Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
  2. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
  3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    tjees semmie wat een eik*l ik had zijn eten allang in de kliko geflikkerd! Laat hem lekker een bammetje smeren.
    Als hij zon eigenhiemer is moet je nu ook alleen aan jezelf gana denken. Alleen nog voor jou en de kids koken, niks gene bammetjes meer voor hem smeren of koffie zetten e.d. gewoon leven alsof hij er niet is.
    Als hij geen rekening met jou houd dan jij ook niet met hem.
    Zeg ik heel stoer ahah. Ik heb met je te doen hoor.
    Ik ben gelukkig wel zo dat ik het er allemaal uitgooi hoor en precies vertel hoe het zit. Er kan 1 dag overhene gaan maar dan moet ik zeggen wat op mijn hart ligt anders flip ik door.

Dus geef hem maar de wind van voren.

Ik ga met ene bak ben en jerrys op de bank tv kijken.

4. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Gupsie........ik wil niet stoken maar heeft Lars soms een ander......GRAPJE.......ik hoop dat jullie er snel uitkomen......

Even over dat ondernemer zijn. Wij hebben zat vrienden die voor hun zelf bezig zijn maar die hebben wel tijd voor hun gezin....tijd kun je ook maken.Waarom plan je om te beginnen niet een vaste avond.....

Marco en ik waren uit eten....de puber paste op en Marco brengt in ruil daarvoor haar vriendin die morgen komt naar huis.......

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ben ook blij dat we tegenwoordig saampjes erop uit gaan. Met of zonder kind even bijzondere tijd aan elkaar besteden. En dan heeft Elmar nog n dubbele baan: zn baan in loondienst en zn eigen bedrijf.
    Soms loopt het ook de spuigaten uit, maar we hebben er tegenwoordig wel afspraken over. En we praten er zowiezo over als het de 1 of ander niet zint. En werkaanbod afslaan kan niet als je opbouwt, dus dan op andere manieren elkaar tegemoed komen....

Tijdens de weken dat t echt heel druk is, gaan we woensdag avond iets samen doen. Kan thuis zijn, kan ergens anders zijn. Al is het maar elkaar masseren ofzo. En de meeste avonden eet elmar gewoon thuis.

Maar iedereen moet zn eigen weg erin vinden.

6. Niet meer actief

Nee heeft geen ander, want hij is ermee bezig waar ik bij ben. Hij is dus meestal wel gewoon thuis aan het werk.. (nu dus ook nog steeds)

En wat minni zegt, we kunnen nu geen opdrachten of mogelijke kansen laten gaan! Daar zijn we nog te jong voor.

Het komt ook wel weer goed hoor, daar ben ik helemaal niet bang voor, alleen loopt het nu even de spuigaten uit. Maar ik kan moeilijk stennis gaan lopen schoppen als hij met 3 man tegelijk aan de telefoon zit! Dus zodra dat dublin gebeuren klaar is, dan is de deadline ook voorbij en hoeft er niet zo hard meer geprogrammeerd te worden. Maar dan, dan krijgt ie nog ff met dit vrouwtje te maken. Ik ben namelijk niet van plan om ons leven lang zo makkelijk opzij geschoven te worden.

Vanmiddag zei hij nog iets in de trant van dat de tijd zo snel ging. Dus toen heb ik gezegd dat het niet zoveel met de tijd te maken heeft, maar eerder met weten hoe je je aandacht moet verdelen! Timemanagement.. zou een goeie cursus voor hem zijn!

7. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    ohw net wat je zegt...klopt hier ook helemaal, en een vaste avond dat werkt gewoon niet altijd, als er een klant belt met het verhaal wij hebben dit of dat....noem iets dan is meneer toch weg, want de klant gaat voor, en dat is logisch natuurlijk....als hij niet zou gaan, hou je geen klanten meer over, en wij zijn ook pas anderhalf jaar voor onszelf bezig en dan wil je pakken wat je pakken kan....

Waar het mij om gaat is dat er in de bouw werktijden gehanteerd worden van 7 tot 16:30 en als zijn werkvolkje naar huis is hoeft hij niet nog anderhalf of twee uur doortegaan....dat helpt je niet...dan zit er geen fut meer in....nou daarna nog langs kantoor en de bus of aanhanger laden voor de volgende dag...met als gevolg meneer is pas tegen achten thuis....snap ie?! Hij kan ook meteen met zijn volkje naar huis en dan is hij tegen half zes zes uur thuis...maar dan blijft ie hangen op kantoor....dat is bij mijn broer (zijn compagnon) aan huis en dat is heeeeeeeeeeeeeeeeel gezellig zo aan het eind van de dag....maar ik zit en sta overal alleen voor...en dat vind ik niet leuk...ik belde hem dus gister flink over de pies op en mijn broer heeft dat allemaal gehoord...ik vroeg hem hoelang ik tweede viool blijf spelen, en dat hij is zijn afspraken met zijn gezin moet nakomen....en nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer van alle opgekropte emotie...enige wat hij zei...doe toch eens rustig mens....grrrrrrrrrrrrrrr nou toen kwam er nog een orkaan aan scheldwoorden....maar ja achteraf zei hij dat omdat mijn broer meeluisterde OEPS! Maar heb er schijt aan....ik kwam gisteravond godverdegodver weer een uur te laat op mijn afspraak....nou das lekker...

ZO GOEDEMORGEN....GHIHIHIHI VERDER BEN IK HEEEEL VROLIJK HOOR....
    HEB EEN PRIMA NACHT GEHAD ALLEEN OM VIJF UUR WAS SEMMIE WAKKER EN TOEN TOT 7:30 ZIT NU VOOR BUMBA...DUS!

8. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    OHW WAT EEN ZEIKWIJF ZEG!

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hihi wie is er een zeikwijf?

He Semmie van dat laden en lossen dat deed Remon eerst ook na zijn werk. Nu komt hij om 17 uur ongeveer thuis en gaat dan als Lars op bed ligt de bus laden en lossen en visites rijden. Dat is wel fijn hoor. Dat ik hem niet zo vaak zie is 1 ding maar Lars moet hij van mij wel elke dag zien.

Wij zijn nu 6 jaar zelfstandig en ik moet zeggen er komt wel een keer rust in. En Remon heeft gene compagnon. Maar wij zijn nu aan het uitbreiden en nieuw personeel kost ook tijd en energie. Maar ik heb altijd gezegd dat ik liever minder geld heb en hem meer om me heen dan andersom en dat zeg ik nog regelmatig.

Gelukkig hebben we over de tijden geen enz geen ruzies. Maar Remon is ook dol op Lars en kan denk ik ook niet een dag zonder hem haha.

Nou ik moet straks naar de vk. Mijn moeder komt ff hier zodat ik Lars niet hoef mee te slepen. Kan ik meteen op mijn gemak ff brood halen bij de bakker.

Gisteren heb ik nog met Lars zitten tekenen. Zo leuk om die ontwikkeling te zien (jaja het juffie in mij) Eerst was het krassen en nu maakt hij al draaiende bewegingen en stippen. Nu was ie gisteren klaar met oranje en toen zette hij een stip. Keek naar zijn resultaat en zei "vis" daarna maakte hij met geel circels en toen zei hij "zon" ik viel bijna van de bank af. Zo leuk!

Ik ga zo maar weer eens even bij hem zitten en de tv uit die staat al weer bijna een uur aan das wel weer genoeg anders doet ie niks anders dan tv kijken.

10. Niet meer actief

whahaha.. nou hier is de bom ook gebarsten geweest hoor semmie! Gisteravond/nacht! Hij vond dat ik sjago was. Hij had namelijk om 22.30 al aangegeven te willen afronden met zijn gesprekken en dit werd weer tegen 1.uur. Ik ben eigenwijs gewoon opgebleven en ik heb een muil getrokken waar je u tegen zegt.. dus was ik sjago..

Nouhouhouhou.. toen kwam het hoor. Het enige wat hij uit kon brengen was, ik heb het druk, sorry en ik moest me geen zorgen maken.

Toen werd het even stil, zegt ie.. maar je moet niet steeds vragen of ik wat wil doen. En toen ontplofte is.. ik ging zowaar hyperventileren. Ik was woest! Ik vraag hem boodschappen te doen (de grote), ik vraag hem de kattenbak te doen... owja.. en te zorgen dat de kamers enzo in orde komen (nou jongens hoe lang zijn we nu al over de zogenaamde deadline heen)

Ik vraag hem niet om astrid elke dag te vermaken, ik vraag hem niet om af te ruimen, de was te doen, of mijn reet af te vegen, of dat van onze dochter...

En als ik het vraag.. dan wordt er ja gezegd EN GEBEURT HET NIET! Toezeggingen worden niet nagekomen...

Nou.. we hebben nog een hele tijd gepraat en ik heb geeist dat we na Dublin weer aan ons huwelijk gaan werken, want zo gaat het NIET goed!

11. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Hier is het zo, dat elmar zelf aangeeft niks te willen missen van Giulian. Dus wil hij elke avond thuis zijn met eten en brengt hij Giulian vaak naar bed. (hij is ook niet heilig, want elmar heeft nog nooit n dag alleen met Giulian doorgebracht)
    Voorheen was Elmar zn doel in leven zorgen voor het gezin dat het financieel niks te kort komt. Maar nu ziet ie in dat ook aandacht erg belangrijk is.
    Met die kleine verandering lopen we geen 10€ mis in de maand, maar verdeelt ie zn tijd beter.
    Wij zijn ook bijna 1,5 jaar geleden begonnen. Maar het ligt er net aan waar je je prioriteiten stelt. Ik ben meer van: als we ervan kunnen leven is het mooi, iets extra's ook leuk, maar we leven eerst en dan werken. (Elmar is meer van t werken dan leven, maargoed hij leert t wel n beetje van mij)
    We hebben nog nooit geadverteerd en het loopt hier als n trein. Als Elmar het wil, kan ie 8 dgn per week werken.
    Met 1 vaste klant die Elmar liever 2x zo vaak wil hebben, maar dat gaat gewoon niet.
    Tussen nee verkopen en op stel en sprong de deur uitvliegen zit nog n wereld van verschil.

@semmie, ik denk dat t helemaal niet verkeerd is dat je broer weet van de dingen waar jullie tegenaan lopen. Miss kan hij enigszins bijdragen aan de verbetering van de situatie. Heeft je broer geen gezin?
    Zo wel, dan zou ie ook moeten begrijpen dat t zo niet elke dag kan gaan.

En ik vind je geen zeikwijf hoor. Ff je gal spuien doen we allemaal regelmatig.
    Ik wil ook helemaal niet de wijze minni uithangen, maar miss heb je iets aan wat ik schrijf.

Goh, nou, ik heb n koortslip, geweldig.
    En ik heb geweldige snert gemaakt.
    En ik krijg vandaag weer visite van n vriendin.
    Mn zoon brult om n koekie (riep ie gisteren ineens, ik was goed verbaasd, hij krijgt nooit koekies bij mij en had t ook nog niet eerder gezegd)

@Gupsy, ik hoop dat het voldoende indruk heeft gemaakt.

12. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Ja mijn broer heeft een gezin een dochter van 18 die werkt als kapster en een zoon van 14 die zichzelf goed vermaakt en druk is met school.
    Mijn broer doet degehele administratie en haalt de klanten binnen en zit de offertes uit te werken op kantoor daar heeft hij een dagtaak aan...maar dat is bij zijn eigen thuis, Sjoerd is de "werkende uitvoerder op de bouw"en regelt alles op de bouwen mbt materiaal en aansturing.....

Het is niet zo dat het geld hier bij bakken binnenkomt hoor, en dat sjoerd daarom zoveel werkt....ze zijn met zijn tweeën dus je hebt verantwoording na elkaar af te leggen en de winst door twee te delen...als je begrijpt wat ik bedoel......en in anderhalf jaar praat je nog niet over minder werken want geld is niet zo belangrijk...we zijn een bv geen vof. Er zijn twee mensen in dienst, die wil je ook graag aan het werk houden. maar al met al word het me NU even teveel, ik ben bijna 34 weken zwanger, heb 2 kids rondlopen en ik eis samenwerking en ik weet dat dat niet 24/7 kan maar hij kan het allicht proberen....Op deze manier groei je als gezin gewoon uitelkaar.....en dat is NIET de bedoeling! Ik begrijp best dat hij geen baan van 8 tot 5 heeft maar ietsiepietsie meer rekening mag er best met thuis gehouden worden.....kijk mijn broer heeft een hele andere gezinssituatie...zijn vrouw werkt...zijn kids zijn zelfstandig en redden zich prima...hij eet wanneer zijn vrouw hem roept...drinkt koffie samen eet zijn lunch samen maar Sjoerd is op de bouw en kan niet voor een bak koffie naar huis komen....100 km verderop...snap je. Het is gewoon lastig...hoop dat het snel verbeterd en dat hij als de beeb geboren wordt een paardaagjes ertussen uit kan...want dat was met Sem ook niet het geval...toen is hij de volgende dag weer gaan werken....pfffff dat wil ik nu niet hoor....even een paar dagen voor onszelf maar hij geeft nu al aan druk druk druk.....en ik geef nu al aan......je bent minimaal een dag of drie thuis anders staat de koffer bij de voordeur! hihihihi

13. Niet meer actief

wij hebben vanmorgen ook nog even goed gesproken.. We weten weer waar we staan in het huwelijk! Ik begrijp hem, hij mij! En we gaan er natuurlijk weer helemaal voor!

14. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    nou das mooi joh! Dan gaat ie hopelijk vandaag de kattenbakken verschonen ;)

15. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    hahaha ;)

ik ook ff zeuren:
    ik ben zoooo moe en maak me druk om mn schoonvader. Hoorde net van n vriendin (haar moeder is verpleegster) dat wanneer alle tests en alle toeters en bellen uit de kast worden gehaald, het er niet uiterst goed uitziet. Dan willen ze eerst alle info hebben, voordat ze uitslagen doorgeven.
    heb er pijn van in mn pens, of komt dat door de snert?

16. Niet meer actief

ahum.. dat heb ik zelf gisteren maar gedaan!

17. Niet meer actief

Lijkt me ook behoorlijk slopend minni! Het is verdorie ook niet niks en je weet ook nog helemaal niks. Dat moet aan je vreten!

Tsja.. die pens.. kan natuurlijk ook van de snert zijn. Misschien is het een combi!

18. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    oke hier ook weer net wakker..... tis dat 1 van de kids iets kwam vragen anders sliep ik nu nog.....

(ja, ja ik schaam me diep. *ahum*)

- goed gedaan Gups, natuurlijk horen die dingen allemaal bij een eigen zaak hebben, maar het moet niet de spuigaten uit lopen.
    en als ze eenmaal bezig zijn gaan ze maar door en door.
    heb dat met mijn man ook een keer gehad, dat ik op een gegeven moment echt zoiets had van Hallo.... wij zijn er ook nog.

toch prettig dat je het voor Dublin hebt uitgepraat, geeft toch een prettiger gevoel lijkt me..

@ Semmie, in het zelfde schuitje als gups...
    en dan nog zo'n kleine purk die niet fatsoenlijk slaapt.. slopend lijkt me dat!

@ Ink wat knap van Lars dat tekenen! hihi echt grappig ja, zit je dan als moeder....

@ Minni, denk ook dat het een combi is van snert en stress, is ook niet niks!

ik ga eens even een lekker douche-je doen.

heb me toch veneinige steken in mijn doos en linker lies, niet normaal meer!
    geen idee wat het is...

19. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    ohw die steken dat ken ik, volgens de vk is dat de beeb die verkeerd op een zenuw of spier drukt....kleine eigenheimertjes zijn het die beebjes!

20. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    en er zal ook wellicht wat aan het indalen gaan denk ik zo....nog even Nancy...en je bent er van af! Kun je knuffelen met je beeb!

Deel Deze Pagina