Zo dan hier ben ik ook weer. Nou paps is geweest en moeders was er ook bij. Het is wel duidelijk dat ze NIET willen dat hun kind naar het speciaal onderwijs gaat. Nu is dat nog niet zeker maar wij geven wel altijd aan dat dit ook een grote kans heeft. Gelukkig stemden ze wel in met een capaciteitentest, moeder wilde niet maar "gelukkig" is papa in deze cultuur de baas. Dus nu krijgen we een capaciteitentest voor het manneke en daar komt dan ene advies uit. Ik hoop heel erg dat hij kan blijven en dat het een leerprobleem is en geen capaciteitenprobleem, dan kunnen we hem best helpen op school. Ik denk zelf ook aan dyslexie. Maar goed dat is afwachten. Ik pomp nu alle tijd die ik op school ben in het manneke en dat begint al wat vruchten af te werpen. Helaas kan er thuis niet veel geoefend worden omdat moeder geen Nederlands spreekt (lees wil niet spreken, ze heeft nota bene bij ons op school gezeten) en vader in ploegendiensten werkt en niet altijd thuis is. Maar goed dat was mijn gevalletje voor vandaag. Verder ben ik een uur later begonnen op mijn werk. Ik heb Lars aangekleed en heb hem wegegbracht en ben daarna ene uur gaan liggen en toen gaan werken. Dat werkt goed voor me. Morgen ga ik 's middags pas beginnen. Ik werk dan thuis wat dingen voor school af en kom 's middagd pas. 's morgens zijn ze toch vanaf 10:30 naar de gym dus dat anderhalve uur moeten ze het zonder mij zien te redden. Thuis gaat ook alles goed. Lars drinkt sinds gisteren helemaal alleen uit een gewone beker. Zo knap! Zelfs lopend kan hij drinken. Ook heeft hij vandaag 5 keer op het potje gezeten. Nog niks gedaan maar hij bleef netjes zitten. Ik heb maar broekluiers gekocht die gaan wat makkelijker aan en uit. Deze week is nog ff oefenen en dan gaan we maandag op vaste tijden op het potje zitten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ook eet hij nu zelf zijn toet op en het gericht prikken gaat ook steeds beter. Tja verder eigenlijk niks op te scheppen over mijn ventje.
Ja afgelopen vrijdag en zaterdag zette het goed door. Ben er inmiddels alweer vanaf! Morgen heb ik de afspraak voor de tattoo staan, dus dat gaat helemaal goedkomen! Ik neem mijn fotocamera mee, dus ik laat meteen een foto maken als hij klaar is. Misschien laat ik mijn andere tattoo uitbreiden en anders gewoon op mijn enkel de letters... we zullen zien. Foto zal ik dan morgenavond nog in mijn album zetten. (zal wel wat later zijn, heb de afspraak nl om 19.30 uur staan.) Oei Sabrina.. nee, als er water staat, is er idd iets niet goed. Heerlijk he...Kinderen.... soms zijn ze een blok aan je been maar ze kunnen ook heel lief en vertederend zijn..
nou heerlijk toch, en wat knap dat hij blijft zitten goed hoor! Fijn dat de ouders op kwamen dagen, alweer een klein pluspuntje, suc6 met het manneke.
Nou, ik vind het anders al heel wat hoor. Ik ben niet zo bezig met oefenen met een beker. Ze kan het wel, maar knoeit ook nog behoorlijk! Enne, WAUW, dat ie blijft zitten op het potje! Knap zeg! Ik ben benieuwd of hij het snel gaat begrijpen! Enne, wat een ^&*^&% joh, die moeder. Je wilt toch het beste voor je kind. Je wil toch dat je kind slaagt in deze maatschappij! Dan moet je vooral niet meewerken! Ik ben benieuwd naar je tattoo Suus! Ik zit hier nu weer voor lul te wachten op de kerstpakketten. Begin zo langzamerhand te denken dat ik genept ben! Ze zouden gisteren al komen, toen vandaag en vanmiddag werd het vanavond. Het is nu 20.00 (althans, bijna) en ik heb nog niemand gezien! IK MOET ZE MORGEN HEBBEN! Hij ziet maar hoe ie het oplost!
Toch niet genept, dus. Bedankt voor je tip, Gups. Ik had ook de hele foutmelding en alles wat en hoe eromheen doorgegeven, maar blijkbaar gaf ie die fout niet meer. Nou hadden wij al bedacht dat er gewoon n stekkertje ofzo los zit en dat ie daarom die storing geeft. Inmiddels had Giul de W gesloopt en we hebben nu wel n nieuw toetsenbord gekregen. Dan hebben ze wel wat los moeten halen en miss per ongeluk op die manier mn probleem opgelost. Hoop t. Hier ben ik begonnen met opvoeden. Eerst liet ik dingen toe zoals met auto's op tafel rijden, maar nu niet meer. Hij doet de tv al niet meer aan en uit en ik heb gisteren n paar keer flink ingegrepen toen ie zn handje uitstak naar mn laptop (heb er al met al 10 min achtergezeten, dus niet overdreven, hihi) en daar komt ie ook niet meer aan (tot nu toe). Ik merk dat het opvoeden op dit moment meer zin heeft dan al die tijd hiervoor. De kerstballen blijven ook buiten schot, nadat mama een paar x op Giulian afgestierd kwam. Als ik m gestraft heb, dan wordt ie niet meer boos, maar rent de keuken in, daar moet ie blijkbaar even alles op een rijtje zetten en dat laat ik maar toe.
hier voedden we al wat langer op, maar lars is denk ik ook meer ondeugend. Hij mag van mj wel op de tafel spelen maar de tv blijft hij ook af. Net als de dvd enz. Eigenlijk hoef ik nu niet vaak meer boos te worden op hem. Ik merk ook dat het meestal het beste is om te negeren bij Lars. Als hij iets weggooit uit frustratie dan reageer ik er niet meer op en dan is het goed. Eerst liet ik het hem oprapen en daar flipte hij nog meer van. Net als staan op de bank. Eerst een hele riedel voordat hij ging zitten en 2 tellen daarna staat hij weer. Nu negeer ik het en binnen 10 tellen zit hij al op de bank. Wat een aandachtvrager hebben we zeg. Nou ik ga ff ene kalender in elkaar zetten met foto's van de kleinkinderen van opa en oma. Die krijgen ieder jaar een nieuwe verjaardagskalender met nieuwe foto's.
yess... mijn mobiel is ook binnen! Wauw.. wat een chique ding zeg! En dat bij zo'n goedkoop abonnementje.. ik snap er niks van! Straks ff naar de kapper en dan spelen maarrrr... Ik denk niet dat ik ga zwemmen vandaag! Ik had gisteravond behoorlijk wat gevoelige harde buiken!
ik reed gisteren door t zuidelijk gedeelte van ons dorp (we hebben n heel lang gestrekt dorp) en toen bed8 ik me zomaar dat t een wonder is dat ik niet prematuur aan t bevallen ben geraakt. Mijn God, wat n rot wegdek. En t is nu tegenwoordig gerepareerd, dus ten tijde van mn zwangerschap kan t alleen maar erger zijn geweest. We reden altijd die kant langs naar t ziekenhuis en ik stikte van de harde buiken, hihi. Wel vervelend voor je Gupsy. Ik ben al even geleden gestopt met zwemmen. Ik heb zoveel pijn, dat het me echt te zwaar is nu. Een volgend seizoen doen we ook niet. Inky: ik voedde ook wel wat op, maar ik heb t nu ff wat aangedraaid. En het blijkt nu zomaar ineens beter aan te slaan ook. Hij mocht al die tijd niet aan de laptop, de tv en de dvdspeler etc. Maar dat kon ik 100 x zeggen en hem in de hoek zetten, maar t sloeg gewoon niet aan. Ik merk nu zomaar dat ie dat allemaal niet meer doet en die laptop, tja die moest wel opnieuw uitgevonden worden, maar ook dit valt me nog mee.
haha.. minni, sommige wegen of drempels kunnen inderdaad de nodige harde buiken geven ja! Ik heb zojuist besloten (nadat ik naar de kapper ben geweest) om toch maar te gaan zwemmen. Die harde buiken heb ik toch wel, dus kan dan net zo goed even zwemmen met mijn meissie! Astrid mag ook niet staan op de bank, en wij zeggen dus, Op je Billen! En dan gaat ze MEESTAL wel direct zitten! hihi
Giul mag niet in bad staan en als ik dan ga tellen dan zit ie al bij 1. (dan tel ik dus ook) Maar wij doen ene, tweje... Ik heb mn weblog weer wat ge update. Leuke foto's. Ik heb ook leuke foto's hier in mn fotoalbum geplaatst.
soms denk ik echt ligt het nou aan mij offe? Donderdag is mijn werkdag, van 8.15 tot 18.00 nu had ik gisteren en vandaag last van mijn buik/lies behoorlijk veel last van. besluit ik uitendelijk (na aandringen van collega's) om 13.00 naar huis te gaan. staat net mijn moeder op de stoep (daar zijn de kinderen op donderdag naar schooltijd) die had toevallig naar het werk gebeld en daar vertelde ze me dat ik naar huis was... oh zegt ze, dan hoef ik de kinderen niet te halen! dat kun jij dan wel doen. AGGGGRRRRRRRRRR, waarom denk je nou dat ik naar huis ben gegaan? om naar school te fietsen, de kinderen op te halen, eentje naar gitaarles brengen, ander op te halen bij vriendje (heeft dus afgesproken daar te spelen) ?! heb haar dus duidelijk gemaakt dat het toch wel prettig zou zijn als zij dat deed, anders had ik ook wel op het werk kunnen blijven. zal ik dadelijk zeggen dat ik de VK heb gebeld en het rustig moet doen een paar dagen? misschien dat ze het dan snapt.. (heb niet gebeld vandaag naar vk hoor..) soms he.......... en dat noemen ze dan mantelzorg, pffff dat wordt nog wat als ik bevallen ben.... en ik had stiekem al bedacht dat als ik nou met verlof was, ze dan gewoon als het nodig is op de kinderen past alsof ik ben werken, dan heb ik echt een hele dag om uit te rusten, maarja dat zal dus wel niet gebeuren. goed, ik ga dus nu mijn bedje weer in sorry voor mijn gemopper! tot laters Aangepast door nancy74 - vandaag om 14:20
Nou nancy, ik snap je helemaal hoor! Jammer dat je ma dat niet doet! Wij hebben net gezwommen. Astrid is voor het eerst van het startblok afgesprongen. Pff.. die muts vind het nog leuk ook! Ik vind het al eng haha..Gelukkig hebben ze geen duikplank daar (denk ik) Vanavond eet ik pasta. Ik heb geen zin in moeilijk en astrid moet het maar lekker vinden hoor! Haha.. Ze is nu trouwens verzot op Kiwi, Mandarijn en Manaan (of te wel Banaan).. Sjee.. mijn nagels groeien als kool man! Niet normaal en de kapster vond mijn haar wel erg dik...haha. Tsja, hormonen hè!
Jee Nance, balen dat je moeder die plaat voor dr hoofd heeft. Ik zou idd zeggen dat je de vk gesproken hebt en rust voorgeschreven hebt gekregen. En na de bevalling zou je de vk of kraamhulp ook kunnen influisteren zoiets tegen je moeder te zeggen. Het scheelt meestal als n "kenner" zoiets zegt. Hopelijk heb je n niet al te drukke kraamtijd. Giul moet poepen, maar t is n zware bevalling, geloof ik. (hihi) Hij staat nu al steeds te persen en te huilen. Arm schaap. Ik heb m vanmorgen afgeleid met rozijntjes en net met n koekje en limo. Eerst wilde ie niet en bleef ie brullen, maar na even negeren pakte ie t toch. Oh trouwens, hij eet weer als n bouwvakker. Goed he?
wat goed al die etende kinderen. Lars nog steeds niet hoor. En we eten nu op donderdag bij mijn moeder zodat ik na het werk niet hoef te koken. Nou die ziet het drama met lede ogen aan. GILLEN KRIJSEN SCHREEUWEN en niks eten. Pff moe word ik van dat kind af en toe. Wat ie vandaag had weet ik ook niet maar zodra hij mij ziet klimt hij weer helemaal op en in me en hij achtervolgt me overal. Alsof ie bang is dat we weer een weekeind weg gaan. Het naar bed gaan was ook ene drama. Een half uur heeft ie liggen huilen en hij huilt normaal nooit. Mss zit hem toch iets dwars. Ben blij dat ik morgen weer even weg kan want hij zuigt de energie gewoon uit je. Ik denk dat we zondag maar weer naar een speeltuin ofzo gaan, ff uit laten razen. @nancy wat jammer dat je moeder niet zelf aanbied om op te passen. Ik heb al voorzichtig gevraagd of mijn moeder toch wil blijven oppassen in mijn verlof en gelukkig doet ze dat. Ik hoop dat je moeder het toch wil doen. Gewoon vragen hoor! Snappen jullie al die ziektekostenverzekeraars nog? Ik ben vergelijkend onderzoek aan het doen maar ik kom overal op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Dan ga ik van een basispakket en een pluspakket uit met basis tandarts. Dus allemaal 1 pakket boven het gewone. Je moet dus echt gewoon gaan kijken wat er allemaal vergoed wordt en dat tegen elkaar gaan afwegen pff ik zie scheel van de polissen ondertussen.
Ik neem de moeite niet eens om te vergelijken. Ik zit al zolang als dat ik verzekerd ben, bij OZ (wat vroeger anders heette) Ik ben tevreden en ze zijn altijd snel met uitbetalen als dat nodig is. Ook de vergoeding voor de orthopedische schoenen van Lars is super!
wij zitten ook alweer een tijd bij OZ maar nu zei mijn fysio dat OZ ene van de duurste is. Nu wordt het toch ietsje duurder allemaal dus ik dacht laat ik eens gaan vergelijken. Ik merk nu dat VGZ veel meer vergoed dan OZ en met de prijs ietsje goedkoper is. Dan praat ik over nog gene 5 euro per maand hoor. Maar veel meer vergoedingen. Ik vraag van beiden ff info aan want ik ga scheel kijken van het beeldscherm.
Ik zit bij Univé en ik ga er dit jaar op vooruit! Ik kom in aanmerking voor een korting van 8% (ipv 4,5 wat ik nu heb) en met het pakket wat ik al jaren heb, ga ik aankomend jaar nog meer terugkrijgen met die osteopathie. Helemaal super! Die verschillen in kosten zijn allemaal marginaal, dus ik heb me er niet al teveel in verdiept, maar hier werd ik wel blij van iig!
Wij zijn ook VGZ verzekerd en zijn er zeer tevreden over. De premie is niet overdreven hoger dan andere en ze betalen idd vrij snel uit en vergoeden ook erg veel. We blijven dan ook bij VGZ. We hebben dan de basis, + uitgebreid aanvullend en basis tand en komen straks uit op 118,- pp. Zo ben net terug van de het zetten van de tattoo. Ik vind hem zelf mooi geworden en ook Mischa vind hem mooi. Er zit nu nog folie op. Dat mag er om 22.30 uur af. Daarna zal ik een foto maken en hem hier plaatsen. (Als ik even tussendoor op de pc mag van Mischa) Ik zit nu op de laptop en ik weet niet of ik van hem wat mag rommelen op dit ding. We zijn dan ook op zoek naar een laptoppie voor mij, voor als Mischa aan het leren is op onze eigen pc. Zo kan ik dan toch op internet. Iemand een tip wat voor laptop?
Ik heb hem toch al op de pc gekregen. Hier is hij net een uurtje oud. Door de reflexie van het flitslicht wat moeilijk te zien misschien, maar zo heb je een indruk van hoe hij eruit ziet.