Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Je HA kan het horen aan de longetjes (met stethoscoop). Haha het trappen naar de HA is niet zo handig maar krijsen juist wel, op die manier kan hij/zij juist goed in het keeltje van Jill kijken.

Hoe gaat het met Jill?

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hier hebben de puffers goed geholpen hoor. Ik heb stiekum Lars 1 dag niet laten puffen omdat ik het onzin vond om door te gaan als ie toch niet hoestte. Maar dat hebben we geweten, heel de nacht lag hij te blaffen.
    Dus we puffen vrolijk door.

Hier ene kutavond. We kunnen niet telebankieren omdat er iets niet goed is. Snap er geen hout van wat en de helpdesk helpt niet echt. Pfff ben er nu al 2 uur mee bezig en vind het wel goed zo. Morgen weer een dag en dan probeert Thijs het maar mss kan die het wel.

Verder wel een goede dag gehad. Lekker met de kids gewerkt en geknutselt voor kerst. Daarna bij mijn moeder gegeten en Lars thuis meteen op bed gegooid.
    De smiecht heeft vanmorgen 2 en een half uur geslapen en anderhalf uur smiddags. Pff hij spaart het op om bij oma lekker te pitten denk ik.

Hier zijn de kerstpakketten al binnen en de kaarten kunnen we al sinds maandag ophalen, moeten we alleen nog ff doen hihi. Verder is alles geregeld.
    Morgenmiddag lekker weg! Semmie jij ook veel plezier.

Ik ga nu op de bank liggen heb het wel gehad met al dat zitten en voel mijn rug amper meer.

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Hee, dus jij hebt wel n ha die kuurtjes meegeeft?

Hier is Giul nog steeds niks aan t eten. Word er inmiddles boos om. Maar goed, miss morgen wel.

Ik kom net van die leuke osteopaath vandaan. Gesprek ging over libido en condooms. hihi
    Heb m maar niet verteld, dat ik van de week over m gedroomd heb :D (in die droom wilde hij wat met mij en toen ik moest kiezen voor Elmar of hem, koos ik voor Elmar. Zo heb ik gelijk Elmar zn jaloerse ego kunnen strelen, hihihi)

Bezichtiging kan pas volgende week zaterdag. Bummer.

Hee Gupsy, zitten die bultjes tegen haar oren aan op haar achterhoofd? Daar zitten namelijk klieren en die kunnen bij tijd en wijlen opzetten.

Inky: is je klas nu in kerstsfeer?

Wendy: ik ben wel benieuwd naar je haar. FOTO!

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi allemaal,

Goh wat heb jij een energie Gupsie!

Morgenochtend om 9 uur komt de poetsvrouw van de buren even langs. Ik wil haar graag ook voor 3 uur per week en ik wil haar natuurlijk eerst even persoonlijk spreken voor we beslissen of we het doen of niet.
    Dus als het goed is, hebben we vanaf volgende week een poets! Jippieeeee!

Ow ik ben vandaag al ietsje ongi geworden.. dus zal morgen wel goed doorzetten denk ik..

5. Niet meer actief

Afgezien van die ene (wat in ieder geval geen klier is), denk ik ook dat die opgezet zijn hoor. Maar goed, ik moet er toch heen om te bespreken voor dat ene bultje. Die wordt niet groter en niet kleiner en groeit lekker mee met het koppie.. Die moet eruit!

Ik heb hier een walgelijke nacht gehad! 2 uur geslapen, astrid voelde dat kennelijk aan en heeft ons tot 9 uur laten pitten! De schouw is gemaakt, de monteur was zo vriendelijk om 164 euries voor ons te besparen en hoeven alleen de voorrijkosten te betalen.
    Straks komt er hier iemand werken, dus heb ik geen pc. Vanmiddag is lars er weer...

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Zo de hulp is geweest. Leuke meid! Ik schat haar begin 30. Ze begint a.s maandag!
    Ik ga nu dus maar eens de voorraad kast opruimen dan kan ze daar straks tenminste de poetsspullen vinden. (en schaam ik me niet zo voor de rotzooi in die kast)

7. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ohhhhhhhhh een hulp, dat zou ik ook wel willen.

@ Wen jee die Lotte, zielig hoor, beterschap ermee

@ Gups, ik kan me blijven verbazen over al jou energie ... tjee

8. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Hee Gups, wat t slapen betreft: dat heb ik 39w+1d gehad. Nouja, na de geboorte kon ik een paar dgn helemaal geen oog dicht doen.

Ik hoop voor jou dat t geen zwangerschapskwaal is, want dan zou t net als bij mij steeds erger kunnen worden. Op den duur sliep ik na half 4 niet meer. Pas weer na 8en dat ik moe werd en ff liggen ging.

En ik was er niet eens lamlendig van.

Aman, wat betreft keelontsteking. Giul liet t afgelopen zondag ook niet toe door de hap, maar maandag kon de ha t wel goed zien en zn hele verhemelte was ontstoken. Maar we kregen er niks tegen (natuurlijk, zou ik bijna zeggen met deze ha).
    Vandaag lijkt Giul op te knappen, hij heeft 1/3 pannenkoek op vanochtend en zn pap. Ik ga m nu vette kwark geven.

9. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Longetjes luisteren vond ze wel grappig volgens mij maar hij kon echt moeilijk in haar keel kijken want ze werd hysterisch. Nou gooide hij er ook een behoorlijke plank in die hij ver achter op haar tong heeft gelegd, dat kon ze ook niet echt waarderen.

Verder snot snot snot, hoesten, minder eten en bijzonder slecht slapen 's nachts. Nah ja, het zal wel weer voorbij gaan (en ook vast wel weer terug komen :rolleyes: )

Helpt de kuur al bij Lotte?

10. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    ik moest naar mijn oude HA omdat mijn nieuwe vakantie heeft en die ouwe is ook niet zo gul. Hij vond het heel normaal voor haar leeftijd en deze tijd van het jaar dat ze zo verkouden was en de hele reutemeteut erbij. Was alleen maar goed zei hij voor het opbouwen van haar afweersysteem.
    Mijn nieuwe HA is wel iets vlotter met kuurtjes omdat hij vind dat het na een week kwakkelen genoeg is geweest voor zo'n kleintje.

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Zoheee we zitten hier in de "Ik ben 2 en ik zeg NEE fase... " knap irritant zeg!

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik weet nog van vroeger, toen mn moeder zich moest verantwoorden als de ha weer es n kuurtje wilde geven en mn moeder dat niet direct accepteerde. Ze wilde niet dat wij volgepompt werden met die troep en idd zelf weerstand opbouwden. Maar dat is wel aardig anders geworden.

Hoelang zou n kind nauwelijks mogen eten?
    Hij valt lekker af, voor zover je t lekker kan noemen voor n kind die met 1,5 net eindelijk 10 kilo woog.
    Ik kan wel weer naar de kleinere luiers, haha, die maat 3 komen we nooit knap vanaf. (maar zijn wel goedkoper)

Ik heb net boterhamworst gekocht, omdat ie gek is op vlees en dat volgens mij goed vet is en makkelijk te slikken. (heeft n half plakje al achter zn kiezen)
    Slagroomvla en knakworstjes en appeltjes ook voor mn zoon gehaald. De appels rasp ik.
    De pannenkoek van vanochtend is nog steeds niet op. Maar dat maagje is nu natuurlijk ook weer zo klein als n pinda ofzo, dus heel veel achter elkaar zal ie zowiezo niet eten.

13. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Minni, ik geef Lotte altijd volle yoghurt ipv vla en dat gaat er goed in. Blijkbaar werkt dat toch iets meer verkoelend voor keel en gehemelte..maar ik blijf erbij die HA van jou spoort niet! Ben het er helemaal mee eens dat je nooit te snel een kuurtje moet geven maar een kind zo lang doorlaten lopen vind ik pure marteling. Hij is al niet een van de flinkste natuurlijk en teveel afvallen is ook weer niet goed.

Lotte is door al het ziek zijn nogal bekend bij onze HA praktijk en die weten dat er ook echt wat aan de hand is als ik met haar kom. Ze bespreken altijd precies wat er aan de hand is en geven ook een goede uitleg.

Suus, owh jee de peuter puberteit?

Aman, arme Jill! Verkouden zijn, zeker met snottebellen is niet leuk en dan ook nog zo'n HA die een spatel achter in je keel duwt, daar zou ik ook van gaan krijsen! Vooral met veel snot kan er eea verstopt gaan zitten, ze heeft geen last van haar oortjes? Iig heel veel beterschap!

Poeh 2 uur slaap, kom je de dag dan nog fatsoenlijk door? Ook ik verbaas me over je energie, lekker hoor!

14. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    whahwhwaa ik heb net de eerste aankoop gedaan voor de babyuitzet.....een babymanicure setje.

hihihi

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Haha wat lief!

16. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    haha leuk! (@ Nancy) Ik heb er ook 1 die ik ook veel gebruik, lekker scherp schaartje voor die akelig dunne nageltjes.

Ik raakte net even in paniek.
    Yoghurt wil ie trouwens niet, miss dat ie daar teveel van moet slijmen?
    Maar Giulian is als ie niet huilt, verder zn eigen zelf wel. Lekker spelen, wel heel veel bij mama hangen en hij slaapt ontzettend veel. Hij ligt nu weer op bed. Maar dat laatste doe ik expres om n beetje hem zn rust te geven. Dan is ie niet afgeleidt en slaapt ie zo 2 uur achter elkaar. (dat dus 3x per dag nu)
    Als ie dan 's avonds laat of 's nachts aan t gillen raakt, vind ik dat ook niet zo gek en dat neem ik maar even voor lief. Dan maar weer even bij papa en mama, als ie weer opgeknapt is, dan pakken we m weer aan, hoor.

De paniek is weer bedaard en ik zie t weer goed in, hihi. Vanavond eten we spaghetti, miss wil ie dat wel (normaal is ie daar gek op). En morgen vis, dat eet ie heel graag.

Giul zit trouwens ook erg aan zn oortjes, maar met die leeftijd trekt die pijn vaak door naar de oren. Giul zn oren waren goed schoon.
    Maar wel lastig, hoor. Die kleintjes, want ze kunnen t niet goed aangeven.
    En met n ha als de mijne moet je kind ook echt geen levenstekenen meer vertonen voor ie er aand8 aan geeft, denk ik.
    Ik was trouwens pas zondag bij de hap (maandag bij de ha, omdat de arts van zondag zei dat ik moest gaan) en al de woensdag daarvoor wilde Giul niks meer eten. De maandag en dinsdag ervoor was ie al hangerig en huilerig en s;echt slapen en veel minder eten dan normaal.
    Dus het is ook niet dat ik al vanaf de eerste seconde paniekerig bij de ha zat ofzo. (net als trouwens alle voorgaande keren)

17. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ik zou naar de HA bellen en zeggen dat ik het er niet mee eens ben! en wat er moet gebeuren nu?!

ik zou echt zooo verschrikkelijk boos zijn, hij kwam echt niet zo maar van mij af.

belachelijk gedoe!

ik kan natuurlijk vanaf hier de situatie niet zien, maar als ik jou verhalen hoor.....

ik zou hem echt duidelijk maken dat ik zo het weekeinde niet inga!

jeezus het kind is 1,5 jaar oud.

kom minni wordt eens boos op die HA

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik denk het wel!

Sabrina? Heb jij er ook last van met je 2 meiden?

whahaha doe maar ruig!

19. Niet meer actief

Zo hey.. nancy. Je hebt je wel laten gaan hè!

@ minni.. schiet niet op zo hè! Ik had toch inderdaad ook alweer bij de HA gestaan..

Verder.. IK BEN HELEMAAL GESLOOPT! Astrid deed net alsof ze vanmorgen nog wilde slapen. Ik blij, kruip mijn nest in, maar helaas! Ik trek dit niet al te veel langer meer op deze manier! Gelukkig is astrid lekker makkelijk en doet ze gewoon haar ding.

20. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Die ha was er vandaag niet en op zn antw app stond geen vervanger.
    Dus ik hap gebeld en die doet t dus niet overdag.
    Was van plan om vanaaf nog es te bellen en dan heb ik gelijk iig mn eigen ha niet. Dat was allemaal vanmorgen.

Vanmiddag had ie weer n mondje bloed.

Inmiddels heeft ie n paar happies meegegeten met de spaghetti (was ook ff kijken of ik m daarmee kon laten zien dat eten geen pijn meer doet, maar dan moet ie wel gaan happen) en nog n half plakje worst.
    Vervolgens net nog 3 tuccies (!) en een grote volle bak slagroomvla!
    Ik gaf m n fles met dikke pap (om te kijken of ie t nu wel accepteert) en hij drinkt m op dit moment leeg.

Ik weet niet wat ik zie. Weet ook niet wat ik moet geloven, maar t lijkt erop dat ie er nu echt n beetje doorheen komt. God, wat n rarigheid, maar in dit geval goeie rarigheid.

Deel Deze Pagina