mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Toen Hanna dat bij ons deed, kroop ze binnen een week. Berg je spullen maar vast op;) Wat een fantastisch ventje heb je toch! De knapperd. Schattig die tandjes.

Proud: oh heerlijk dat zwemmen. Ik merkte dat voor de vakantie ook dat Hanna meer 'los' ging. Nu mag ik alleen niet zwemmen. Balen, want je mag 3 keer missen van je 10-rittenkaart en die heb ik dus al gemist. Ik zou gewoon doorgaan naar de volgende groep, wie weet volgt Hailey het goede voorbeeld. Maar wat knap dat Hailey al op de kant probeert te klimmen. Is ze echt wel zo traag of vind ze het gewoon niet leuk...

Cocko: bah wat naar met lotje. Is miconazol voor de schimmel? Hopelijk knapt het snel op en gelukkig ligt het niet aan je luiers! Waar komt die diarree vandaan dan? Is ze nog ziek? Wat deden jullie fout met de inhalator dan? Hanna heeft de eerste keer net 5 keer geademd, en toen wilde ze niet meer. Ik zal maar zeggen oefening baart kunst!

Wat een verschil in babyzwemmen trouwens. Hier is het per jaar ingedeeld, dus 0-1, 1-2, 2-3 en 3-4 jaar.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: met de inhalator is het prima als ze twee keer heel diep geademd hebben hoor! Heb je zo'n grote kunstof buis zeg maar? Doorzichtig?
    Uh.. we zijn heel int begin vergeten om het dopje van de inhalator eraf te halen...

Diarree komt omdat ze buikgriep heeft. Zoonlief heeft het ook gehad (en nog steeds al wordt het vanlieverlee minder).

Hier een foto van de sneeuw!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Aaah wat een scheetje. Pfff blijft lekker hangen die buikgriep bij jullie of niet. Heb je zelf al iets minder last van je keel? Wij hebben een babyinhalator(zie afbeelding), die raadde de apotheker aan. Hij is kleiner als die van ventolin. Volgens mij zit er op deze geen dopje...

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wij hebben een andere inderdaad. Wij moesten de inhalator (waar de poeder in zit) in de buis doen. Maar op die inhalator zat een dopje :D

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh zo haha ja da's niet zo slim;)

6. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    _DSC5786.jpg

Aah wat een schattige foto's allemaal! Allemaal knappe kindjes!
    Leuk hè die sneeuw. Wij zijn ook even creatief geweest zodat Lars op de slee kan.

Hopen dat al de griepjes enzo snel over zijn, want iedereen heeft z'n portie wel gehad volgens mij!

Hier zitten de tandjes ook te rommelen denk ik. Er zitten enorme bulten bovenin. Hij wil ze speen bijna niet, maar eten gaat prima.

Lars is z'n ritme helaas kwijt. Hij is 's morgens vroeg wakker en slaapt overdag veel minder, maar dan zou je denken dat hij vroeg naar bed gaat.....dat is niet altijd het geval. Ik denk dat het vanzelf wel goed komt, maar wanneer.

Hij eet als een dijker en drinkt overdag wel minder volgens mij, hoewel ik met kolven weer meer opbrengst had gisteren. Helaas slaapt hij niet meer door zoals we van hem gewend waren. Maarja je kunt niet alles hebben.

Fijn weekend!

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Leuke foto ab! Schattig. En creatief geweest met de slee :D

O dat ritme en niet doorslapen is hier ook. Ze is 's nachts standaard 4 uur wakker en als ik heel veel geluk heb poept ze dan niet zodat ze redelijk snel weer slaapt.. maar als ze poept, bleh, dan hoef ik m'n bed niet meer op te zoeken! Is van de week 3x gebeurd, dat zijn dan erg lange dagen hoor! Hoe doet Lars het s nachts dan?

Ego: we hebben een tweede auto gekocht vanmorgen. Een aygo. Knalblauw, echt een grappig dingetje.

8. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Gefeliciteerd met je auto Cocko! Leuk hoor blauw, dat was onze vorige auto ook.

Lars slaapt gelukkig snel weer als hij gedronken heeft en poepen doet hij gelukkig overdag, maar ik kreeg hem nog weleens in slaap met z'n speen, zonder te voeden, maar die tijd is over vrees ik. Wij wil z'n speen bijna niet meer.

9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Bailey: zo tot vier jaar dat is nogal een een groep met grote leeftijdsverschillen. De groep die hier nu volgt is van 8 tot 18 maanden, maar wat daarna volgt heb ik me nog niet zo in verdiept. Dat duurt gelukkig nog eventjes. Het is dan toch normaal dat ze eventjes moeten wennen.

@Saar: inderdaad een verschil in babyzwemmen. Maar misschien dat ze het gewoon indelen naar aanleiding van aanvragen. Van de volgende groep zijn hier al twee groepen. Onze groep zit eigenlijk ook al vol. Als dat allemaal in een keer zou moeten dan zit het bad wel heel vol.
    Hailey is wel wat trager hoor, maar ik heb zelf nog altijd het gevoel dat ze pas iets doet als ze zelf er iets mee opschiet. Dat rollen kan ze goed, maar doet ze echt maar af en toe. Het zal me niets verbazen dat ze straks omrolt en bij wijze van spreke wegkruipt haha. Ze wordt ook steeds bewegelijker en sterker. Ze vindt het nu bijv. prachtig om haar benen stijf neer te zetten. Leuk als ze een stoeltje in moet haha.
    Jammer dat jullie nu niet kunnen. Wel fijn dat je in ieder geval drie keer kunt missen. Hier kan het helemaal niet. Het wordt alleen vooruit geschoven als er geen les is vanuit het zwembad.
    Hoe gaat het met de inhalator? Heeft Hanna toch nog wel willen inademen? Hoop dat je snel beterschap merkt.

@Cocko: hopelijk helpt de zalf snel voor de billetjes van Charlotte. Het zal al helpen als de diarree over is. Dochtertje van een vriendin van me had het laatst ook. Die had een of andere zeer besmettelijke buikgriepvirus. We zijn er maar niet naartoe gegaan haha.
    Wat een knap snoetje heeft Charlotte toch.
    We zijn gisteren ook nog even gegaan, maar de wind was hier toch best wel ijzig, dus snel weer naar binnen.
    Fijn een tweede auto erbij. Toch wel handig, vooral met drie kids.

@Ab: goed creatief bezig geweest. Lars lijkt er in ieder geval helemaal mee in zijn nopjes. Lekker ventje hoor.
    Gelukkig kan ik over dat ritme niet meepraten. Hailey slaapt hier altijd als een roosje. Hoop voor je dat ie snel weer in zijn ritme zit.

Ego: ik heb jullie tip ter harte genomen van de bepathen (of hoe je het dan ook schrijft) en het lijkt in ieder geval wat verzachtend te werken. Ben benieuwd of de plekjes weg gaan.
    Hier sneeuwt het op het moment erg hard. We gaan maar een lekkere lazy zondag houden en vanmiddag alleen even langs mijn oma.
    Fijne zondag nog allemaal.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Wat een knapperd is Lars toch! En slimme oplossing met de Ikea kinderstoel;) Balen dat hij zijn dag en nachtritme weer kwijt is. Ben je er net aan gewend... en je borsten trouwens ook. Hou je het nog een beetje vol met de borstvoeding? Ik vind het maar knap hoor! Lars is klaar met z'n speen? Misschien zegt'ie over een paar weken wel: mama ikke te groot voor speen:(

Cocko: gefeliciteerd met je autootje. Geeft wel wat meer bewegingsvrijheid of niet? Hoe is het met je zieke kinderen en de kapotte billetjes? Het is toch te hopen dat Charlotte dat poepen 's nachts afleert..

Proud: Nou wie weet is ze wel meer een denker inderdaad, eerst denken dan doen. Niets mis mee toch? Als ze uiteindelijk maar gaat. Het is hier ook wel een vrij groot zwembad, dus dat scheelt wel. Je mag er gewoon 13 weken over 10 lessen doen. Nu is het op. Hier is het rond 4 uur gaan sneeuwen, moet je nagaan hoeveel verschil er tussen zit. Het is wel ijskoud.

Ego: De inhalator gaat redelijk. Nou ja, ze huilt nog wel, maar ze verzet zich steeds minder. Verder had ze sinds woensdag geen koorts meer, maar nu heeft ze steeds 's middags verhoging. Ik vind het nog geen prettig idee, omdat ze nog aan de antibiotica zit. Hier ook kapotte billetjes. Door de ant.bi. heeft ze 5-6 keer een poepluier met als gevolg kapotte billen en schaamlipjes. Dus we zijn ook lekker aan het smeren.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: had ze ook kapotte billetjes dan? Bepanthen helpt op zich wel goed hoor!

Saar: laat je hanna ook spelen met de inhalator? Dat kan nl heel veel schelen. Gewoon zomaar eventjes vasthouden enzo. Dat werkte bij lotje erg goed nl! Of van tevoren even, voor je gaat puffen. Ideaal..
    Smeren met zinkzalf he! Dat werkt dan beter als bepanthen (heb ik horen zeggen, gebruik zelden bepanthen.) Heeft ze nog verhoging?
    En hoe is het met d'r geluidjes met ademen? Is dat al weg?

Ego: Charlotte heeft tot 6 uur geslapen, maar dat vind ik op maandag niet erg want dan heb ik de boel al bijna gedaan voordat de oudste naar school gaat. Ideaal. En tegen de tijd dat ik naar school ga, moet lotje naar bed! Dus dan hoeft ze niet mee in de kou.
    Hmm d'r billetjes zijn wel heel in dat opzicht dat de kapotte plekjes dicht zijn. Maar het is vuurrood, ook richting haar buik, lijkt wel of het helemaal in brand staat. Kan een bijwerking zijn van de micanozol dus ik smeer vandaag gewoon niet en kijk wat er gebeurd. Anders morgen even ha bellen. Zielig hoor, kan haar bijna niet verschoond krijgen daardoor.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh wat heerlijk. Heb je zelf ook doorgeslapen? Heb je de babyfoon ergens staan of ga je zo even heen en weer? 't Is wel erg koud he?! Hmm die plek klinkt niet erg lekker. Heeft ze er ook erge last van? Ik lees dat je haar bijna niet kunt verschonen dus het zal wel..
    Met die inhalator laten spelen helpt niet. Ze kauwt er even op en gooit dat ding zo van zich af. Maar ze huilt nu alleen nog maar tijdens de pufjes en ze houdt haar hoofd redelijk stil. Ja, in de loop van de dag heeft ze verhoging. En dat terwijl de kuur officieel is afgelopen (moest voor 5 dagen), maar ik moet het flesje leegmaken. Nou ja ik heb tot woensdag de ab en ik hou haar maar goed in de gaten. Ze piept en kraakt nog steeds. Ik smeer sudocreme, want zinkzalf kan ze niet tegen..

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh dus die puf helpt nog niet gelijk ook.. waardeloos zeg. En die ab slaat dus ook niet echt goed aan. Goed in de gaten houden dan, en anders gewoon de ha bellen. Meestal gaat een ab kuur na 48 uur aanslaan volgens mijn ha..
    Jammer dat het spelen niet helpt zeg, dat scheelde hier een heleboel. Zo zie je maar weer: elk kind is anders!

Nee hoor, als ze slaapt ga ik gewoon heen en weer. Alle apparaten uit enzo. Met 10 min tot kwartier ben ik terug. Ze kan toch niks in d'r bedje. Vind het wel een beetje eng maar zoveel mensen doen het en ik kan ook niet heksen hoor. Straks gaat ze wel mee trouwens.
    Ze heeft de RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR uitgevonden ;) Hele dag hoor ik dat dus :D

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oooooh leuk is dat. En knap de rrrrr, je hoort zoveel kindjes die dat niet kunnen. Ik heb het ook wel eens gedaan, moest brood ophalen bij de bakker en dat kon toen ook even niet anders. Normaal zit je ook niet bij haar op de kamer om te kijken hoe ze slaapt of speelt toch? Oh zo snel al met die ab.. Nou ze is koorts- en verhogingsvrij geweest vanaf woensdag en zaterdag ineens 37.7 en gisteren 37.9. Iedereen die ik spreek zegt bel die huisarts nou even, maar ik ben niet zo'n beller...

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik zou wel bellen hoor Saar, als ze idd na de ab wel koorts vrij was en paar dagen later niet, dan zou ik echt aan de bel trekken. Liever een keer voor niets dan dat je straks zegt: hmm had ik maar eerder gebeld! Toch? Joh, je moest eens weten hoe vaak ik bel naar de ha.. ;) ze zullen me wel zat zijn! En straks ga ik weer bellen. Doen we het samen oke! Jij naar de jouwe, ik naar de mijne :p

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb gebeld. Zodra ze boven de 38 krijgt direct bellen en als ze na de kuur nog steeds verhoging heeft ook bellen. en jij?

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Goed zo :D en dan ook gelijk bellen he ..
    beterschap voor je meisje!

Ik kan straks pas bellen, tussen half 12 en 12 uur. Maar begin spreekuur is het keidruk, dus kom er bijna nooit doorheen. En tien voor twaalf moet ik weg, dochter halen. Pff hoop dat het me lukt!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

En? gelukt? Wij kunnen tussen 8.00-17.00 uur gewoon bellen. Is wel makkelijk! Hoe is het met jezelf?

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke ik wil de ha zelf even hebben voordat ik weer een afspraak maak (is via tel.spreekuur). Moet met drie kids nl dus dat is een hele heisa. Wil eerst weten of het echt noodzakelijk is. Maar tis niet gelukt om de ha te bereiken. M'n zoontje heeft nu al 3 weken diarree. Echt niet normaal, het loopt z'n luier uit, het is mega veel en erg stinken, griezels! Ik weet niet of dat nou normaal is, dat iets zolang duurt. Op internet kan ik ook niet echt iets zinnigs vinden eerlijk gezegd.
    Met mezelf ook niet zo maar ik moet gewoon door he! M'n hoofd zit helemaal vol en het is hartstikke vast. Dus veel paracetamol en straks even menthol halen om te stomen. Misschien dat het dan loskomt.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Op internet staat in ieder geval dit:
    Als het kind ouder is dan 2 jaar, contact opnemen met de arts als het:
    suf of verward overkomt;
    aldoor blijft huilen of kreunen;
    niet wil drinken;
    een dag niet meer heeft geplast;
    drie dagen waterdunne diarree heeft;
    diarree én koorts heeft;
    bloed of slijm bij de ontlasting heeft
    Hij is toch ouder dan 2? Of nog niet.. 't Is wel irritant als ze zo slecht bereikbaar zijn. Dat schiet niet echt op.

Deel Deze Pagina