Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    Leuk Monique schoolreisje, hopelijk blijft het droog! zo'n dag als gisteren is verschrikkelijk, zeker met een schoolreis.

Waar gaan ze heen? (hier na de meivakantie op schoolreis, 22 mei gaan ze)

2. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Kim heeft geen last van het weer........ze zijn naar Tun Fun....overdekt

3. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    goedemorgen allemaal..

zo minnie dat was even goed schrikken weer gister..het is ook allemaal niet niks zeg...

Monique ben blij dat Isa weer in een gezellige bui is vandaag en Kim word inderdaad groot ...gaat nu steeds sneller hoor worden echte jonge dametjes op die leeftijd..balen zeg dat er bezwaar is aangetekend zeg voor de dakkapel...ben wel benieuwd naar je nieuwe slaapkamer..

Sabrine / Suus ja heb niet veel keus helaas zal me erbij neer moeten leggen...wel jammer maar geloof echt niet dat het nog een keer lukt..
    en ik zal best af en toe nog wel eens een maand hebben zoals nu dat het me even iets meer moeite kost maar het is niet anders..ben al een heel gezegdend mens met mijn kinderen..

Suus alles wat er staat is erg leuk aan kado's..jeetje alweer bijna een jaar niet te geloven tijd is inderdaad mega snel gegaan..

Sabrine hahaha heb wel erg moeten lachen om je autoverhaal..ja kinderen zijn van die heerlijke flapuits he...geen geheim is veilig...

Nancy wat een heerlijke meid zeg ze slaapt echt al heel goed door...wat zullen jullie genieten..en hoe is het nu verder met jezelf?

Inky wat zielig...krampjes ..hopelijk is die er weer even vanaf nu hoor...en kunnen jullie ook weer lekker slapen..

Hier een rommelige nacht..Eva lag denk ik erg te dromen was drie keer wakker en riep dan keihard mama...dus stond drie keer naast mijn bed pfff..en om half zeven was ze klaarwakker..maar wonder boven wonder is ze weer net zo lief als gister eigenlijk...ze zit nu heerlijk zandkasteel te kijken..we hebben al wat boodschappen gedaan en mijn aardappels en groente zijn ook al geschild en schoongemaakt voor vanavond...stofzuiger al door de kamer gegooid..zo wat een activiteit hier...nu even lekker zitten met een koppie thee...

ziet er weer somber uit buiten dus ga vanmiddag maar even lekker kleuren en freubelen met mijn meisje...

4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0

Hier gaat het allemaal oke hoor! lief dat je het vraagt.
    Ik voel me eigenlijk al wel weer ver de oude hoor.

Gezellig Elena, lekker freubelen. en jee die Eva is ookal weer een hele meid hoor.. gezellig zo'n peuter

5. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    ben blij dat je jezelf weer zo goed als de oude voelt meid want was toch best even schrikken in je zwangerschap..en lekker blijven genieten hoor van je meisje want het gaat veel te snel allemaal..wat je zegt eva is alweer een peuter en zo wijs...hele dagen brabbelen en kletsen maar wel heel lief hoor...en iedere leeftijd heeft zo zijn charme maar het gaat mij soms toch net even te snel allemaal

6. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    kan het me helemaal voorstellen! ik wil ook dat ze heeeeel lang klein blijft.... zoooo lekker

7. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    weet wat je bedoelt...dat heerlijke knuffelen en dat lekkere baby luchtje....hmmm...vond dat ook echt genieten hoor en daarom baal ik er ook wel eens van dat ik een hele tijd niet echt heb kunnen genieten vanwege mijn hernia het is net of je een stuk mist van haar babytijd en dat is best jammer...want moest natuurlijk alle zorg uit handen geven toen

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik geniet echt pas als ze ouder zijn haha. Ik vind ze vanaf een maand of 9 echt leuk, maar ja die eerste maanden horen er nu eenmaal ook bij hè.

Ik merk dat Niels echt een mannetje is wat zijn ritme nodig heeft en zijn rust. Hij ligt nu vanaf 9 uur in bed en huilt en slaapt en huilt en slaapt enz. Hij moet denk ik echt wennen aan het alleen zijn. Terwijl hij eigenlijk altijd in zijn bedje ligt. Maar goed veel slapen doet hij niet. Ookdat zal wel vanzelf komen denk ik dan maar. Wel gek dat ik hem langer kan laten huilen dan Lars toen. Ik laat NIels 10 min huilen en dan is ie ook vaak echt stil. Bij lars stond ik na een minuut al naast zijn bed. Nu moet ik echt de klok in de gaten houden dat ik hem niet langer dan 10 min. laat huilen.

Lars is vandaag ook zo hangerig. Misschien komt het door het weer? Hij wil alleen bij mama. We hebben net lekker boekjes gelezen samen.
    Het is echt ene lekker ding hoor. Hij ruimt nu vaak zijn eigen beker en bordje enz. op, zet het netjes in de keuken op het aanrecht. Ook zegt hij pardon als hij een boertje of scheet laat. Nou ja "papom" noemt hij het.

En ik heb hme op de wc gekregen. Hij wil niet op het potje en de wc. Nu heb ik spekkies op de wc gezet en als hij ging zitten kreeg hij een spekje, hij hoefde niks te doen alleen zitten. Nou dat deed hij. Wel met zijn armen heel stevig om me heen geklemd maar goed hij heeft met blote billen op de wc gezeten. Misschien straks nog eens proberen.

9. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    Inky dat ritme gevoelig zijn had Eva ook heel erg..en nog wel eigenlijk...zodra ze uit haar slaapritme word gehaald is ze ook gelijk erg chagerijnig...

vind het ook een heel gedoe hoor dat zindelijk maken...eva heeft twee weken trouw op hetzelfde tijdstip op haar potje gezeten..ook hier is de wc doodeng vind ze...maar ineens was het weer over en gebruikt ze haar potje om blokken in te bewaren..maar er een plas op doen ho maar. ..ze heeft er gewoon geen zin in...wel roept ze als ze in haar luier plast op poept...oh oh nat...of oh oh poep maar ja dan is het al te laat...en dan probeer ik uit te leggen dat ze dat op het potje moet doen maar dat resulteert in een heftig nee nee nee nee neeee....ja is een klein kattekoppie hoor hahahahaa

10. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ja hier roept hij ook hetig "nee" iedere keer. Ik weet dat je ze niet zindelijk kan maken dat ze dat zelf moeten worden maar het zou toch wel makkelijker zijn. Iig heeft hij op de wc gezeten. Ik ga er ook maar eens wat leuke boekjes van hem weg leggen mss stimulleert dat ook.

11. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    nou het zou zeker makkelijker zijn en voordeliger...maar weet dat mijn oudste dochter bijna vier was voor ze er zin in had mijn oudste zoon 2 jaar en drie maanden en de jongste ging nog in een luier naar de kleuterschool maar die had een voorhuidprobleem toen dat eenmaal verholpen was was die ook in een week zindelijk...dus houd me hart vast..hahahaha

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ruilen Inky?

Zo doe ik dat ook trouwens.. dat zindelijk "maken"
    Lisa krijgt een snoepje als ze op de wc zit en als ze iets gedaan heeft, krijgt ze er nog 1 (zijn maar kleine snoepjes)
    Ook heb ik een boekje op de wc liggen.
    Omdat Lisa gisterenochtend op de wc had geplast heb ik op de peuterspeelzaal gezegt dat ze Lisa ook voortaan mee naar de wc moeten nemen, Als de andere kindjes gaan.
    Ze hebben dit gedaan, maar ze kon me niet vertellen of het gelukt was.

13. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Evengoed zou t wel heeeeel erg vroeg zijn om ze zindelijk te krijgen hoor. Het kan natuurlijk wel, maar als je t binnen n jaar (vanaf nu) redt, dan ben je al n gezegende mam. Ik zou niet teveel pushen, hoor.

Maar wat knap dat Lars pardon zegt bij n boer of scheet. Grappig zeg. Giulian moet hard lachen en wij ook :D. Onderbroekenlol, mooier bestaat er niet.

14. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    nou mijn dochter heeft zojuist bewezen dat broekpoepen erruggg prettig is en altijd bij de hand.. je hebt slechts een mama nodig die je even van dit kleinnood verlost....ze lag op bed om een tukkie te doen...ze ging ook zonder commentaar maar na een kwartier begon het roepen om mama..eerst nog lief maar al vrij snel zeer boos en opstandig..dus ben toch maar gaan kijken...doe haar deur open en daar stond mevrouw in bed en met een heel verontwaardigd gezicht zei ze ze..."bahhh poep "en wees op haar billen met d'r hand..hahaha ja dan schiet je toch in de lach hoor als je dat koppie erbij ziet...en ook al zeg ik dan dat ze het op het potje moet doen zegt ze heel lief neeeeeeeeee......nou ja slapen zit er niet meer in vanmiddag voor d'r want eenmaal uit bed is er niet meer in..pffff word een lange middag maar aan haar humeur is niets aan te merken tot nu toe dus gaan we zo toch maar wat freubelen hier..

15. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    ik ben net naar het CB geweest, woog nu 4600 gram, dus 250 gram aangekomen in 2 weken (tegenover 320 in 4 weken tijd)

WEER EEN DOMME MUTS HOOR vertelde dat ze beetje (erg) huilerig is op het moment ( had vanmorgen iets te hard geroepen hier dat het weer oke was) en ze vroeg naar het poepen, das gewoon zei ik, het spugen? ach ja een beetje.. nou dan heeft ze waarschijnlijk buikgriep...(huh?!) moest OSR (toch) halen en koorts in de gaten houden.... nouja zeg op basis van wat concludeerd ze dat ? kan er echt met mijn pet niet bij hoor hier.... dit was weer (wel een andere als die thuis kwam overigens) verpleegkundige.
    de arts afgelopen keer, was wel 'normaal' hihhi

16. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    haha geweldig dat ze je dan roept Elena haha.

Lars ligt al vanaf 12:30 te slapen hij was denk ik erg moe want hij vroeg zelf of ie naar bed kon. "bed toe" zei hij. Niels heb ik gebadderd om 13 uur maar meneertje wilde niet slapen. Ik heb hem om 14 uur een fles gegeven van 150 ml ipv 120. Die ging helemaal op. Misschien dat ie nu wel goed slaapt. Als hij nu 3 uur achter elkaar gaat pitten dan moet hij dus gewoon meer hebben.

Ik ga lekker met mijn cup a soup voor de buis hangen. Dadelijk met Lars de aardappels schillen.

Remon moet trouwens zeker een jaar de medicijnen blijven slikken. Over 2 weken moet hij zelf resultaat voelen en merken. Ik merk het nu al aan hem maar hijzelf niet.

17. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    inky heb je mijn antwoord gelezen over het slaapgedrag? inmiddels vorige pagina denk ik..

18. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0

dit was ie..

19. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0

Jeetje 'n jaar? das lang, maargoed wat moet dat moet.

merk jij idd al verschil? is wel prettig lijkt me...

20. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ow ja heb ik gelezen nancy, wat een slaapkop zeg. Heerlijk lijkt me dat. Ik kan me van Lars nog herinneren dat ie pas rond de 3 maanden erg goed ging slapen.
    Vooralsnog hopen we maar op betere tijden.

Ja ene jaar is lang maar hij heeft ze echt nodig. Pas als je goed in je vel zit kan je aan je andere problemen gaan werken. Een burn-out is niet alleen van te veel werken. Nu met de medicijnen komt hij tot rust en kunnen de andere problemen aangepakt gana worden.

Share This Page