mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He bah je blijft aan de gang. Hopelijk valt het mee voor d'r. Heeft ze ook koorts of alleen hoesten? Knapt je zoontje alweer wat op?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: heb je lekker gezwommen vanmorgen? En hoe vond Hanna het?

Haha ja het is niet echt grappig zo. Heb gisteren Luuf op d'r lijfje gesmeerd zodat ze wel beetje rustig kon slapen. Maar vanmorgen kraakte en piepte het zo. Zielig hoor. Ze hoest ook, wel minder en dat vind ik niet zo want ze kan beter hoesten zodat het los blijft..
    Zoontje knapt wel wat op gelukkig. Is nog niet beter hoor, maar hij heeft al meer praatjes als vorige week :)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hanna vond het niet echt wat in het zwembad. Ze kroop helemaal tegen me aan. Ik vond het wel lekker trouwens.

Sneu is dat! Ze kunnen inderdaad beter hoesten, maar goed morgen maar naar de huisarts. Je hebt even een abbo. Moest je nu ook nog terug voor je zoon? Wel fijn dat hij zich in ieder geval weer ietsje beter voelt. Hopelijk knapt hij ook op. En jij? Heb je nog even kunnen liggen?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O wat jammer zeg, misschien te koud voor d'r ofzo? Of ze had gewoon geen zin haha.

Gistermiddag heb ik even op bed gelegen, Vanmiddag lukt dat niet. Vannacht wel redelijk geslapen gelukkig.
    Vrijdag is de ab op van m'n zoon, dan moet ik bellen voor afspraak. Idd, een abbo bij de ha. Bleh, voel me soms zo'n zeikerdje.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Tsja ziek is ziek en daar zijn ze voor. Hoe moeten ze anders centjes verdienen.. Is gewoon hun werk. Wel fijn dat je redelijk kunt slapen vannacht. Slaapt Charlotte weer door dan?

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee om drie uur had ze alles onder gepoept. Toen heb ik ze na het verschonen een fles gegeven en streng gezegd: lekker slapen :D En warempel, ze deed het nog ook haha.
    Zoontje was ook aan het spoken vannacht maar ik heb weleens heftigere nachten gehad dus ik klaag niet!

Ben nu de vloer aan het dweilen, snert werk hoor. Telkens een time out, krijg het superheet ervan, en m'n hart klopt in 'm'n oren. Niet handig maar het moet gewoon gebeuren.

Net de moederfiets afgeleverd gekregen, wouw. Fietst wel anders dan een normale fiets, maar ach, dat went wel!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh wat fijn. Met 2 kindjes op de fiets ook wel handig. Welke heb je? Pfff ga zitten mens;) Zet je man vanavond maar aan het werk en kruip zelf ondertussen in bed..

8. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Nou Cocko je blijft aan de gang, logisch dat je de deur plat loopt bij de HA, je wordt er toch niet goed van.

Geinige foto Saar, de ondeugd straalt er wel vanaf! haha

Hier ben ik weer aan de beurt, zere keel en koorts sinds gisteren. En dat terwijl ik vandaag zoveel gepland had. Slecht geslapen van de koorts. Lars heeft geen last, hij had alleen gisteren een snotoog. Beetje moedermelk erin en het was over :D

Zondag zijn we met z'n drieën naar het zwembad geweest. Lars vond het geweldig. Helaas is babyzwemmen hier op de dagen dat ik moet werken.

's avonds is het hier een drama met slapen. Hij ligt nu al een half uur op bed, na in bad te zijn geweest. Eerst jammeren en daarna gillen tot het zeer doet aan m'n ogen. Dat gaat al dagen zo. Ik leg heb echt op tijd op bed, maar ik weet het niet meer hoor. Nachtlampje aan, monitor met geluid en lichtjes helpt niet meer. Druppel voor tandpijn al geprobeerd, maar lijkt het ook niet te zijn.
    Gisteren had ik hem laten drinken en viel hij bij me in slaap. Na 5 minuten was hij weer wakker en begonnen het gillen overnieuw, dus ik denk echt dat hij pijn heeft.
    Herkenbaar?

Toch nog maar even proberen te voeden, dat werkt meestal nog het beste.....

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: geef 'm eens een zetpil, kijken wat ie dan doet! Beterschap en sterkte!

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Zooo weer lekker gekletst dames!

Saar, wat een leuke foto! Een ontdeugend KUUKELUUSJE?? hoor ;) hihih Echt heel cute.

Cocko, zo'n abbonement wil niemand. Maar ze vinden je heus niet zeuren als je ziek bent hoor! Hopelijk komt er toch echt een keer een eind aan het gekwakkel, want ik zou er helemaal gek van worden als ik jou was!

Ab, heel herkenbaar. Wat je eraan kan doen? Wist ik het maar! Sterkte en ik denk aan je als Dino weer begint te gillen, weet ik tenminste dat ik niet de enige ben :) Schrale troost?

Ego, het was super leuk bij Soldaat van Oranje!! Echt een spektakel. Maar k miste mn mannen wel heel erg en ik was pas om half 2 thuis terwijl de wekker weer om half 7 ging..poeh. Maar goed, het missen kan ik gelukkig snachts inhalen, voordeel aan een kind dat niet slaapt --> Extra knuffeltijd ;)

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bleh Bailey, zo kort geslapen? Haha arme jij.. maar leuk dat het zo supergaaf was joh! Je hebt dus echt genoten! Fijn!! Is ook weleens nodig toch!

En ja, af en toe word ik wel beetje erg moe hier maar goed, de lente komt vanzelf en dan..............--> fleuren we allemaal op!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: he bah. Knap je alweer een beetje op? Er schijnt echt heeeeel veeeeeel griep te heersen. Makkelijk toch bv;) Hanna heeft dat heel lang gehad, maar daar hielp bv niet tegen. Ze is er nu overheen gegroeid. Hopelijk krijgt Lars niet de koorts e.d. Wat sneu dat hij zo huilt. Hij huilt niet zomaar dus misschien zoals cocko zegt een zetpil. Wie weet heeft hij ook wel wat onder de leden. Hanna deed dat ook toen ze bronchitis kreeg. Kon ik ook hele avonden boven zitten en toen hebben we ook een nacht opgetrokken met haar.

Bailey: wat super dat je zo hebt genoten. Dit weekend maar extra van je mannen genieten en bijslapen! En inderdaad zie die gebroken nachten maar als extra knuffeltijd dan erger je je er ook niet aan.

Cocko: mijn man zegt ook al als het straks beter weer is wordt jij vast ook minder moe. Klopt meestal wel he?! Hoe was het bij de huisarts?

Hier weer een voorbeeldig meisje. Merk alleen dat ze in de box niet echt speelt. Ze zit rustig rond te kijken. Niet erg hoor.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: ow ja, dat zijn tijden volgens mij. De ene keer spelen ze heel goed in de box, de andere keer zit maar stommetje te spelen..

En idd, als het mooi weer wordt, gaat het beter. Dan ga je ook sneller naar buiten enzo, dus dat is zowiezo goed voor de genen he!

Charlotte heeft weer een luchtweginfectie.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ach wat sneu. Heb je voor haar nu ook weer ab? Had Charlotte nu ook iets van astma of niet? Hoe gaat het met jezelf?
    Voorlopig ziet het er niet uit alsof het mooi weer wordt. Blech. Ik wilde naar de markt lopen, maar dat doe ik maar even niet.
    Ik heb nu een speelgoedpiano voor Hanna met dierengeluidjes en als ze erg vervelend is geef ik die. Vind ze fantastisch. Ze zit dan helemaal te swingen zo grappig. En ze heeft in haar handjes leren klappen. Zit ze in de kinderstoel helemaal trots te zijn.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat leuk dat ze in d'r handjes klapt! Zwaait ze ook al dag dag? Dat zijn wij hier aan het leren, beginnen die oogjes helemaal te glimmen.

Ja ze heeft wel iets van astma, maar het is niet duidelijk of ze echt zo astmatisch blijft of dat ze astmatisch wordt als ze verkouden is. Maar hij zei al: het is duidelijk dat ze nog wel vaker luchtweginfecties krijgt enzo. Klein verkoudheidje en hoppa.. Ze heeft nog geen ab. Kijken of het met ventolin weg gaat. Is het met een week niet minder of werkt de ventolin niet goed (dus ondanks puf snelle ademhaling) dan terugkomen en krijgt ze wel ab.

Nou eerlijk gezegd voel ik me hele week al niet lekker. Ben eigenlijk half ziek he. Heb alleen maar de was gedaan, gestoft en keertje met de stofzuiger door het huis. Gisteren even gedweild. Maar boven nog niks, pff. Nou ja, ruim de boel op en klaar hoor. Volgende week maar weer proberen. Net weer in de douche geweest heb toch zo'n hoofdpijn die niet weg wil gaan, al paar dagen. Klaag klaag klaag :D

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    he bah das niet fijn voor jou en charlotte! Hoe kom je daar achter dan of ze echt asthma heeft? Of moet de tijd dat uitwijzen?Arm ding. Nou veel dag dag zwaaien dan als ze dat zo leuk vindt :) Wij zijn hier bezig met "applaus" dat doen we bij babyzwemmen na elk liedje en hij is toch trots dat hij half weet wat het inhoudt (hij slaat dan heel driftig met zij handje tegen het water of tegen mij). Geloof dat hij nog niet zo goed snapt dat applaus tegen je eigen hand moet haha.

Saar, ja dat herken ik. Dino zit soms zo apathisch te staren, maar volgens mij vermaken ze zich daar ook mee. Gewoon alles goed in zich opnemen. Hana is wel echt een snelle met alles he?! Leuk hoor!

Ik hoop dat het weer snel beter wordt, het regent hier ALWEER :(

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    En hier regent het ook ALWEER! Bleh, vind het niet erg als ik binnen kan blijven maar moet weer naar school strakkies.

Idd, hanna is echt supersnel hoor.. als ze 2 is, kan ze schrijve en lezen denk ik ! haha! grapje hoor Saar.

Nou ik het daarover heb. Bij m'n dochter in de klas zit een meisje en die moeder wil perse dat dat kind kan lezen en schrijven. Dus de eerste keer toen we als moeders even mochten blijven, zat ze al te zeggen dat dat kind dat zo goed kon! De juf wist dat, dus had ze voor dat kind een speciaal bakje met d'r naam. Alleen waren die namen allemaal anders geschreven en moest dat kind d'r goede naam er uit halen. Helemaal mis natuurlijk, ging niet. Nu stond er op fb een foto dat dat kind vanmorgen al had zitten schrijven: papa is lief. Nou je gaat zulke dingen toch nog niet door de strot duwen! Zo komt het nl wel over. Ook bij de andere moeders hoor. Het kind kon volgens haar ook gelijk naar groep 1. Laat het kind aub kind wezen! Ik zou echt knettergek worden als ik alleen daarmee bezig zou zijn!!

Zo ik moest ff gal spuwen :D vanmorgen zei de juf: jouw dochter kan nog niet goed knippen he? (ze is zowel links als rechtshandig). Dus ik: nee dat klopt, ze krijgt het gewoon niet voor elkaar. Is een hele klus. hoor ik ergens achter me: oooooo daar heeft ....... geen moeite mee hoor! :$

18. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    OOw dat is irritant! Ik schep ook graag op over Dino, maar alleen over dingen die realistisch en WAAR zijn. En ik zou ook niet snel een moeder afvallen met "ooo Dinean kan dat alláng!" vind ik zo raar. Bovendien, het kind moet er maar net zin in hebben. Als je zzo gaat pushen krijgt hij/zij later echt een afkeer tegen school, of een enorme druk op haar schouders om moeders niet teleur te stellen. Zie het helaas maar al te vaak bij mijn brugklassertjes. Laat een kind lekker kind wezen, ze krijgen nog lang genoeg de tijd om te schrijven en lezen

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

waaaaah typ ik echt heeeeeeeeeeeel veel wil ik het versturen stopt de website ermee. Alles kwijt. Dan maar even opnieuw...

Cocko: vervelend hoor je krijgt ook niet echt rust met 2 zieke kinderen + 1 op school. Hopelijk van het weekend? En de boel maar even de boel laten dat komt wel weer. Neemt Charlotte de puf een beetje of is het een strijd? Op welke leeftijd kunnen ze vaststellen of ze wel of niet astma heeft dan? Oh heerlijk dat opbieden tsjonge. Een kind in groep 1 die al zoveel schrijft.... Wat zeg je: knap hoor, mijn kind speelt heerlijk met de play mobiel? Hanna zwaait nog niet. We leren nu eerst hieperdepiep hoera, want mijn vader is eind febr. jarig. Zou leuk zijn als ze dat dan kan. En dat knippen, ik kan nog steeds niet goed knippen... misschien moet ik terug naar de kleuterschool.

Bailey: ik vind het ook wel leuk om te zeggen wat Hanna wel/niet kan maar ik wil er absoluut niemand de ogen mee uit steken. En Hanna is niet snel met alles. Ze heeft nog geen tanden en ze eet pas sinds 2 weken haar groente goed. Dus zo zie je maar elk kind is ergens anders in zijn/haar ontwikkeling.

En dat vind ik eigenlijk zo mooi aan kinderen, ze zijn nog volledig uniek. Wij hebben allemaal al van allerlei dingen die we moeten en dingen die we op bepaalde manieren moeten doen. Laat kinderen gewoon kind zijn en leren op hun eigen tempo.

20. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, helemaal mee eens! Opscheppen klinkt ook wat negatief, maar vind het gewoon leuk om het erover te hebben. Maar als hij iets niet kan vind ik het helemaal niet erg. Net wat je zegt, elk kind is zo mooi uniek!

Deel Deze Pagina