Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    ghihihihi echt waar?

Hey even een vraagje wie weet wat een regenhoes voor de topmark duo tandem wagen kost nieuw?

Op Mp bieden ze ze niet aan, worden alleen gevraagd, voor dat ik daar mijn advertentie bij die van suus zet (of niet Susanne dat ben jij toch?)
    Weet iemand wat zo'n ding kost?

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Haha ja klopt dat ben ik!

De orinele regenhoezen van de wagen met de kroontjes worden niet meer gemaakt. Alleen die in de winkel nog liggen kan je kopen maar ze zijn niet meer te bestellen.
    Iemand heeft voor me bij Topmark gekeken in het magazijn en daar hadden ze ze ook niet meer. Ze hebben nu rode regenhoezen omdat ze nu de nijntje duowagens maken.
    Ik ben dus ook nog op zoek naar de orginele regenhoes voor de blauwe wagen.

De wielen kunnen overigens ook vervangen worden Semmie.. Die van mij zijn nl ook bijna aan vervanging toe. Diegene die voor mij in het magazijn gekeken heeft, kan ook nieuwe wielen voor de wagens aankomen. Dus als je ze nodig hebt, dan geef ik je het mailadres van die persoon wel.
    (zij verkoopt nl ook allelei nieuwe topmark spullen)

3. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Hey bedankt voor de tip Susanne, mijn wielen zijn op zich nog prima maar voor als het zover is alvast bedankt!
    En wat die hoes betreft das balen!

4. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    he semmie is ook weer boven water, nu minni nog.

Hier weer een rotnacht. Lars heeft een uur liggen draaien, woelen en ouwehoeren. Hij hoefde er niet uit maar hield mij toch mooi wakker.
    Remon was al zo lief om op de bank te gaan slapen omdat ik door zijn gehoest ook steeds wakker werd, maar dat heeft dus niet veel uitgemaakt.

Om 7 uur melde meneer zich al weer, vrolijk "koek koek koek" roepend.

verder doet Lars het super. Hij kan ineens zoveel meer. Hij drinkt nu uit een gewone beker. Kan zijn, ogen, oren, mond, ogen, buik en voeten aanwijzen. Kan een, eend, hond, poes en varken nadoen. En hij kan al heel veel dingen aanwijzen.
    Ook begrijpt hij korte zinnentjes goed. Zoals, ga maar een boekje pakken, zet maar in de keuken, en geef maar aan mama. Vooral geef maar aan mama is makkelijk scheelt mij ene hoop bukwerk haha.

Nou ja ik ben iig supertrots op mijn slimme manneke.

Vandaag de was wegwerken en vanavond oudergesprekken. En Remon en ik hebben gisteren besloten om begin december met zijn 2e ene weekeind of ene nachtje samen weg te gaan. Even bijtanken. Ik denk dat het sanadome gaat worden, lekker relaxen en drijven is goed voor mijn rug.

5. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    ohw das idd lekker. Sjoerd en ik zijn het 2e weekend van December 10 jaar bij elkaar en we gaan dan ook voor het eerst een nachtje weg zonder kids. Opa en oma komen bij ons in huis om de kids en de beesteboel te verzorgen, heb er wel een dubbel gevoel over, aan de ene kant heel veel zin en aan de andere kant de vraag, gaat het allemaal wel goed.....stom he?

Sem had ook een rotnacht, is weeeeeer strontverkouden en hoest zichzelf telkens wakker, vanaf vijf uur klaarwakker en om acht uur weer in slaap gesukkeld. Wel jammer dat ik hem zo wakker moet maken, Luc gaat straks bij een vriendje spelen. Maar goed een uurtje kan hij nog wel wegtanken, komen we maar ietsie later.

6. Niet meer actief

ghe... hmm.. ok! Dus dat betekend vast dat jij en ik niet meer zullen gaan voor de bevalling..? Maar goed idee hoor! Je hebt het verdiend. Enne misschien had lars wel een megasprong dat ie er ziek van was ...

Sjee semmie, jullie blijven ook lekker aan de gang met de snottebellen hè. Wel goed om er even tussenuit te gaan hoor! Voor het eerst?

Astrid is ook ineens weer wijzer. Zegt nu meer woordjes na, ook nieuwe woordjes. Ze gaat wel ineens moeilijker slapen in de avond. Maw, ze krijst in de hoop dat ik nog eens kom. Ik heb nu met lars afgesproken dat we het gaan negeren, en als het langer dan een week aanhoudt, we de 10 minuten regel instellen (as heeft het sneller door met negeren, dan met de 10 minuten regel)

En en en.. ze gaat vandaag voor het eerst voor 2 nachtjes weg naar mijn schoonouders. Dan kan ik hier op mijn gemak wat gaan puinruimen enzo. Lars wilde de keuken inwijden, en dan heeft ie het niet over boontjes doppen haha.. Alleen, het blad is te hoog vrees ik, dus hij zal wat anders moeten verzinnen. Als de keuken helemaal klaar is (muv de vloer) maak ik nieuwe foto's. HIJ IS ECHT HELEMAAL GAAF GEWOON.

7. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    whahaha nou ik zou zeggen, veel plezier met inweiden.

Euhm ja wij gaan voor het eerst weg, Luc heeft weleens gelogeerd bij mijn ouders maar dit is echt de 1e keer dat we zelf weg/uitgaan zonder kids.
    ghihihi muts he? Maar heb er wel mega veel zin in, denk dat het wel gewoon Nl wordt, maar Sjoerd gaat voor Duitsland, winterberg ofzo! We zien wel.

Luc is aan het spelen bij een vriendje en Sem zit weer in de ik kom overal aan als mama niet kijkt fase....pfff erg vermoeiend dat gewaarschuw! Maar ik vertik het om mijn spullen te gaan wegzetten, kom op zeg. Hoe doen jullie dat elke keer nee zeggen of ook wel eens een tik over de vingers, stemverheffing ja/nee vertel het eens?

8. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    Semmie jij denkt een muts te zijn? hihi

hier (onze oudste is bijna 11!) zijn wij ooit 1x
    1 nachtje weggebleven... gingen toen met vrienden naar carnaval en mijn ouders sliepen toen bij ons en wij bij die vrienden.

dat was de ENIGE keer ..
    echt waar

Gups, gave keuken man!
    super..

ik heb verder weinig te melden over mezelf..hihi

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    nouja zeg nancy hahahaha nee hoor..
    Al moet ik zeggen dat we Lisa wel regelmatig wegbrengen zodt ze een nachtje blijft logeren. Zelfs laatst nog 2 nachtjes bij mijn ouders in brabant.
    Tim nog niet hoor.. die kan ik nog niet missen ..hahaha

10. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    ja oke er gaat hier ook weleens 1 kind logeren, maar nooit omdat ik zelf 's nachts weg ben..

11. Niet meer actief

pff... ik heb mijn meissie net weggebracht en ze heeft niet eens gehuild! Grr.. ondankbaar kind hahahah.

Wel lief net, ik had Lars aan de telefoon toen ik haar aan het wegbrengen was. Hij hoorde haar op de achtergrond en toen zei hij "Het zal mij benieuwen." Toen ik vroeg wat hij bedoelde, riep hij dat hij haar wel heel erg zal gaan missen..poepie hè!

Enne.. GATVER, we hebben honderden vliegen op zolder dus er zal wel een lijk liggen.. JAK, en we komen nooit daar, want we hebben er niets te zoeken, behalve nu NU DE VERWARMING kapot is..grr

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    gadver, kadavers op je zolder brrrr
    Ben trouwens erg benieuwd naar het eindresultaat.
    Enne ik kan gerust 2 keer naar sanadome hoor haha.

Hier een enerverend dagje gehad. Veeeeel voor school gedaan. Gordijnen besteld, boodschappen gedaan, 2 wasmanden weggevouwen, cake gebakken, kast uitgesopt en ondertussen Lars vermaakt.

Die begint weer in ene ritme te komen. Hij heeft vanmorgen 2 uur geslapen en ligt er nu weer bijna ene half uurtje in. Ook het eten gaat al beter. Vanavond proberen we weer eens of warm eten wil lukken.

Straks naar de fysio. Hha ik hem mezelf maar ff onderhanden genomen en mezelf gescrubd en onthaart overal. Weet nooit voor wie ik daar in mijn ondergoed moet gaan staan. Was wel leuk trouwens want toen ik net helemaal ingescrubd was kwam er geen water meer. Sta je daar onder de douche pfff . Na 10 min was er wel weer water en kon ik verder douchen.

Maar als gevolg van de waterstop was ook de druk ofzo weggevallen. Dus ik wil later op de dag ene beker siroop met water vullen, knalt dat water met een rotgang uit de kraan. Heel die beker over de vloer, Lars in een scheur. Goh en 3 min. daarna laat ik me in de bijkeuken weer verassen door hetzelfde.

Nou vanavond ben ik er niet. Zit tot 21 uur op school met ouders te babbelen.

Wen hoe ist op je werk?

13. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Nou Inky werk ze! Altijd vermoeiend die ouder gesprekken.

Ik stel de vraag nog maar eens: Wat doen jullie als jullie kind niet luisterd bv ergens aankomen wat niet mag, gooien met iets noem maar op. Geven jullie weleens een vingertik of alleen door nee te zeggen of ook stemverheffing? Even een vraagje? Sem is namelijk erg hardleers en doet dingen vrolijk 3x achter elkaar, ondanks dat ik boos wordt? Hoe doen jullie dit?

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ja lastig he Semmie..dat is hier ook vaak zo.
    Ik spreek lisa 3 x aan op hetgene ze doet, na 3 x gaat ze op de trap , of in de kinderstoel. (dan ziet ze nl alllemaal haar speelgoed waar ze mee wil spelen en dat kan dan niet.) Werkt hier best goed.
    Een vingertik of tik tegen de luier geef ik ook wel hoor.. maar dat maakt geen indruk op haar, dus dat doen we ook zo weinig mogelijk. Stemverheffen helpt hier ook niet, want dan begin Lisa ook harder te praten... erg irritant als je haar iets duidelijk wil maken.

15. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    ik bleef het hier volhouden hoor en de aanhouder wint!

ik had ook 1 zeer volhoudend kindje hier, maar het is allemaal goed gekomen....

maar consequent volhouden en het niet 1x door de vingers zien anders gaat het mis ...

is een moeilijke periode..

(hahah een ervaren moeder spreekt)

16. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    thanx meiden, harder praten lijkt hier ook niet te helpen, en een vingertik al evenmin. Nou o.k volhouden dan maar en blijven zuchten en tot 10 tellen ghihihihi

17. Niet meer actief

Op dezelfde hoogte komen als Sem, en dan vooral HEEL BOOS KIJKEN! Ik trek astrid ook altijd 5 cm van de plaats delict weg, zo dat ze ervan schrikt! Haha.. dat werkt hier nog het beste.

Als het echt heel heel heel gevaarlijk is, dan krijgt ze echt een tik. Ze heeft nu 2 keer een flinke tik gehad met gevaarlijke acties. En die acties zijn sindsdien verder uitgebleven!

18. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    ohw o,k dat is een goeie, even flink wegtrekken, kind arm uit de kom moeder in paniek hahahahaahah Nee goeie tip gupsie thanx.

das ook wel wat voor Sem want hoe harder ik ga praten/schreeuwen hoe liever hij gaat kijken en hoe harder hij gaat lachen.....de stinkerd

19. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik zet Giulian in een hoek van de kamer, steeds dezelfde hoek. Hij is nu overduidelijk aan t uitproberen en dan loopt ie soms zelf al naar de hoek. Vanavond zag ik m met 1 hand vlak over de tv knop en t andere handje er stiekum met vingertjes onder te priegelen, om de tv uit te zetten. Hij mag daar niet aanzitten. Schattig zo hoor, hihi.

Gisteren wilde ie stiekum de telefoon pakken, op dat moment belt n vriend van ons. Dus Triiing, Giul pakt op, ik hoor t en loop richting kast om poolshoogte te nemen en ik zie dat meneer de foon aan t verstoppen is, hihi. Hij was geschrokken, hoezo op heterdaad?

Ik ben weer terug in t land van de levenden. Zat flink in n dip en kon er niet over schrijven, zonder in huilen uit te barsten. Praten ook niet.
    Nu gaat t wel weer.

Vanavond las ik weer es in oei ik groei, omdat Giulian nu al n dag of 10 zn longen uit zn lijf gilt met slapen gaan. Idd een sprongetje. Nou gelukkig maar.
    Ik laat m max 3 kwartier brullen en dan haal ik m voor n knuffeltje. Meestal is t met 30min over.

20. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    mooie keuken Gups, maak je m wel helemaal schoon voor je er n foto van maakt? Hoef niet persé je kont afdruk overal te zien, hihi.

Share This Page