Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @Aman: ehmm hihi nee van mij.. ff snel getekent voor het idee..hahaha.. belabberd he!

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Leuke kamer Nancy en wat een gave lamp! Als het een jongetje wordt mag ie ook naar Lotte's kamer hoor :p

Jeeh Deboor, gelukkig is het 'maar' bekkenpijn. Desalniettemin knap pijnlijk! Lott gaat ook vaak pas tegen 8-en na bed (eerder wil ze echt niet tenzij heel moe) en overdag slaapt ze meestal uurtje of 2/2.5.

Suus, ik kan me nog herinneren dat Lotte's hoofdje wat begon af te platten aan 1 kant. Wij zijn toen alles andersom gaan doen, andere arm voeden, andere kant slapen etc en veel op de buik liggen en het is helemaal bijgetrokken. Het cb maakte er ook niet zo'n probleem van. Maar als moeder zijnde maak je je toch zorgen of het allemaal nog wel goed komt. Wat lief Lisa's nieuwe kapsel! Je kan goed zien dat het baby haar er helemaal af is, vind dit echt mooi staan!

Haha Inky ALWEER shoppen! Heb je nog wat leuks gekocht? Hoe lang mag je nog werken eigenlijk? Hoe bevalt het Lars in zijn combisleeper?

Minni, jeetje elke keer als ik je klachten lees verbaas ik me erover hoeveel een mens kan hebben. Vind dat je je ondanks alle pijnen kranig gedraagt! Owh en zonnebanken...lijkt me heerlijk! Roeland wil een of andere zonnebank bestellen waar ook rode lampen inzitten, lijkt me ook wel lekker voor de spieren.

Semmie, bedankt (en natuurlijk ook alle andere meiden) voor je geruststellende woorden. Nu ik lees dat ik niet de enige ben met vage testen voel ik me al een stuk beter. En ja waarom zou het dit keer weer fout gaan, ik ga er ook niet van uit!

Het is echt aan alles te merken dat ik zwanger ben, ben sinds gisteren gigantisch misselijk, vooral 's ochtends wanneer ik nog niets gegeten heb. Stond vanochtend bij Roeland uit te janken dat zwanger zijn helemaal niet leuk is, hoezo hormonen :) Naast misselijkheid nog steeds pijnlijke borsten, trekkerige baarmoeder en echt ontzettend moe. Er is nog geen avond geweest dat ik niet op de bank in slaap ben gevallen en 's ochtends opstaan is een crime..

Ik heb gisteren met de vk gebeld, mijn eerste afspraak is op 5 februari en ik mag op 31 januari voor een echo. Heb gevraagd om een vroege echo ivm vorige miskramen en ze deden daar helemaal niet moeilijk over. Enige wat ze zei is dat ze dit pas met 7 weken wilde doen zodat wij ook een kloppend hartje kunnen zien. Ook zei ze dat een vage streep niets zegt over het intakt zijn van een zwangerschap, ze gaf zelfs aan dat er vrouwen zijn die bij 8 weken nog een vage streep hebben. Ikke helemaal bij natuurlijk. Ook gelijk weer gemeld bij MvM en heb daar maandag een afspraak mee.

Vanavond naar de nieuwjaarsborrel van mijn vorige werkgever waar ons een verassing staat te wachten dus ben benieuwd wat dit is!

Tot laters!

3. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Nou dat klinkt allemaal goed Wen, veel plezier op de borrel. Wordt voor jou een sapje...ghihihi

Suus leuk dat bobje van Lisa heel schattig.

Gupsie fijn dat het geen liesbreuk is, rustig aan doen hoor.

minni vreemd die dromen,en dat grieperige gevoel in combi met de pijn...hmmmm vreemd en lastig als je cycles zo'n rommeltje is.

Ik had net toch wat, ging even naar de supercoop om boodschappen te doen. Het waaide onwijs hard en Sem zat al in zijn stoeltje, ik loop om de auto heen en vloep de deur zat opslot, grrrr....de sleutels lagen in de auto en Sem zat te grinneken in zijn stoel...na veel proberen hem duidelijk maken hoe het slotje omhoog moest kwam er een vrouw naar me toe en die zei, ohw wat een ramp ik voel helemaal met je mee....nou na even over en weer geklets vroeg ik haar of ze een mobiel had, de mijne lag natuurlijk netjes thuis....maar dat had ze niet, ze bood aan om even bij de auto te blijven zodat ik naar binnen kon om in de supermarkt even te bellen, zo gezegt zo gedaan en na een half uur in de stromende regen en harde wind kwam mijn broer me redden, die had van Sjoerd de sleutel en maakte de deur open....Sems reactie....HAI AUTO BROEM BROEM...HIHIHIHI.
    grrrrrr thuis aangekomen eerst gaan douchen en een potje gejankt van alle opgekropte emo....pfffff ben nu weer redelijk opgewarmd en voel me een ongelooflijke stomme trut......wie laat dan ook de sleutels in de auto liggen.....stom stom stom

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    poeh he wat een verhalen allemaal.

@gups K*T he die bekkenpijn. Ik krijg geen thuiszorg omdat mijn moeder kan helpen en mijn man er 's avonds is en die dan maar moet poetsen. Lekker geregeld he in Nederland. Lang leve de mantelzorg!
    Ik hoop dat het met Lars allemaal mee gaat vallen en dat bij jouw de fysio wel wat gaat helpen.

@wen wat ben je heerlijk zwanger hahah. Wel super zeg dat je al zo vroeg voor een echo mag. Za; vast een hele gerusstelling zijn als jullie een kloppend hartje zien.
    Over de combisleeper. Ik heb hem gisteren gewassen dus kan hem vannacht gaan proberen. Wat heeft Lotte nu aan in dat ding?

@minni wat ben jij toch vaak schijnzwanger hihi. Ik denk dat je teveel hormonen opzuigt van ons hier. Hopelijk is je pijn al wat minder wat dat is natuurlijk helemaal niet leuk!

@semmie wat fijn dat je eens ff hebt kunnen bijtanken. Ik hoop dat luc het nog ff volhoudt bij opa en oma dan kan je morgen mss wel weer zo lekker slapen.

@aman, ik moet wel meekijken op zenz want ik lig helemaal in een vouw om die jass mama's Echt waar kwam niet meer bij gisteren om die humor haha.

Hier flink geshopt. VOor de uk 2 mutsen, 2 oranje waskussenhoezen, 2 broekjes, waskussenhoes en een muziekje. Voor LArs ene boekje over een broertje of zusje krijgen, een rompertje en wantjes. En voor mij vanallerlei scrubcremetjes en lekkere smeerseltjes en die troep. Ook heb ik voor mijn moeder ene puzzelbal gekocht. DIe wilde ze graag hebben en het is zon schat dat ze altijd voor ons klaar staat.
    En ik heb heerlijk met mijn vriendin kunnen bijkletsen. We hebben wel 3 uur zittten ouwehoeren bij de V&D. Zo leuk dat ze vanalles aan mij vraagt! EN ik heb me natuurlijk versproken. Staan we voor mutsjes te kijken heeft ze er een vast met lieveheerstbeestjes en vraagt ze of dat wat is. Ik zeg "nee dat is echt iets voor ene meisje" OEPS haha. Nou ja dat is pas de eerste in al die weken.

Net heb ik lekker 2 uur liggen pitten. Nu even naar het poskantoor en dan naar mijn knullie toe.

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    He gats Semmie, wat n rot verhaal. Ben steeds onwijs bang geweest dta ik Giul zou opsluiten. Nouja, ik lees het van je, die kids maken zich er iig niet druk om. Hij vond het miss wel n gaaf avontuur zo in zn eentje in de auto en zn moeder die maar buiten blijft staan, ahahha.

tja, wat zou t kunnen zijn? De rekening van je auto die ze hebben laten poetsen?¿ hihi

Tja, Semmie, over mn cyclus, ik zei laatst nog dat ik juist wel happy was met mn ongi, omdat ik nu voor t eerst sinds de bevalling wat meer ongesteld ben. Het houdt dus niet op... Van de ene uiterste in de andere.

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    haha, had je vriendin het wel door Inky? Ik zou dan waars gewoon denken: die weet t nog niet en wil geen risico nemen. Ben dan ook wel even vergeten, dat je al een echo hebt gehad, ahhaha.

Schijnzwanger... Klinkt ook niet aardig.
    Ik denk dat mijn lijf heel veel moeite heeft met het ontzwangeren. Voor zover ik begrepen heb, gaan die 9 mdn ontzwangeren pas in nadat je gestopt bent met borstvoeding. En aangezien mn lijf overal moeite mee heeft, zou dit perfect in het plaatje passen.
    Maar door die miskramen in het verleden, het zwanger worden terwijl we niks gepland hadden en al die dingen, ben ik wel onwijs snel bang om weer zwanger te zijn.
    En bleeeegh, ik heb ook weer korsten op mn kop. Heb verdorie vanochtend nog mn haar gewassen!

Ohja, behalve al die andere theoriën, wil ik ook graag weer zwanger worden. We beginnen er nog niet aan, maar t verlangen is er wel.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    oh Semmie ik lees je verhaal nu pas (tegelijk gepost). Dat zou mij nu ook kunnen overkomen. Kan me goed voorstellen dat jij overstuur was. Ik denk dat Lars hetzelfde zou reageren als Sem haha.

Hier nog een paar fijne Laarzen gescoord in het dorp. Lars ligt nu voor het eerst in zijn combisleeper ik ben benieuwd hoe het gaat.

Verder vindt hij het boekje over het krijgen van een broertje of zusje geweldig. Het is speciaal voor kleintjes en de buik van mama kan je open en dicht doen. Hij heeft het helemaal met mij uitgelezen.

Remon ligt nu te slapen op de bank in de serre dus denk dat ik er maar ene dvdtje van friends tegenaan ga gooien.

@gups, veel succes morgen!
    @wen laat je nog ff weten wat de surprise was?

8. Niet meer actief

zo dan semmie.. Ik gooi ook altijd mij sleutels in de auto als ik astrid wegzet. Moet ik maar niet meer doen.. ik zou gek worden geloof ik.

Jeetje minni.. het zwanger/ontzwangeren houdt je wel bezig hè. Het lijkt wel of je lichaam (en je geest denk ik ook wel een beetje) maar niet afscheid kan nemen van het zwanger/ontzwangeren gevoel. Daarbij het verlangen voor een volgende zwangerschap.. Het lijkt me niet makkelijk. Ben je er niet emo onder?
    Dat zou ik me wel kunnen voorstellen namelijk.

Wen, nieuwjaarsborrel? Is dat niet wat laat? Ik ben wel benieuwd naar de verrassing en wat leuk dat je daarin nog betrokken wordt.

Ook alles goed met de andere dames?

Pff. wat een dag hier zeg! Ik vind die pijn maar raar. Naar mate ik meer loop, ebt de pijn juist een heel stuk weg. Wanneer ik gewoon zit en dan gaat staan, dan is de pijn weer schreeuwend. Ook tijdens het gewoon zitten steekt de pijn soms heftig door.. Ik heb echt nooit geweten dat bekkenpijn zo aan zou voelen.. Zo zie je maar weer.. wat je niet weet, daar kun je ook niet over mee lullen.

Mijn zus gaat de wieg halen (zie foto in mijn album) in rijswijk. Ik ga niet zulke afstanden meer rijden, dat lijkt me geen goed plan.

Inky, ik moet ook nog maar kijken of ik indicatie krijg. Morgen gemeente bellen en dan hoor ik het wel. Krijg ik geen indicatie, dan nemen we evengoed iemand van de thuiszorg. Alleen betalen we dan de volle pond. Het kon Lars in ieder geval weinig boeien wat het ging kosten, als het maar geregeld werd! Nou dat is duidelijk hè.. En onze thuiszorg organisatie heeft ook de mogelijkheid om dat "particulier" te doen. Dus volle pond betalen, maar wel van dezelfde organisatie!

9. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hoi meiden.....

Even over Kim. Die doet het super en is een echt moedertje. Ze heeft voor de feestdagen haar lange haren laten afknippen. Staat haar erg goed. Hellaas kan ik hier geen foto`s plaatsen.....Ze is vaak net zo bezorgd om haar zusje als wij en dat doet me wel eens pijn.Kinderen horen geen zorgen te hebben......
    Op school gaat het prima en de juf vind Kim een schatje.....

Isa is weer beter....ze eet ( lees vreet) weer alles.Staat te stampvoeten als ze haar zin niet krijgt.We kunnen dus zeggen dat we ons "katje" weer terug hebben....

Nu kijken we weer vooruit en niet meer achterom...

Verder zijn we druk vanwege de aankomende verbouwing. Aankomend weekend gaan we onze slaapkamer leeghalen en behang scheuren en schuren. In de avonduren schilderen en behangen als we zin hebben....en anders het weekend erop.....vloer erin en spullen over zetten.....en dan als het meezit komt eind februari begin maart het dakkapel....

Ook zijn we bezig voor de zomervakantie en we denken eraan om naar Scheveningen te gaan.....resort KIJKDUIN......alles eropen eraan samen meteen vriendin en haar kids...

Verder weinig te vertellen......zal eens lezen of ik wat heb gemist

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wat is het toch weer lekker geregeld in NL, heb je hulp nodig en krijg je het niet! Kan me voorstellen dat mantelzorg de voorkeur heeft maar dan moeten ze niet vergeten dat de verzorgers mss ook wel een fulltime baan of andere bezigheden hebben!

Owh Inky, Lotte slaapt in de winter met een rompertje (vaak lange mouwen) en een dun pyamaatje in de combisleeper, heeft het altijd heerlijk. Overdag leg ik haar meestal alleen met rompertje er in. De verwarming staat nooit aan op haar kamertje maar kouder dan 16-17 graden wordt het er ook nooit.

Nou Gups ben benieuwd wat het jullie allemaal gaat kosten met die thuishulp, anderzijds goede hulp is onbetaalbaar toch? Als jij maar ontlast wordt..

Zeker geen stomme trut Semmie, gewoon zwanger :p Gelukkig was er hulp onderweg en vond Sem het geen probleem. Denk dat je er heel anders in staat als er een overstuur kind in de auto had gezeten..

Monique, leuk joh naar Scheveningen! Zal vast een prima vakantie worden.

Minni, het lijkt me heel vervelend om nog zoveel klachten te blijven houden, en het houd je ook wel bezig. Zeker als de wens er is en het nog niet kan, lijkt me zeer frustrerend!

De borrel was erg gezellig! Leuk om mijn oud collega's weer te zien en mocht van iedereen horen dat ze me missen en of ik terug kom. Zelfs de directie zei 'joh de deur staat wagenwijd open voor je, je hoeft maar te bellen'. Alles is ook netjes geregeld met auto en studiekosten (niet dankzij mijn manager, wel dankzij mijn directeur). En het kado.. een superdeluxe I-POD waar je ook films op af kunt spelen. Heb nog geen idee hoe het allemaal werkt maar kan vast niet zo moeilijk zijn. Als je bedenkt dat zo'n ding zeker 250 euro kost en ze er minstens 60 van hebben gekocht...leuk nieuwjaarskado!

Vanavond hebben we nieuwjaarsfeest bij R. zijn werkgever, ergens op een boot in A'dam. Lijkt me ook wel gezellig en leuk om ook zijn collega's eens te zien.. Lotte is vandaag bij de overburen en logeert daar vanavond ook zodat zij ook lekker op tijd naar bed kunnen en niet hoeven te wachten totdat wij weer terug zijn..we mogen zelfs uitslapen morgenochtend :)

11. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Wow klinkt goed Wen!

Monique lekker naar scheveningen, wat zullen de kids een lol hebben daar.

Gups, veel suc6 vandaag, hoop dat het goed voor je geregeld wordt.

minni moeilijk je zwanger willen worden maar niet kunnen worden situatie, ik zou er heel goed met Elmar over praten, want alleen kom je er ook niet uit, en erover praten helpt wel. Misschien komen jullie samen tot een idee!
    Al is het alleen maar dat hij weet hoe moeilijk je het hebt, maar dat zal hij vast al wel weten.

Heb nu even niet zoveel tijd tot laters.....

12. Niet meer actief

Allemaal goede berichten.

Nou hier krijg ik inderdaad geen indicatie. Ik moet zeggen dat ik ook wel behandeld werd alsof ik iets absurds vroeg.

We gaan nu de particuliere zorg doen en ja dat zal zomaar iets van 2000 euries gaan kosten. Maar jah... mannetje betaald hoor!

Zometeen met astrid naar het ziekenhuis voor dat bultje.

Dit wordt een slechte dag... ik voel het aanmijn water. Mijn harde buiken houden ook erg lang aan moet ik zeggen..pff..

13. Niet meer actief

We zijn weer terug. We hebben besloten om het bultje toch te laten zitten en dit zelf in de gaten te houden. Verder heb ik geen nieuws..

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat is snel! Ze hebben geen extra bultje kunnen ontdekken?

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Welke naam vinden jullie het mooiste bij Lotte (Charlotte) passen?

Aimee
    Fiene
    Juliette
    Lieke
    Liv
    Merel
    Nora
    Nina
    Roos
    Sophie
    Sterre

16. Niet meer actief

mooie namen.. moeilijk kiezen hoor!

Maar waar zijn de boys? Stoppen we een knul gewoon terug?

Nee ze hebben verder niets kunnen ontdekken.

17. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    euhm tjee moeilijke keus staan veel mooie namen tussen, euhm ik zou geen naam kiezen met een L. ivm de post of staat dat op C. van Charlotte?

Ik zelf vindt Nora of Sophie erg leuk.

Maar Juliette vindt ik leuk bij Charlotte!

Gups fijn dat er geen bultje meer bij gevonden is, houd het goed in de gate.
    En doe rustig aan joh, denk om je lijf.

Ook ik merk dat deze derde zwangerschap aardig tol begint te eisen. Luc en Sem zijn ook nog hele dagen thuis en eisen ook hun aandacht, een middagslaapje zit er vaak niet in en de nachten zijn gebroken en toch.......JONGENS WAT GENIET IK....ik vind het zo geweldig om zwanger te zijn, wat mag ik deze laatste keer onwijs genieten ohw ohw ik neem alles voor lief en elke keer als ik s'nachts wakker lig dan denk ik....oh oh het is alweer zo voorbij.

Snap dat jullie met de vreselijke pijnen van jou Ink en van jou Gups waarschijnlijk denken, muts kraam niet zo'n onzin uit maar echt...ondanks dat het zwaar is kan ik nog genieten, en ik hoop echt dat jullie dat ondanks alle pijn ook nog een beetje kunnen....sterkte meiden.

Wen voor jou hoop ik ook op een onbezorgde zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes!

18. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Haha ok dan, hoewel ik niet denk dat het nodig is ook maar een paar jongensnamen..

Koen
    Jelle
    Lars
    Thijs
    Stijn
    Tijn
    Floris
    Olivier
    Max
    Niels
    Luca

Ik vind Juliette ook erg mooi bij Charlotte en dan zal het waarschijnlijk toch Julie worden als roepnaam..

Maar goed..hebben nog minstens 36 weken om het allemaal uit te vogelen.

Wat fijn dat je zo geniet Semmie, het lijkt me vrij emotioneel om te beseffen dat dit waarschijnlijk je laatste zwangerschap zal zijn!

PS. Lotte's initialen zijn C.E.J. dus met de post komt het wel goed..

19. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    absoluut Lars of Thijs.

20. Niet meer actief

och meid,... zo denk ik niet hoor. Zo zit ik ook niet in elkaar om zo te denken. Enne, ik geniet toch wel op mijn manier. Ik moet ook zeggen dat het vandaag dan qua pijn weer heel goed gaat. Ik begin bijna te denken dat het weer eens een ééndagsvlieg was, die pijn! Maar goed, ik ga er maar niet vanuit, want ik denk dat ik daar zoiezo niet goed aan doe.

Enne.. ik vind het met 1 kleine constant in huis al zwaar (ook toen ik minder klachten had), laat staan met 2.

Overigens proberen we daar nu ook een oplossing voor te vinden, als in een oppas aan huis. Dit betekend dat je voor X aantal uur per dag of per week een oppas thuis kunt krijgen. Zo blijft je kindje lekker in de eigen omgeving, en kun je evengoed gewoon weggaan zonder kind, of rusten.. of wat dan ook.

Nu had ik verzonnen voor 3 dagen per week, 4x 4 uur van 12.00 tot 18.00! Waarom? Omdat we in de ochtend toch slapen, ik juist energie krijg in de middag en dan wat dingen kan doen zoals admin en sjoppen!

Mijn man echter vindt dat het gewoon 2 volledige dagen moet zijn. Dus van 8.00 tot 18.00. Dat vind ik echt een beetje onzin. Zoiezo slaapt astrid meestal in de ochtend en zit die oppas lekker centen te verdienen.

Wat is jullie idee hierover?

Wen: Thijs of Floris

Deel Deze Pagina