Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Oeps n kind met n gevaarlijk gebit op school. Kan me voorstellen dat de lol er wel vanaf is voor hem. Maar morgen (toch?) carnaval en verkleden en dan is het leed vast weer geleden (en hopelijk vergeten).

2. Niet meer actief

Ik heb zometeen weer een tussenafspraak bij de VK. Ik voel mezelf opzwellen..pff. Ik heb nu al geen sokken meer aan (dat om 10 uur al niet meer) en mijn polsen doen al zeer.

Astrid ligt nu op haar kussen in de woonkamer tv te kijken. Straks als we naar de VK gaan, dan gaan we misschien even wandelen. Het zo mooi en ik baal ervan dat ik niet zoveel kan lopen nu! Astrid zit zo ook steeds binnen. Maar goed, na de VK moet ze ook nog even slapen en ik ook~!

Hub is net gaan werken.. ! Dus Ik moet astrid wel meenemen op sleeptouw naar de VK terwijl ik alleen ff bloeddruk en urine ga laten controleren! Nou ja.. ew zien wel!

Ik zal straks ff goed lezen en reageren..

3. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    Succes Gups bij de VK !

Semmie, gedver wat balen zeg! leuk zo'n kind in de klas/school... idd maar goed ook dat je niet weet wie het was... hihi (ik voel mijn moeder gevoel al borrelen.. hihihi)

ik snap ook volkomen dat ie het nu maar een stomme school vind.

stel je eens voor dat zo's soort situateo jou over kwam (ons als volwassene bedoel ik dus) ging je ook niet graag meer terug volgens mij.....

geef hem maar een knuf

4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    even een vraagje....

aanmelden bij msn messenger gaat niet omdat mijn lijst met contactpersonen niet beschikbaar is?

herkend iemand dat?

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Succes bij de VK gupsie.

pff ik ben echt aan het psp-en geslagen... heb al 5 beginnerslessen af! nog 3 te gaan.. leuk joh.

Ik moet er vandoor.. zo naar het werk..
    daarna lekker 3 dgn vrij!

Ow heb de duowagen al verkocht.. haha ze komen hem morgen ophalen.. (voor meer als dat ik hem gekocht heb!)

prettige dag allemaal!

6. Niet meer actief

ik ben weer terug.. het motto voor vandaag is. Rust, veel drinken en poten omhoog!... Alles was goed, een klein beetje eiwitten, maar niks engs..

Ik ga kijken of ik As nog ff op bed kan krijgen!

7. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    Gups weet jij antw op mijn vraag (jij weet nogal veel van comp)

oke rusten dus en voeten omhoog!

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    hhm ik zie jullie reacties nu dus pas. Lars is wel meegeweest op de fiets. Hij zit achterop dus qua wind vangen is het wel meegevallen. Gelukkig is het niet ver naar oma (nog geen 5 min.) we hebben ff een frisse neus gehaald.

@gups ik baal ook zo dat we niet kunnen lopen. een dagje dierentuin lijkt me heerlijk voor lars maar helaas!

@nancy, ik heb gene idee wat er met msn aan de hand is.

Ik ga lars ook nog even op bed proberen te leggen en mezelf omkleden. Die k*t kater van mijn moeder heeft me onder gesproeid! Niet normaal toch stom beest. Het stinkt echt!

Daarna de film van Lars branden. Alles staat nu op film op de computer nu nog ff branden en dan staan de eerste 2 jaar (bijna 2 jaar) op DVD en kunnen de bandjes geleegd worden.

Ik brand ze op 2 dvd's dat is toch voldoende? Of is het net als met foto'sop cd-rom dat die ook na verloop van tijd vergaan?

9. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    dat msn verhaal herken ik...heb je de nieuwe 8.1 gedownload? dan duurt het effe, komen wel terug hoor!

Nou ja zeg...Luc opgehaald en belief it or not...hij is weer gebeten door hetzelfde jong en nu in zijn wang...ohw hij heeft me een plek op zijn wang echt niet normaal meer hoor...heb nu even iets feller gereageerd...2x in 2 dagen sjezus zeg dat pik ik niet hoor......kind zou er een trauma van krijgen...rotjong....nu weet ik dus wel wie het is en het is een jongen die al bijna zes is...Luc zit in een klasje waar kinderen inkomen en aan het eind van het jaar weer kinderen uitgaan...volgend jaar komt hij in een vast kleuterklasje...maar goed het is nog geen nieuw schooljaar en zo met de vakantie voor de boeg vermoed ik dat het na de vakantie weer een helse wenpartij wordt...hij is echt bang nu....zielig hoor....en het arme schaap doet ook nog niets terug...duwt niet eens het kind weg en volgens de juf durft ie ook niet te huilen...zo zielig...en ik ben ZO KWAAD!

10. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    sjee semmie!.....ik kan me jouw kwaadheid heel goed voorstellen. een school hoort een veilige plek te zijn voor kinderen. Nu is deze plek helemaal net veilig voor hem. Ik denk dat dat jogetje extra begeleiding en aandacht nodig heeft zodat hij niet de kans krijgt om anderen te bijten! Ik zou hier op staan! Dit is niet normaal! Moet je dan ook afwachten totdat je naar de dokter kan met een stuk oor of vinger? 't is geen dierentuin!

Inky: blij te lezen dat alles nu lekker gaat. Hoestje is hier bijna onder controle. Ik heb wel daarvoor een kuur bij de dokter gehaald. Na 3 weken blaffen was ik het meer dan zat.

Daphne zit thuis. Ze is gisteren van de creche gestuurd vanwege een ontstoken oog. Dit schijnt heel besmettelijk te zijn. Dus direct maar naar de HA druppeltjes gehaald. Ook is ze verkouden...arm wijffie!. Maar het is een taaie, dus ze zal denk ik snel weer beter zijn.

Carnaval is in aantocht. Dat is hier het belangrijkste feest van het jaar. Ik geef nu eerlijk toe: ik vind er geen BAL aan!....hihi

11. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    nou dat lijkt me nou gaaf carnaval in curacao...alleen die sfeer al...tis ook niet mijn feest maar leuk lijkt het me wel om het daarzo te zien...

psies een school hoort veilig te zijn, en na 2 flinke beten is dat niet echt het geval....hij wil morgen niet eens carnaval gaan vieren...terwijl hij het er al een week over heeft...zielig hoor...en hij mag nog wel als Simba van de leeuwenkoning!

12. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    oh ik zou zoooooo BOOS zijn!
    belachelijk gewoon!

@ Sabrina, hmm carnaval... nee niet mijn ding

13. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    ben ook BOOS, heel BOOS!
    En ben niet gauw BOOS...nu dus wel....GRRRRRRR!

14. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Nou zeg. Ik zou ook onwijs kwaad zijn, Semmie. Er zijn toch mensen die opletten? Het kind is blijkbaar mond-gevaarlijk. Muilkorf t monster als je niet kan opletten.
    Ik vind het echt heel sneu voor Luc. Ik zou trouwens de moeder er ook zelf op aanspreken. Ik weet niet of het echt n gestoord jongetje is, miss in de vakantie daar op visite gaan alsof het zn beste vriend is, zodat Luc weet dat ie niet alleen maar bijt. Maar ik zou het zelf niet eens kunnen, omdat ik zo pissed zou zijn.

Ik heb tegen de verveling weer es n keuken ontworpen, met de hoop dat ie nog es 1 meter groter zou worden (dan maken we er een woonkeuken van).

15. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Semmie: heb je al gevraagd wat ze (de school) hieraan gaat doen om zodoende wel de veiligheid te waarborgen? Miischien kun je dit doen ism andere ouders van gebeten slachtoffertjes. Dan sta je wat sterker.

Heb net weer allemaal prut uit Daphnes oogje gehaald. De schat laat dat rustig toe. Daarna kon ze lekker genieten van mama's preischotel....ze is wel een beetje hangerig.....terwijl ze dat normaal gesproken zelden is....Nu zit ze met een duim in haar mond bij mij op schoot uit te buiken.

Oja...as. maandag begint de aanmemer aan de badkamer. Er wordt een bad geplaatst en een nieuw badkamermeubel. De kinderen kunnen dan eindelijk heerlijk thuis badderen...ik kan niet wachten! Ik zorg voor voor en na foto's! Verwchting is dat verbouwing 1 week gaat duren. Iss op zich niet erg...we hebben nog 2 andere badkamers;)...dus we blijven wel schoon hoor

16. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    rijke stinkerd! Vraag me nu wel ineens af hoe ze aan die term komen. ;)

17. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    nog even over het bijten...Luc zit er nu net voor de tweede week op school, en ik wil natuurlijk niet meteen hoog van de toren vliegen maar na de vakantie heb ik 10-minuten gesprek en je snapt wel dat ik 2x 10 minuten heb aangevraagt.....en de ouders van dat jongetje (hoorde ik via een kennis die haar zoontje ook op school heeft zitten) zijn nogal van die asootjes en totaal niet voor reden vatbaar....dus zal het via de school moeten spelen....idd kind een muilkorf om....geen slecht idee minni hihihihi!

Hoop wel dat het hierbij blijft...anders eis ik een andere kleutergroep...of heb ik dat recht niet?

18. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Volgens mij dient een school de veiligheid te waarborgen en volgens mij blijven ze ,wanneer de school nix onderneemt, daar in gebreke. Volgens mij dienen ze iets aan die situatie te doen. Jou kind verplaatsen helpt voor jou wel, maar dan verplaatst het probleem zich. School dient volgens mij actie te ondernemen. ....ik zou als moeder geen genoegen nemen met minder....maar ik schijn in die zaken niet de gemakkelijkste te zijn;)

Miini: en zeg nu eerlijk: wat is een rijke stinkerd zonder bad?

19. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    @sabrina, agossie een prut oog. Wat goed dat ze het wel schoon laat maken. Wat een bikkel. Carnaval is ook niet mijn ding. Maar meer door de kou en de regen altijd.
    In de zon met heerlijke coctails wil ik best 4 dagen carnavallen hoor! En een week voor ene badkamer, dat doen ze snel. Lekker hoor ben erg benieuwd naar de foto's.

@semmie je hebt het recht om je kind in zo'n situatie in een andere groep te plaatsen. Bij ons werkt het meestal andersom. Het kind wat problemen veroorzaakt wordt in een andere klas geplaats. En geloof me dat gebeurd ieder jaar wel met een kind. Een andere leerkracht en omgeving kunnen nog wel eens helpen. Plus het feit dat Luc veilig in zijn omgeving moet blijven en niet gestraft moet worden voor ene ander zijn daden door uit zijn klasje te worden gehaald.
    Het zijn voor ene leerkracht altijd lastige situaties maar in zulke gevallen kan ene kind dus gewoon geschorst worden. Als de ouders geen hulp willen of weigeren moeten daar sancties tegenover staan. Als leerkracht mag je daar niets over melden naar anderen ivm privacy dat is wel lastig. Maar ik zou zeer zeker aangeven dat Luc zich niet veilig voelt en dat is de basis voor een goede ontwikkeling dus ze moeten wel snappen dat het een groot probleem is. Succes, hopelijk heeft hij morgen toch een fijne dag op school. Geef hem anders de garantie dat de juf jouw belt als hij naar huis wil en spreek dit met de juf af.

Nou hier moet ik ff kwijt dat mijn vriendin morgen mama wordt! Wij zijn de enigste die het weten omdat ze ingeleid gaat worden. Ze heeft al 3 cm spontane ontsluiting vandaar al die pijn maar ze heeft nauwelijks vruchtwater meer. Dus morgen om 7 uur wordt ze ingeleid en dan zullen ze snel mama en papa zijn. Ohhh ben zo benieuwd wat het word en hoe het eruit zal zien. Morgen hopelijk op kraamvisite en anders zaterdag. Ik zal wel niet slapen vannacht haha.

Lars ligt nu op bed. Die was doodop. Wat een enrgie heeft dat kind ineens. Het is echt waar wat iedereen zei het is ene heel ander kind. Hij heeft nu ook niet zo'n basstem meer maar een toontje hoger. Het is een lekker jong. Ik zet maandag foto's van het ziekenhuis in mijn album. Maar die heb ik met mijn gsm gemaakt en daar heb je dus schijnbaar ene apparaatje voor nodig om ze op je computer te zetten. En die heb ikke niet maar mijn vader wel dus van het weekeind mag ie hier komen prullen.

Ik ga nog ff bijlezen en dan kijken of er wat op tv is. Anders gooien we er een serie friends tegenaan.

20. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    ik heb er speciaal een asb kabeltje voor en we hebben nog bluetooth ook op de top. makkie hoor, maar die foto's van mijn foontoestel zijn niet denderend.

Ik kom er net achter dat Sabrina en ik EXACT dezelfde keuken willen hebben. Grappig.

Share This Page