Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    ik zou m gewoon al in haar kamer zetten (tenzij je daar ook aan de gang bent), dan kan ze al oefenen. De dochter van mn zus was er destijds ook klaar voor (en vrij vroeg), maar vanwege toestanden heeft zij er ook geen aandacht aan besteed en toen ze niet veel later t kind wel op de pot wilde zetten, was t kind er al klaar mee en uiteindelijk was ze weer vrij laat met zindelijk worden.
    Hoeft natuurlijk niet op Astrid te slaan, maar ik weet nog, dat ik dacht dat ik dat niet op die manier ga aanpakken. (is geen aanval of vingerwijzen naar jou toe hoor, Deboor)

Ben vandaag naar de osteopaath geweest. Ze hadden me wel mogen vertellen, dat t n onwijs lekkerding is van mijn leeftijd (was ik vergeten mn oksels te scheren en ik heb n zwarte trui aan gehad, nou dan weet je t wel...). Ik heb er wel vertrouwen in!

2. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ochjee, Giul is al met vette koorts wakker geworden en kletst nog wel, maar wil alleen maar liggen. Hij drinkt nu n beetje siroop, maar melk hoefde ie niet.

3. Niet meer actief

Het potje van Astrid staat wel al gewoon in de woonkamer, alleen is het nu nog veel te leuk om ermee te lopen en in te staan. Ik zet astrid zo nu en dan op de pot of op het toilet en ook gaat ze regelmatig met me mee. Maar meer dan dat doe ik nu nog even niet. Na de verbouwing ga ik haar regelmatig op de pot zetten.

Astrid heeft vannacht weer goed geslapen, wel werd ze zo nu en dna wakker om te hoesten. Wat grappig dat ik dan ook meteen wakker ben, want er zitten toch 2 dichte deuren tussen. Ze sliep daarna wel gewoon verder.

4. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Oh,joh, dan ben je al aardig druk met t introduceren van de pot.

Giul wordt n beetje beroerd wakker steeds: huilen!
    Ik ben langer bezig met troosten, dan ie geslapen heeft. Hij heeft van ellende net zittend geslapen, in zn bed. Sneu hoor.
    Koorts is nu weer gezakt.

Hij krijgt trouwens ook 2 kiesjes en dat bevalt m ook niks. Wel grappig, want hij moet nog 2 tanden eigenlijk.

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Zo doe ik dat hier ook met het potje.. heb hem gewoon in de woonkamer staan bij haar speelgoed. Zo kan ze er vast aan wennen en af en toe zet ze de pop erop. Zelf gaat ze er oo wel eens opzitten, maar dan alleen met broek aan. Als ik zie dat ze naar de wc moet, dan doe ikhaar broek uit en zet haar op het potje.. maar met haar blote billen wil ze er dus niet op. Tja Lisa is er nog niet aan toe. We laten haar gewoon maar met het potje spelen en als ze er aan toe is, merken we het vanzelf wel.

Ik ben vanavond pas weer online.. Mijn schoonmoeder heeft Lisa net opgehaald en ik blijf een dagje in bed. Ik kom er alleen maar uit voor Tim zijn flesjes te geven en dat was het wel. Vandaag doe ik echt niks!
    Gisteren had ik nl een lekker heet bad vol laten lopen en nog had ik het koud.. brufen gepakt en toen maar snel onder de wol. Ik wil van deze erge verkoudheid af! Maarja met 2 kids kan je dus niet zo snel gaan liggen. Vandaar de oplossing dat oma Lisa heeft gehaald.

6. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Lekker dat Lisa bij oma is,Suus.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ik neem me steeds voor om uitgebreid te gaan reageren en schrijven maar komt er telkens niet van, sorry!

Heb er ook nu niet veel zin in, net weer met Lotte bij de KNO arts geweest en nu moet ze toch echt aan buisjes geloven icm het verwijderen van haar neusamandel. Ze heeft veel vocht achter haar trommelvlies zitten en dat lijkt me ook niet echt lekker.

Wachtlijst voor operatie is 2-3 weken maar ik vind het doodeng! KNO arts vindt dat we het bij twijfel van ons nog niet moeten doen en adviseerd een maand aan te kijken zodat het maken van de beslissing wat makkelijker wordt. Maar ik vind het ook weer zo sneu voor Lotte als ze de komende maand weer zwaarverkouden is met oorontsteking..

8. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Mn buurjochie heeft een paar wekn geleden buisjes gekregen (even oud als Giul) en die sprong zowat uit zn bed, toen ik weer bijkwam na de operatie. Hij was opslag een ander kind en geen pijn meer. Lief droppie is t nu.

De dochter van n vriendin heeft vorig jaar ook buisjes gehad in combi met amandelen weghalen. Zij hoorde veel meer na de operatie, ook geen napijn. Wel lekker ijsjes eten en veel kadootjes krijgen, zij was toen bijna 6 jaar, dus vooral heel erg interessant voor haar.

Maar ik kan me jou goed voorstellen, lijkt mij ook onwijs naar om je kindje te laten opereren, of nog niet en misschien dat ze er meer last van heeft. Wat n lastig dilemma voor papa's en mama's.

In de haast vergat ik Suus net beterschap te wensen, bij deze Suus!

9. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    wen, matthijs heeft ook zijn neusamandelen en gaatjes in zijn trommelvliezen gehad voor zijn 2de.

vond het ook doodeng, maar valt allemaal heel erg mee!
    heeft daarna bijna nooit meer oorontzekeing gehad!

het is echt de moeite waard.

Matthijs kwam bij uit zijn roesje en bloedde wat, kreeg een zetpilletje en wilde persee papa ook hebben (we hadden verteld, papa wacht op jou (mocht 1 ouder in de uitslaapkamer) en als we naar papa gaan gaan we ook weer naar huis toe)
    weet niet meer precies hoeveel later het was dat we naar huis mochten en liep hij zelf al weer het zh uit!
    (dacht die is nog suf en heeft pijn)
    kreeg thuis van iedereen kadootjes .. was die dag een beetje slaperig, maar volgende dag echt weer helemaal de oude!

weet bijna voor 99% zeker dat je achteraf zegt, ohhhh nou heb ik me daar nou zo'n zorgen om gemaakt.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    zo dan ff 3 blz bijgelezen!
    Mijn weekeind is lekker weer begonnen. Ik heb alles op tafel gegooid hier en ben achter de computer gekropen. Lars had niet geslapen bij oma dus die ligt nu lekker te pitten.

Ook hier is de verkoudheid toegeslagen. Hij is lekker aan het hoesten en snotteren. Gelukkig laat Lars goed zijn neus druppelen dus slapen gaat nog wel. Bij oma was hij op de bank in slaap gevallen, dat doet hij hier nu nooit! Maar goed dat was maar 20 min. en dat is wat kort voor een ziek manneke. Dus nu ligt hij er al weer even in en kan ik bijtanken.

Ik vind het best zwaar om 3 dagen te werken zeg. Pfoeh he! Maar het maakt het weekeind des te lekkerder. We gana zondag weer iets leuks doen met zijn 3e. Ik moet eens op zoek gana naar ene gids met uitjes voor kinderen onder de 2 jaar.

Nou jullie ook allemaal zieke kindjes. En suus zelf ziek. Beterschap allemaal hoor, ik hoop toch dat het mij bespaard gaat blijven!

Vanavond komt de schilder. Wij zijn net als Gupsie ook aan het opbouwen, maar dan moeten er nog 2 andere kamers gesloopt worden haha. Ik kom volgende week wel een bakkie doen Deboor dan kan ik eens zien hoe het eruit gaat zien.

Wen, wat een moeilijke beslissing zeg. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Vooral de narcose bij zo'n ukkie lijkt me erg eng. Maar ik dnek ook wel dat het een wereld van verschil zal zijn als ze de buisjes heeft. Vocht achter je trommelvliezen kan erg pijnlijk zijn en je hoort dan echt slecht dus het zal wel nodig zijn. Maar neem gewoon je bedenktijd hoor! Misschien heb je wel even wat langer nodig om aan het idee te wennen. Geef Lotte maar ene dikke kus en knuffel van ons.

Sabrina jij hebt het ook maar druk met familie zeg. Je ziet ze nog vaker dan ik de mijne haha. Wel leuk zeg dat er nog een tweeling in de familie zit. Gezellig voor de meiden.

Minni, lekker een knappe osteopaat haha. Wat heeft ie precies gedaan bij je? Kraken, kneden, voelen? Mijn broer wil na zijn studie fysiotherapie ook osteopathie gaan studeren in Australie. Dan kan je een masterdegree daarin halen.

Nancy, leuk joh ene oranje kinderwagen. Welk merk heb je gekozen, hihi ben erg benieuwd. Jij moet natuurlijk veel kopen nu. Lekker shoppen hmm moet mezelf vaak inhouden omdat ik alles anders dubbel heb. Maar nog even en dan weten we wat het wordt. Dan ga ik ff lekker shoppen.

Nou ik denk dat ik iedereen wel gehad heb zo. Ik heb voor vanavond lekker pizza gehaald. Dan zijn we zo klaar met koken.

11. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    wann heb je eigenlijk je volgende echo, Inky? En jij Nancy? Nou, voor ik iemand vergeet: jullie allemaal?

Heb zo'n zin in eiersalade van de aldi. Maar kopen gaat niks worden, mn druifie is niet zo gezellie steeds en ik heb weinig zin om met n ziek kind te zeulen.

Prettig weekend allemaal!

12. Niet meer actief

Hmm wij zijn net bij de spoed geweest voor AStrid. Paps was met zijn volle gewicht op haar vinger gaan staan en deze bloedde. Tijdens het huilen is ze bij mij in slaap gevallen en hebben we haar laten slapen. Toen ze wakker werd, mochten we niet aan haar armpje, dus hop naar de ehbo. Eenmaal daar was er niets aan de hand, maar werd ik naar. Ik had niet zo'n zin om te blijven, dus riep maar dat het ging...haha.

Ik heb nu regelmatig pijnscheuten in mijn buik en voel daardoor een beetje naar. In de behandelkamer werd ik zelf echt heel naar en moest even zitten...Maar gelukkig trok het snel weg en konden we naar huis. Onderweg de VK gebeld, maar goed, dan krijg je voicemail en dan heb ik al helemaal geen zin om mobiel te gaan bellen hè. Dus ik ga lekker rusten en zie verder wel.

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He gups.. het zal door de spanning komen van As. Als je rust, zat het vast beter met je gaan!

Heeft je vk zelf nog teruggebeld of had je geen nummer achtergelaten?

**zo en nu ga ik weer het bed in**

14. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
  15. Niet meer actief

Zo, ff alles een b eetje bijgelezen.

Wen, succes met de beslissing. Niet makkelijk, maar aan de andere kant weer wel lijkt me. Evengoed sterkte ermee!

Nancy, alles goed moet de buik en beeb?

Inky, is goed hoor, kom maar langs. Alleen ben ik maandag dus weg haha.. Echowowowow en 3 november heb ik een borrel. Het is hier wel super stoffig waar ik niet tegenin kan poetsen, dus oude kleding aan haha.. en geen zwart!

Minni, is het geen 6de ziekte geweest wat ie heeft gehad?

16. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Zou kunnen Gupsie. Ik ben er vrij zeker van dat t 1 van alle kinderziektes is en we kunnen er nu iig 1 afstrepen, maar welke weet ik niet.

Hij ligt al bijna n uur op bed.

Hoe issie nu met je Deboor?

17. Niet meer actief

Ja redelijk, geen pijnen meer, wel ontzettend moe! Die pijnen had ik al voordat lars met zijn volle gewicht op as d'r vinger ging staan, en werd versterkt door de ellende die as ervan had!

We zijn in ieder geval van de schrik bekomen en astrid ligt lekker op bed te pitten! Thanks for asking!

18. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    hallo,

sjees jullie tikken wat af, dat was flink bijlezen. Hey doe je wel rustig aan deborah! En geef As een kus op d'r vinger van me!

Hoe is het verder met iedereen?

Beterschap voor de snotters/zieken onder ons!

19. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Hoe ist met jou, Semmie?

20. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    goed hoor, dank je! Wij zijn de snotterfase gelukkig weer voorbij!

Share This Page