mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee inderdaad het is afwachten. Hopelijk knap je zelf een beetje op!

Nou ze zit in haar laatste jaar dus ze zal het toch onderhand wel onder de knie hebben toch? En 't is niks spannends anders had ik het niet gedaan.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Hoe is het gegaan met Charlotte?

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dank je Saar. Puf gaat nu wel beter ,maar ze hijgt en pruttelt nog steeds. Kuur afmaken, duurt tot ongeveer zondag. Dan maandag bellen voor controle. Dan moet dat pruttelen en zo over zijn.. hij dacht toch stiekem aan longonsteking maar hij dacht dat we het net konden redden met antiobiotica en de puf.

Hoe gaat het met de anderen? En de kindjes?

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou laten we het hopen. Gaat het met jezelf al wat beter??

Dan even ego: Ik mag morgen even bloedprikken voor mijn HB en schildklier en krijg dan maandag of dinsdag de uitslag. De plek in mijn rug: zolang het niet al te irritant wordt niets aan doen. Als het echt lang duurt en/of het echt vervelend word terugkomen. Maar ze wist ook niet wat het precies kon zijn. Ze zei: er is toch wat in gerommeld met zo'n ruggenprik. Hanna is goed in haar doen. Komt de ene nacht wel en de andere nacht niet. We hebben wel een overwinning qua groente: ze heeft al 2 avonden wortel gegeten. Ben helemaal trots. Ze krijgt nu 's ochtends fruit, tussen de middag een halve boterham en dan 's avonds groente. Ik heb vandaag 2 kerststukjes gemaakt. Was heel gezellig.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O ja jij zou vandaag naar de ha gaan (sorry echt ben zo druk met ons gezin bezig). Maar oke, bloedprikken is prima toch? Ben benieuwd wat de waarden dan zijn! Tsja, die ruggenprik.. het is altijd een heel gewroet, tenminste zo heb ik dat ervaren destijds. En het moet vanzelf over gaan in de meeste gevallen. Dus hoop toch dat het bij jou minder gaat worden hoor!
    Leuk joh, 2 kerststukjes! Gezellig sfeertje in huis nu!
    Wouw, stoere Hanna! Zie je, het komt vanzelf.. ze moet gewoon wennen en tis een eigenwijs meiske toch? :p Grapje.

Ego: zelf nog ziek en dat op m'n verjaardag ;) Is niet zo leuk. Verjaardag afgeblazen voor vanavond.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He joh, dat geeft toch niks. Ik kan me voorstellen dat je nu genoeg hebt aan je eigen gezin. Gefeliciteerd met je verjaardag. Pfff wat balen zeg dat je nu alles moest afzeggen en zelfs ziek bent op je eigen verjaardag. Ben je wel verwend door man en kinderen?
    Gaat de rest er niet achteraan?

7. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Jeetje Cocko, wat een ellende met Charlotte en jezelf. Hopen dat het mee valt, maar misschien is het niet verkeerd als de KA er naar kijkt. Sorry maar ik heb niet veel vertrouwen in huisartsen meer....
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Jammer dat je het niet kon vieren.

Saar: Fijn dat het nu zo goed gaat met Hanna met eten, Ze eet al best veel ineens toch? Je geeft nog bv toch? Hoe vaak wil ze nu nog bij je drinken? Mijn productie loopt deze week ineens weer terug. Zal wel komen omdat Lars doorslaapt, maar ik baal er wel van. Dan zit ik straks weer midden in de nacht te voeden.... Ik durf hem geen kv bij te geven, want dan ben ik bang dat ik gelijk klaar ben en dan is het maar afwachten of hij door blijft slapen. 's avonds is het weer steeds meer drama, omdat hij dan honger heeft en ik lege borsten.... Gisteren weigerde hij 1 kant, geen idee waarom, maar de andere wat net een leeggelopen ballon, mar daar bleef hij aan bezig :(

Nog een weekje werken en dan vakantie, daar ben ik wel aan toe. Dan is Lars een halfjaar, wat een leeftijd alweer. Dan mag al meteen brood gaan proeven toch?
    Verder weinig nieuws hier. De kerstkaart is trouwens superleuk geworden. Ik zal proberen hem even hier te plaatsen.

Ohja trouwens is zag pas een foto van Hanna in de sneeuw, wat een geweldige foto! Ze is ook echt Hollands welvaren!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Oh die dip herken ik! Dat is even een hele lastige periode. Grote kans dat hij 's nachts weer komt:( Anders overdag wat vaker aanleggen, dat wil ook wel helpen. En een glas water tijdens het voeden drinken. Hanna komt nu ook weer 's nachts. Ach ik geniet er maar van in hoeverre je ervan kunt genieten. Hanna heeft nu 6 voedingen. 's Ochtends dan een fruithap(ongeveer half stuks), tussen de middag een halve boterham (maar ze lust al wel meer geloof ik) en dan 's avonds groente (dat is een ijsblokje). Mijn zus begon gisteren: ja ze mag ook al een rijstwafel en diksap. pffff daar wordt ik zo moe van, ik heb maar gezegd: ja dat zou kunnen. Die snapt niet altijd dat zusjes het soms anders doen. Met 6 maanden kun je met brood beginnen. Eerst broodkorst en daarna de binnenkant. De eerste paar keer heb ik haar de hele korst gegeven, maar ze vond het zo lekker dat ze die helemaal in haar mond propte. Niet zo handig dus nu voer ik haar kleine stukjes.

9. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    he bah cocko, wat een ellende! Hoe is het nu met jullie? Gefeliciteerd nog, al denk ik dat je hoofd wel even ergens anders naar staat.

Saar, oow ja, sorry ik ben nog steeds zoo vergeetachtig!! Hoe ist het nu? Wat lekker dat Hanna al weeer beter eet. En tjah...zussen;) haha

Ab, balen die dip! Herken het maar al te goed bij Dean (met het doorslapen dan). Ben benieuwd naar de kerstkaart!

Ego, eindelijk bij een fijne arts op het consultatie bureau geweest!! Ja ze bestaan dus toch hihi. Dean is net een half jaar en we mogen zn dagmenu dus helemaal omgooien. Ik vertelde namelijk dat hij volgens mij gewoon geen melk lust en deze man nam me zowaar serieus, hij zei "ik ook niet, dus waarom zouden baby's dat niet kunnen hebben?"
    Helemaal goed. Vanaf nu wordt het zo:
    Sochtends wel een fles
    10 uur fruit
    12 uur boterham (de binnnkant zonder korst) met smeerkaas/leverworst/jam o.id.. + en fles áls dino dat wilt, anders achterwegen laten.
    15.00 yogurt met een beetje roosvicee ofzo er door heen
    18.00 groente+aardappel+vlees/vis/kip/ei
    20.00 fles met evt. pap

Ik denk dat dean dan misschien eindelijk een keer goed gaat eten en slapen! Fingers crossed :D
    verder was hij wel goed gegroeit, nu 7,7 kg en 68cm, mijn lieve kleine beer

10. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Bailey: wat fijn dat de cb-arts met je meedenkt. Ik hoop dat Dean er baat bij heeft. Je zult het denk snel genoeg merken.

@Cocko: he bah. Dat gaat niet lekker bij jullie. Zou je geen doorverwijzing vragen voor de KA? Als Charlotte een longontsteking zou kunnen hebben moeten ze dat toch wel eerst bekijken lijkt me?
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat je ziek was/bent.

@Saar: groot gelijk dat je naar het geboortehotel gaat. Ik zou ook niet het risico nemen dat je thuis bevalt en dat er weer zoiets gebeurd. Nu was ik toch niet zo voor thuis bevallen en achteraf was ik ook blij dat ik in het ziekenhuis was. Lijkt me best spannend als je weer zwanger zou raken en dan tegen de bevalling pfff.

@Ab: lekker vakantie. Gaan jullie nog weg of lekker thuis?
    Ben benieuwd naar de kerstkaart.

Ikke: vandaag weer lekker gezwommen. Ik denk dat ik niet meer mag overslaan, Hailey had er zo'n zin in, van begin tot eind heeft ze gespetterd. Ze was helemaal in haar nopjes haha. Wordt wat met de kerstvakantie. Nu hebben we gelukkig ook een strippenkaart, dus dat wordt dan vrij zwemmen.

Dit weekend wordt mijn meisje alweer 7 maanden. Ik ben gisteren begonnen met een boterham (Saar: die van mij eet gewoon al een hele weg!). Vandaag na het zwemmen even koffie gedronken bij mijn oma. Hailey haar fruithapje en toen we thuiskwamen heb ik de 'lunch' voor ons voorbereid en samen aan tafel gegeten. Ze zat zo trots in haar eetstoel alles op te peuzelen. Wat thee tussendoor. Ik dacht echt tjee wat wordt ze groot. Ik word nog emotioneel op mijn 'oude' dag haha.

Ik vind alleen wel met een hele korst vind ik het minder eng als die stukjes. Met een korst zorgt ze iedere keer dat haar handje onderaan komt, zodat ze kan doorduwen, maar dan haal ik het telkens terug. Met die kleine stukjes korst zie ik een keer dat mondje op en neer gaan en dan kuch en weg is ie.
    Is dit normaal of zou ik de korst wat zachter moeten maken?

11. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ha Proud!

Ik vind het ook lastig met de boterham. De korst hadden we al geprobeerd, en dat ging aardig (die houdt hij zelf vast) en net heb ik hem een binnenkant gevoerd in kleine stukjes. Maar precies wat je zegt, kuch en het is weg. Hij werd er huilerig van dus heb het voor nu maar even gelaten. Maar tips over hoe de boterham te voeren zijn meer dan welkom!

12. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    _DSC5690-Edit.jpg

_DSC5711.jpg

Hier de foto's van de kerstkaart! Leuk hè!

13. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    ab die zijn echt geweldig!!!!!!!!!!!!!!!! wat ist tog een mooi ventje

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Wat een fantastische foto's! Wat een lekker ding is je zoon!

Bailey: Wat fijn zeg. Merk je ook al verschil? Heerlijk zo'n arts die meedenkt!

Proud: Ja ik wilde bij Hanna super graag thuis bevallen, maar was zo blij in dat ziekenhuis het interesseerde me ook niet meer. Hup kind moest er toch uit! Nou voorlopig zijn we niet toe aan een 2e, al zou ik het wel graag willen, maar nu nog even niet. Wat leuk zo gezellig he samen eten! Die stukjes zijn bij Hanna inderdaad ook zo weg! Hap-slik-weg. Of het zit in haar wang of gehemelte. Misschien grotere stukjes geven? Want hoe groter de stukken zijn die ik geef hoe langzamer het gaat.

Ego: Ik heb sinds gistermiddag buikgriep en een beginnende borstontsteking. Nu gaat het redelijk, hou weer wat binnen. Gisteren heeft mijn man gehoord dat hij volgend jaar mag blijven, maar dan voor 80% (4 dagen). We hadden dit niet echt zien aankomen. Eerder verwacht dat het helemaal klaar zou zijn. Dus op zich wel super dit, maar hier kunnen we dan zeg maar net niks mee. Of ik moet gaan werken of hij die ene dag ergens anders. We zeiden al: 't is weer kerst;)

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    brrr goed oppassen Saar, borstontsteking is echt vreselijk! Gefeliciteerd met je man's werk, al is het inderdaad wel lastig dat het voor maar 4 dgen is. Lijkt het je wat om zelf te gaan werken? Of zie je dat helemaal niet zitten?

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee ik doe rustig aan. Lekker warme kompressen erop en ik ben toch te beroerd om echt iets te doen. Nou ik zie het niet zo zitten om te gaan werken, maar goed we gaan het eerst weleens laten bezinken. We hebben tot eind april de tijd!

Cocko: hoe is het met jullie?

17. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Ab: geweldig die foto's! Echt heel leuk gedaan.

@Saar: gelukkig dat je man mag blijven. Gelukkig hebben jullie nog even de tijd om te bedenken wat te doen met die ene dag.
    Beterschap en doe rustig aan.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: klopt hoor. We moeten het eerst maar eens rustig laten bezinken. Vorig jaar was heftiger (toen raakten we allebei onze baan kwijt).

Cocko: hoe is het met jullie?

Hier gaat het de goede kant op, maar nog niet topfit. Hanna is aan het tijgeren geslagen. Moeten in de kerstvakantie echt even het huis door zodat ze niet ergens aan zit waar ze niet aan mag zitten...

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: wat knap van Hailey dat ze al een boterham eet! Hier is het een gekokhals van jewelste :D
    Leuk dat het zwemmen goed gaat! Een stippenkaart, jullie hebben er zin in hoor!

Bailey: met die boterham..blijven proberen. Ik doe zelf een zacht stukje (dus geen korstje) in een beetje warme melk en dat geef ik haar. Natuurlijk zit te viezerikken en te kokhalzen maar uiteindelijk gaan ze het wel eten hoor. Dat is mijn ervaring tenminste met die andere twee. Korsten geef ik absoluut niet, m'n zoontje is daar destijds bijna in gestikt.

Ab: leuke foto's zeg! Wat een kereltje alweer joh! Geweldig hoor.

Saar: hoe gaat het nu met je? Buikgriep al over? en hoe staat het met de borstonsteking?Hoop voor je dat het al over is, en zo niet dat het snel over is hoor! Beterschap in ieder geval!
    Oh dat is een lastige kwestie mbt werk van je man! Goed over nadenken inderdaad. Hij wil er wel blijven werken, ondanks dat hij een dag minder daar kan werken?

Ego: moet vanmiddag terug naar de huisarts. Charlotte knapt niet hard genoeg op. Antibiotica was zaterdag op en gisteren werd ze telkens wakker met hoogrode wangen en schitteroogjes. Geen koorts gelukkig. Maar het is geen goed teken. Daarnaast is dat gereutel nog niet weg.
    Zelf nog verkouden helaas. En o vreselijk, maar heb nu m'n eerste stopweek van de andere pil (had eerst de mini pil) en ik heb zo'n mega buikpijn. Vloei ook gigantisch erg. Bahbah..

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: we typten tegelijk ;) Fijn dat je weer aan het opknappen bent!
    En o ja, nou mag je gaan oppassen op je spulletjes hoor, met een tijgerend dametje! :D

Deel Deze Pagina