Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hihi...ja hoor....Laura speelt een heel drama voorstelling af als ze har zin niet krijgt. Op de grond liggen etc. Moet wel zeggen dat ze vaak haar grensen aftast, maar wel goed luistert. De methode tellen (bij 3 wordt mama boos) werkt bij haar fantastisch.

Daphne is diep en diep beledigd waneer ze haar zinnetje niet krjgt. Ze schreeuwt niet zo snel, voert geen dramastuk op, maar kijkt naar je alsof ze je ter plekke wel vermoorden kan. De eerste 5 min. wil ze niks meer met je te maken hebben. De methode tellen werkt bij haar (nog) niet. Het zal haar werkelijk een grote zorg zijn als je tot 3 hebt geteld. 1 Voordeel: Zij heeft veel minder de behoefte om haar grenzen af te tasten. Is heel zelfstandig en vraagt daardoor minder de aandacht.

Maar zo'n uurtje op alles nee zeggen...hihi ja....dat doen ze hier ook ...Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar vaker wel om lachen moet....Heb ook het idee dat hoe minder ik me er druk om maak, hoe makkelijker de dames te hanteren zijn.

Laura's dramastukken hebben dus weinig publiek. Ze geeft erg snel op gelukkig...hihi...zodat ze weer vrolijk "normaal " doet.

Is dit zo'n beetje wat jij bedoelt Suus?

2. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ohhh wat staat me allemaal weer te wachten.....?! :) :)

3. Niet meer actief

Zo, wij hebben een super dag achter de rug. We zijn eerst naar office center geweest. Daar heeft as gewoon in de buggy geslapen terwijl wij wat laptops uitzochten. Daarna zijn we lekker wezen lunchen in een grandcafé.. Astrid was weer super gezellie, echt geweldig. We hebben wel een parkeerboete gekregen. Tsja.. we wisten van het risico af haha.. Ze waren er als de kippen bij in ieder geval!

Daarna zijn we nog naar de gamma geweest, wat veluxrolgordijnen gehaald en tochtstrips. En daarna nog boodschappen gedaan.. En astrid heeft geen enkel, maar dan ook geen enkel moment gejammerd of verveeld. Wat zijn wij toch gezegend met zo'n makkelijk kind! Van 11.00 tot 16.30 geen kerm gehoord..

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    oef, een boete.
    Ik heb afgelopen zonderdag mn eerste boete opgelopen. Te hard gereden. Normaal ben ik juist vrij strict erin en rijd ik niet te hard. Nu was ik in gevacht mn de ruitenwisser van mn achterruit. Ik ging zo in dat gevecht op, dat ik zowat de berm inreed en op dat moment: FLITS!
    We hebben m maar uitgelegd aan elkaar (Elmar trapte erin hihi), als waarschuwing omdat ik anders n ongeluk zou hebben gehad.
    Maar hij doet toch wel pijn.

Vandaag met t gezin naar n kerst-fair geweest. Leuk!
    Giul eet wel aardig wat mee, maar zn maag is wel klein denk ik.
    Ik heb samen met hem 2 bakkies snert gegeten op die fair. En daarna nog een broodje worst (ik niet meer hoor, bah!). KLein beetje maar, maar beter dan niks.
    Hij slaapt nog steeds fantastisch, dus met n korte tussenpauze van 7 tot half 9, hebben we uitgeslapen tot 11 uur vandaag. (Elmar heeft de pauze slapend doorgebracht ;))

Lastige kindjes rond de 2 jaar? Oeps...

We gaan vanaaf naar de film. Doeii

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Veel plezier vanavond Minni, ben benieuwd of het wat was!

Gupsie, heerlijk he zo'n makkelijk kind :) Jullie hebben weer lekker geshopt zo te lezen..

Sabrina, leuk om ook van jou weer wat te lezen! Zijn je meiden bijgekomen van alle feestvreugde? Wanneer vertrekken jullie naar NL?

Zo had vanochtend een domme actie! Ik had nogal haast en liep met een vaartje een winkel in, knal ik zo met mijn rechterhand tegen een stapel ijzeren winkelmandjes aan. PIJN! Het werd verder niet dik of blauw dus geen aandacht meer aan geschonken totdat het vanmiddag nog meer pijn ging doen en ik mijn middelvinger voelde tintelen. Naar HAP geweest en gelukkig niet gebroken, er zit wel een bloeduitstorting in het gewrichtje bij mijn middelvinger. Moet vanaf morgen 3 x per dag in een kom met warm water oefenen met een balletje om mijn hand te blijven bewegen. Als het goed is moet het bloed dan vrij komen uit het gewricht en zal het hopelijk over een weekje geen pijn meer doen.

Vanmiddag hele leuke bruine laarsjes gekocht voor Lotte. Ze begon echt met haar grote teen tegen de rand van haar andere schoentjes (mt 20) te komen en hebben nu maatje 21 aangeschaft. Leuke laarsjes met ritsje, eindelijk met gedoe van die vetertjes af.

Vanochtend ook nog naar Ikea geweest om te gaan shoppen voor matrassen. Fijne exemplaren gevonden, gevraagd of we met Amex konden betalen, was niet mogelijk, alleen met Visa of Mastercard werd ons verteld. Dus Roeland vanavond terug gegaan samen met overbuurjongen om die matrassen op te halen, blijken ze dus helemaal geen Mastercard te accepteren en zijn Visa lag thuis :( Hopelijk kunnen we dan maandag of dinsdag terug..

Met Lotte gaat het weer wat beter, ze hoest nog wel flink maar het komt wel goed los. Heeft goed gegeten vandaag en rent vrolijk rond op haar nieuwe laarsjes..

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Gelukkig zit die ikea bij jullie om de hoek, anders zou ik er wel klaar mee zijn geweest.

Heb je SRL-gelei (spiroflor van VSM)? Je hand daar ook goed mee insmeren. Er zit een bestanddeel in die je lichaam het bloed sneller weer laat opnemen (en dus afvoeren) en des te sneller dat jouw hand weer genezen is.

Film was leuk. The Departed.
    Ik heb wel gelachen met Elmar, want id ekwam er pas met de pauze achter dat Leonardo Di Caprio en Matt Damon 2 verschillende personages waren, hihi.
    Ontzettend goeie cast!
    En geregiseerd en geproduceerd door Brad Pitt.

Daarna hebben we nog wat na zitten leuten bij de buren. Pas na 3en zijn we nara huis gegaan. Pff, hoef niemand te vertellen dat ik gesloopt ben, he?

Hee hoe zit t met jullie kerstbomen? Nemen jullie er allemaal 1 dit jaar? Of hebben jullie m zelfs al staan?
    Ik zit er serieus over te denken om er 1 op te hangen. Dan niet n hele grote, maar ook heel heel ukkie. (we hebben hoge plafonds hier)
    Maar als ik dat ga doen, dan doe ik t wel stiekum, want Elmar vindt t geen goed idee. Dan hang ik zelf wel n haak in t plafond, hihi.

7. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Met Giul gaat ie lekker. Hij heeft weer kleur op zn koppie, voelt niet zo koud, heeft weer uitstraling en glimmende oogjes en eet veel beter!
    Vanmiddag heeft ie n gat geslagen in n bakje (verse) kibbeling. Hadden we bijna te kort met 1 gezinsbak voor ons 3en, goed he.

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Super!

Vandaag met veel moeite een foto van Lotte kunnen maken voor de kerstkaart (met dank aan Suus voor de leuke kerstoutfit), dit wordt em..

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ah wat een leuke foto\!

hier een super weekeind ik bericht morgenavond wel verder. Morgenoverdag word ik weer verjaagd uit mijn huis dussssssss.

Nu bankhangen en nog ff narelaxen.

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    wat n geweldige foto!

:D iedere keer als ik eindelijk helemaal op zolder achter mn pc zit, moet ik weer piesen oid. :D

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wow Wen.. het staat haar super zeg!

Hier heb ik weer een werkweekend achter de rug. Morgen nog een dagje werken en dan ben ik 4 dgn vrij.
    Morgen komt ook voor het eerst de hulp,ben erg benieuwt hoe het gaat.

We hebben trouwens de kerstboom nog niet staan, gaan we wel van de week doen. Altijd weer gezellig met die lampjes!

@Sabrina: ja zo bedoelde ik het idd die peuterpuberteit.
    Maar hoe gaat dat tot 3 tellen?

12. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    hoi meiden, ik heb de kerstboom staan en nieuwe buikfoto's gemaakt. (staan in mijn album)
    ben druk met leren dus ... ben er weer van tussen.

@ Wen, leuk die foto!

13. Niet meer actief

wen, wat een leuke foto zeg! Wauw..

Enne. nancy, sjeemp... je buik gaat hard!

Ik werk nu op mijn nieuwe toppie. We zijn hier al het hele weekend bezig om de toppies te installeren en te updaten. Wat een werk zeg..jak! Nou ja.. ik hoef alleen mijn eigen toppie te doen.

Verder heb ik de hele dag gepoetst.. Wat een werk zeg.. Jak! haha.. Oh zet me meteen te denken dat ik een advertentie moet plaatsen voor hulp. Ga ik meteen even doen!

14. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    pagina 200 alweer.

Jee Nancy, heb m net bewonderd op zenz, wat n buik al joh!

15. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Wauw wat een leuke foto van Lotte.

Ook hier een super heerlijk geweldig weekend. Tjonge jonge wat was dat heerlijk geslapen hebben we.....je wilt het niet weten....en heerlijk relaxed en overheerlijk gegeten...mmmmm zaterdag dagje hoog catherijne en zondag weer naar de boys....kerstboom opgetuigd en weer een nacht als vanouds hahahahahaha niet veel geslapen vannacht dussss.....

nou lees strakkies even bij!

16. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb vannacht ook weer nauwelijks geslapen.
    Heel veel nare dromen, waaronder n droom dat er oorlog uitbrak. Dat droomde ik laatst ook al en dat is toch echt geen angst van mij, dus ik vond het al gek en probeerde de droom deze keer te onthouden. Das gelukt, hihi.

Gisteren laat n programma over n seriemoordenaar gezien. Ik begrijp nu dat dat niks meer is voor mij. Voorheen keek ik zonder problemen naar dat soort programma's en had ik nog n goeie nacht. Nu heb ik de hele nacht in n krampacvhtige houding gelegen, zodat er niemand onder mn dekens kon komen (alsof ik dan op die manier de seriemoordenaar bij me weg kon houden, heel bizar dus) en wat betreft dat programma: ik ben echt van de eerste seconde tot de laatste geshokkeerd geweest. Echt vreselijk!
    We hadden ookal PR de Vries gezien en n programma over kinderprostitutie (lekker avondje op SBS) en dat laatste was ook gelijk de druppel voor me, haha.
    Ik vond het engste nog dat die seriemoordenaar dood is inmiddels en dat ie miss nu kan komen spoken (ben ontzettend bang voor spoken, hihi)

Nouja, weer n onzinnig berichtje van iemand die inmiddels wel behoorlijk brak is en bovendien rijp voor opname (als ik t zelf zo terug lees).

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    hee stelletje dooien!

Ik ben lekker aan de opruim!
    Ik heb mn kroonluchter in de huiskamer versierd en t ziet er leuk uit, al zeg ik t zelf. De adventsster hangt ook weer (en brandt) en ik heb een heleboel babyspullen opgeruimd. Ik moet nog ff door t speelgoed heen en dan ben ik daar voorlopig klaar mee.
    Lekker joh, dat ruimen. Zou ik vaker moeten doen ;).

18. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ow...goed minni...wat heerlijk om te lezen dat het bij jullie weer beter gaat. Daat verdient een mooie kerstversiering!

Susanne: tellen tot 3:
    Als Lauraatje weer een iets afpakt uit de handjes van Daphne zeg ik haar dat ze dit moet teruggeven. Wanneer ze dit niet doet begin ik te teleen. Zo weet zij dat mama het serieus meent. Wanneer ze bij 3 het niet terug gegeven heeft, word ik boos. Dan moet ze in de hoek staan voor 2 min. en krijgt geen aandacht (vooral dat laatste vindt ze vreselijk) Met terug geven bedoel ik dan ook echt dat ze het netjes aan daphne teruggeeft en niet het speelgoed op de grond gooit.

Je moet natuurlijk wel altijd consequent blijven. Wanneer je begint te tellen moet je berekend zijn op de maatregelen die je MOET nemen wanneer ze niet luistert. Anders werkt het snel niet meer. Voor Luara geeft dit duidelijkheid. Zelfs in winkels etc. luistert ze er goed naar. Gelukkig hoef ik niet zo vaaak te tellen hoor....maar er zijn van die dagen....

Wij hadden een BBQ wekkend. 2 BBQ feesten 1 op zaterdag en 1 op zondag. Kinderen vonden het super. En wij hadden dus allen een prima tijd. Ik wilde eigenlijk ook het huis in kerstsffeer brengen. Dat is er dus niet van gekomen. Mede omdat een goede vriendin van mij uit NL op bezoek gekomen is. Ik hoop dat ik er vandaag wel tijd voor krijg.

Ik moet ook naar het reisbureau: ik ga een surpriseticket kopen voor Beverly (de nanny/werkster) zodat ze eens naar haar moeder kan in Jamaica.

Daphne wordt wakker al hoestend....mama moet aan het werk!

19. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Wendy: Wat een superkerstfoto van engeltje Lotte! Dit verhoogt echt de warme kerstsfeer! Compliment aan model en fotograaf!

Wij zullen op 30 december de KLM kist weer betreden....(en komen dus op 31 december aan)

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ah zo Sabrina.. hmm dat ga ik hier ook eens proberen.

Ik heb vandaag 4 vak uren opgenomen zodat ik nog even met de hulp kon babbelen.
    Ze heeft hardstikke goed gepoetst. Ze is alleen niet aan de boven verdieping toegekomen.. (tja zo erg was het beneden dus)
    Als ik haar zo zie poetsen, sjee sommige dingen vergeet ik zelfs helemaal om te doen.. dus ze was een ware inhaalrace aan het doen. Volgende week doet ze de bovenverdieping goed en dan houd ze het elke week gewoon netjes bij.
    Heerlijk! Het huis ruikt nu ook echt schoon !
    Het kost dan ook wel 30 euro per week, maar ze is het dubbel en dwars waard!

Deel Deze Pagina