mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: anders was ik niet met hem getrouwd;) Wat vervelend van je zoontje. Misschien toch een buikvirus? Hopen dat het snel over gaat. Na de voeding een uur krijsen is niet goed he?! Moet je er niet even mee naar de ha dan?

Ab: Heb je een oplossing gekregen van de lactatiedeskundige?

Hoe gaat het bij jullie met de nachtvoedingen?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

pffff net een knal uit de slaapkamer. Ik heb 2 potten met planten op de vensterbank staan en er is er 1 naar beneden komen denderen door het rolgordijn. Schrok me een hoedje en Hanna ook.. Gelukkig was het niet de pot die boven haar wieg stond, die gaat er ook gelijk weg!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar; hoe kan nou zo'n pot naar beneden komen vallen?! ;) Ook niet erg handig en jammer van de pot trouwens ook!! Je schrikt je wezenloos zeg!
    Gaf het ook nog veel rommel of viel dat mee?

Ja denk dat m'n zoontje buikvirus heeft, gezien z'n ontlasting. Verder klaagt ie nergens over gelukkig.

Charlotte heeft vannacht beter geslapen. Gisteravond 8 uur laatste voeding gehad, gigantisch onrustig daarna tot 10 uur. Toen heb ik haar op bed gelegd en heb ik gewacht tot ze zelf weer kwam. Leek me gezien de omstandigheden beter dan haar om 11 uur wakker te maken. Ging wel goed nu! Alleen voeding van 5 uur was ze onrustig, tot ongeveer kwart voor 6, toen sliep ze weer.

Hoe gaat het met de anderen 's nachts? Al op 1 voeding? Dat is wel lekker he!!

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Zielig voor je zoontje Co! Wel fijn dat vanaacht met Charlotte wat beter ging.

Saar, wow dan schrik je inderdaad!

Vanaacht was hier een ramp. Dean had gister om 20.00 gegeten en is sindsdien ongeveer wakker. We hebben zo'n 2 uur geslapen in totaal. Nu ligt hij wel even te tukken, maar ik moet best veel in huis doen dus kan er niet van mee genieten helaas haha. Net bij de CB geweest. Hij weegt alweer 4.3 kg en is 54 cm lang. Echt een baasje. Ze hoorde een lichte ruis bij zn hartje, maar dat is waarschijnlijk niks. Volgende keer gaan ze nog een keer luisteren.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: dean doet het dus verder goed! Heerlijk toch.. en dat ruisje, dat hoor je vaker bij babytjes. Zou me er niet gelijk al te druk over maken (proberen in ieder geval..).
    Oh die nachten zijn drama's bij jou he, pas toch ook al! Dean en Charlotte zijn duidelijk van hetzelfde stempel wat dat betreft, we waren toch dezelfde datum uitgerekend? Zal er vast mee te maken hebben. Grapje hoor. Maar leuk is het niet, je bent bekaf na zon nacht. Je moet in t huishouden doen wat absoluut nodig is, en verder even laten zitten. het is moeilijk maar wel het beste!!

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko; Ik had er van die bolletjes onderin. Toevallig kwam mijn moeder nog even helpen in huis dus ik had mazzel. Nou als'ie maar speelt toch? Dat is het belangrijkste! Als hij zichzelf heel beroerd voelt is het nog minder. Nou je hebt toch ook wel een aardig nachtje van 11-5 maar ja mag nog wel iets langer denk ik zo he?! Vervelend dat ze zo onrustig blijft. Ik zou toch even naar de ha misschien heeft die er wel wat voor.

Bailey: Zo dean doet het goed hoor! Lekker. Geloof ook dat zo'n ruisje niet abnormaal is. Vervelend dat ze dat dan weer gelijk zeggen of niet...

Ik heb trtouwens nog niets van Ellaa gehoord.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa komt zeker niet meer op zp.. kan hoor, gebeurt vaker! hoop toch dat we nog een keertje wat horen!

Saar: dus je kon lekker gaan ruimen daar.. lekker handig weer he! Waaide het ofzo?

Was het maar zo'n feest, van 11 tot 5! Ze kwam om kwart voor 1 en toen om kwart voor 5. Ach, het maakt me op zich niet zoveel uit dat ze twee keer komt op het ogenblik als ze maar gelijk door slaapt na de voeding :D Maar ook daar kun je niks tegen doen als het niet gebeurt.. Komt vanzelf hoor. M'n zoontje kwam tot bijna 2 jaar elke nacht, als hij dan wakker was gilde hij alles bij elkaar, uren lang. Dus wat dat betreft zijn we wel wat gewend haha.

Moet do.dag naar ziekenhuis, zal het daar direct aankaarten. Anders ga ik naar de huisarts, m'n zoontje heeft er destijds ook medicijnen voor gehad. Dus dan zal Charlotte ook wel zoiets krijgen. De voeding van 1 uur vanmiddag is ook verkeerd gevallen, heb haar al 2x verkleed en ze ruikt gigantisch zuur. Zielig hoor, ligt ze lekker te slapen en dan ineens krijsen tot en met.. En even later van die dikke purrie uitspugen, brrr..

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oow van 11 tot 5 is heel mooi. Dat redt Dean nog niet. Maar inderdaad, het zal aan 4 juni liggen ;)

Saar, Jammer dat je nog niks van Ella gehoord hebt. Wel echt goed dat je een pb stuurde, aan zoiets denk ik dan weer niet.

Ik maak me niet echt heel veel zorgen om het ruisje, maar helemaal lekker zit het me niet. Gelukkig maakt hij wel een heel tevreden indruk dus dat scheelt.

9. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    pfff zat weer door je heen te kletsen Co. Ooow ik was al even heel jaloers. Maar rond 1 uur en 5 uur komt Dean ook altijd. En dan rond 8en weer dus mooie tijd om op te staan :)
    Hopelijk geven ze je inderdaad medicijnen mee voor haar, zo sneu als een kindje pijn heeft!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Tsjonge ik heb medelijden met jullie hoor als ik dan naar mezelf kijk hebben wij wel heel veel mazzel. Hanna ligt er om 10 uur uiterlijk in en komt op z'n vroegst om 5 uur en dat is nu al een tijdje half 6.. Heel fijn die nachtrust.

Ja ben benieuwd hoe alles bij jou is cocko. Hoe verliep dat de vorige keer met je hb. Was die toen bij de nacontrole alweer op peil of niet? Ik hoop dat ze idd wat medicatie geven voor haar want dit is ook niet prettig.

11. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Dat is schrikken Saar. Vorige week klapte onze bedbodem naar beneden terwijl ik er met Lars op zat 's nachts, die was van het randje afgeschoven. Inmiddels zit alles muurvast gemaakt ;)

Balen Cocko, hopen dat Charlotte niet zieker wordt.

De lactatiekundige die gisterenmiddag is geweest zie hetzelfde als die van 's morgens. Dus ik heb een tepelhoedje en dat gaat veel beter. Hij drinkt aan beide borsten nu goed. Het lukt hem nog niet altijd om een grote hap te nemen, maar dat blijven we oefenen.

Ik moet nu weer om de 3 uur voeden, zodat hij goed kan groeien. Maar hij komt vaak al uit zichzelf om de 3 uur sinds gisteren en 's nachts om de 4 uur. Poept weer enorm veel, dus dat is ook een goed teken. Mijn borsten voelen nu ook heel anders, van het weekend leek het nog alsof ik stuwingen had.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zeker 's nachts schrik je dan wel zeg als je in ene naar beneden klapt! Ik zie het voor me en moet stiekem wel een beetje lachen. Fijn dat het met tepelhoedje goed gaat. Verstandige keuze! En wie weet kun je het op termijn wel weer afbouwen als Lars het goed doorheeft! Maar laat hem inderdaad nu eerst maar goed groeien. Hij zal je borsten nu wel beter leeg drinken als eerst!

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee hoor, hb was toen nog niet goed. Duurde wel een paar maandjes voordat ie op de 7 zat. Maar misschien gaat het nu wel sneller.. hoop het! Jij moet toch donderdag prikken voor je hb??

Ab: fijn dat het met het tepelhoedje wel gaat! En idd, om de 3 uur voeden, en let maar eens op hoe Lars gaat groeien! Komt vast nog wel goed hoor! Gewoon moed houden. En dat happen blijft moeilijk. Charlotte hapt bv gewoon niet, die opent haar mondje en dan 'zuigt' ze de tepel naar binnen. Maar dan doe ik haar lipjes goed, en dan zit het ook prima. Maar het is niet helemaal de juiste manier. Gelukkig heb ik er geen last van.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja donderdag. Wordt wel steeds nieuwsgieriger. Begon met ruim 8 geloof ik..

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wow echt! En hoe laag was hij dan na de bevalling?

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb net eens zitten kijken. Was 8.3 na de bevalling 5.3.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ok is best laag ja! Ben erg benieuwd wat het donderdag is!

Ik heb net foto's gemaakt van Charlotte in de hangmat, ff showen hoor :D
    Vorige week heb ik ook foto's gemaakt van alle 3, opa en oma wilden zo graag een foto! Maar dat is toch wel lastig hoor, om ze alle 3 er leuk op te krijgen.. ;)

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ooooooh wat een schatje zeg en wat wordt ze al groot. schattige kleertjes ook. hier lijkt ze wel super tevreden, jammer is dat dan he?!

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja als ze eenmaal ontspant in de hangmat, gaat het best goed! Jammer dat het ontspannen gigantisch lang duurt.
    Gisteravond vanavond kwart voor 8 bezig geweest met haar, tot twaalf uur toe;) 2x in de tub geweest, daarna nog een keer snel gewassen. Pff was zoo moe! En om 5 uur was ze weer wakker, en kon ze niet rustig meer slapen.

Weet je waar ik ook nog steeds last van heb?! Tijdens het slapen zo gigantisch zweten. Bahbah! Hebben jullie dat nou ook? Of ligt dat aan mij.. :$

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou kan het me voorstellen. En op een gegeven moment weet je misschien ook niet meer wat haar het nou makkelijker maakt. Wel fijn dat ze in die hangmat kan ontspannen! Dat zweten herken ik wel van de eerste 4 weken na de bevalling. Is nu over. Is denk ik overtollig vocht van tijdens de zwangerschap en hormonen die je lichaam uit moeten...?

Deel Deze Pagina