Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    bij de 20 weken echo was alles GOED! moet over 3 weken terug komen dan kijkt ze nog een keer naar het hartje.. klopte regelmatig en zag duidelijk de hartklepjes, maar omdat de beeb met zijn/haar gezicht naar mijn rug lag en een beetje ineen kon ze niet alle kanten bekijken... en ze wilde dat wel dus moet ik nog een keer terug.

vroeg op het laats, hebben jullie nog specifieke vragen?
    uhmm, nee doe maar niet zei ik.
    dus jongen/meisje is een geheimpje.

ben gisteren naar kidsfactory in breda geweest, superleuke winkel, maar super duur! pff
    heb wel hele leuke/apparte dingen gekocht voor de kamer en ik weet al hoe hij in grote lijnen gaat worden..

wordt een beetje een fata-morgana kamer, hihi
    groenige tinten, blauwige tinten goud kleur... lekker kitsch, helemaal geweldig (vind ik dan!)

2. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Hee leuk, Nancy. En leuk kindje om te zien, hihi?

Hier hebben we de laptop eindelijk weggebr8 voor reparatie en t gaat tenminste 4 wkn duren. Balen zeg!
    Dus deze maand ben ik nauwelijks online, verw8 ik.

Nancy, veel plezier bij de volgende echo, wanneer is die eigenlijk?

Ik ben weer bij de osteopaath geweest en hij durfde zich niet op me uit te leven deze keer (sjee zeg, ik krijg wel weke kniën van hem), omdat ik vorige week zo'n heftige reaktie had. Als ik nu weer zo'n pijn had, moest ik bellen voor een eerdere afspraak. Eerlijk gezegd, voel ik t nu al. Heb al n douche genomen en zometeen maar aan de pijnstillers (wat ik ook aangeraden kreeg van hem).

Prettig weekend allemaal! Ik ga poepen en dan bankhangen.
    DOEIII

3. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    haha lekker gepoept minni?

Wat fijn Nancy dat je echo goed was. Toch altijd een geruststelling. En ik ben erg benieuwd wat het gaat worden hihih. Viel bij jullie ook de stroom uit gisteren Nancy. Ik zat op een feestje in Tilburg en daar was het lekker donker.

Ben gisteren naar een feestje van mijn peetoom geweest. Pff ontzettend saai. Ben blij dat ik naast mijn vader zat want verder was het een dooie boel. Viel de stroom ook nog eens uit! Gelukkig waren er heeeerlijke tapas waar ik me op uit heb kunnen leven hmmmm.

Dadelijk als Lars wakker wordt gaat Remon evne douchen en dan gaan we bij La Place lekker lunchen. Daarna door naar Remon zijn oma, die is jarig. Gezellie met de schoonfamilie in een zaaltje in het bejaardentehuis. Er is nog ene knulletje van Lars zijn leeftijd, ben benieuwd of ze lekker gaan spelen.

Ik opperde gisteren aan Remon om voor Kerst voor Lars een poppenbuggy te vragen. WOW nou mijn mannetje is nog niet zo geëmancipeerd. Poeh he hij wil er niks van weten. Dat had ik niet achter hem gezocht zeg. Lars moest maar met zijn eigen buggy gaan lopen als hij dat wilde. Nou ja zeg! Hij is nu zo leuk met zijn BErt pop in de weer, met eten geven, neusje poetsen, tutje in enz dat me het leuk leek om ook ene buggy te vragen waar Bert dan in kan. Maar dat gaat helaas niet door.

Hoe ist met Sem, Wen en Gups? Lekker aan het bijkomen?

4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    @ inky, nee hier is de stroom niet uitgevallen..

hebben vandaag nog visite gehad voor alex zijn verjaardag. was wel gezellig

heb niet zoveel te vertellen eigenlijk, hihi

morgen weer hele dag werken, pff en moet de komende week heel veel gaan leren en maken, anders gaat dat niet goedkomen

5. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Sjee, ik d8 nog wel n paar blz te moeten bijlezen..

Ja lekker gepoept!

Elmar zn moeder vroeg mij of \giul n poppenbuggy mocht hebben. Welja hartstikke leuk, pop erin, n teddybeer of n bal, maakt me niet uit.
    Dus ik vermoed wat ie daar van de Sint gaat krijgen dit jaar.

Ik ga weer neer beneden dames. Krijg morgen visite en ik heb heerlijke soep gemaakt. We hebben er zelf al n bakkie van gehad. Mocht nog wel ietsie zouter..
    Vandaag n wandeling door de duinen gedaan, Giul weer door zn luier heen gepiest. Ikke niet begrijp hoor: erdoor, niet erlangs. Met 1 plas, n natte legerbroek. (huggy-broekies, ben niet tevreden)

6. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    he minni, ik vond huggies in het begin ook fijn maar na 10 maanden niet meer.

Lars heeft nu pampers maat 5 aan en dat gaat super moet ik zeggen. Zelfs geen romperstront meer gehad.

Nou LArs lag er al om 18:00 in weer. Hij begon het laatste half uur bij Remon zijn oma verschrikkelijk te stieren. Gooien met zijn speelgoed en alle boeken naar achteren duwen (was in de bieb van het tehuis en alle boeken waren netjes gespiegeld!)
    Dus wij zijn rond 16:30 maar naar huis gereden, schaamde me kapot en was alleen lars aan het verbeteren.

Thuis heeft hij 2 knakworstjes op en ene beker melk en toen hebben we hem meteen in bed gegooid. Waar hij heerlijk slaapt nu.

Trouwens nog erg kwaad geweest op een oom van Remon. Lars had al 2 van die zoute stengels gehad die op tafel stonden. En hij bleef zeuren om nog een. Maar die kreeg hij niet van ons. Geeft zijn oom hem er een terwijl ik zei dat hij die niet mocht. "joh er zijn er genoeg" zegt hij. Ik zeg "daar gaat het niet om hij moet straks ook nog eten" loopt ie gewoon weg! DUs ik die stengel afgepakt en Lars over de zeik natuurlijk. L*l van een vent! Ben blij dat ik die maar 1 keer per jaar zie!

Verder moet ik morgen veel doen, wordt al moe als ik eraan denk.

Boodschappen, was vouwen, stofzuigen, poetsen boven, thuis zijn voor gordijnen inmeten en ook nog ff koken. Gelukkig hoef ik vrijdag pas weer te werken.

@nancy, studeer ze!

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Zo fijn he Inky als een ander voor je gaat bepalen wat je kind krijgt :evil: Had die stengel in zijn eigen strot geduwd..

Gave muurstickers Suus! Teksten zijn ook erg mooi geworden...
    Het is me niet meer gelukt om afgelopen vrijdag naar het postkantoor te gaan, ik doe het morgen weg en dan zou je het dinsdag in huis moeten hebben. Heb trouwens ook nog een donkerblauw broekje gevonden die ik ook mee stuur, als je het niets vindt kun je er mss iemand anders blij mee maken.

Nancy, petje af hoor! Ik zou echt het geduld niet hebben om te wachten tot de geboorte voor geslacht van het kindje :) Succes komende week met werken enzo..

Gupsie en Semmie alles ok?

Minni, hahah met je nieuwe toilet kan ik begrijpen dat je graag gaat poepen, maar om dat hier nou te vertellen :p
    Ik heb laatst huggies gekocht omdat ze in de aanbieding waren maar ben er niet super tevreden over, als er een grote plas in zit voelt de buitenkant ook vochtig aan...doe mij maar pampers! Owh enne niet te zout hoor!

De afgelopen dagen heb ik niet veel meer dan HATSJOE en KUCH KUCH uit kunnen brengen, geld overigens ook voor Lotte. En ze wordt er ook zo stierlijk vervelend van! Hihi ik ook trouwens..

Gisteren zijn we even naar Ikea gegaan om wat lampen voor in huis te kopen, hebben ook een nieuw dekbedovertrek en hoeslaken gekocht en een trapje voor in de keuken. Lotte had haar veterschoenen aan en hoe vast je die dingen ook knoopt, ze weet ze altijd los te plukken. Op de een of andere manier heeft ze het ONGEZIEN voor elkaar gekregen om de hele veter uit de schoen te halen en die is nu dus pleite..Ligt niet in de auto en ook niet in de wandelwagen, gok dat Ikea hem nu in zijn assortiment heeft opgenomen :)

Overigens is Ikea op zaterdagmiddag 15.00 uur niet handig maar wat moet dat moet zullen we maar zeggen. Heb gisterochtend maar weer koekjes gebakken, dit keer met zelfrijzend bakmeel ipv bloem en jemig wat zijn ze groot geworden. Had even niet stilgestaan bij dat zelfrijzende..

Vandaag ben ik gaan puinruimen, ik had iets van 8 of 9 vuilniszakken op zolder staan met allemaal kleding erin gepropt. Lotte's kleding heb ik nu netjes per maat in dozen verpakt en die gaan terug naar zolder. Mijn kleding pas ik never nooit niet meer in en om de illusie dat dit wel zo is niet in stand te houden ga ik ze allemaal ik een kledingcontainer doen.

Verder weinig te melden, mijn hoofd zit nog steeds vol snot, ik moet mijn auto nog schoonmaken, nog wat werk doen en dan is het weer bedtijd.

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    He getver alweer zo verkouden, je zal wel blij zijn als het bij Lotte straks over is, dan kan ze jou ook niet meer aansteken.

Ik draag mijn "oude" kleren nu ook af. De truitjes enzo dan. Alleen mijn oude spijkerbroeken bewaar ik nog. Verder gaat ook alles weg wat ik niet meer aankan. Behalve mijn trouwjurk dan.

Dadelijk ga ik ana mijn taken beginnen haha. Gellukkig heeft Remon de vaatwasser al uitgeruimd en 1 wasmand weggevouwen dus dat scheelt weer. Nu hoef ik nog 1 mand en wat strijk en dan is dat ook klaar.

Dadelijk nog ff wat snelle recepten zoek bij appie.nl en een boodschappenlijstje maken.

Lars is lekker chagie, dat heeft hij van zijn moeder denk ik. Hij zit nu met een mandarijn, ("mananij" volgens Lars) bij de tv.

Verder zijn wij druk op zoek naar ene camper om te huren voor de zomervakantie. Een lekkere ruime met airco. En dan gaan we op de bonnefooi de zon tegemoet met zijn 4e. Heb er helemaal zin in. Als het hier mooi weer is dan gaan we in Nederland wat toeren en in België en anders rijden we een stuk verder.
    Nu nog ergens een vinden die in onze periode beschikbaar is.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    he hoi.. even snel!

Ik moet zo naar m'n werk..jasses.
    Heb helemaal geen zin en tot overmaat van ramp kwam ik net op Lisa haar kamer en heeft ze alles onder gespuugt... jakkie.. Hihi leuke taak voor oma om het bed te verschonen.
    Heb wel al alles afgehaald en in de wasmachine gedaan.. oma dadelijk even lisa douchen en nieuw beddengoed opleggen.
    Zelfs het matras zat onder.. gelukkig hadden we nog een reserve.. maarja ,.. we moeten nu wel op zoek naar een nieuw matras.
    Achja.. niets aan te doen.
    Lisa heeft verder geen koorts of zo.. Nu snap ik ook waarom dat ze vanmorgn om 5.15 uur aan huilen was... Heb er verder geen aandacht aan geschonken en 5 min. later sliep ze weer. (slechte moeder die ik ben) In de derrie weer in slaap gevallen.

Maargoed.. de rest van de week ben ik vrij.. hoef na vandaag pas het weekend weer te werken.

Tot vanavond!

10. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    hey suus werk ze!

Hier een rampweekend, Sem ziek, veel verjaardagen en veel gejengel en gesnotter...pffff.
    Zonet Luc naar de pz gebracht en Sem kukel ik zo weer zijn nest in.....klein jengelmonster.

Maar verder alles okidoki...ghihihi

11. Niet meer actief

ik ben er nog hoor, maar lekker druk met mijn weblog bezig...

Verder weinig te melden gewoon. Druk met verbouwing enzo.

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    arrrgggg ik word helemaal hebberig van die speelgoedgidsen. Ik moet me echt inhouden om niet vanalles te gan kopen. Ik heb nu wel genoeg voor sinterklaas gekocht. Zit aan 60 euro en we doen ook aan kerst dus koop nu echt niks meer.

Hebben jullie dat nu niet? Ik zie zoveel dingen waarvan ik denk dat het zo leuk is voor LArs.
    Remon springt dan meteen op om te vertellen dat hij met ene padfles met een steen erin net zo blij is. EN daar heeft hij ook wel gelijk in maar ik vind het zelf zo leuk.

13. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Hoe was t werk, Suus?
    Alles oké met Lisa?
    Alle andere kids ook?

Was t niet te zout, Wendy?

Heel leuk daggie gehad!
    Ben wel erg moe nu, ff wat rondneuzen op de weblogs hier en daar...

14. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    euhm nou nee Inky ik heb denk ik het idee van Remon, vindt het allemaal erg overdreven tuurlijk het ziet er heel leuk uit allemaal dat speelgoed, maar spelen ze er ook zo mee, dat het het geld waard is. Luc en Sem kregen, vorig jaar van oma voor Sinterklaas een dorp van Little people, Meer dan 50 eurie en waar speelt hij mee, met autootjes van 0,50 eurocent van de zeeman.
    Luc wil graag een Furby maar echt niet dat ik daar 45 euro voor uit trek, heb hem op Mp gekocht voor 12,50 en hij ziet er keurig uit, voor Sem koop ik nog wat kleins om mee te spelen en klaar is kees.

Misschien is het zo dat wij het niet doen omdat we het geld gewoon niet kunnen missen, als we er ruimer bij zaten deden we het misschien wel, nu krijgen ze in de schoen, een kleurboek en een manderijntje en wat pepernootjes.
    Het is niet zo dat we elk dubbeltje moeten omdraaien maar als ik zie dat sommige wel 100 euro per kind voor Sinterklaas uitgeven, nou sorry maar daar begin ik niet aan.

Ik hoop niet dat je dit als aanval ziet Inky want zo bedoel ik het echt niet hoor, ieder moet doen wat hij of zij zelf wil.

15. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Wij geven dit jaar wel bijna 50 euro uit. We doen 2x (kinder) sinterklaas vieren. Hij krijgt n stoeltje, een tafeltje en een werkbank (met gereedschap). Die tafel en stoel zou ie toch wel hebben gekregen en ik vond het wel leuk om nu te geven met 5-12.
    Die werkbank is een 2e handsie, van de collega van Elmar.
    Volgend jaar gaan miss andere regels gelden, omdat ie zich dan meer bewust zal zijn van wat ie krijgt.
    Ik ben geen mam die nuttige dingen zoals ondergoed en wanten wil geven met 5-12. Ik wil wel dat ie zich net zo verwend voelt als ik vroeger voelde (Elmar kreeg dus wel schriften, ondergoed en kleding, omdat ie anders teveel zou krijgen ofzo en teveel verwend zou raken en met zn verjaardag gingen ze met de familie vol angst naar de tandarts, volgens mij heeft Elmar ook veel moeten ontberen, hoor.)

Ik denk dat Giulian van de Sint bij mijn familie schandalig verwend gaat worden, hihihi.
    Bij Elmar zn familie houden ze er zulk rare ideeën op na... Niet te pijlen. Daar krijgen alleen kinderen kadootjes en echt gezellig vind ik het eigenlijk nooit. Ik heb ook moeite met t idee dat de kinderen zo meegegeven wordt en elk jaar strijd ik daar weer tegen. Dit jaar zijn ze me voor geweest, maar ik ga dan maar weer alleen ten strijde en koop voor iedereen kadootjes, zodat t enigszins weer recht getrokken wordt. Dit keer koop ik wel n kadootje voor mezelf, want ik heb me al te vaak mn neus gestoten en dan was ik de enige die niks had en de kinderen vroegen dan of ik stout was geweest en ik voelde me er zelf ook wel n beetje zielig onder.

16. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Nee hoor, was verrukkelijk!

17. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    schoenkadootjes vind ik trouwens ook dat ie binnen de perken moeten blijven. Een nicht van me (die wel elke cent 3x moet omdraaien) geeft dr zoons dan een PSP in de schoen en de week erop een spelltje ervoor etc. (en dat dan 2x; vanwege 2 zoons) En dan moet pakjes avond nog komen, he.
    Veels te gek!

Giul krijgt n dvd'tje van 2 euries, als zn nichtje komt logeren. Anders hoeft ie nog geen schoen te zetten, denk ik.
    Volgend jaar begint t echte werk, denk ik!

18. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Wij doen niets aan Sinterklaas dit jaar, Lotte zal er toch niet veel van snappen. Sowieso zijn we niet zo Sinterklaasvierderig maar dat komt meer doordat er geen kleine kinderen in de familie zijn. Wij vieren altijd kerst en zullen dat dit jaar ook uitbundig gaan doen..

Denk dat we volgend jaar wel aan Sinterklaas doen..

19. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    @semmie ik voel me niet aangevallen hoor.
    Wij deden ook nooit aan sinterklaas. Maar nu vind ik het wel leuk om met Remon en Lars gezellig wat kadootjes uit te pakken. Lars eerst lekker in bad dan piama aan. Chocomelk erbij en uitpakken maar.
    Nu moet ik zeggen dat ik wel dingetjes heb gekocht die ik toch al wel wilde kopen hoor. Ik wil dingetjes die bij Lars zijn leeftijd aansluiten. Dus heb ik stiften gekocht (waarvan de punt niet kan worden ingedrukt, super uitwasbaar en dikke grip) een Bert en Ernie kleurboek. Een voorleesboek van Bert en Ernie, Een douchekop voor kinderen, een nopjes puzzel, een autogarage en een doosje Duplo. En ik geloof nog een paar kleine dingetjes.
    Zo rond de 100 euro zou ik er ook zeker niet aan uitgeven. Wij kregen vroeger voor 100 gulden en dat is genoeg.
    Met kerst doen we lootjes onder onze familie. Dan kopen we voor 12.50 iets en mijn ouders kopen voor ons en de kinderen ook nog flink veel extra dingen.
    Of we met Kerst ook nog iets voor Lars kopen weet ik niet, ik denk het haast niet.

20. Niet meer actief

Hmm sinterklaas. Hier ook onderwerp van gesprek zie ik!

Wij gaan er wel wat aan doen! Maar wat ik ABSOLUUT niet wil is dat astrid wordt overladen met cadeaus. Dus gaan we lootjes trekken ofzo. Ik vond het bij mijn zus altijd al te gek voor woorden om voor 1 kind anderhalve zak vol te geven en dat wil ik voor mijn eigen kind dus ook niet. Wij zoeken de cadeau's uit en willen de oma's en opa's niet op die manier, dan wordt het niet gevierd. Simpel zat!

Share This Page