goh semmie als ik niet zwanger zou zijn zou ik dat al niet trekken. Oke ff kijken hoor. Je kan zijn bedje op een andere plek in de kamer zetten, ivm aardstralen (serieus) Mss ene klein lampje aan, als hij overdag wel wil slapen is het lichter in zijn kamertje neem ik aan? Mss is hij oververmoeid. Als Lars later dan half 7 naar bed gaat dan spookt hij enorm. Op de regelmaat van half 7 slaapt hij nog het beste. Een warme beker melk voor het slapen gaan? Alle prikkelende dingen uit zijn kamertje halen? Maar goed dit zal je allemaal al wel eens geprobeerd hebben als je zon kleine nachtbraker hebt. En anders zou ik toch echt even hulp van de wijkverplegkundige vragen. Straks heb je 3 kiddies en heb je je rust toch echt wel nodig. Enne, Sjoerd kan er toch wel 1 keer uit? Remon moet ook werken maar wij gaan er toch om en om uit anders trek ik het ook niet hoor. Gelukkig hier ene goede nacht. Lars werd om 2 uur even wakker en begon te jammeren maar sliep gelukkig weer in en bleef lekker pitten tot 8 uur. Vanmiddag even naar de woonboulevard voor ene matras en beddengoed voor Lars zijn kamertje en zeil bestellen en vanmorgen doe ik niks. @gups die tijd gaat me niet lukken is ene beetje vroeg omdat we dan nog slapen. Maar ik kan woensdag of donderdag wel. Dan neem ik Lars niet mee, is voor mij ook veel fijner want mijn kind uit de ballenbak plukken of bij de ballonnenboom verwijderen lukt me toch niet meer. Dus morgen of donderdag dan? Nou ik ga op mijn gemakje eens puinruimen.
sjeemp semmie... Ik vind het zoiezo al heel knap dat je dit steeds weer doorstaat. Ik word al kriegel en klagerig als astrid dit een paar dagen doet. OVerigens vind ik die opmerking over overmoeid zijn wel een goeie hoor. Astrid slaapt ook vele malen beter als ze gewoon een goede ritme heeft gehad met goed slapen. En over slapen gesproken. Ik heb gisteren het boek de ontwikkeling van je kind er nog eens bij gepakt. We kunnen toch wel stellen dat Astrid een peuter is. De streken die bij die leeftijd horen worden hier behoorlijk ten uitvoer gebracht en het lezen ervan helpt mij weer om er tegenaan te kunnen. (haha, dan hoef ik niet zo te twijfelen aanmezelf) Dus gisteravond na het eten even spelen en om 19.30 naar bed. Ik had haar bedje verschoven zodat ze niet zelf bij het lampje kan. Ze krijgt van ons ook een nachtlampje die na enige tijd uitgaat. Om 20.00 sliep ze en werd om 7.30 wakker. Ff melk drinken bij papa en mama, dan douchen en ontbijten (die ze nog niet op heeft). Tegen 10.00 uur weer slapen tot 12.30 en dan eten spelen misschien rondje buiten lopen enz....
lampje is aan, maar overdag slaapt ie met rolluiken ook pikkedonker duss...flesje warme melk krijgt ie elke avond andere plek is geprobeerd, tis ook niet zo dat ie krijst ofzo maar hij keuvelt en klets en lacht en verteld vanalles is echt klaar wakker...het gaan slapen gaat goed...nooit geen probleem maar midden in de nacht wordt hij gewoon om onverklaarbare reden wakker...klaar sapie zegt meneertje dan vrolijk....euh nou nee wij zijn nog niet klaar..... Tja Sjoerd kan er best een keer uit, maar meestal moet ik hem zo vaak porren dat ik denk...tsssss jonge jonge ga zelf wel weer voordat ie Luc erbij wakker krijst.....tja tis lekker makkelijk als je kan zeggen ik hoor het niet, wordt er niet wakker van! TOCH? ggggrrrrrr
Tjee slaapt Astrid om 10:00 alweer als ze om half 8 wakker is....wouw dat pikt deze jongeman niet hoor...die zit al prinsheerlijk vanaf vanmorgen 5:30 beneden en lijkt nog echt niet moe hoor.....hoewell hij jengelt nu in de stoel.....ghihihi NAAR BED!
Jeetje Semmie.....ik wordt al moe bij de gedachte... Isa is ook een moeilijke slaper geweest.Nachten hebben we opgezeten maar gelukkig is dat verleden tijd.Ik werd er chago van en kon op een gegeven moment alleen maar janken en echt vroeg naar bed was ook geen optie. Isa heeft tot 14 maanden om 23.00 een fles gekregen vanwege de groei.Niet gek natuurlijk dat ze dan nietmee wildeslapen en ookmoest ze heellang om 06.30 al de eerste fles hebben omdat ik anders niet aan de hoeveel heden kwam.Ik ben blij dat dit verleden tijd is....Isaligt er tussen 19.00 en 19.30 in en word tussen 08.00 en 08.30 wakker. Zalig! Hoe zit dat nu bij jullie kids. Isa heeft nu 3 flessen op een dag.Rond 8ten 220 met brinta...om 12.30 150 cc en rond bedtijd 120/150 cc. Misschien dat het bij jullie anders is?// Vandaag een rustige dag. Vanmiddag de plintjes voor het plafond schilderen en vanavond het laatste stukje behangen. Ik moet heel eerlijk toegeven dat de kleur me echt meevalt. Kim heeft dus een goede smaak.......
Isa heeft dat ook een tijd gehad...ze sliep van 10 tot 11.30 en dan van 14.30 tot 16.30. We zijn nu bezig met 1 slaapje van 12 tot half 4....heerlijk
Astrid krijgt geen flessen. Ze drinkt overdag 1 of 2 pakjes melk en verder diksap! We geven het haar als ze erom vraagt dus qua tijden kan ik je niet zoveel vertellen. Als ik astrid in de middag op bed wil leggen (Was soms wel nodig is omdat ze in de ochtend niet slaapt), dan wil ze in de avond dus niet slapen. In de middag hebben we wel een moment dat we samen op de bank wat drinken en mandarijn eten ofzo..
Isa krijgt alleen de melk nog in flesjes de rest ook uit een beker of uit pakjes. Isa zit nog steeds aan de friso 2....
Sje, wat n drama Semmie. Ik zou er na 2 nachten al goed klaar mee zijn. En ik zou trouwens 's nachts pissed zijn op elmar (en dat steek ik niet onder stoelen en banken), wanneer ie mij in mn eentje zou laten aanmodderen. Het is verdorie ook heel belangrijk om overdag goed voor mijn kind te zorgen en dan ben ik dus niet eens zwanger en heb maar 1 kind. Wanneer Giulian zn slaapjes gemist heeft (doet er nu 2, probeer er 1 van te maken), of erg kort heeft geslapen, dan slaapt ie 's nachts slechter en korter. Dan slaapt ie overdag ook weer slechter en zo door. Dan dwing ik m n paar dgn weer in zn ritme en zit ie te brullen in zn bed en daarna gaat t weer als n trein. Als ie moe is, is ie ook stout. Dan straalt t er gewoon vanaf. Giul krijgt nu weer flessen met tot de rand (dus meer dan 250cc) met 5 flinke scheppen brinta op n dag. Daarnaast nog wat flessen diksap. Ik ga op de koffie bij n andere buuv. later!
Zo ik heb heerlijk met Isa gebadderd..gelijkmiep even gewogen ( dit doen we 1 keer per week) En ja hoor........8 kilo en 20 gram bloot aan de haak......we zijn dus echt blij blij blij......misschien dat het raar overkomt maar wij zijn echt blij met elke gram die ze aankomt.... Nieuw woord....eg nie ( echt niet)hahahahaha...... Ik ga Isa op bed leggen en daarna boven een stogzuiger er doorheen rossen en daarna beneden en dan nog ff de strijk......en dan klaar voor het schilderwerk.of eerst het schilder werk en dan de rest...... Wen hoe is het nu met Lotte.......
Semmie ik heb ff mijn boek van de supernanny erbij gepakt haha, daar staat in het kort dit: Als je kind laat naar bed gaat wordt hij toch op hetzelfde tijdstip wakker. Tot 5 jaar kunnen ze niet echt uitslapen. Ook halen ze de gemiste uren niet in. Tussen 7 en 8 naar bed is een mooie tijd. Als ze later gaan komen ze uren te kort die ze nooit ingehaald krijgen. Tot 2 jaar kunnen ze overdag nog ene slapje doen, vaak is het daarna gedaan omdat ze anders 's avonds niet meer slapen. Als ene kind oververmoeid is wordt ie hyper en slaapt ie ook niet meer. Heb ALTIJD ene vast bed ritueel en hou je daar aan. Als je kind wakker wordt 's nachts moet je er niet naar toe gaan.Tenzij het onbedaarlijk huilt. Dan niks zeggen aai over de bol en weg. Echter op de leeftijd van onze ukken staat er dat je er helemaal niet naar toe moet gana en ze ff laten huilen. Ze moeten zelf leren om weer in slaap te komen en hun draai te vinden. Dus tanden op elkaar en doppen in. (lastig met 2 kids naturlijk). Aldus Nanny Jo Frost. Ik zou prberen om hem weer in een strak ritme te krijgen. En 2 tutten in bed heeft hier ook geholpen. Lars is vrij groot dus als ie goed met zijn arm maait heeft hij er altijd 1 te pakken. Voordat we naar bed gaan zorg ik dat er ene tut in de buurt van zijn hand ligt zodat ie daar naar kan graaien. Maar goed het zijn maar adviezen natuurlijk en het lijkt me behoorlijk lastig hoor. Ik hoop dat je het opgelost krijgt voordat de uk er is. @monique, Lars krijgt ook geen flessen meer. Hij drinkt 1 beker melk bij het ontbijt en voor het slapen gaan 1 beker. Verder diksap of groentensap dat zijn denk ik zo'n 4 bekers op een dag. Nou gisteren had ik de douchecabine geschrobt en net het bad en de wc boven. Alleen de wastafel enz moet nog maar dat doe ik dan morgen weer haha. Nu lekker ff pitten, Lars ligt er al in.
sjeemp thanx voor de info.....wat hier wel lekker is ze slapen bij elkaar op de kamer maar luc wordt er niet wakker van...daar kun je een kanon bij afsteken en slaapt ie nog doorheen.... vanavond gaan we een camping bed in de woonkamer zetten....dreinen is verkassen....hopelijk dat dit helpt want wordt er onderhand niet goed van...nu liggen ze allebei in bed....ga dus nu even op de bank liggen....mmmmmm later!
zo, nou ik had wel plannen om even de deur uit te gaan.. maarrr... Ik kan niet lopen. Mijn lies doet zeer, dus ik zal de poets vanaf de bank vertellen waar alles ligt en verder.. jammer dan. Lars is gelukkig wel thuis aan het werk. Astrid hoest behoorlijk wat slijm op. Is verder wel gezellie hoor, maar wil steeds "Bij je"... Nu is ze lekker aan het "bouwen" haha.. Vanmorgen heeft de kraamhulp gebeld voor een telefonische intake, maar ja, ik lag te slapen met astrid haha.. Vanmiddag weer slapen, want astrid werd iets vlugger wakker dan ik zou wensen.
Monique Sem krijgt nog 2 flessen...s'ochtend 1 met 200 melk en 5 scheppen brinta en sávonds flesje warme melk van 125 ml ofzo ligt eraan hoe goed hij gegeten heeft! Sem is namelijk een slechte avondeter en brood gaat er al helemaal niet in...lijkt net alsof ie er in stikt......we bieden het wel aan overigens.
zo.. inky.. ik heb je weer eens nageaapt. Ik heb het boek van de nanny besteld! hahaha... hier was ik naarstig naar op zoek. Astrid heeft wat nieuws verzonnen. Het beleg van het brood eten. Haha, maakt niet uit of het pindakaas, pasta of kaas is.. Maf kind! Gelukkig eet astrid over de week gezien wel goed. Veel brood (hoe bruiner hoe beter en liefst van de bakker..), veel madarijnen en bananen en kiwi. Alleen dat avondeten is ook even een ramp. Daar komt die peuterpubertijd weer behoorlijk om de hoek kijken. Wel willen eten, maar gewoon weigeren. Alleen als ik bij mama mag zitten.. NOU NIET DUS! Och.. ik kan niet wachten totdat jo me komt vertellenhoe of wat.
Zooo net terug van het CB. Tim weegt nu 7100 gram en is 65,5 cm groot. Ik mag voor hem via de huisarts een verbandpak voor hem kopen. Dat is van zijden materiaal gemaakt en helpt zijn eczeemhuidje beter te herstellen en te voorkomen. Heb net op de website gekeken. per 2 stuks kosten die 169,- euro! sjeeeeeeee duur zeg.. gelukkig vergoeden de meeste zorgverzekeraars het. Maar dat ga ik voor de zekerheid nog even checken bij VGZ. Voor geinterreseerden: http://caracair.nl Lisa is nu 90 cm groot en 12,7 kg. Voor haar mogen we een andere autostoel gaan aanschaffen en zodra ze met het hoofd iets over de rand van de huidige stoel gaat moet ze in de andere. Lisa drinkt zo'n liter melk per dag en dat moesten we toch echt gaan afbouwen tot 300 ml per dag.. de rest van de tijd mogen we water of thee geven. Dat word dus een week met ruzie met haar...maargoed.. is wel beter voor haar. Lisa hoeft pas met 3 jaar weer terug te komen. Qua ontwikkeling gaat het goed met haar.
De "nanny"......lijkt mij ook wel wat. Al geloof ik niet dat "onze" kids zijn zo als afgelopenzondag op tv.......die waren echt erg! Isa eet nu sinds een volledige week echt goed mee. Eerst eet zij en dan wij. Zodra we allemaalte gelijk eten is het drama en wil zejuist alles wat een ander heeft maar behalve haar eigen eten.... Ze eet nu eigenlijk echt alles. Gisteren heeft ze voorhet eerst pannekoeken meegegeten.....normaal een hapje maar nu bijna een hele pannekoek en een schaaltje vla er achter aan.....en dan alswe naar boven gaanen ons klaarmaken voor de nacht een flesje melk.....ze krijgt nu ook echt spekjes op haar billen.... Inky eet Lars nu met de pot mee of weigerd hij nog steeds..... Susanne....goede berichten.Tim is bijna net zo zwaarals Isa......ppppfffffff
Sjee die Lisa zeg! Meestal is dat pas met 3 jaar, die volgende stoel. Wij hebben net bijna 2 uur gemaft. Mn buuv was er niet (?!?). Goh, wat droom ik naar de laatste dagen. Ik droom over dat ik Giulian laat vallen en onvoorzichtig met hem ben en uit eindelijk laat ik m ook bijna verdrinken. Alles lomp en ongecontroleerd en ik laat hem over de overloop lopen zonder dat de hekjes dicht zijn en vergeet waar ie is. Dat staat echt haaks op de realiteit, maar t geeft me n gehaast tintje aan mn slaapje. Ik denk dat ik weet waarom ik dit droom: Ik heb Giulian zondag geknipt naar aanwijzingen in het kinderknipboek, heb 1 aanwijzing achterwege gelaten. Dat was de aanwijzing om een kartonnetje bij de oortjes te houden wanneer je rond de oortjes knipt. En dat is ons duur komen te staan. Laat ik het zo zeggen: alles zat onder het bloed! Elmar is er bijzonder kinderachtig over en ik had al n schuldgevoel, want ik voel het knippen nog steeds (kan je vertellen dat ik nu zowat moet janken, want ik baal er echt van, het was ook zo'n naar gevoel). Om te beginnen natuurlijk heel laconiek gereageerd, want anders gaat Giul helemaal over de zeik natuurlijk. Hem tegen mij aangehouden, zodat ik helemaal onder t bloed zat, maar Giulian zelf niet langer met zn handen door t bloed ging. Daarna n pleister geplakt. Gisteren heeft Giul zn pleister eraf getrokken, terwijl ik even ging rusten. Dus lmar helemaal over de zeik. Hij gooide de keukendeur open en brulde naar boven dat ik beneden moest komen, de keukendeur kwam tegen t traphekje aan die open stond en Elmar werd nog bozer en knalde de deur uit frustratie nog es tegen t hekje en vervolgens was er n glaasje uit de deur (hahaha en ik kan raar reageren, zegt ie. Ook goed!) Inmiddels kwam ik er al aangesneld. Voornamelijk omdat ik merkte dat de paniek bij elmar blijkbaar had toegeslagen (normaal is ie zo rustig en niemand zal dit van hem verwachten). Toen ik beneden kwam, zat mn ventje helemaal onder t bloed. Nog erger dan zondag. Ik heb m toen maar op zn autootje gezet en ben gaan sjezen, zotdat het bloeden n beetje gestelpt was. Giul maakte van de commotie niks, maar zat natuurlijk wel weer met zn handen t bloed te verspreiden. Nou echt, ik had er n foto van moeten maken. Carrie (van Stephen King) had hier n puntje aan kunnen zuigen. Giul had ook lichte kleding aan en dat toont helemaal natuurlijk. Ik heb er geen pleister meer over geplakt, omdat ik geen zin had in nog meer bloedbaden. Ik had gister ochtend vroeg al gekeken of ie los kon en merkte dat de pleister vast zat aan de wond. Had daarom besloten dat Giul gisteravond lekker mee onder de douche zou gaan om die pleister los te weken. Elmar blijft maar zeiken dat ik ons kind kweet niet wat heb aan gedaan. Alsof ik erop uit was om mijn kind zn oortjes wat bij te punten. Ik vind het ontzettend kinderachtig van hem. Ik heb er al moeite genoeg mee. Maar iedereen die de pleister gezien heeft heeft of zelf n happie uit de oren gehad, of hebben zelf hun kids in de oren geknipt. Niet dat het mijn ongelukje minder ongelukkig maakt, maar het is dus blijkbaar geen drama. Ik denk dat ik Giul ook niet naar mn schoonouders breng deze week, want mn schoonmoeder is nog bang van haar eigen schaduw en zij heeft nauwelijks neuzen gesnoten van haar kinderen. Dus haren knippen en in de oren knippen heeft ze nooit gedaan. Maar mij een rotgevoel aanpraten des te meer en daar kan ik nu helemaal niet tegen.
Gossie.......arme Giulian......Ik heb nooitzelf haren geknipt dus kan er niet echt over mee praten... Ik heb in mijn album foto`s geplaats van het behang resultaat tot nu toe van Kim haar nieuwe kamer.......Ik wilde er een knal rose dekbedovertrek bij kopen...kan dit?
Semmie semmie, wat heb ik een bewondering voor je zeg! Ik lees al heel lang (en dat bedoel ik niet verkeerd!) dat je mannetje zo slecht slaapt. Nou dan ben ik maar geen super nanny, maar ik zette hem met bed en al in de huiskamer en liet hem desnoods een hele nacht gillen/janken. volgens mij maakt hij er gewoon een spelletje van hoor.. je hebt al zoveel geprobeerd en niks helpt.. dus of er echt wat aan de hand is..? (ik waag het te betwijfelen) Dit trek je toch zelf zo ook niet. Sorry voor mijn bemoeienis meis... maar ik kon het niet laten te reageren nu...