mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja Saar, zou best kunnen inderdaad. Drijf af en toe m'n bed uit, griezels!
    Ben je nog erg moe van het weekend of gaat het alweer wat beter met je?

Vanmiddag naar de huisarts met charlotte. Vind dit maar niks eerlijk gezegd. Ben niet zo'n snelle dokterloper maar nu heb ik toch zoiets van: dit is wel heel zielig voor haar.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ook niet als het om mezelf gaat, maar ja zo'n kleintje kun je ook niet zo laten liggen toch? Ik hoop dat ze er wat mee kunnen!

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Cocko, wat een mooie meid! Hoe was het bij de huisarts?

Saar,morgen nacontrole of niet? Vind je het spannend? Ben benieuwd hoe je HB het doet.

Ab, hoe gaat het met de BV?

Bandietje,hoe is het met jou en tessa?

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja morgen om half 12. Vind het wel heel spannend ja gek hoor. Ben gewoon benieuwd of alles er goed uit ziet en idd hoe mijn hb is en wat het plan verder is.

Hoe is het bij jou Bailey?

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja ik zou het ook spannend vinden hoor! Nou succes alvast :)

Met mij gaat het steeds weer wat beter. Ik zit nu een beetje te hannessen met hoeveel kunstvoeding ik moet geven. Overal staat dat een baby zo'n 150 ml per kilo moet drinken op een dag (bv en kv). Dan komt dean met 6 voeding uit op 107 ml per keer. Maar op de verpakking van de kv staat dat baby's tussen de 4-5 kg (dean weegt 4.3) 165 ml per keer mogen. Maar das toch veel te veel dan??? Ik snap er niks meer van :(. Morgen denk ik maar even het CB bellen voor ik het arme jong vet mest of juist te weinig geef...

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    hey leuke banner trouwens, zie het nu pas!

7. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Lastig Bailey, BV is heel wat anders dan KV, maar moet je het niet langzaam opvoeren. Je kunt dat kind moeilijk ineens 50% meer voeding geven, dat zal hem ook wel zwaar op z'n maag liggen.

Hoe is het afgelopen bij de dokter cocko?

Succes morgen Saar!

Met de bv gaat het wel goed. Lars drinkt veel meer/vaker en effectiever dan eerst. Mijn borsten voelen heel anders aan en nu is het afwachten of hij gegroeid is. Dat vind ik wel heel spannend. Ik ben eigenlijk wel een beetje zenuwachtig voor morgenochtend.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: Je mag in principe 165 ml per keer aanbieden (tenminste, dat deed ik destijds wel!). Als hij het niet helemaal opdrinkt, geeft dat niet omdat hij in principe genoeg heeft aan 107 ml per keer. Maar het voedt behoorlijk dus als hij genoeg heeft, heeft ie genoeg. Zo dacht ik altijd. Tenzij hij echt geen een keer z'n flesje leeg zou drinken. Maar als hij nu die 107 ml wel telkens leeg drinkt, zou je best 165 mogen aanbieden. Haha nu maar hopen dat het cb niet wat anders zegt ;)

Ab: fijn dat het nu beter gaat, heerlijk joh. Kan me voorstellen dat je beetje zenuwachtig bent, maar vertrouw op jezelf en je mannetje he! En groeien gaat niet altijd in 1 klap gigantisch goed. Bij de een gaat het langzamer dan bij de ander. Komt vast goed!! Succes morgen in ieder geval.

Saar: jij ook succes morgen bij de nacontrole.

Ego: Charlotte heeft Omeprazol gekregen, heeft verborgen reflux. Binnen 2 weken moeten we verbetering zien, anders terug naar ha.
    Morgen ook nacontrole in het ziekenhuis, ben benieuwd.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Van flesvoeding heb ik geen verstand helaas. Maar Dean is gewend om zelf aan te geven wat hij drinkt toch door de bv dus misschien kun je hem wel iets meer aanbieden en als hij niet meer wil gewoon laten staan? Zou ik zo doen denk ik.. Lastig he?! Haha ja de banner is gelukt..

Ab: Vandaag wegen dus! Spannend, maar goed als hij nu goed drinkt zal hij toch wel gegroeid zijn.. Maar is wel fijn als je het ook ziet he?!

Cocko: Oke verborgen reflux, dan komt het toch niet omhoog of wel?! Hoe constateren ze zoiets? Jij ook succes op nacontrole! Ben benieuwd hoe jou HB nu is..

Hanna heeft ik weet het niet.. ik denk sprongetje. Gisteren heeft ze de hele dag op schoot gezeten (huilerig) en vanmorgen na de voeding van half 6 begon het ook alweer. Ik denk dan echt ooooo je zou maar een huilbaby hebben..

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik inderdaad gewoon de 165 blijf aanbieden, dan drinkt hij hopelijk hoeveel hij nodig heeft. Hij heeft maar 3 dagen aan de borst gedronken, voor de rest heb ik fulltime gekolft en het in flesje gegeven dus ik wist altijd precies dat hij genoeg dronk. Nu moet ik het maar weer even opnieuw uitvogelen.

Cocko en Saar,succes straks! Ben benieuwd naar jullie "eindresultaten" als je het zo kan noemen haha.

Cocko, hopelijk gaat het nu met de medicijnen dan over. Sneu joh!

Saar, hmmm even een druildagje dus. Ja een huilbaby lijkt me ook pittig. Ik was er zelf blijkbaar een,maar gelukkig is Dean lekker rustig (meestal ;) ) Hoe gaat het nu met Hanna?

Ab, ik ben benieuwd! Hoop voor je dat je beeb gewoon lekker groeit. Maar net wat Co zegt, niet iedereen groeit op het zelfde tempo:)

Even nieuwschierig, gaan jullie elke week naar het CB om je kindje te wegen? Of alleen wanneer je toch al naar het CB moest?

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: en hoe was je HB?? En hoe gaat het vandaag met Hanna? Met 6 weken hebben ze weer regeldagen he.. kan best zijn dat Hanna daar last van heeft.. Hoop voor je dat ze zich snel weer lekker in d'r velletje voelt!

Bailey: idd gewoon kijken wat Dean drinkt, op het pak staat precies wat hij mag. Dus daar kun je je wel aan houden hoor. En als hij het niet opdrinkt, zou ik me niet gelijk zorgen maken..

Ab: hoe was het met Lars?

Ego: die nacontrole stelt echt niks voor, sorry, vind het echt zonde van m'n tijd en benzine. Kom ik binnen zegt ze: hoe gaat het? heb je vragen? hoe is het met charlotte? heb je vragen? oke, dan sluiten we het af. Tot ziens. Daaag... en weg was ik. ;) Zit je daarvoor 20 min heen in de auto, 20 min terug.. en 3 min bij de gyn. :D

Saar: Bij verborgen reflux komt het omhoog tot in de slokdarm, dat geeft heel veel pijn bij zo'n kleintje.

Bailey: nee ik ga zeker niet elke week naar het CB om te wegen. Ik ga alleen als ik het niet vertrouw. Maar goed, bij de eerste ging ik wel iets vaker dan nu hoor! Bij Anne-Lise ging ik om de 2 weken, maar zij was ook maar 1900 gram bij de geboorte dus is ook wel weer ietsje anders natuurlijk. Maar kan goed begrijpen dat je wel wat vaker gaat in het begin! Gewoon om te kijken of ze goed groeien.

12. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Goed nieuws, Lars is flink aangekomen. Hij weegt nu 3775 gram en dat is 5 gram onder zijn geboortegewicht. In drie dagen tijd....! We zijn helemaal opgelucht!

Nu zie ik het ook meer zitten om de deur uit te gaan, ik kan nu gewoon overal voeden, zonder al te veel poespas.

Lekker inderdaad cocko, ik hoef gelukkig niet meer terug naar het ziekenhuis, wel naar de vk.

Hoe is het nu Saar?

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja inderdaad maar uitvogelen Bailey! Ik ga alleen naar het cb als ik er ook echt heen moet. Ik zie Hanna gewoon groeien dus verwacht niet dat ze te weinig groeit.

Cocko: wat een onzin dan zeg... Dat is inderdaad een beetje teveel gedoe voor zoiets.. Oh ja maar hoe zien ze dan dat het omhoog komt? Meten ze dan iets van de zuurgraad of kijken ze...? Nu moet jke ook nog voor nacontrole naar vk?

Ab: Nou mooi hoor. Gaat'ie de goede kant op! Fijn idee of niet.. weet je in ieder geval dat je genoeg hebt voor hem! Hoeveel was hij nu aangekomen? Ben ik even kwijt..

Hier was alles goed. HB 8.9:$ maar ik moet mezelf iets meer tijd gunnen omdat ik bv geef en mijn conditie 0,0 was. Totaal ruptuur zag er goed:( uit, maar ik moet nog wel voor controle naar de gyn. Was mis gegaan ach ja vond het al zo raar. Bij de vk heb ik minder gewicht als de eerste keer dat ik daar woog, dus dat is ook wel leuk. Wil alleen op mijn eigen weegschaal er nog wel wat af hebben:cool: Hanna is nog steeds wel huilderig. wil gewoon heel graag bij mij zijn dus als dat zo blijft kruip ik met haar op de bank en ga ik tour de france kijken. Ik vind die bergetappes altijd zooo mooi omdat ik vaak dingen herken van waar ik ben geweest;)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ja en ik kreeg dit advies: vooral voorlopig niet zwanger raken anders herstel ik nooit:)

15. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Lars is 170 gram gegroeid in 3 dagen.

Zo Saar, dat wordt conditietraining dan! Fijn dat je HB zo hoog is, dan weet je dat het daar niet aan ligt. Heb je nog veel last van de hechtingen?

Fijn he op de weegschaal, ik was maandag ook alweer ruim 10 kilo kwijt, maar ik kan er nog wel 10 missen....

Zwanger raken, haha Nu even niet hoor!

Beterschap voor Hanna en veel plezier met de Tour.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha jaaa... Ik mag zelf mijn rechte buikspieren weer langzaam trainen jippie!:cool: Nee ik sport achter de kinderwagen en dat vind ik voorlopig zat!
    170 gram in 3 dagen nou dat is echt heel goed! Als'ie zo door blijft groeien...;)
    Ach die huildagen horen erbij. Ze had net sinds zondag haar eerste poepbroek en een super grote dus wie weet zat dat haar al die tijd dwars... let's hope so ze ligt nu te slapen.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: wat hoog zeg!! Wel heel fijn natuurlijk. Nou hopelijk is Hanna snel weer in d'r oude doen!

Ab: fijn dat Lars goed gegroeid is! Heb je toch meer rust nu.

Vanmiddag weer kraamvisite, gisterenmiddag ook al gehad. Er mag van mij wel een eind aan komen. Kom gewoon tijd tekort. Maar aan de andere kant: charlotte was 4.15 uur klaarwakker dus ik had natuurlijk m'n bed uit kunnen gaan om te gaan poetsen enzo :D

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ben ik wel blij mee hoor. Nu volgende week vrijdag naar de gyn die me heeft gehecht. Zal een gezellig weerzien zijn (had nogal veel last van adrenaline op de ok dus was erg veel grapjes aan het maken). :)

Oh ja ik ben ook helemaal klaar met de visite hoor. Gelukkig wordt het steeds minder! Nou 4.15 poetsen lijkt me wel heel erg vroeg hoor...

19. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar wat een goed HB! Fijn zeg :) en zo te horen bejn je weer een slanke den en dat is ook altijd leuk :D

Mooi dat lars gegroeid is!

Hahah ja cocko, lui hoor dat je niet dnachts gaat poetsen!

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ik heb echt nog wel een buikje hoor... zo'n flupbuikje met strepen erop.

Deel Deze Pagina