Ja maar een fase van 7 maanden dan haha. Hij slaapt al sinds zn geboorte zo. Ja wel net een paar eekjes op zn eigen kamer maar eigenlijk heeft dat niet veel veranderd. Overdag is hij heleamaal niet zo aanhankelijk, dus missschien is het echt verwerken in zn slaap
Zo Dino doet het goed hoor! oei is het zo'n charmeurtje joh! Lief hoor! Vind het wel hard hoor, kind laten huilen. Daar ben ik niet zo voor eerlijk gezegd.. ons zoontje heeft tot twee jaar toe elke nacht/avond gehuild.. tuurlijk is het niet normaal maar ach, het ene kind is het andere niet toch? Ego: gelukkig heeft zoonlief niets ernstigs. Pfjoe. Z'n bloedwaarden weken wel af van normaal, hij heeft een infectie (waar weten ze natuurlijk niet) en een laag zoutgehalte. Ik moet om tien voor twee weer bij de huisarts zijn. Als het goed is, heeft ze dan overleg gehad met de kinderarts wat we moeten doen. Heb 'm nu een zetpil gegeven, lag te rollen en te kreunen op de bank. Had 40.1. Nu is het wel gezakt maar klaagt over pijn enzo. We wachten het maar af. Bedankt voor jullie medeleven!
Oh dat had ik niet begrepen. Nee dan moet je toch eens kijken of het anders kan. Maar lijkt me wel pittig hoor en dan ernaast nog werken ook. Hij maakt wel wat mee overdag natuurlijk. Ik weet het ook niet, maar doen wat je moedergevoel je zegt.
Cocko: nou gelukkig maar dat het niets ernstigs is. Hij is er wel goed ziek van zeg. Grote kans dat die infectie er al even zit of niet met die 3 weken diarree. Succes zo bij de huisarts en hopen dat je zoontje zich snel weer beter voelt!
Cocko gelukkig is het niks ergs! Ben wel beniweuwd wat er dan n ondernomen moet worden opelijk weet de kinderarts de oplossing Zo sneu voor je zoontje! Ja laten huilen vind ik ook wel erg hard, misschien bij de eerste kreuntjes en moppertjes maar hij heeft soms zon paniek dan laat ik hem liever niet in zn eentje het oplossen. Maar goed, eens kijken wat het boek te bieden heeft
En ze zijn dan nog zo klein he als ze zo overstuur zijn. Ben wel blij dat wij die problemen niet hebben. Af en toe zoals nu is ze 'snachts wakker en dan vind ik het al pittig dus laat staan hoe het voor jou is...
@Cocko: nou gelukkig niets ernstigs. Hopelijk hebben ze nu iets voor hem wat je zoontje beter maakt. @Bailey: ben benieuwd of het gaat werken. En mocht wat in het boekje staat je tegenstaan doe je het toch niet? Maar kan me ook wel voorstellen dat je na 7 maanden eindelijk wel eens weer normaal wilt slapen. Ik ben al kriegel als Hailey rond zeven uur wakker is.
Ja precies, zo klein en dan overstuur vind ik niks. Maar goed, inderdaad als het me tegenstaat doe ik het gewoon niet Poeh, zal blij zijn als hij tot 7 slaapt! Ze zeiden op het CB "nou nu moet hij wel van half 8 ot 7 slapen" ik begon spontaan te lachen haha.
ow wat betreft het motorisch op 1 jaar, das alleen dat hij als hij 1 is dit minimaal zou moeten kunnen doen. Hij kan dus nog niet staan ofzo hoor hahaha
Oh meiden ik ben niet vooruit te branden vandaag! Vanochtend gaan zwemmen, waren alle instructrices ziek. Nou ja we mochten gratis naar binnen (joh). Was op zich wel gezellig. Beetje gedobberd, gekletst met de andere ouders. Hailey was blij die mocht nu langer als 3 minuten het gietertje vasthouden. Ze heeft zelfs op een bootje gezeten haha (met gietertje natuurlijk). Lol dat ze had. Volgende week gaan we over naar de volgende groep. Gisteren zijn we naar ikea geweest met ons ma en oma. Oma was al een tijdje niet echt eruit geweest met de sneeuw (moeilijk ter been) en wilde daar graag naartoe. Dus kofferbak volgeladen (rolstoel en wandelwagen) en daar gingen we. Hailey natuurlijk weer verwend, want ja ons oma kan het niet laten wat te kopen. Hoe lang duurde het bij jullie kindjes dat ze terug van buik naar rug konden rollen vanaf het moment dat ze van rug naar buik gingen?
Op die manier babyzwemmen is ook leuk toch? Moet ze al bandjes om of moeten jullie dat sowieso? Heerlijk toch als je niet vooruit te branden bent of moest je veel doen? Dan volgende week maar weer. Leuk heb je veel gekocht bij Ikea? Ik zit hier in mijn boekje te kijken, maar Hanna is niet leuk om te vergelijken. Met 3 maanden van buik naar rug, met 4 maanden van rug naar buik. Die deed het ook andersom dus. Moeten jullie trouwens ook elke keer een vragenlijst invullen voor het cb?
Nee (nog) geen bandjes. Volgens mij volgende groep ook niet. Tenminste ik zie ze er niet mee. Maar daar zat dan vier weken tussen. En Hanna is dan snel haha dan verwacht ik het voorlopig nog maar niet dan haha. Ze probeert al wel hoor. Help haar dan nadat ze zelf een paar pogingen heeft gedaan. Op vrijdagmiddag doe ik meestal de begane grond, maar ja alleen gestofzuigd nu. Niet veel gekocht gisteren. Een spiraal (zo'n speelding). Ligt nu in de kast voor over een tijdje. En een paar pyjama'tjes in maatje 80. Lekker voor straks in de zomer (of nazomer). Heb nog nooit een lijst van het cb gehad. Wat voor vragen zijn dat dan? Balen, lig ik een half uur met Hailey op de grond te spelen. Denk laat haar even alleen spelen. Kijk ik is ze weer gerold. Mis het iedere keer. De eerste paar keer dat ze het alleen deed hebben we gezien. De rest van de keren doet ze stiekem:x Maar weer mee teruggerold. Ook met dit weet ze hoe het moet, maar ze heeft nog net dat steuntje nodig. Ik pak haar en ze laat zichzelf al gaan. Ik vind het alleen een beetje eng, want vanochtend bijvoorbeeld ga ik de auto krabben. Kom ik binnen ligt ze op haar buik.
Bailey: oh ik dacht dat Dean al kon staan grapje hoor! Proud: wat gezellig, met ma en oma naar de Ikea! En oma's houden van verwennen hoor! Haha. Leuk toch joh! En met dat omrollen: charlotte gaat ook alleen van rug naar buik. Andersom niet hoor, ze weigert het gewoon. maar komt vanzelf. Saar: ja die vragenlijst heb ik ook gehad. Krijg je best veel en je doet zo je best maar er echt naar kijken doen ze niet hoor. Ze kijken alleen of je iets hebt staan bij de open vragen en als t niks bijzonders is, hebben ze het er niet eens over (dat is mijn ervaring..) Ego: zoon heeft keelontsteking!! Tsjonge zeg, de huisarts (een andere) zei: ik ga hem eerst nog eens nakijken voordat ik kinderarts bel. En ja hoor, amandelen opgezet, grote witte plekken in z'n keel. Zit bijna dicht. Logisch dat ie niet eet en drinkt. Nu ab gehad voro een week, daarna weer afspraak maken om verder te gaan kijken ivm moeheid, wit zien en dat soort dingen. Tsjonge, was erg opgelucht maar ook wel beetje verbouwereerd. Gisteren is er nog in z'n keel gekeken Wij met allerlei angstige gedachten naar bed. Pfjoe.
Ccko, kan me voorstelen dat je heel opgelucht bent maar ook een beetje ontdaan. Maak je je daar zon zorgen voor! Wel sneu, hopelijk is het snel over en kan hij weer lekker spelen! Proud, naar zn rug rollen doet dean nog niet veel. Hij kan het (geloof ik) wel maar ligt liever op zn buik. Leuk dat jullie samen naa Ikea zijn geweest, even een uitstapje haha gietertje vinden ze prachtig hé?! Saar, nee wij hoeven dat nooit in te vullen Wat voor een lijst dan? Jaaa dames lach maar, maar ik las mn opmerking terug en dacht "dat klinkt wel heel rooskleurig de motorische vaardigheden van een 1jarige" hahah dat valt dus allemaal wel mee wilde ik alleeen maar zeggen. Zou wel prachtig zijn inderdaad om zo'n klein kereltje te zien rondrennen. Ook wel een beetje freaky
Poeh cocko, wat een spannende dagen! Fijn dat het mee valt en hopen dat hij snel opknapt. Hier ook geen lijst van het CB. Lars ging met 3 maanden van z'n rug naar z'n buik, maar pas nu draait hij 2 kanten op en weer terug op z'n rug. Wat doorslapen betreft, ieder kind is anders en als hij ik paniek is zou ik hem ook niet laten huilen. Ik denk dat laten huilen op zich wel kan helpen, maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Zeker 's nachts. Sterkte daarmee! Als Lars 's nachts wakker wordt heeft hij ook niet echt honger, maar drinken geeft wel troost. Hier een hele drukke week achter de rug, gewerkt en gisteren hebben we de verjaardag van mijn man gevierd. Die is eigenlijk woensdag pas jarig, maar volgende week hebben we al drie verjaardagen. Lars heeft gezellig gespeeld met de drieling. Ze hebben met z'n vieren in de box gezeten. Hij bleef zowaar zelf zitten. En als ik hem nu neerzet, valt hij na 30 seconden om. Uitslover! Hij is heel druk aan het achteruit schuiven, geweldig om te zien. Morgen is hij 7 maanden, dus ik ga proberen de middag voeding af te bouwen en een prakje te geven ipv melk.
Proud: Nou ja het ene kind is het andere niet he?! Wie weet draait ze op een dag ineens alle kanten op. Dat draaien zag ik in het begin ook nooit. Stond de eerste keer zo beteuterd te kijken en aan te moedigen... Ze is toch wel sterk genoeg in haar nekje? Je kunt haar niet 24/7 controleren. Moet zeggen dat ik van de week ook haar kamer in ben gestormd omdat ze met haar neus in haar matras lag. Draaide ze haar hoofd met een glimlach naar me toe Ach bij Ikea toch weer wat leuke dingetjes gekocht! 't Is toch altijd een leuk en goedkoop uitje toch? Die vragenlijst gaat over voeding, ziek zijn dat soort dingen, maar hier kijken ze ook alleen naar de afwijkende dingen. Cocko: pfieuw.. hadden ze dat donderdag niet kunnen zien? Doen ze ook nog wat met dat zoutgehalte? Hoe gaat het nu, knapt hij een beetje op? Bailey: Nou ja als hij dat minimaal kan Toen ik op het cb zei dat Hanna al omrolde zeiden ze ook, oh dat hoeft ze nog helemaal niet te kunnen, maar goed omdat je het zegt zal ik het wel invullen. Ik zeg niks meer zolang ze er niet naar vragen Ab: oooh lekker uitrusten vandaag! Ik vind het altijd zo druk zo'n verjaardag. Zeker met alle nichtjes en neefjes. Heerlijk dat stoertje. Ik liet een foto van hem zien aan mijn man en hij zegt: wat een bink! Hij maakt nu dus ook het huis onveilig... leuk! Op hoeveel voedingen zit je nu per dag? Ik ben net van 5 naar 4 gegaan. En als ze niet lekker in haar vel zit nog een nachtvoeding, meer een troostvoeding trouwens. Ego: heb zaterdag in mijn eentje geshopt. Mijn man ging schaatsen en ik ben 's middags even gaan shoppen (met de auto ik was lui). Had alweer rompers nodig maat 74/80 en heb een leuk setje bij de zeeman gekocht. Daar hou ik denk ik alleen het shirtje van, omdat ik al een rood broekje heb. Maar goed even kijken of dat een klein beetje matcht!
Ab: zo jullie hebben veel verjaardagen hoor! GEzellig.. maar wel druk! Haha Lars wilde zich natuurlijk bewijzen met die drieling! Lachen. Saar: Heerlijk even alleen shoppen. Soms heb je dat gewoon nodig he! En leuk, nog wat gekocht ook! Zoon knapt op gelukkig, tot vrijdag heeft ie de kuur, dan bellen voor afspraak. Ik verwacht dat ze willen weten hoe z'n zoutgehalte is over bepaalde tijd dus ze zullen nog wel keertje prikken. Verder weet ik niet wat hun plannen zijn. Lotje is weer erg verkouden, zit helemaal vol en heeft het weer benauwd. Dus heerlijk aan de puf. Vannacht hebben we twee uurtjes geslapen omdat ze zo gigantisch hoest. Het lijkt wel of ze stikt, griezels. En alsmaar huilen, wel zielig hoor.
Gelukkig maar dat hij opknapt. Mag hij lekker waterijsjes eten? Lotje had toch ook iets van astma oid? Of heeft je man dat. Klinkt trouwens als bronchitis dat hoesten. Je bent nog wel even zoet met ze zo te horen. Ik ben vanmorgen op het cb geweest. Hanna is 8330 gram en 67cm kort. Typisch bv kindje. De vp was helemaal verrast dat ik nog bv gaf en vond het maar stom dat ze voor de bv-kindjes geen bv-curve gebruiken. Kruipen hoeven ze pas met 11 maanden te kunnen.