hey nancy goed dat je vk de knoop doorhakt wat die halve dagen betreft, lekker joh. gupsie kan me voorstellen dat jullie je zorgen maken, bah hoop dat alles goed gaat. Inky hier doe ik ook vanalles om Sem van de trap te laten gaan zelf dan, maar het wil niet echt, op zijn kont is te ver, dan ploft ie naar beneden en dat vindt hij niet fijn, op zijn buik....kruipt meneer omhoog pfff valt niet mee idd....suc6 als je de gouden tip hebt hoor ik hem graag.
hmm, ik heb geen tip. Astrid die gaat op haar billen naar beneden en soms achterstevoren! Soms houden we 1 handje vast en soms 2. Tuurlijk aanmoedigen bij elke stap ... Uiteraart loop ik er achterstevoren voor..En als ze haar handen uitsteekt om getilt te worden zeg ik ... Nee, zelf doen! Zo, vanaf vandaag gaat het regime hier goed aangetrokken worden. Astrid gaat op vaste tijd naar bed en ze kan huilen tot ze een ons weegt.. maar ze blijft liggen. We hebben het nu zo 2 weken aan laten modderen, maar het wordt weer tijd voor regelmaat!
Giul loopt dus al n hele tijd zo de trap op en af. Maar we moeten trouwens tegenwoordig uitkijken, want hij wil ook wel es met zn neus richting trapgat (zoals wij grote mensen lopen, zeg maar) naar beneden wandelen en dat vind ik helemaal geen goed idee. Ik houd zn handje wel vast natuurlijk, maar ik wil het hem aangeleerd houden, zoals we t nu doen. Als ik zn hand vasthoud als ie naar boven gaat, dan neemt ie onwijs grote stappen en loopt ie echt. Anders is het ook meer kruipen. Hij gaat trouwens (mits ie niet afgeleidt is door de verlichting) als n raket naar boven en beneden. Als ik eraan denk, doe ik die lampjes uit, maar dan nog soms ziet ie de lampjes zitten en moet ie ze allemaal benoemen: Tijt, da kak! Nog kak! Kakkak! (betekent: kijk daar is een lamp en nog een lamp, allemaal lampjes)
haha lachen he dat wij verstaan wat ze zeggen! Nou daarstraks ben ik dus achterstevoren voor hem gaan staan en heb ik zijn handjes vastgehouden. Hij liep wel mee de trap af maar liet toch steeds even met ene gil horen dat dit niet ZIJN bedoeling was. Ik ben super trots op iedere stap en dat hielp wel een beetje. Hij was al minder in zijn hum omdat ie met mij moest douchen. Het tillen in en uit bad gaat ook wat vergeren en douchen vindt hij echt een ramp. Dus ik met hem in de douchecabine met 1 deur open en speeltjes erin. Het ging niet van harte maar hij is blijven staan. Dus we boeken vooruitgang. Gelukkig heeft hij vanmiddag 2 uur geslapen en ik ook en dat doet dan weer goed. Morgen ga ik werken en donderdag blijf ik thuis. Ik breng Lars wel beide dagen naar oma zodat ik kan rusten. Verder was alles weer goed bij de fyio. Nou ja goed. Ik moet de bekkenband 's nachts ook om en het knakken van mijn botten moet eigenlijk wel minder worden. Hij adviseerde me ook om bij pijn niet op te geven maar even door te bijten en toch wat te doen en dan kijken of ik door de pijn heen ga. Dat gaan we dus morgen proberen. Nu lekker een bakje ijs eten met mijn manneke op de bank. Lars ligt in bed en Remon is vijr. Dus lekker samen bankhangen vanavond!
Hee Inky, begrijp ik het goed. Van onderaf gezien, zie je eerst Lars en dan jou? Dan moet je toch veels te veel bukken? Of staat ie ook met zn neus richtibg trapgat? Ik denk dat het voor hem veiliger is (ook voor zn gevoel bedoel ik dan), wanneer jij achter hem staat en hem achterste voren naar beneden laat komen, op zn knietjes, zeg maar. Giul vindt trouwens het kontschuiven ook fantastisch.
Owh Ink ik voel met je mee! Had zo gehoopt dat de fysio je meer verlichting zou geven dan dit! Wat goed dat jullie het traplopen aan het oefenen zijn. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen Gupsie, poehee da's schrikken een opgezette milt. Sterkte met het wachten op de uitslag, duim voor je! Hoe lang slaapt Astrid nog overdag? Ik kijk altijd wel uit naar Lotte haar slaapie Nancy, verstandige beslissing van je vk! Hoop dat je wat bij kan komen hierdoor. Semmie, ik wilde wat aan je vragen maar ben het vergeten, sorry! Minni, leuk he al die woordjes! Lotte zegt sinds eergisteren PAADJE (paardje). Het dochtertje van mijn oppas heeft een uit de klauwen gewassen speelgoed pony gehad en toen ik Lotte ging halen kwam ze al rennend naar me toe 'mama, mama, paadje, paadje' *smelt* Suus, gefeliciteerd met Tim! Jeetje die zal over een tijdje al kruipend door het leven gaan. Monique, gelukkig dat het met Isa alweer beter gaat. Jeetje en in maart alweer de dakkappel, kan me nog herinneren dat je schreef over jullie plannen er 1 te laten zetten. Leuk dat je hier het bericht jnover Giovanna plaatst! Zo niet zwanger ik me de vorige keer voelde, zo zwanger voel ik me nu Weet nu iig echt zeker dat ik altijd op mijn intuitie kan vertrouwen. Heb vorige week gedroomd dat het een 2-ling is. Nu lijkt me dat sterk maar goed je weet het nooit. Sowieso sterk het gevoel dat dit weer een meid is en we (lees IK) hebben zelfs al mooie naam gevonden. Deze naam blijft aan me plakken zoals Lotte's naam dat ook deed, voorteken? Tja en ook nu weer, het is dat mijn hoofd vast zit want owh owh.. de blunders beschrijf ik morgen wel even. Ik ga slapen, niemand op msn te bekennen (ben ik er eindelijk eens) dus tot morgen!
hey wen, spannend! Weet R. het inmiddels al? Ik droomde ook voordat ik getest had, dat ik een 2-ling kreeg! Ik ga nu pitten, astrid is al 2 keer wakker geweest, maar we hebben haar gewoon laten huilen (nog geen 10 minuten), pff.. wel moeilijk hoor. Ik ben blij dat ik dit niet het eerste jaar had hahaha..
haha Gups, werkt goed he dat huilen. Gelukkig zijn we wel door de wol geverfd inmiddels, maar ik heb heel wat afgezweten hoor. (de eerste maanden kreeg ik echte zweet-aanvallen als Giulian ging huilen) Pas veel later lieten we m echt huilen en inmiddels heeft ie wel es een periode dat ie huilend in slaap valt. Ik geef hem dan 30 minuten. Binnen 20 min. slaapt ie dan. Als het goed is weet R. het. Die kwam net thuis. Ben benieuwd!
Ja hij weet het inmiddels, vanochtend verteld en hij is harstikke blij. Vanochtend weer een test gedaan om die aan R. te laten zien maar ook deze gaf nog geen vette plus. Krijg daar gelijk de bibbers van, moet een test al niet veel duidelijker zijn nu? Kan me herinneren dat ik bij Lotte meteen een heel duidelijk resultaat had.. en de keren dat ik dat niet had (voor Lotte en laatst in augustus) ging het mis
He Wen.. het gaat vast goedkomen deze keer! Probeer positief te blijven hoor! Misschien heb je nu nog geen vette plus omdat je misschien een latere bevruchting hebt.. dan heb je waarschijnlijk over 1 wk wel een hele duidelijke +... @Gups: jee vervelend voor Lars... hoop dat het meevalt. @Inky:Jammer dat je Fysio nu niet meer voor je kan doen.. maar als de klachten neit erger worden is dat iig wel een meevaller.. @Nancy: Halve dagen werken.. idd een hele goede beslissing van je VK. Hopelijk werkt het voor jou ook positief uit! Aan de anderen.. nog wat leuks voor de boeg vandaag? Ah over dat traplopen: Lisa gaat soms wel zelf van de trap af en dat gaat ze zittend op haar billen naar beneden of ze gaat eerst bovenaan de trap op haar buik liggen en dan gaat ze achterste voren naar beneden.. maar meestal draag ik haar nog omdat ze het naar beneden gaan nog best eng vind. Naar boven gaat ze wel alleen. Ow.. hebben jullie nog Tips voor Tim.. zijn ene kant van het hoofdje loopt schuiner dan de andere kant (zijkanten) van het cb moest ik hem meer op zijn buik leggen zodat hij niet op de voorkeurskant kan gaan liggen. Maar daarmee gaat dat afgeplatte toch niet weg?
jawel hoor. heb ik met Jill ook gehad. Op de buik steeds beide kanten op laten kijken dan trekt het wel weer bij. Onvoorstelbaar zo flexibel zo'n babyhoofdje nog is. Ik hoop dat Tim het geen probleem vind, Jill gilde moord en brand op haar buik. En anders in zo'n zijligsteun zodat hij op z'n zij kan slapen.
Bedankt Aman... ik heb idd een zijligsteuntje waar hij nu in slaapt. Vooral s'nachts leg ik hem erin zodat hij niet op zijn al afgeplatte kant ligt. Van het CB moest ik hem ook op de buik leggen.. daar ligt hij nu regelmatig, maar als hij niet meer wil en begint te huilen , dan leg ik ook de zijligger in de box. Heee nog gefeliciteeerd met de verjaardag van Jill.. sjee alweer 1 jaar joh!
Zo ziet het er nu van de achterkant uit.. links wat platter en schuiner dan rechts. Van voren zie je gelukkig niks!
hm suus ik zie de foto niet, gelukkig valt het mee als ik je zo hoor. idd die zijligger die kan helpen.
Maak je niet te druk, Wen. Met Giul had ik maar 1 positieve test en nauwelijks een streepje te noemen. Ik heb altijd gedacht dat het miss komt omdat in die test minder test-spul zit waardoor t streepje minder duidelijk zou zijn. Giul had n heel plat achterhoofd en het cb vertelde dat wanneer je je kindje op zn buikje legt, de nekspieren dan goed aangroeien en zodoende t hoofdje rechter trekken (nouja zoiets begreep ik). Giul legde ik destijds op zn buik gestut met handdoeken (hij kon al draaien toen ie 6 wkn was), zodat ie niet stiekum weer op zn rug kon gaan liggen in de box en de box voor dr Phil. Daar was ie gek op (gek genoeg). Zn hoofdje is nu perfect rond! (en ik ben daar zo blij om) De zijligsteun werd afgeraden door ons cb. Vanwege kans op wiegendood. Ohja, als de nekspieren goed getraind worden, dan voorkom je ook dat je kindje bewegingsproblemen krijgt met n scheef hoofdje. Dan moet je weer naar de fysio enzo.
Ja weet ik Minni, Mijn cb weet ook niet dat ik dat kussentje gebruik. Ik leg hem ook goed vast met een extra opgerolde handdoek, anders heeft hij nog ruimte in dat ding om op zijn rugje te schuiven. En met zijn combi-sleeper s'' nachts kan hij geen kant op in dat ding.