Goh, die nieuwjaarsfeesten. Elmar heeft de zijne gehad om kwart voor 8 's ochtends op 2 januari. Toen kwam zn werkgever binnen en was gelijk al over de zeik. Eerste die hij tegenkwam kreeg de volle lading (ruzie met zn vrouw gehad en ene volledig onredelijk mens, dus tja..). De kerstgratificatie voor alle werknemers was dat het CAO nog armoediger is geworden en iedereen nu een vakantiedag moet inleveren. Maar een i-Pod is ook leuk. Emo, ik? Ja vreselijk, maar niet over mn kinderwens, gewoon mn hormoontjes die de baas spelen. t Is echt vreselijk. Voorbeeld: Giulian lacht lief naar me, mn tranen staan in mn ogen. Samen tv kijken, het idee maakt me al week. Ik heb net een e-card gekregen van een vriendin en ik hield t weer niet droog. Begin ajb niet over bevallingsverhalen, ik jank de hele tent bij elkaar. (mn moeder vertelde t korte verhaal van de bevalling van mn jongste zus en alhoewel ik t al zo vaak had gehoord, begon ik toch te bleren, zo genant.) Thuiszorg is niet zaligmakend, hoor. Ik heb jarenlang thuiszorg gehad en we verdienden geen kloot. Destijds betaalde ik ronde de 4 euro per uur. Na een paar jaar werd het 12 euro en we verdienden toch nog steeds geen kloot. Het wordt naar inkomen gerekend en ik denk dan, dat jij Gups en jij Inky dan zeker het volle pond moeten betalen. Dus particulier of niet, het maakt niet uit. Ik zou trouwens opzoek gaan naar iemand "uit t dorp" ofzo. Bij de thuiszorg betaal je niet alleen de persoon die schoonmaakt, maar ook het hele bedrijf (pand, werknemers, vakantie van iedereen etc). Een "zwarte" hulp is meestal rond de 10 per uur, dus goedkoper. Je hebt geen extra regels waar je je aan moet houden en je kan samen met je hulp overleggen wat je allemaal gedaan wilt hebben. Ik heb heel wat mensen van thuiszorg over de vloer gehad en 2 ervan waren echte werkdieren. eruit de meesten denken vooral voor het sociale gebeuren te komen en doen dus geen ene flikker. Ik vond de organisatie erg traag en met vakanties of wat dan ook, moet je maar zien wie je ineens krijgt. Het duurt zowiezo een tijdje voordat je een vaste hulp hebt. Als je een vaste hulp hebt en het klikt er niet mee (op wat voor manier dan ook) dan heb je ook niet zomaar een andere hulp. Als je een advertentie plaatst, dan kan je zelf uitzoeken wie er bij jouw de boel kan doen. Ik vind dat veel prettiger. Nouja, hier wat aanwijzingen, kijk maar of jullie er iets aan hebben. Hee Mo, als je klaar bent, komt ik wel kijken! In de tussentijd kan je bij mij wel op adem komen. Als je de verf en t behang helemaal hebt gehad. Of later, als je n koude kont hebt van t open dak, hihi. Zie maar! @ Inky, Giulian slaapt in een vrij dun slaapzakje en als het erg koud is, heeft ie daar n pyjama met pyjama broekje onder aan. Ik heb 2 rompers met lange mouwen, maar die doe ik alleen overdag aan onder een t-shirt. 's Nachts heeft ie dus altijd korte mouwen-rompers aan. Bij hem staat de verwarming ook niet aan en het wordt er ook niet kouder dan ong 17 graden. Zo nu ff ik (alweer?): Vandaag heb ik peper in mn reet. Heb mn rozen gesnoeid, de kerstboom in mootjes gehakt en alle troep wat ik eerder gesnoeid heb in de groene bak gedaan, bak zit nu vol, dus meer kon ik niet doen. Daarna mn ramen weer gezeemd, had ik maandag ook al gedaan, maar door de storm kon ik nu weer aan de bak. Boven ook de ramen gezeemd, de kerstspullen op hun plek gezet, de logeerkamer uitgeruimd, de was opgeruimd, nieuwe was verzameld, ga zo nog ff zuigen boven en beneden, de keuken opruimen en schoonmaken en boontjes doppen.
@wen: Meisje-> Nora of juliette (of julia) Jongen->Max Wow een ipod! Super zeg! @gups: Ik zou ok de halve dagen kiezen.. vooral omdat as nog vaak slaapt in de ochtend. Idd makkelijk geld verdienen voor oppas als ze dan de hele dag zou komen. Fijn dat ze geen ander bultje hebben gevonden. Waarom hebben jullie besloten om het alsnog te laten zitten? Ik ben net met Lisa en Tim wezen shoppen bij prenatal. Heb flink ingekocht voor in totaal 100,- Voor Lisa een muziekpotje met muziek.. en wat denk je...we komen thuis, potje heeft ze zelf uit de doos gehaald en staat aan haar romper te trekken dat die uit moet.. ze wilde op het potje... helaas ook deze keer zonder resultaat.. maar ach.. komt vanzelf. Verder nog wat voor baby boy en baby girl gekocht... en voor lars en As, een heeeel kleinigheidje. owjaa.. er is er 1 jarig hoera hoera.. dat kan je wel zien dat ben IKKKK!
minni, wij willen juist geen zwartwerker, maar gewoon 1tje waar een organisatie achter zit. Ik ga er ook vanuit dat we de volle pond moeten betalen.. Zeker nu ik ook geen indicatie krijg om dezelfde reden als inky.. Overigens is het niet zo dat we iets tegen zwartwerkers hebben hoor, alleen mij lijkt het gewoon fijner zo. Suus, we hebben besloten het te laten zitten omdat het op een veilige plek zit,namelijk tussen de schedel en het hoofdhuidje in. Daarnaast is het niet gegroeid.. Wel lief trouwens, die arts ging kijken en voelen en astrid stond het allemaal toe. Sterker nog, ze ging helemaal met haar hoofdje schuin zitten zodat de arts erbij kon!
tjee meiden ik moet wel wat bijlezen hoor,... hopelijk vergeet ik niemand. @ Wen, tja namen? we zijn er zelf nog niet eens uit, laat staan dat ik ze voor jou zou weten hihihi @ Semmie, agussie dat sleutel verhaal... @ Gups, gelukkig niets gevonden verder bij Astrid. ohhh ships is al laat! de kids moeten naar school en ik even vliegen dus... nog 10 minuten
Goeie berichten over Astrid.....gelukkig. Thuiszorg! Ik heb wel een indicatie gekregen maar dit ging ook niet zonder slag en stoot.....uiteindelijk heb ik voor een half jaar gekregen op naam van Isa en omdat kids gratis zijn heb ik niks hoeven te betalen. Ik vind het ook erg raar geregeld in nederland. De 1 krijgt alles en de ander niks. Wij hebben nu om de week een hulp van 9 tot 12 en ze is echt een kei. We hebben een vaste oppas aan huis ook heerlijk en dit alles is zwart! Wen leuke namen allemaal........kan niet echt kiezen. Suus lekker dat soppen bij de prenatal.......ik ben vorige week gewesst en kon weinig laten hangen. Isa slaapt nu sinds kort in de combisleeper met romper en dun pyamaatje. Isa is een kou kleun en houd van warmte. Hier is het weekend.....als het schatje wakker is gaan we behang en verf halen.... Gupsie met Thea gaat alles goed en met de kids ook. Spreken elkaar dagelijks via de mail en meestal komen we 1 keer in de maand langs als het lukt....
sjee een hele pagina met realties over t hoofd gezien. Maargoed: Floris of Jelle. Jelle vind ik nog het leukst. Lieke of eventueel Juliette ->Julia. (zie Giulian, hihi) Sjee een paar dagen iemand hier in huis die op mn kind past, ik moet er niet aan denken. Dan heb ik liever mn kind ergens anders. Als er steeds iemand over huis is, dan zou ik nooit helemaal op mn gemak zijn. Ik heb al moeite met mn hulp 1x in de week op vrijdag middag. Ik zou me belemmerd voelen in mn vrijheid, maar mijn hunkering naar vrijheid is onwijs groot.
Lieke bij Lotte Juliette bij Charlotte En Lars en Tijn voor een jongen. Ach, Lotte en Julie staat ook goed trouwens. Gups, mooi dat er niets bijzonders meer bij Astrid is gezien!
HOOOOOOOOOOIIIIII! Ik ben weer THUIS! Hoefde geen moeite te doen...de wind in Nederland bracht ons vanzelf wel thuis! hahahaha WAT EEN K@%$$#T weer hebben we gehad....MAAR: WAT EEN LOL! ondanks 't slechte weer: WE WILLEN TERUG! blehhhhhh! We hebben heel wat uitstapjes gemaakt. We sliepen dus in de Ardennen (vlakbij Malmedy) en zijn naar Plpsaindoorpark in Hasselt geweest. Echt een aanrader. Super voor de kleintjes! In luxemburg gewinkeld (super voor mama's) en geschaatst in Malmedy (Laura heeft zeker talent hahaha) Helaas was de vakantie veel te snel om. Maar het was leuk om iedereen zo te verrassen met ons bezoek. Die verbaasde gezichten zijn 't meer dan waard! Heb niet alles gelezen, doe ik dadelijk, maar wil al wel wat kwijt: WEN: GEFELICITEEERD MEID! geweldig nieuws! da's een mooi begin van 2007! Namen: hahaha bijna alle namen stonden ook op mijn lijstje. Aimee is de 2de naam van Daphne. Liv vind ik ook heel leuk, maar ik kende al een liv en dan is het wel heel erg opvallend. Sterre....ja ook goed, maar zo heet mijn kliene nichtje ook.....Weet je wat ik ook mooi bij Lotte vind: Isabel (la).....(om 't nog moeilijker te maken) Jongens: Floris stond bij mij op 1, maar manlief vond het nix. Als wij een jongetje gekregen hadden was het Sven geworden.... Monique: blij dat Isa weer de ouwe is! En leuk die plannen voor scheveningen! Weet je wat nu de grap is: Wij zijn sinds gisteren ook weer begonnen met de zomerplanning en hebben bdenk ik bij hetzelfde parc zitten kijken! hahaha da's grappig nietwaar? Wij neigen nu naar Duinrellparc. Daar heb je ook bungalows en natuurlijk het Tikibad. Wanneer gaan jullie? Zou leuk zijn als we daar tegelijk zouden zitten! Suus: gefeliciflapstaard! en wat een mooie haartjes heeft Lisa! lekker he zo'n boppie? Gups: jee...jij hebt 't ff zwaarder gekregen! Ik zou gaan voor jouw optie. Ik denk dat zo'n thuiszorg medewerker meer doet in halve dagen dan in hele dagen. Daarnaast is het ook prettig om 's morgens ff je privacy te hebben vindt ik zelf (hier komt de nanny ook 's middags pas en dat bevalt mij erg goed) Minni: je lichaam wil nog niet datgene doen wat je geest graag wilt he? Zeker die onregelmatige cyclus lijkt me geen pretje. Ik hoop dat het ontzwangeren eens opschiet voor je en dat 't daarna zo goed gaat dat jullie klaar zijn voor jullie wens! Nancy, Inky, Semmie en anderen: moet nog over jullie terug lezen,maar wil jullie allen een geweldig 2007 wensen! Ik zal ff proberen 1 vakantiekiekje te plaatsen...
Hey Sabrina welkom terug.....ja het weer in Nederland is niet het weer wat jij ondertussen gewend bent.....hahahahaha.. Duinrel park daar hebben wij ook even gekeken maar onze voorkeur ging toch naar Kijkduin. We hebben nog niet geboekt maar de planning is augustus. Kim heeft vakantie van 9 juli t/m 20 augustus als ik het goed heb. De eerste drie weken van die vakantie kan ik geen vrij krijgen dus wordt het in 1 van die laatste 3 weken........maar voor jou rij ik graag nog een keertje heen en weer naar Scheveningen. Als het weer maar beter is dan de keer dat we de meeting hadden........hahahahaha...de kids werden gezandstraald. ALs jij nou even laat weten wanneer je gaat probeer ik ook rond die periode te boeken. Wij gaan maar een week en ik denk jij vast wel langer dan een week. Hoe is het met de kids! Wat worden ze groot en wat een lieve jasjes.....als ze er uit zijn gegroeid hou ik me aan bevolen. Minni bedankt voor je gast vrijheid en als ik de puinhoop zat ben heb ik je nummer.... Isa ligt nog heerlijk op 1 oor. Sinds gisteren is het nog 1 slaapje en als het meezit van 13.00 tot 16.00 ....en dan om 19.30 op 1 oor. Ga van de gelegenheid gebruik maken om eens een berg strijkwerk weg te werken.....helaas staat de mand er nog steeds en besluit uit zijn eigen niks te doen...
Vreselijk vind ik dat strijken.....verder heb ik aan huishouden eigenlijk geen hekel.... Zometeen als het schatje wakker is wil ik even langs het tuincentrum. Deze zaak wordt overgenomen en ze hebben nu 25% korting overal op. Aangezien in geen groene vingers heb wordt het tijd voor wat nieuws........daarna even naar de vomar voor lekkere hapjes en even een paar bossen tulpen halen zodat het wat vrolijker in huis wordt........en vanavond bestel ik Pizza bij de pizzaria.....lekker makkelijk. Wat mijn strijkwerk betreft.....die mand staat er morgen nog wel en overmorgen en........gewoon geen zin.
ow tulpen! mijn favoriete bloemen! Hier helaas niet te krijgen! Heb ik jullie al verteld dat er binnenkort hier een heuse AH opengaat? Je snapt het: deze dame is niet meer te houden! Strijk? Het is al meer dan 6 jr. geleden dat ik een strijkbout tegengekomen ben...hahaha
zo heb ff 2 blz bij moeten lezen. @sabrina, welkom terug. Wat super dat het zo geweldig is geweest. altijd genietn in dit kikkerlandje. @wen het klinkt mss gek maar ik vind Fiene een geweldige naam en Sofie ook. Voor de jongens natuurlijk Lars. Je kent de combi haha. @gups ik hoef ook gene thuiszorgorganisatie heb er veel "slechte" verhalen over gehoord. Ze morgen niks oppakken maar moeten overal omheen poetsen, mogen niet wringen, mogen de ramen niet van boven naar beneden zemen enz enz allemaal vanwege arbo enz. Dus wij zijn opzoek naar een zwarte haha. Oppas aan huis lijkt me ook niks maar daar vroeg je niet naar he hihi. Ik zou dan toch met Lars bezig zijn of alles in de gaten houden. Ik zou eerder voor ene kinderdagverblijf kiezen waar ze zelf er dan ook lekker ff uit zijn. Maar goed dat is mijn bescheiden mening. @monique pfff verbouwen wij zijn ook nog bezig boven alleen bij ons gaat het snel en dan niet en dan weer snel en dan weer weken niks. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. @minni, zend eens wat energie van jouw door naar hier kan wel wat gebruiken. @semmie, wat ben je toch een heerlijk wijf. Gelukkig kan je zo vna je zwangerschap genieten. Dat gun je iedereen toch. En jij met je bloeddruk verleden helemaal. En omdat het bij jullie de laatste is is het super speciaal natuurlijk. Laat ons lekker met jou meegenieten! @suus. nu moet je wel komen he als je kadootjes hebt gekocht hihih. Nee hoor, als je het niet wil dan moet je het niet doen hoor. Wel lief dat je wat hebt gekocht. Zal ik ook maar eens voor Lisa opzoek gaan Ben vandaag met ene vriendin naar Roosendaal geweest om een nieuwe commodeplank te halen voor haar. Die pastte makkelijk in onze auto. Ennn daar was het uitverkoop op alle Mexx kleding voor babys. 50%. Hihi ik heb veeeeeeel gekocht wel maat 62/68 en veel blauw. Morgen krijgen we de 3D echo ben zo benieuwd naar het koppie van ons knulleke.
ow spannend Inky! 3d vond ik al zo "echt" worden! en wat een heerlijkheid 50% korting op Mexx... vell plezier morgen! iK hoop dan knullie zich van zijn mooiste kant laat zien!
@ Sabrina, hoezo k*&^%t weer hier? het is hier hartstikke "warm" vriest niet.. kan me helemaal voorstellen dat je terug wil komen op vakantie, heerlijk land he dat nederland? hihi -- fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad! en ook voor jullie natuurlijk het allerbeste in 2007!
Nancy: nee...vriezen doet het niet...wel 10 dagen lang zeikregenen...getverrrrr...maar ik heb de conclusie getrokken dat het toch aan ons moet liggen....kijk maar eens wat de meest regenachtige periodes van het jaar in NL zijn en je weet dat wij dan in het land zijn! Dat gaat al 3 jr zo...snik Laat het maar vriezen....laat het waaien...maar regen...naa...da's niet leuk!