Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Wat geweldig al!
    Thomas apentrots zeker? Leuk joh! Foto gemaakt?

2. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Suus, kan je haar niet in de gang zetten?

Giulian vond de hoek nog te leuk en hij had nog contact met mij (hoe hard ik hem ook negeerde). De gang is echt fantastisch. Sinds ik dat heb uitgevonden, heb ik vaker een rustiger dag. Hij heeft er echt n hekel aan en alleen al dreigen helpt. (Ja als je net bezig bent en dreigen helpt deze keer niet, dan zal je toch alles moeten laten vallen om t kind in de gang te zetten. Maargoed.

Wel schattig: hij gaat dan op n gegeven moment op de deur kloppen, of ie erin mag, hihi.

Als ik de straf lang genoeg vind duren, dan doe ik de deur open, vraag ik of t voldoende was. Hij zegt dan ja (hihi) en dan zeg ik: zeg sorry. Hij zegt nog niks, maar geeft me wel n kus.
    Ik probeer hem nu ook aan te leren: ja mama te zeggen ipv alleen ja.
    Hij roept t te pas en te onpas, dan moet ie t ook maar kunnen in een beleefdheidsvorm. (ben ik nu te streng?)

3. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    dat doen we hier ook hoor Minni. Als Lars op de schommels zit dan roept hij ook "duwen" we hebben hem nu geleerd om "mama duwen" te zeggen. En ook "drinken alsjeblieft" ipv alleen "drinken" te roepen.

Ook hier gebruik ik de gang. Ik heb hem er pas 2 keer een minuut in gezet maar het heeft echt effect gehad. Als ik nu zeg dat ie naar de gang moet als ie niet luistert dan stopt ie meteen. Nadeel is dat we een glazen deur hebben en ik dus niet in de keuken kan zijn als ie in de gang staat, voordeel is dat ik hem om het hoekje in de gaten kan houden.
    Na de straf geven we elkaar een dikke knuffel en een kus maar ik zeg geen sorry. Als hij oud genoeg is en weet wat het betekend dan mag hij dat zelf zeggen.

Hier ff heerlijk een paar uur voor mezelf. Lars is met papa zwemmen en NIels slaapt nu eindelijk. Heb meteen alle bankzaken gedaan en de doos voor Niels zijn spullen in elkaar gezet. Er zit al aardig wat in. Zijn eerste pakje, advertentie van de krant, t-shirt met zijn naam, kraamplan, ziekenhuisbandje, zwangerschapsdagboek en zijn eerste mutsje.
    Lars heeft ook zo'n doos en die zit al vol met allereli dingen.

Hebben jullie ook zo'n doos?

minni, wat heb je ene lekker smal koppie zeg op die foto's. Volgens mij ben je weer op je gewicht van voor Giul of niet?

4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    Uhh nee ik heb niet van die dozen, maar klinkt wel heel erg leuk joh!

nou net een flesje gegeven aan ons meisje en slaapt nu weer als een roos!

@ Jeetje Inky, dus Lars was ook zo toen ie klein was al? toch niet te geloven dat ze dat al zo weten....

@ Minni, vervelend en sneu zeg voor je mannetje, vannacht!

@ Suus, ja die peuterleeftijd, soms krijg je er wat van... dat weet ik nog heel goed, vooral Matthijs was echt heeeel "erg"
    die had echt verschrikkelijke driftbuien.

5. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    hihi ik wil niet klagen maar ik verveel me. Pff NIels slaapt nu al bijna 4uur. Ik maak hem dadelijk toch maar wakker en dan hopen dat ie zijn fles wel wil.

Dadelijk de Dodie fles halen en hopen dat ie daar beter door drinkt, die hebben schijnbaar smallere spenen.

@Nancy, als het echt in de genen zit dat eigen willetje dan kan je lol nog op. Lars heeft echt driftbuien als hij zijn zin niet krijgt. We kunnen dan ook niet echt "nee" tegen hem zeggen als hij bv wil schommelen buiten maar moeten het een beetje toelichten. Bv, " nee, we hebben al geschommeld, zullen we met de bal gaan spelen? " Dan gaat het goed, maar als je alleen nee zegt dan is het DRAMA. Maar ik vind het heerlijk hoor zo'n pittig ventje.

6. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    ohh Inky dat herken ik helemaal nog van Matthijs.
    (en als je weet hoe lief en zacht dat hij nu is!)

bij hem was nee ook uit den boze, moest altijd uitleggen waarom iets niet mocht.

precies zoals jij nu omschrijft van Lars
    (jee dat soort dingen ben je eigenlijk al weer vergeten, na zo'n lange tijd)

Hihi zou best eens kunnen dat we nu een meisje hebben met pit.

voorbij Phaedra was Thomas dan echt een sulletje hoor! die vond echt alles oke.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja Inky .. ik heb ook zo'n doos...hihihih
    de memorybox noemen we die.. het eerst gemaakte werkje van Lisa zit er nu ook in..

Ja Lisa is echt een ECHTE PUBER.... maargoed.. ze kan ook nog heel lief zijn hoor..... Ondanks dat ze echt het bloed onder mijn nagels kan halen, hou ik ontzettend veel van haar!

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    haha ja dat hoort erbij hè suus. Ik kon Niels gisterennacht ook wel wat doen maar als ie dan na 2,5 uur slaapt en ik heb wat kunnen slapen dan hou ik weer van hem.

Ik ben benieuwd dadelijk bij de HA. Hij heeft net iig zijn fles weer helemaal op. Hij heeft nu om 7:30 100ml op en om 11:30 120 ml. Dus het gaat de goede kant op. Nu hopen dat hij er weer netjes 3 à 4 uur tussen laat zitten dan heb ik goede hoop voor de nacht. En anders maar weer vroeg naar bed. Gisteravond lag ik er ook om 20 uur al in. Zo heb ik toch 2 uur extra gepakt. Dat ga ik vanavond maar weer doen. Wat een moeie moeder daar wordt niemand vrolijk van.

Ik heb trouwens daarstraks toch even de druppeltjes gegeven maar dan na de fles toen hij krampen kreeg. Het heeft geholpen. Ik durf het niet door de fles te doen omdat hij die dus niet altijd leegdrinkt. En van het lepeltje vint hij heerlijk smaken, smakken dat ie dan doet.

9. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    hoe merken jullie dat je kindje krampen heeft?
    (rare vraag misschien)
    ik vraag me namelijk af of ze daar soms last van heeft..

ENNE Inky, ik heb van een ZenZ-er een 'curcus' massage (bij krampjes) gekregen via de mail.. ik zal het ook eens gaan proberen of ons meisje daarvan houd...

10. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Onwijs krijsen en schoppen en als n wurmpie alle kanten op kronkelen.

11. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik ben idd weer (aardig?) op gewicht, ben er erg happy mee!
    Miss dat er nog wel iets afgaat, want we hebben ook de smaak van t wandelen te pakken. Net ruim 2 uur gewandeld (2,5 uur ongeveer) en daarvan een paar minuutjes ergens water gedronken. Heb nu wel koppijn, want ik heb te weinig gedronken :D.

Ik vond mezelf zo'n muts om n kind van nog geen 2 al zoveel uit te leggen als ie moet of niet mag. Giul kan er ook zo driftig van worden als ie alleen maar "nee" te horen krijgt. Blijkbaar heeft hij ook echt de uitleg nodig, want dan is t vaak goed. (wat me n beetje tegen mn gevoel in gaat, ben miss te autoritair daarvoor, terwijl ik helemaal nooit autoritair heb willen zijn)
    Wat goed dat je dat ook doet Inky, drinken alsjeblieft. Dat gaan we hier ook doen.
    Hier brult meneer: fleeeees! En mama maakt m dan ook nog n fles ook. (gekke Henkie soms hoor)

Zo heb weer n vermogen uitgegeven en helemaal niks leuks gekocht. Alleen maar boodschappen voor vandaag en "onderhoud". (Vitamine E, mascara, eyeliner, shampoo, conidtioner, haarmasker etc etc)
    Inky, heb je die kaart nu nog niet gekregen? Die andere vriendin waar ik tegelijkertijd de kaart en de postzegels van heb gekocht (en waars ook tegelijk heb verstuurd, want ik kan me echt niet herinneren hoe ik dat gedaan heb) had m toch wel vorige week gekregen, zei ze nu.
    Ik heb net n nieuwe kaart gekocht hahaha.

Vanmiddag saampjes een slapie doen, vanavond makkelijk eten, dus niet uitgebreid koken en morgen de hele dag op de been.

12. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    ze hangt hier heerlijk te hangen.. hihihi

13. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Je hebt dr in de draagdoek? Goed zeg!

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Zo ben ik ook weer, vanochtend weer gemarteld door de fysio :p Mijn BI is gelukkig wel onder controle..merk dat de rust van de afgelopen weken ook daar erg goed voor is. Na de fysio even boodschappen gaan doen en net nog ff snel visje gaan halen.

Leuke foto's Minni! Je ogen zouden volgens mij ook best wat zwaarder aangezet kunnen worden, zou dan je mond wat neutraler houden. Denk dat een meer roze/naturel lippenstift je ook leuker zal staan dan dit rode..
    Agos die Giul, nachtmerries zijn ook niet leuk!

Niet schuldig voelen hoor Ink..je hebt je best gedaan en wat er niet is, is er niet toch? Je bent nu bij de HA en ben erg benieuwd hoe het is gegaan, hoop dat je lactatieremmers krijgt. Ik kreeg ze destijds niet en heb 4-5 dagen af moeten zien. Zo sneu voor Niels die krampjes, 'gelukkig' heb je door de ervaring met Lars nu sneller inzicht in wat er aan de hand kan zijn. De Pepti zal zijn werk vast goed doen! Zo'n doos klinkt trouwens harstikke leuk, wij hebben hem niet.

Hahahah Nancy wat een meisje heb je ook! Ben zo benieuwd naar d'r..heb ook echt zin in de 26e.

Sommige kinderen hebben nou eenmaal meer structuur nodig, wat dat betreft zeker de moeite waard het te proberen Suus! Kan me dat bloed onder de nagel gevoel goed voorstellen hoewel het met Lotte gelukkig wel meevalt. Afleiding doet wonderen..

Lotte is een echt buitenkind, wil het liefst de hele dag door buitenspelen. Ook favoriet is rondjes maken via de tuin door de serre, door het huis en zo de tuin weer in. Dan komt ze me echt halen, zegt "jas aan" en "mama lopen" :)

Wat ik overigens wel raar vind..ze heeft deze week al 2 keer een huilbui gekregen als ze even bij papa moet blijven. Vanochtend ook weer, ik heb haar aangekleed en geef haar vervolgens aan Roeland om de fles te kunnen maken...paniek! Alleen maar huilen, brullen en terug naar mama willen. Voor Roeland niet leuk, voor Lotte ook niet en snap ook niet waar het vandaan komt?

Voel de beeb trouwens steeds vaker bewegen, leuk joh!

15. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Moest weer een hoop bij lezen....................ik ben blij dat ik geen beeb meer heb.....geen huil uurtjes geen krampen.....geen vaste tijden.....heerlijk. Ik besef nu pas dat ik er wel klaarmee ben. Op dit moment doet Isa het prima en is een lief meisje aan het worden.....eigenwijs dat wel maar verder mag ik niet mopperen.......

Dan nog even Kim.......ze is alweer 7 ons kwijt en zit nder haar streef gewicht van 34 kilo.....echt super. Ng 1 week en haar dieet is klaar en mag ze weer eens wat lekkers.....om te beginnen mag ze maandag een gebakje mee eten op mijn verjaardag.......
    Daarnaast gaat ze vanaf maandag met haar vader de sportschool in en beginnen ze met om de week wegen......na 3 maanden 1 keer in de maand....
    Natuurlijk beseffen we heel erg goed dat ze ng niet zomaar alles kan eten maar ze hoeft de traktaties op school niet meer te laten staan........

Dat verhaal op ZENZ waar minni het over had! Ik vind die man dus net zo dom..........geen condoom gebruiken in deze tijd......

Mrgenmiddag werken en daarna 4 hele vrije dagen......zondag een dagje gepland voor de kids

16. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    Minni, waar staan die foto's van je make-up?

ik heb ze niet gezien... ben benieuwd.

Gaat hier vandaag sinds die boze bui vanmorgen reuze goed!

is zooo lief..

heeft idd even (lees uurtje) in de draagdoek gehangen om te testen voor beide, ik moet zeggen dat nu ik de doek uit heb, ik pas voel dat het behoorlijk 'hangt' aan mijn rug!?

17. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Hier Nancy!

Ja Monique, dat verhaal op zenz. Behoorlijk eigen schuld dikke bult.

Wendy, Giulian heeft t ook heel even gehad een paar maanden geleden, toen is ie daarna ook onwijs dwars geweest en daarna was ie gelukkig were zichzelf.

Ik hoor net op t nieuws dat een kwart van alle teken besmet is met borellia (LYME). Zo! Ben blij dat Giul zn kuurtje heeft gehad, anders had ik nu wel op de kast gezeten.

18. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    is dat de make up voor je dansoptreden?

19. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ja, d8 ik, maar ik moet idd meer rond mn ogen doen en mn lippen zal ik ook n andere kleur doen. (wie zn tip was dat? Dankjewel)

20. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    jeetje...je lijkt echt anders met die make-up! En je gezicht is smaller...door af te vallen? Vanwege de voorstelling zou ik misschien wel voor een felle lippenstipft gaan. Op toneel valt roze een beetje weg. ik wil je niet aan het twijfelen brengen hoor...hihi

driftbuien...ja....en idd ook periodes waarin papa het moet ontgelden...als mama in de buurt is, kan papa het wel vergeten....dat hebben ze niet wanneer ik er niet ben. Dan is papa heilig...stelletje schijnheilen!

Ik merk dat ik te gemakkelijk ben. Zo leer ik ze niet mama achter een vraag te zeggen.....idd kan dan een vraag als een eis klinken....goed idee dus om dit eens te veranderen.

Gisteren is Daphne op de creche van de glijbaan afgevallen zo met haar voorhoofd op een kei. Een klein maar diep wondje was het gevolg. Leidster had het niet nodig gevonden om naar de arts te gaan...grrrrrr.....ik vond het echter wel nodig. Gelukkig was ik op tijd om de zaak netjes dicht te lijmen. Ben niet blij met de gang van zaken op de creche. Ik zal volgende week een gesprek aanvragen.

Nancy: ja...je rug...kijk maar uit...daarnaast worden ze per week zwaarder....

Share This Page