mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Oh vre-se-lijk. Een hoop nieuwe indrukken natuurlijk, maar wel vervelend dat hij er zoveel last van heeft, jullie draakje! Haha ben je zo druk, wat zal je vriend het zwaar krijgen zeg! Hanna krijgt na het eten ook altijd een slokje water uit een oefenbeker van difrax. Op de tuitbeker bijt ze alleen maar, dus dat schiet niet op.

Ab: Wat groeit Lars goed zeg! Heerlijk om te zien dat'ie zo goed op je groeit of niet? Zit hij op de groeicurve van WHO ook bovengemiddeld?
    Ja een voeding afbouwen moet je niet te snel doen, maar goed hij gaat vanzelf minder drinken naarmate hij meer gaat eten. Zou wel fijn zijn 1 keer minder kolven! Jammer dat hij niet heeft gewonnen, maar een bofkontje is hij toch sowieso met zijn boterham met mango, heerlijk:D

Ego: Ik snap waarom Hanna jengelig en koortsig was --> snotverkouden en hoesten. Echt een rocheltje heeft ze nu. Verder heeft ze nu al 2 dagen mijn eten gegeten. Wel 2 dagen hetzelfde, maar ach. Heb bloemkool met aardappel volledig glad gepureerd en ja hoor mevrouw eet zo drie eetlepels op. ze wil blijkbaar geen stukjes in haar avondeten:(.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: hoe heeft je dochter het op school? En hoe heb jij het?

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: o je vriend krijgt het zwaar.. als Dino ook lekker druk is! Haha nou is toch gezellig joh!

Ab: fijn dat lars zo goed groeit zeg! Wouw, flinke kerel al! Geniet er van. En idd, gewoon je eigen gevoel volgen.

Saar: beterschap met je meisje. Had al wel verwacht dat ze verkouden zou worden. Hopelijk wordt het niet erger!
    En stukjes in avondeten hoeft ze hier ook niet, zit ze direct te kokhalzen.

Ego: dochterlief zit op school, en het gaat supergoed. Ze stond vanmorgen al te springen en tussen de middag had ze echt weer zin om te gaan. Leuk.
    Zelf hartstikke beroerd, zware hoofdpijn, keelpijn, hoesten, alles zit vol in m'n hoofd. Zit aan paracetamol en citrosan en trachitol, hoop erger te voorkomen. Bahbah dit is niet erg grappig zo. En heb ook weerstand compleet van davitamon gekocht want volgens mij is m'n weerstand ook minimaal. Met vers fruit en andere gezonden dingen red ik het ook gewoon niet.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He jakkie, cocko. Vanavond met de kinderen tegelijk onder de wol en je man lekker laten afwassen enzo! Fijn dat je dochter het naar haar zin heeft. Ze zal wel lekker moe zijn vanavond. Best veel dan zo'n hele dag denk ik! Wil je het de volgende keer even zeggen als ze verkouden wordt:D Ben blij dat ik niet met haar ben gaan zwemmen gisteren. Hopelijk volgende week wel weer.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Tsja ook jij zult er aan moeten geloven hoor, dat je kindje ziek wordt! :p Nee grapje. Het is niet leuk als je kind ziek wordt maar je kunt er niets aan doen. M'n man zegt altijd: weer een stukje weerstand erbij gekregen! Dus gewoon positief blijven denken.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Vind het ook niet erg hoor. Ze is al 7 maanden gezond geweest, dus een verkoudheidje nu is niet echt erg. Was meer omdat jij zei dat je het wel had verwacht;) Ik duimde dat het om tanden zou gaan.. hihi maar die komen ook nog jippie:)

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja die tanden komen ook. hier nog niks te zien overigens in dat bekkie :D

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik mag niet in het bekkie voelen kijken op het moment, dus wie weet zit er ineens een tand...

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hoe is het bij iedereen?
    Hier heeft Hanna koorts. Ze wil vooral op schoot en kokhalst de hele dag door. Gisteravond kwam er wat uit. Ze is lekker met een zetpil naar bed gegaan en is maar 1 keer wakker geweest. Dus dat viel mee, maar ze is lekker warm dus dat zit nog niet goed.
    Iedereen alvast een goed weekend!

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Oei Saar even een snelle reactie. Sterkte met je meissie, zo zielig!

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Beterschap met Hanna! Hoop dat ze snel weer beter is.

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Pf kan me zo boos maken soms.. tijdens tel spreekuur van huisarts probeerde ik hen te bereiken maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Om tien over twaalf stond ik al 15 min in de wacht (spreek uur is van half twaalf tot twaalf uur), charlotte was giga aan het krijsen dus heb ik maar opgehangen. Om 1 uur assistente gebeld omdat ze hier allebei diarree hebben, zoonlief al 10 dagen. Zelf heb ik nu verhoging, ondanks paracetamol en citrosan, heel dikke keel en slikken doet mega zeer. En dan nog de rest van de klachten :D Maar goed, zegt ze: vanmiddag zit vol, dus zie het weekend maar door te komen! Alleen als je kind of jij hoge koorts krijgt, moet je wel bellen.
    Natuurlijk snap ik dat ik geen plek krijg als het vol is, maar hm, om zo te doen vind ik dan wel erg kort door de bocht. Maar goed, we houden vol en waarschijnlijk ben ik morgen kerngezond (not).

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Grrrr wat een gedoe met huisartsen. Lekker is dat net voor het weekend. Je hebt wel een aparte huisarts geloof ik. Die van mij zouden dan nooit zo doen. Die diarree van je zoontje moet toch ook ergens vandaan komen. 10 dagen dat is al een hele poos!
    Hier zegt de huisarts, ik heb liever dat je een keer teveel langskomt dan te weinig..

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja maar de assistentes zijn over het algemeen echt wel vriendelijk enzo, maar voor het weekend is het altijd wat lijkt het wel. Nu zaten ze vol dus helaas pindakaas zeg maar.. Nou ja, dan dokter ik zelf wel wat.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou hopen dat jullie je wat beter gaan voelen. Hanna ligt lekker te slapen, en ze wil ook nog wel even spelen. En op een gegeven moment komt ze naar me toe kruipen en wil ze op schoot. Ach ik geniet maar van de kroelmomentjes.

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Oow cocko wat een rare bedoeling bij die HA van jou! Kruikje maken en in bed duiken is makkelijk advies, maar moeilijk op te volgen met drie kids. Sterkte en zet m op! En anders in het weekend naar de huisartsenpost..

Saar, heerlijk hé lekker kroelen! En wat leuk dat ze echtt naar je toe komt gekropen, moet heel goed voelen :)

17. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Jeetje Cocko, lekkere ha. Het is toch ook niet de bedoeling dat je naar de huisartsenpost moet, omdat je eigen arts te veel patiënten lijkt te hebben.....Als je zoontje al zolang diarree heeft zou ik het weekend juist niet willen wachten maar goed...Sterkte!!!

De griep is bij jullie ook gearriveerd begrijp ik Saar. Beterschap hoor!

Hier ging het vandaag prima, we hebben lekker gewandeld en ik heb vanmorgen m'n koelkast schoongemaakt, het was tenslotte toch koud buiten.

Ik hoop de vriezer ook nog een keer te doen, maar daar is het nog net niet koud genoeg voor.

Wat een heerlijk weertje! Ik hoop dat iedereen hier snel van opknapt, het geeft mij in ieder geval veel energie. Fijn weekend!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Dat is altijd een lekker gevoel he als de koelkast weer blinkt! Nu is'ie bij ons vrij leeg, dus haal er regelmatig even een doekje door, dat scheelt ook altijd al!

Hier is Hanna tot een uur of 3 uur vannacht opgebleven. Ze had echt pijn en zodra we ophielden met lopen begon ze te krijsen. Nu hoest ze heel veel en de snottebellen vliegen me om de oren. Hoop in ieder geval dat ze vannacht weer lekker slaapt en verder denk ik maar zo, het is goed voor haar afweersysteem.

19. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik heb even nog niet alles gelezen. Hailey slaapt net en ga zo de honden in bad doen, maar ff snel.

@Saar en Cocko: beterschap! 10 dagen diarree is wel lang. Ben je nog langs de hap geweest of houden jullie het nog vol.

Afgelopen donderdag bij het cb geweest. Hailey is nu 70,5 cm en 8140 gram. Vraagt de verpleegkundige aan me merk je het niet aan haar kleren. Euh ja daarom hebben we een maatje groter gekocht net als de vorige keren dat ze ze langer werd haha.

Met voeding volg ik gewoon mijn eigen gevoel hoor al vanaf het begin af aan. Hailey heeft ook nooit op de volledig toegestane hoeveelheid gestaan. Heb nu ook de middagfles eraf gehaald. Ik vind het alleen frappant als ik vragen over voeding heb ze me nooit echt kunnen antwoorden. Heb ook geen nieuw schema gehad. Maar ik heb het schema van mijn vriendin daar staat er tot een jaar op vermeldt. En daar staan ook de richtlijnen voor de hoeveelheden. Als ik Hailey de kans geef blijft ze volgens mij gewoon dooreten;)

We moeten wel eind februari terugkomen, omdat ze nog niet zelf omrolt. Ik liet zien hoe ik haar altijd laat rollen en dat was goed en moest ik mee doorgaan. Heb zelf het idee dat ze het wel kan maar pas doet als ze op haar buik vooruit kan komen, want als ik alleen maar naar haar beentje wijs en zeg kom rolt ze gewoon zelf het trutje haha.

Verder is onze missie op het moment een leuk carnavalspakje scoren. Is nog niet zo makkelijk in zo'n klein maatje. En via marktplaats is het pakje wat we leuk vinden op zijn dichtsbijzijnd 36 km weg. Wordt waarschijnlijk dan maar eentje voor de volle mep;)

Nou zo te horen is het op Hailey's kamer doodstil. Ga de honden eens pesten;) haha

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Wat is Hailey lekker gegroeid. Wat een aparte opmerking bij het cb. Alsof je haar nog steeds in maatje 56 propt... Wanneer moeten ze dat kunnen dan? En als ze het thuis doet, dan zeg je dat toch gewoon? Als het goed is nemen ze dat van je aan, hier tenminste wel. Hanna wil nooit wat doen op het cb. Ah wonen jullie in carnavalsgebied! Leuk hoor. Wat zoek je zo'n beetje? Misschien willen ze het opsturen... Doen jullie zelf veel aan carnaval? Wij kennen dat niet hier op de Veluwe.

Ego: Hier hebben we een hondje. Hanna hoest echt af en toe de longetjes uit dr lijf en hoest veel slijm op. Ze is echt snotverkouden. Ik moest naar het cb maar dat heb ik maar even afgebeld. Ik blijf maar even binnen, want het is zo koud buiten en als we dan weer binnenkomen hoest ze vast nog veel meer. Hopelijk knapt ze snel op, want het is nu al wel een tijdje. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed op een zetpil.

Deel Deze Pagina