mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Pfffff ja dan heb je je handen vol! Krampjes? Ik kwam erachter dat Hanna veel last heeft van ui. Had lekker frikadel speciaal op en patat speciaal en gister was het krampjeskrampjeskrampjes... Nou sterkte!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee het zijn geen krampjes. ben bang dat het reflux is, m'n zoontje heeft dit ook gehad en het eigenlijk precies hetzelfde als wat hij toen had. :(

Oh lastig he, ui! Sambal is ook zoiets.. had het pas door de nasi gedaan, toen had ze idd krampjes! Ben je alweer wat uitgerust of moet je nog beginnen met uitrusten? ;) Met mooi weer doe je al snel te veel he!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Spuugt ze ook zo dan of is het verborgen reflux. Soms denk ik dat Hanna ook zoiets heeft. Die haalt soms na het voeden zo raar adem alsof er wat naar bovenkomt maar dan slikt ze het weer in. Maar ja ze vind de borst heerlijk dus ik ga me er maar niet te druk om maken. Dan denk ik dat ze gewoon eigenlijk te veel neemt zeg maar. Gaat vanzelf wel weer over denk ik..

Ja mooi weer doet je vliegen. maar mijn moeder zei al van het weekend die had na mij ook een laag hb en heeft er nog wel een half jaartje last van gehad voordat ze zich echt weer helemaal goed voelde..

Hoe was de doopdienst?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja klopt, met laag hb duurt het een hele poos voordat je je weer goed voelt. Weet al te goed wat het is. Je moet echt rustig aan doen.. haha maar ik weet dat het lastig is, vooral met mooi weer!!

Doopdienst was mooi, kindjes vonden het prachtig. Zoontje was uiteindelijk in slaap gevallen :D. Zus was wel wat gespannen hoor, maar wel logisch ook. Ze vond het wel super om te doen! En m'n hele familie is geweest, behalve m'n ene broer en schoonzus dan. Wel fijn dat de rest kwam!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ach we zien het wel met dat hb. Donderdag wordt ik geprikt dus ben wel benieuwd, mijn ijzertabletten zijn op.

Fijn dat het een mooie dienst was en bijna iedereen aanwezig was. Is toch altijd fijn he?! Logisch dat je zus het spannend vond. Had charlotte een doopjurk aan of gewone kleertjes?

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zijn je tabletten op?? Hoeveel had je er dan? Ik moet er twee per dag slikken, en jij?
    Ben benieuwd wat je hb is!

Ze had een doopjurk aan, de familiejurk! Erg leuk, alleen het mutsje was veel te klein voor haar! Haha zag er echt niet uit maar goed, het was toch maar voor eventjes.

Donderdag moet ik naar het ziekenhuis voor nacontrole, ook voor Charlotte.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik had er 60 en 2 keer per dag slikken.
    Oh ja had Hanna ook de jurk die ik ook aan heb gehad alleen heeft mijn moeder er een roze lint aangemaakt om hem op te leuken.

Oh ook voor charlotte waarom dan? Ik moet naar mijn eigen verloskundige praktijk. Gelukkig heb ik wel de vk die er op het einde van mijn bevalling bij was (toevallig in het zh voor een ander). Er was aan het einde van de bevalling nl. paniek en ik ben wel benieuwd wat er is gebeurt. Kan het nog niet allemaal goed plaatsen en daardoor verwerken zeg maar.

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    He Cocko wat balen! Ik heb weleens gelezen over reflux en lijkt me echt heel moeilijk als je kindje dat heeft, is er wat tegen te doen? FIjn dat de doop mooi was!
    Wat doen ze precies bij de nacontrole? Ik moet over 2 weken en ben wel heel benieuwd eigenlijk. Kijken ze ook naar hoe je vanonder genezen bent ivm hechtingen enzo?

Saar, ben benieuwd hoe je hb is! Hopelijk voel je je snel wat beter. En ik kan me ook niet voorstellen hoor om nu al op de fiets te moeten. Veel te eng met die hechtingen! En ik zou ook heel benieuwd zijn als ik jou was waarom er paniek was, toch wel apart he hoe sommige dingen totaal langs je heen gaan verder

Ego, borstontsteking gaat de goede kant op. Geen 40 graden koorts meer alvast. Ik moet wel stoppen met kolven zodra het voorbij is want kans is groot dat ik anders over een paar weken weer zit. Dan maar kunstvoeding :)
    Met dean gaat het gelukkig hartstikke goed, zo'n tevreden mannetje! Wel lastig om nu je een kind hebt ziek te zijn. Voeden, verschonen etc, alles gaat gewoon door terwijl je eigenlijk alleen wilt slapen. Maar Cocko jij weet daar natuurlijk alles van!

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dit heb ik bij onze praktijk van de website
    Na het afsluiten van de kraamperiode houden wij nog 6 weken de verantwoording over u. Mocht u klachten of vragen hebben met betrekking tot uw zwangerschap, bevalling of kraambed (bv. bloedverlies, buikklachten, borstvoeding, borsten of hechtingen) neem dan contact met ons op.
    De huisarts neemt na de kraamperiode de verantwoording van uw kindje over.
    Wij sluiten onze zorg af ongeveer 6 weken na uw bevalling op het moment dat u bij ons op nacontrole komt.

U komt nog eenmalig op de praktijk (wij proberen bij de verloskundige die uw bevalling heeft begeleid). Wij kijken samen met u terug op de afgelopen periode van zwangerschap, bevalling en kraambed.

Ook doen wij nog enkele controles:

• Hb meten
    • Wegen
    • Bloeddruk meten
    • Controle van genezing van uw hechtingen (indien aanwezig.)

Ik weet nog wel dat er paniek uitbrak, maar ze hebben nooit verteld waarom want na de bevalling heb ik geen vk meer gezien die bij de bevalling was. En uiteraard wil ik duidelijk weten waarom ik een totaal ruptuur heb opgelopen en of die kans er voor een volgende weer is.

Dus het gaat de goede kant op bailey? Oh stoppen met kolven en stuwing dan?>

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
    [/FONT]

10. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Balen dat jullie nog steeds last hebben van je Hb enzo. Ik mag wat dat betreft echt niet klagen, want ik voel me prima. Ik had maar 3 hechtingen, maar volgens de vk die mijn bevalling heeft begeleid, hadden die niet nodig geweest. Maar het ging net even te snel om het te voorkomen op het laatst zei ze. Dus blijkbaar kunnen ze daar veel in sturen.

Ik ben net met Lars naar het consultatiebureau geweest en het weegt nog steeds 3605, vorige week donderdag ook 3600 gr. Dus nog 180 gram onder zijn geboortegewicht. Ik voed nu met een flesje 60cc en dat vonden ze ook wel weinig. En door de ruggenprik schijnt het geboortegewicht ook vertekend te kunnen zijn, want je krijgt een infuus met vocht en dat vocht heeft hij ook in z'n lijfje gekregen.

Ik heb vanmorgen een lactatiekundige gebeld, door de vakanties bleek dat ook nog lang zoeken..... Ze komt straks langs. Vanmorgen kwam de wijkverpleegkundige langs, bleek ook een lactatiekundige te zijn en ze heeft even meegekeken met aanleggen. Lars lukt het gewoon nog niet om een grote hap te nemen en ze denkt dat een tepelhoedje toch een oplossing kan zijn. In ieder geval beter dan een flesje waar hij kramp van krijgt en van gaat spugen omdat hij zo snel drinkt. Ik denk dat hij uit mijn borst ook meer dronk, omdat het langzamer ging.

Nou ja, hulp genoeg over de vloer vandaag, dus ik ben benieuwd dat zij zal zeggen straks.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou mooi dat je in ieder geval geholpen wordt vandaag! Is toch belangrijk dat het voeden goed gaat. Als je in de buurt woonde kwam ik je 2 tepelhoedjes brengen, maar tis te ver rijden;) Heb er nog 2 liggen uitgekookt en niet gebruikt nl. Maar goed helaas. Ben benieuwd waar je op uit komt!

Uitscheuren heeft te maken met verschillende factoren he?! Ik las hier pas op het forum ook een onderwerp waarbij de vk had gezegt jehoeft niet uit te scheuren als je maar goed luistert. Nou dan heb ik zeker té goed geluistert... Ze zeiden maak je maar even goed kwaad en dat deed ik;)

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ooow duidelijk! Dankje wel :) bijmijn vk staan die dingen niet vertelt. Ik moet wel naarhet ziekenhuis voor nacontrole maar zal wel hetzelfde zijn.

Kolven moet ik afbouwen om de stuwing te minimaliseren.

Oeeh wist niet dat je totaalruptuur had, shit man das wel pittig! En dan alleen "auw dit doet pijn" hahah ik blijf het een top opmerkinng vinden!

Ab, mooi dat je hulp krijgt.

Ego, hoor net dat een artikel wat ik tijdens mijn zwangerschap schreef over (kracht)sport en zwangerschao nu in het blad Sport en Fitness staat. Wordt verkocvht in heel Nl en Belgie :D ik ben blij!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: wat leuk zeg! Ben je schrijfster van beroep of iets van instructeur..? Ach ja je voelt niks van uitscheuren hoor want op dat moment ligt je kind ook zo ongeveer op je buik he?! t is alleen vervelend omdat ik nu tegen allerlei dingen op zie (fietsen, vrijen etc).

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja ik schrijf freelance en sport zelf veel dus vandaar. Maar daarnaast gaf ik les (Engels)en in september ga ik een deeltijd studie doen om mijn lerarenbevoegdheid halen. Spannend spannend!

Oow nou gelukkig dat je niks voelde. Het lijkt mij een heel naar idee/gevoel. En dat je daar tegen op kijkt snap ik heeeeel goed! Ik moet er ook nog echt niet aan denken om straks weer te fietsen, vrijen etc. Ik had net even met een spiegel (okee dit klinkt misschien heel erg raar :)) bekeken hoe het er daaronder uit ziet. De bovenste hechtingen (van de bovenste huidlaag zeg maar) zijn door de VK op de laatste dag van de kraamweek weggeknipt. Maar nu kan ik de onderste (die dus binnen in mij zitten) gewoon zien! De huid is dus helemaal niet tegen elkaar aan gegroeid. Ik vind het dood eng. Als het goed is zouden die hechtingen er ook van zelf uit moeten gaan.. maar wanneer??? Ik heb mn moeder gebeld (die is huisarts) en zij zei dat het niet schadelijk is... maar zo durf ik dus echt nooit meer iets van bovenstaande dingen te doen denk ik. Dalijk is het nog open ofzo. Of wordt het één groot gat. Hoe krijgen mensen in godsnaam meer dan 1 kind. Ik ben echt ff in shock :$ haha

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kijk dan is dit wel helemaal super in een landelijk blad! Oke leuk hoor wel pittig met zijn kleine erbij denk ik? Ik ben door 3 lagen gehecht geloof ik en de buitenste laag zou met een dag of 10 opgelost zijn, de middelste met 3 weken en de diepste laag een week of 6... Dus het kan natuurlijk nog wel he?! Het ziet er sowieso wel anders uit daar beneden... Ben blij dat ik het idee van mijn moeder niet heb opgevolgt: dmv een spiegel de bevalling meekijken:D

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ooow Saar je stelt me weer gerust :D haha ik kan echt ff in een soort terror raken van dit soort dingen. Ik vind het ook allemaal gewoon best wel viezig en eng.

Nou nee inderdaad, je zou het ook nog eens moeten zien gebeuren. Wat een marteling! ;)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha ja lijkt mij ook! Ach ik zou best nog een kleintje willen, maar eerst maar eens deze een beetje groter zien worden...

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey, wat leuk zeg dat het nu in Sport en Fitness staat! Geweldig gevoel geeft je dat he!

Ik had tegen m'n man gezegd dat ik het bij deze wel wilde zien met een spiegel..alleen ging het zo snel dat we de kans niet hadden om een spiegel te regelen! Jammer jammer.. maar bailey, dat met die hechtingen komt vast wel goed hoor! ik heb er geen ervaring mee, bij alle drie geen scheurtje of hechtingen gehad. Dus ik kan je niet echt iets vertellen daarover.

Saar: kan me wel voorstellen dat je tegen fietsen, vrijen etc opziet hoor. Het is zowiezo de eerste keer altijd weer afwachten hoe zoiets gaat.. proberen ontspannen, dat scheelt wel.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja klopt, ontspannen lijkt me ook wel belangrijk. Nou ja tot nu toe hoefde ik er niet over na te denken omdat ik sowieso tot de nacontrole moet wachten.. Ach we zien wel, mijn man is geduldig!

Is het al wat beter met je jongste 2 kids?

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Fijn, soms kunnen mannen zo ongeduldig zijn ;) Maar in deze situatie is het wel handig als ze er begrip voor hebben.

M'n zoontje klaagt nog steeds (vooral tijdens en na het eten) dat hij buikpijn heeft. Ontlasting is ook nog steeds vreemd en hij moet veel vaker dan anders. We houden het nog maar even in de gaten. Kan ook warmte zijn, daar heeft hij mega snel last van.

En Charlotte krijst na elke voeding ongeveer een uur.. je merkt echt dat ze pijn heeft, zielig hoor. Het is niet continu krijsen (gelukkig!) maar wel veel. Nou ja, we hebben nu een hangmatje in de box hangen en het lijkt of ze iets rustiger wordt.. maar niet veel. Anders ga ik naar de 'kraker' met haar, het zekere voor het onzekere nemen.

Deel Deze Pagina