een dik pak sneeuw maar van mij mag het weg. Saar, we zijn wel naar buiten geweest maar heb dean in de kinderwegen gelaten, was zoo koud!!
zijn vanavond naar de hap geweest, moest voor alle zekerheid. ze heeft volgens de arts astma, en met verkoudheid ga je daar piepend en krakend bij ademhalen. Dus ventolin blijven gebruiken. Als de koorts er maandag nog is, dan moet ik weer naar m'n eigen huisarts.
Nou dan weet je dat alvast. Hoe is het verder gegaan? Sneu voor zo'n kleintje als ze zo benauwd zijn. Tegen je andere kinderen zou je het nog enigszins uit kunnen leggen. Drinkt ze al beter? En nog koorts? Bailey: Ja ik vond het ook wel sneu maar ze vond het wel best. Had haar wel op een omslagdoek liggen en niet zo lang natuurlijk. We hebben er nu toch een leuke kerstkaart van gemaakt.
@Cocko: hoe gaat het vandaag met Charlotte? @Saar: geweldige foto! @Bailey: ik ben niet wezen zwemmen. We hebben heerlijk van de sneeuw genoten. Voornamelijk binnen haha. Hailey keek wel buiten haar ogen uit. Had haar express in de maxi cosi gezet, kon ze lekker rondkijken.
@Saar: heb jij bij de gyn niet nagevraagd hoe groot de kans is dat het weer kan gebeuren bij de volgende bevalling?
Proud: De gyn. kon het niet echt heel duidelijk zeggen. Ook omdat ze geen duidelijke oorzaak in het dossier hebben gezet (overdracht was erg chaotisch). Volgende bevalling mag zelfs gewoon thuis, maar er wordt een preventieve knip gezet. De gyn. zei er gelijk achteraan dat het niet bewezen is dat dat ook helpt Nou ja de volgende keer (als die er mag komen) beval ik sowieso in het geboortehuis naast het ziekenhuis heb ik mezelf al voorgenomen.
Saar: waarom krijg jij een preventieve knip bij een evt. volgende bevalling? Sorry als ik iets gemist heb.... maar dit zag ik in je laatste bericht staan nl. hoe is het met de anderen? Leuke foto's gemaakt van de sneeuw of niet? Ego: charlotte ziet er nu zieker uit, eigenlijk sinds gisteravond. Heel wit en waterige oogjes. het lijkt ook alsof ze een ontstoken oogje heeft nu. Verder zit ze nog vol en heeft het erg benauwd, ondanks de ventolin. Verhoging/koorts gaat ook niet weg, ondanks de paracetamol zetpillen die ze krijgt. Zelf ben ik nu ook ziek, afschuwelijk zeg. Gisteravond half tien lag ik plat, charlotte telkens huilen door benauwdheid. Dan kun je niet veel hebben hoor. Vannacht was ze half 4 wakker, tot kwart over 5 Mijn hoofd klapte zowat. Nu ook maar paracetamol op en tabletten voor de keelpijn. Sorry voor deze klaagzang mensen!
He bah cocko! Snel weer beter worden. Kun je er dan ook nog wel bij hebben he?! Hopelijk gaat de rest er niet achteraan... Drinkt Charlotte al wel weer beter? En die klaagzang geeft niets (hieronder volgt er ook zoiets alleen dan anders haha). Is toch lekker als je het even van je af kunt typen... Die knip krijg je zodat er sowieso meer ruimte is en ze hopen dat je dan niet uitscheurt. Mocht je wel uitscheuren dan hopen ze dat de knip verder uitscheurt en dat je kringspier niet voor de 2e keer doorscheurt met alle gevolgen van dien. Maar er zijn heel wat gevallen bekend bij wie het niet heeft gewerkt. Misschien lees ik teveel Ik ben net even naar een oma geweest van nou ja niemand (is een soort van adoptie-oma van mijn man zijn kant). Lekkere klaagzang over de korting op AOW en pensioenen gehoord. Ik zeg nou wees blij dat u het nog heeft. Wij moeten steeds meer premie betalen en we krijgen steeds minder, maar goed was ze het niet mee eens. Ze denkt altijd dat ze het heeeeel slecht hebben en dat wij op gouden wolken leven... en ze vind dat ze er recht op heeft want zij hebben Nederland na de oorlog opgebouwd. Toen ben ik maar weer opgestapt ik was het zat.
O saar, die klaagzangen over aow enzo, heel herkenbaar. M'n schoonvader heeft daar een handje van.. als die op dreef is, nou berg je maar hahaha. Zou idd ook opgestapt zijn, klinkt allemaal zo ondankbaar vind ik. Alsof wij het allemaal zo super hebben.. Ze drinkt wel iets meer maar nog niet veel hoor Fles gaat nog niet voor de helft leeg. Heeft ook beetje verhoging. Nou ik wacht het vandaag gewoon nog af. Misschien gaat het vandaag de goede kant op.