nou het is dus niet mijn eerste dag alleen met Lars. Ik heb een extra dag gekregen. In de nacht van maandag op dinsdag heb ik een flinke borstontsteking opgelopen en dus heb ik nu een extra dag. Man wat ben ik ziek geweest. 39 koorts en een tiet als ene watermeloen. Knalrood en zeeeeer pijnlijk. Ik wilde al meteen de brui aan de bv geven maar gelukkig hebben de kraam en Remon me goed gesteund en krijg Niels nog steeds bv. Ik kolf het wel allemaal af omdat het voeden aan de borst niet meer gaat ivm met mijn bekken. Ik krijg steeds meer last ervan ipv minder. Dus nu kolf ik af zoalng dat gaat en krijgt hij die voeding. Ook heeft hij 1 keer een flesvoeding gehad omdat er niet genoeg bv was maar dat ging ook goed. Met bv was ik steeds een uur per voeding bezig en met het flesje een half uur, dus de keuze was snel gemaakt. Gelukkig heeft Niels er allemaal niks onder geleden. Die komt nog lekker aan en ligt nu alweer 4 uur te slapen. Ik ga de foto's eens van het toestel halen en het web-log updaten. Semmie meid je houdt het nog lang vol zeg. Alles nog goed met je bloeddruk?
zo hier ik ook nog even..lekker vanmorgen van de zon genoten..even naar de kinderboerderij geweest...daarna eva op bed gelegd en ik nog even lekker achterover in de stoel in de tuin....heerlijk...zonnetje is nu ver te zoeken dus zijn we maar weer naar binnen gegaan... jeetje Inky dat is wel heftig zeg een borstontsteking..hoop dat het allemaal snel over is voor je... hahaha semmie vind het wel heel scherp opgemerkt van hem..ja een van gogh is een van gogh he....heerlijk dat soort opmerkingen.. wow Sabrine klinkt wel heel erg goed zeg..zwembad zee.....pfff volgens mij hadden jullie al zo'n schitterend huis.... monique alles goed gegaan bij de fysio... heb een hoop gelezen maar ben het weer even kwijt allemaal...
Jongens ik heb me toch geslapen...pieuws ik heb er knallende koppijn van....das niet fijn...maar goed.... Inky ja hoor met mijn bloeddruk alles ok de laatste keer bij de vk was hij 125/75 onvoorstelbaar maar waar.... En jij een borstonsteking jeetje...knap dat je volhoudt zeg....tis me nog niet wat...ieuw... Nou ga even wat te drinken pakken...hemmmm cassis of spa citrus....even denken....waar heb ik meer zin in.......ohw erg zeg...ben mijn hele voorraadje aan het opmaken.....hihihihihi
Mmm, ik zou zeggen: cassis! Jeetje Inky, heb je nu geen pijn meer? Wat n geklooi zeg. Lijkt me echt niet lekker. Ik ben net naar de gemeente geweest om de bouwvergunningaanvraag in te dienen. Blijkt dat ze juist net nu gesloten zijn. Ik wilde personlijk met iemand spreken om te horen of alles nu compleet is (om nog langer uitstel te vermijden). Ik heb t er toch maar achter gelaten, want nu kon ik Giul thuis achtre laten (heb ff n oppas kunnen regelen) en met Giulian erbij is het echt geen doen om n gesprek te volgen. Jammer hoor. Dan horen we wel of t compleet is of niet. (miss bel ik morgen nog wel even) Het is onwijs warm hier, maar de hele dag al bewolkt. Ziet er niet echt gezellig uit, alsof t elk moment kan gaan regenen. Ik ga mn Nannyboek ff naar de buuv brengen, die wilde m ook es lezen.
@ Inky, ai een borstontsteking... heb ik met Thomas ook gehad.. errug! gaat ie nu weer wat beter? Knap dat je het toch volhoud de BV !
Hey Nancy weet je waar ik nou al die tijd errug nieuwschierig naar ben geweest...naar hoe phaedra had geheten als het een knulletje was geweest...omdag je daar toen bij zenz een topic over had geopend...als je het niet wilt zeggen is het ook best hoor..... NOu eten is op, papa is met de boys de doggies uitlaten en heeft brood mee voor de dukkies...duss die zijn nog wel ene kwartier weg...rust...heerlijk...de afwas is gedaan en even tijd voor mezelf...pfff ik heb echt rugpijn...heb net al het speelgoed van de grond geraapt...sjee dat had ik beter niet kunnen doen.....eigenlijk in de hoop dat mijn vliezen zouden breken maar helaas...hihihi zo gebeurde het de vorige keer ook...ghihihihihi
Tuurlijk mag je dat vragen, maar we waren er eigenlijk nog niet 100% over eens... Joris of Daan zou het geweest zijn.
ohw leuke naam, tis dat mijn nicht 6 weken geleden een zoontje heeft gekregen die Daan heet anders hadden wij deze jongensnaam zeker genomen als dit een jongen blijkt te zijn. Maar het is een nicht die we veel zien en dan kies je toch voor een andere naam... Nou hier weer een nacht voorbij....slecht geslapen en ik begin het geloof het of niet een beetje zat te worden het gewacht...elke dag duurt me een eeuwigheid en s'middags heb ik geen rug meer over....Sjoerd is zoals jullie weten altijd laat thuis en er komt nu gewoon teveel op me neer...dat gevoel heb ik ... voel mezelf een beetje zielig geloof ik...hihihihi Ik wil mijn eigen energie weer terug...en ik wil onderhand wel eens kennismaken met ons nieuwe wereldburgertje..... Nou ja....we gaan weer beginnen aan een nieuwe dag...nieuwe dag nieuwe kansen.... Is er iemand die me kan vertellen hoe lang strippen duurt...ik wil het vragen aan de vk...maar weet niet of ze dat doet in een consult van 10 minuten...hoe lang duurt het strippen op zich? Heb het van de jongens nooit gehad die kwamen mooi op tijd hihihihihi
Dat strippen duurt hooguit een paar minuten. Echt geen 10 minuten, hoor. Maargoed, als je je ondergoed nog uit moet doen en je nog moet gaan liggen en je miss wat bloedverlies hebt. (alleen dat laatste lijkt me dan n probleem voor de tijd, maar ik zou er nog es naar vragen bij je vk, hoor, waarom de tijd een bezwaar is) Maar ik ben thuis gestript, dus wat weet ik er eigenlijk van? Ik had toen al weeën en ze stelde t voor, ik wilde van mn kind af en vond t allemaal wel best. Ik blijf bij de hobbelige wegen, Semmie. Maargoed, om in je 1tje weeën op te wekken lijkt mij weer niet handig. Joris, leuke naam! Daan is geen favo van mij (mn schoonzus heet Danielle). Giul gaat naar mn buuv, kan ik tai chi doen. Wat n makkie zo, joh. Mn schoonmoeder heeft vandaag n bult onderzoeken. Tussendoor mn schoonvader bestraling en een evaluatie.
ik ben op de dag dat de vliezen braken, behoorlijk actief geweest (was uitzondering in die laatste weken... hihi) naar het winkelcentrum gefietst en daar mijn weekeinde boodschappen gedaan... dus misschien is fietsen wat? Of doe je dat nog regelmatig? ik probeerde de kids op de fiets naar school te brenegn, maar echt handig was het niet met die buik! En idd Semmie, als dat kind eruit is en die buik niet meer in de weg zit, ohh dan voel je je heel wat. (ik heb het ook niet meer zo benauwd en kan de hele wereld aan.... uhh denk ik dan he?)
nog niks Semmie, jeetje wat balen. Kan me goed voorstellen dat je het beu bent hoor, ik ben het gevoel nog niet vergeten! Het strippen duurt maar ene min. of 2. Ik vond het best pijnlijk en het behoorlijk wat krampen gehad en een harde buik van wel een uur. Maar goed de volgende dag had ik wel al 2 cm ontsluiting. Mijn vk probeerde het gewoon steeds tijdens de 10 min. Het ging dat wel niet omdat alles nog dicht zat maar ik hoefde er geen extra afspraak voor te maken. Uiteindelijk heeft de gyn in het ziekenhuis het gedaan zonder dat ik het wist was ze me aan het strippen, ik dacht dat ze alleen naar de baarmoeder aan het voelen was. Nou hier komt de bv een beetje beter op gang. Ik zit nog wel op 2 flesvoedingen per dag maar goed als dat zo blijft dan krijgt ie toch nog 4 bv flessen en alles is meegenomen denk ik dan maar. Gelukkig gaat het kolven goed. Lars is nu lekker een dagje naar oma. Wel heftig hoor de ochtend. Niels is van 6 tot 9 echt wakker en wil aandacht. Lars is om 7 uur wakker en ik moet dan de kids, de kolf en de kinderwagenbak naar beneden leuren. Dus gaat Remon nu wat later werken om alles te sjouwen en als we dan beneden zijn gaat hij weg. Lars is nog steeds heel lief voor Niels en niet jaloers. Maar wat is Lars ineens groot man. Echt ik vind hem een mega groot hoofd hebben ineens, en het verschonen is ook ineens zo massaal. Die lange benen en dikke billen haha. Echt ineens is hij echt de GROTE broer zeg. Maar wat een heerlijke mannen heb ik om me heen. Gisteren een emotioneel dagje. Mijn oom is begraven en het was erg heftig zei Remon. Ik moest al janken toen ik het bidprentje zag en de teksten uit het boekje van de crematie las. Ik weet iet of jullie dat nog mee hadden gekregen maar hij is gestorven op de dag dat wij uit het ziekenhuis kwamen. Dus het was een erg dubbele kraamweek. Nou wat ik zo heb onthouden van het bijlezen is dat Sabine en Mandy voor andere huizen aan het kijken zijn. Ben benieuwd of jullie iets vinden in je smaak. Nancy is lekker aan het genieten van de kleine en heeft veel energie. Ik heb wel enerige maar mijn benen nog niet haha. Ik zit te popelen om de stofzuiger door het huis te halen maar ik ben bang dat Remon me dan afmaakt, dus ik laat het maar even zo. Suus, nog bedankt voor het stoere pakje echt heel leuk. Lars vindt de "sjaf" op zijn romper ook erg mooi. toevallig heeft hij daar ook een piama van. Andere meiden bedankt voor de kaartjes met de lieve woorden erop. En Sabrina heb jij de kaart al gehad ondertussen? Zal wel niet mijn vader heeft die van hem in Brussel nog niet gehad dus zal jij hem ook wel niet hebben. Ik wilde vandaag eigenlijk mijn bevallingsverhaal gaan schrijven maar het blaadje met tijden en aantekingen zit nog bij Remon in zijn agenda. Helaas......... Ik ga maar lekker tutten met NIels straks. Op mijn gemak hem badderen en masseren en lekker leuk aankleden haha. Ik ben helemaal geen tutmoeder maar omdat ik in mijn achterhoofd hou dat dit mss de laatste wel is geniet ik er nog meer van.
Dat herken ik Inky, ik geniet met volle teugen... omdat het weleens de laatste beeb zou kunnen zijn.. Lekker dat het zo goed gaat! Enne nee, ik zou de stofzuiger er ook nog maar even niet zelf doorheen halen! denk idd dat je man je wat doet! (en terecht) Wat een heerlijk weer! en het wordt nog beter... jummie Ohja MIJLPAAL .... hihihihih de eerste romperstront hebben we gehad....
Gefeliciteerd met je mijlpaal, Nancy Jeetje gecondoleerd Inky. Wat sneu. Ik schrijf later verder wel bij, maar we naar nu snel ff naar bed. Ik denk dat mn sch-ouders zo op de stoep staan en wil echt ff slapen. Hebzo'n koppijn. Bleegh!
Vandaag om 14.30 kwam de verpleegkundige van het CB.. Tjeemp die dacht even het me allemaal nog te kunnen vertellen hoe ik dit en dat moest doen... muts! terwijl ze toch dondersgoed weet dat het de vierde is hier... Begon al met binnekomst, of ze haar flesje niet helemaal leeg moest drinken? -uhh nee, bodempje latem staan vind ik oke. Vertelde me toen over het slaapritme en over het wakker maken of laten slapen tot de volgende voeding.. - ik maak haar op uur en tijd wakker, ik heb nog 3 kinderen en wij hebben hier een strak ritme, anders hou ik mijn gezin qua dagplanning niet op de rails zij vond dus dat ze best moch blijven slapen totdat ze zelf wakker werd (dat mag zij vinden.. hihihi) Qua gewicht mag Phaedra op 5 voedingen.. 6.00-10.00-14.00-18.00-22.00dat moet ze kunnen met haar gewicht van ruim 4 kilo (nou als ik naar haar gewicht keek, kon ze het ook wel met 1 voeding af, maar weet zeker dat ze er meer heeft...) - heb netjes gezegt dat ik een meisje van 2,5 week echt niet op 5 voedingen ga zetten! het gaat prima zoals het gaat. (6.00-10.00-14.00-17.30-21.00-0.00) en als ik haar om 22.00 ga geven komt ze geheid midden in de nacht, nou waarom zou ik dat doen? Was ze het niet helemaal mee eens, maargoed dat is haar probleem. Phaedra woog met de geboorte al ruim 4 kilo, moet ze dan maar direct op 5 voedingen? pff gek mens. In het ZH kreeg ze vanaf de dag na haar geboorte 6 voedingen..ipv 7 en dat gaat goed. Kort gezegt, ik was het mens zo beu! ben wel beleefd gebleven hoor, maar heb haar ook even laten weten dat ik met 4 kinderen echt wel weet hoe of wat en dat ik het CB leuk en aardig vind, maar mijn eigen plan trek.. Dus met een minuutje of 10 was ze alweer vertrokken...
hihi lekker dat ze dat zelf niet inzien dat je het wel weet met nog 3 andere koters in huis. Gewoon je gevoel volgen hoor dat doe ik ook. Ik heb niels net lekker gebadderd en gemasserd. Tjonge wat een verschil met Lars. Lars vond het badje verschrikkelijk en wilde alleen maar in de tub. Ook masseren vond hij maar niks. En Niels heeft in bad liggen genieten en zo meer nog van de massage. Wat een genot zeg. Nu ligt hij voldaan in de box. @nancy, Niels is bijna 5 kilo en krijgt zelfs nog 6 voedingen. Welliswaar 5 bv en 1 fles maar goed 1 keer per nacht een voeding vind ik genoeg. Nu is het bij hem 23:00- 3:00- 6:00 - 9:00 - 14:00 - 18:00 zo iets dan
Ja ik snap dat ook niet hoor van dat mens, met haar voedingen.... Heb jij een babymassage cursus gedaan? of masseer je "gewoon wat" ? klinkt lekker namelijk...
Je hebt van die massala curses, weet ik. Ik heb me ooit opgegeven en ben toen ik kon niet meer gegaan. Heerlijk weer, was ff mn Semmie-check. Ik ga weer genieten, samen boodschappen doen.
Nou hier een Semmie melding...pfff alles nog rustig...niets aan het handje.... Sjeemp Ink nog gecondoleerd, wat naar in je kraamtijd...sterkte ermee.... nancy als ik je verhaal alleen al lees gaan mijn haren overeind staan...dat cb ik krijg er de kretz van...jak...rare mutsen die het altijd beter denken te weten...blehgh... Nou ga lekker met de knullen naar buiten...want ohw ohw wat een weertje hebben we...zalig! Loop hier in een hemd rond en stik nog de moord...tjee wat warm zeg... Nou laters..............
ik ga dadelijk ook maar eens naar buiten, bij mijn moeder eten. Morgen doe ik ook maar een buiten dagje, even wat kleur opdoen want ik ben best bleekjes. Nancy ik doe niet zomaar wat maar heb ook geen cursus gevolg. Ik heb van zwitzal ooit eens een boekje gehad waarin stond hoe je het moet doen met tips en foto's erbij.