goedemorgen.. Minnie jeetje meid wat een verhaal en wat een schok ineens van de mc naar de ic ik snap dat je je er zorgen om maakt meis...knuff ***. Monique..met zit hier met tranen meid wat heb jij het toch eigenlijk zwaar..tuurlijk ik lees je verhalen maar lees blijkbaar niet altijd goed tussen de regels door...hier ben ik stil van...en je angsten ik kan het me zo voorstellen..maar wat heerlijk dat je zoveel steun hebt van al die lieve mensen om je heen...van mij een hele dikke knuffel meid en je blijft een kanjer.. Suus wat ongezellig werken zo zeg...en hoe is het nu met Lisa haar oogje is het weggetrokken? Semmie ik kon je verhaal ook niet helemaal volgen hahaha maar wel lekker dat je meisje zo goed heeft doorgeslapen.. Inky...lieffffff bridget jones kijken...nee die van mij gaat dat echt niet voorstellen hoor.. nou en nu ga ik ook nog klagen..pfff eigenlijk wil ik het niet maar ben gisteravond behoorlijk van streek geweest...mijn zus beld huilend op..ze had een mammografie gehad en er was iets ontdekt in haar borst...ze heeft al eerder een gewone cyste en een keer een goedaardige poliep gehad maar dit zag er heel anders uit volgens haar arts en grensde aan haar oksel..nu moet ze maandag weer naar het zh en dan maar hopen dat het niet kwaadaardig is...we schrokken allemaal omdat onze tante ook is overleden aan lymfeklierkanker en dat begon toen ook met een bobbeltje in haar borst dus jullie snappen dat ook ik gisteravond flink heb zitten huilen...eerst met mijn oudste zus samen die het overkomt en later nog met mijn andere zussen...we zijn als zussen heel close tuurlijk we hebben wel eens woorden maar na een goed gesprek is het altijd weer over maar we kunnen echt niet zonder elkaar...ik baal hier dus enorm van en ben zo bang dat ze maandag slecht nieuws krijgt... verder gaat alles zijn gangetje hier...
bah bah net belde het KDV op, ma 21 mei 9.00 afspraak, alles doorpraten en haar achterlaten... ik brul nu al en is nog gewoon lekker in mijn armen nu. bah bah wat een hel!
oh bah Nancy wat lijkt me dat ook vreselijk moeilijk om je kleintje naar het kdv te moeten brengen en dan straks ook weer aan het werk te moeten...snap dat je dat echt niet wil het is toch veel lekkerder zo met je meisje in je armen en lekker knuffelen en genieten....
He gedver Elena wat een rotnieuws. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Wat zal het spannend worden zeg tot maandag. Mijn duimen gaan overuren draaien. Heel veel sterkte. Nancy ik had dat ook zo erg met Lars toen. Ik hoefde hem alleen naar mijn moeder te brengen maar verschrikkelijk vond ik dat. Nu heb ik ze vanmorgen met pplezier weggebracht en zit hier echt te genieten van mijn kinderloze dagje. Heerlijk. Minni, ik bedoelde het niet rot hoor. Maar als ze al inwendige bloedingen krijgt is het echt serieus. Natuurlijk hoop ik dat het uiteindelijk een stuk beter met haar zal gaan.
Ik ben er weer tussen de bedrijven door......net gewerkt en zo snel naar school om de traktatie van Kim af te geven en dan snel door naar mijn werk.....vergadering! Om 15.15 Kim weer halen en door naar mijn moeder om Isa te halen.....en dan is het vast etenstijd...... Bedankt meiden voor jullie lieve woorden....zit een beetje in mijn emo dagen.....komt vast door alle drukte op mijn werk...voorbereidingen die ik had voor zaterdag.....en ik zit een beetje tegen Isa haar verjaardag op te hikken.....2 jaar alweer.....gaat me nu toch allemaal eventjes te snel....... Inderdaad bij de dag leven is ook het beste maar als ik zo`n depri dag heb dan lijkt met de dag leven erg moeilijk...... Ga er weer snel vandoor,
Mmmmm snap ik...sterkte ermee hoor, denk wel aan jezelf Monique! Sjee Elena schrikken zeg, wat een rotbericht...bah. Wat een pest weer, bah vanmorgen moest ik met Sem en Faye Luc gaan wegbrengen, heb daar 3 kwartier in de regen gestaan om mijn boef uit te zwaaien (bussen waren te laat) gelukkig kon ik de kinderwagen met Sem en Faye in de hal laten staan zodat deze niet zeikersnat werd....grrrr maar toch ben je onrustig dan....nou straks weer halen, hopelijk is het dan droog...want de bussen komen tussen 15:30 en 16:00 uur aan...lekkere marge moet ik zeggen, maar goed....file file file!
ja worden weer spannende dagen tot maandag...houd het wel eens op vraag ik me dan wel eens af....maar goed zolang we niets zeker weten proberen we positief te blijven en we gaan er gewoon van uit dat we van de zomer gewoon onze zussendag kunnen doen hoor net als ieder jaar.. Inky hoop dat het werkt je bakerzak..zou toch wel fijn zijn als Niels eens lekker gaat slapen.. Semmie fijn he bussen die niet op komen dagen op zo'n dag en dan nog regen..hier schijnt al de hele dag gewoon de zon...ben blij toe want als eva straks wakker is ga ik even lekker wandelen en eendjes voeren misschien nog wel een snoepje halen heb ik wel zin in...maakt me niet uit maar moet gewoon even lekker naar buiten...
ik heb het ook niet rot opgevat. Ik vond je reaktie juist fijn, want ik zit steeds met zoveel vragen en dit was n serieus antwoord op n vraag die ik niet durfde te stellen aan haar vriend. @Elena: sterkte. vreselijk t afwachten. @Monique: dikke knuf @Nancy, ik kan me indenken, ik wilde geen fv geven, omdat ik dan mn kind uit handen moest geven met voeden. Laat staan dat ie n dagje ergens heen ging. (ik kon m wel goed uit handen geven, maar de verzorging was alleen voor mij) Iemand vergeten? Sorry. Ik ga n slapie doen.
nou ik weet het ff niet hoor.... ene moment denk ik joh en andere moment is het weer drama! Maar wat ik zelf heb? ik weet het niet hoor... ik zou het liefste (al een paar dagen) in mijn bed duiken, met de dekens over me heen en daar gewoon de hele dag (of een paar dagen) blijven liggen zonder gezeur en gezeik aan mijn kop! (vraag me niet over welk gezeur ik het heb, want dat weet ik zelf niet eens....) De kinderen hebben vakantie en normaal vind ik dat heerlijk, maar nu merk ik dat ik er 'geen zin in heb' ik vind ze vervelend en zou de hele dag wel op ze kunnen mopperen (terwijl ze eigenlijk heel lief zijn) Er kwam gisteren en morgen kraamviste, nou van mij mogen ze wegblijven.... en zat ze gisteren buiten te kijken.. Ben strontchagrijnig tegen mijn man, (die pikt ook alles maar de goedzak, als hij nou eens een bek open trok tegen me.) baal als een stekker dat ik zo tegen hem doe (en ook van tegen de kinderen natuurlijk). Phaedra, zou ik niet willen missen! (zie reactie van eerder over KDV, daar 'moet' ze 21 mei heen om te wennen, afspraak vanmorgen gemaakt) maar vraag me met tijden af wat er nou zo leuk aan is.... (gemeen he?) Ze geeft grote smiles, aan mijn man, mijn moeder en daarstraks de hele tijd aan joelle toen ze op haar schoot zat. maar aan mij is nog geen glimlach gegeven (zou ik ook niet doen hoor, tegen mij lachen...zo'n chagrijn) Heb zelfs het gevoel dat ze alleen maar begint te brullen als ze bij mij op schoot zit. Wat heb ik dan misdaan? ik weet het niet. Ook heb ik al 6 weken zeker, (had het tijdens zwangerschap al) verschrikkelijk pijn aan mijn linkervoet, zit een hele bult op (onder voor mijn hak) en kan als ik net opsta er amper op steunen, als ik ff loop gaat het wel... maar de pijn is constant aanwezig, is echt alsof ze er met iets insteken.. Kan er soms gewoon niet van slapen.. (moet nu dus echt naar de dokter want het word alleen maar erger..en moet over paar weken weer gaan werken, hele dag staan en lopen....) maar 'durf' er niet heen, ben bang dat als hij vraagt hoe het gaat thuis met de kleine (en dat gaat hij doen, gegarandeerd) dat ik in brullen uitbarst. De tranen rollen over mijn wangen nu ik dit schrijf... Ik voel me zo'n verschrikkelijk slecht mens nu, maar wat zou ik graag gewoon alleen zijn, zonder kinderen en met mijn man. Sorry, voor mijn klagen! als ik het terug lees zal ik me vast schamen dat ik het geschreven heb. maar wat er met me aan de hand is? ik heb geen idee.
Meid, als je naar d ha gaat is het waarschijnlijk in de eerste plaats goed voor wat je nu meemaakt. En daarna ook nog es goed voor je voet. Je moet ff uitbrullen bij je ha. Of bel je vk voor nog n afspraak. Klinkt alsof je hormonen een naar spelletje met je spelen en kijk heel goed uit voor een post natale depressie. Zo klinkt het naar mij toe nu op dit moment. Het ergste is, dat degene die het heeft het bijna nooit inziet en naar anderen toe alles eraan doet om het te verbergen. We "kennen" je nu toch wel? Je bent niet slecht en ik heb je ook nooit een zeur gevonden. Beterschap Nancy.
Jeetje Nancy....misschien zijn het de hormonen van het ontzwangeren......ga anders even bij je HA langs.....en zeker voor je voet..... Dikke knuffffffff Hier 1 en al drama......Isa kwam rond 4en in een best humeur thuis en toen mijn moeder weg ging begond de elende...........( ze had net de medicijnen gehad ) vanaf half 5 brullen en drama schoppen......tot 6 uur....tijdens het eten ging het prima totdat ze in bad zou gaan......Marco werd zo pissig dat hij er in haar bed heeft gesmeten en naar beneden is gegaan en vertrok.......Kim in alle staten.....Isa over de rooie en daar zit je dan....Eerst met Kim naar boven gegaan om Isa te troosten en haar gewassen en toen met zijn 3en op de bank gaan zitten en een boekje voorgelezen.....Ondertussen was Marco weer thuis.......hij was het zo zat dat hij even weg moest voor het geval hij dingen zou doen waar hij spijt van zou krijgen...... Inmiddels ligt Isa in bed.......Kim breng ik zo naar bed en dan ga ik douchen.......en daarna maar eens een gesprek voeren met manlief......kijken wat hem dwars zit........
Ah Nancy dat is heel normaal hoor hoe je je voelt. Ik ken het gevoel maar al te goed. Gewoon lekker janken. Je moet ook alles tegelijk doen. De kinderen het huishouden enz. En je bent zo bang dat je ergens tekort schiet en faalt. Ik heb dan maar 2 kids maar jij 4. Je moet lekker janken dat doe ik ook minstens 1 keer per week. En over ene tijdje dan is het weer okè. Ze hebben echt van die jankdagen en dan kan je het beste maar meejanken. Je kan hier altijd je ei kwijt hoor. Als je trouwens de mogleijkheid hebt om je kids even uit handen te geven moet je dat zeker doen. Ik heb vandaag echt ff kunnen bijtanken. Balen dat je voet nu ook zo zeer doet, dat maakt het niet makkelijker. Ik heb trouwens 2 fotos van niels in zijn bakerzak in mijn album gezet
Jee Inky, wat is ie mooi zeg. En de bakerzak ook trouwens. @Monique: hij heeft t zelfde als jij. Onmacht. Sterkte!
Jee Monique, dat is schrikken, al is het beter als dingen zeggen waar je spijt van krijgt. sterkte meid. ohhh Inky die bakerzak, leuk... heeft het geholpen vannacht?
OOOOOOOO de stoel, alweer zo'n mijlpaal Wij gebruiken de tobi nu al vanaf maart en bevalt prima. Werd toch wel erg zwaar sjouwen met de maxi cosi. valt me op dat we dan gelijk de kinderwagen minder zijn gaan gebruiken, dus ook maar een buggy gekocht. En inmiddels ook te zwaar voor de björn....zucht. Je (ik) koop(t) van alles maar voor je er erg in hebt kan het al weer weg............ Maar nog niet verkopen natuurlijk, stel dat we een 2e maken! he, is die mystery woman van zenz nu al bekend? Ik moet zo'n moeite doen om er te kijken dat ik het maar na laat. Die vriendin van anno-nu, weetjewel? Is inmiddels toch al wat weken geleden?
Zo hier al de hele week een soort van ruzie. Elmar kan nogal hanengedrag tentoonstellen. En op dit moment doet ie er n schepje bovenop. Ik word volgens mij gestraft, dat doet ie met negeren en helemaal niet aanraken, laat staan sex. De week ervoor zat ik bij mn ouders en wanneer ik daar ben, worden er steeds dingen verzwegen, die dan wel achteraf verteld worden, maar waarom om t beginnen verzwijgen? Omdat ik dan wel tegenpruttel natuurlijk, want het zijn geen dingen die t daglicht niet verdragen, maar ik heb liever dat ie ook wat tijd met mij en Giul doorbrengt. Vervolgens komt ie zaterdagavond naar mn ouders. Zondag waren we op n verjaardag in n bijzonder ingedeeld huis zonder traphekjes (en overal trappen) heb ik de zorg over Giulian, solo. Dat had ik natuurlijk al de hele week. Ik ren me rot en laat t allemaal ook gebeuren. Dan begint t voetbal en krijg ik nog es n uitbrander dat Giulian niet stil is en voor de tv langs loopt. Niemand die er moeite mee had, behalve de papa van Giulian he. Daar kreeg ik dus de uitbrander van. Kind was oververmoeid en ik inmiddels ook. (ik was nog es ziek ook) Dus ik vertel hem es fijntjes (met de nodige decibellen, maar op dat moment zaten we alleen in de ruimte) hoe de vork in de steel zit en ga een verdieping lager, maar laat Giulian bij zn vader. Ik was woest! Dat heeft de hele week doorgesuddert. Ook bij mij. Elke avond maakt ie t laat door aan zn auto's te klooien, maar als ie naar bed gaat is het 1. voor mij te laat, want Giul slaapt niet erg goed door de laatste 2 wkn en ik ben bekaf. Ik ben ook de enige die eruit kan 's nachts, want Elmar moet werken (kutsmoes, vind ik. Want mijn werkdag is 24 uur lang en 7 dagen per week, zonder pauzes). 2. voor hem te laat, dus sex (of praten) kan ik wel vergeten. Nou had ie maandag gezegd dat ie vandaag vrij had genomen. Dan zouden we vandaag wat leuks gaan doen met zn 3en en gaat ie zondag aan zn auto en gaan we naar zn ouders voor moederdag. Zaterdag had ie ook volgepland met hobby, maar we hebben die hele dag verjaardagen, dus helaas pindakaas. Hij voegde er al snel aantoe, dat ie vrijdag ochtend dan aan zn auto ging. Die ochtenden duren meestal tot n uur of 2 a 3 's middags. Vanavond om 7 uur moet ik in Alkmaar zijn, dus kunnen we in de tussen tijd nog n potje knikkeren, maar echt leuk vond ik het al niet meer. Dus ik nog meer kwaad. Ik was al zo pissed. Eergisteren vroeg ie wat er aan de hand was en ik zeg het hem. Ik voel me niet gewaardeerd. Dan begint ie te lullen over wat hij allemaal in het huishouden doet (hij doet in zn kop meer dan in t echt). Dan moet je nog es nederig zeggen, ja wat goed blablabla. Maar ik ben kwaad. Ik heb t nog wel gezegd, maar deze keer wel met een maar erin. Ik heb m ook naar zn kop geslingerd dat ie zn plannen voor vandaag mij niet pleziert. Ik voel me besodemieterd, dat hij altijd zn agenda al klaar heeft en ik me ernaar moet schikken. Dan spelen er nog veel meer dingen mee en het zijn allemaal futiliteiten, maar ik ben een zelfstandig iemand en kan niet tegen betutteling en klein gehouden worden. En ook dat is een heikel punt. Gisteren kregen we nog es woorden over geld. Ik mag alles betalen met mn uitkering van 400 p/m. Daar doe ik boodschappen van, tank ik, verzorg ik Giulian van en betaal ik mn sport en niet te vergeten alle eigen rekeningen zoals verzekering etc. Elmar is meer gaan werken, eigen bedrijf gestart, omdat we nauwelijk rond kwamen. Dat betekende meer druk op mn schouders, maar ik zou financieel verlicht worden. Gisteren heb ik 100 gebruikt van Elmar zn bedrijf. Ik moest toch wat, niet waar? Mijn centjes zijn alweer op. Daar maakt ie dan stennis om: wanneer ga ik dat terug geven? En hij mist nog es 100. Dan moet ie beter tellen, denk ik. Ik loop al 3 jaar op mn tenen, financieel. Ik heb geen geld om kleding te kopen, loop er ook altijd in dezelfde vodjes bij. Ik ben de laatste die ook es "verwend" mag worden met nieuwe kleding. Die crocs waar ik hierboven over schrijf, zijn neppers twv 3,50. Ik baal ervan als n stekker. Hij ligt strak tegen de ene kant van t bed en ik tegen de andere, al de hele week. (ik doe t niet expres, zo lig ik altijd, meestal met Elmar een de andere kant tegen me aangeplakt) Ik krijg nog net een kus als ie thuis komt van zn werk, maar daar houdt t wel bij op. Met dit soort periodes begin ik aan mezelf te twijfelen. Houdt ie nog wel van me, is er een ander? Als je elkaar n week niet hebt gezien, dan is enige vorm van intimiteit toch niet overdreven? Hij is dus kwaad.. En ik ook.
jeetje meid, wat een verhaal! nu ben ik geen relatietherapeut, maar ik heb wel veel dr phil en oprah gezien in mijn verlof en als ik als buitenstaander wat opvallende zaken mag noemen: - niet praten met elkaar is natuurlijk probleem nummer 1. Dan pot het maar op, worden druppels emmers en niemand weet meer waar de eerste druppels over gingen maar ze worden er wel bijgehaald. - financiele onafhankelijkheid is erg belangrijk, vind ik zelf. Het schijnt dat 30% vna de vrouwen niet economisch zelfstandig is (dus meer verdient per maand dan een bijstandsuitkering, wat is dat, 800 euro of zo?) en dat is een slechte zaak, want daardoor wordt je afhankelijk en veranderen de verhoudingen in een relatie. - wat houdt papa zijn in voor de papa van guil? want een beetje toezicht houden en zo zit er niet in, lees ik. Heb je daar heldere afspraken over gemaakt? Mannen zijn volgens mij altijd vrij makkelijk, een vrouw kan dat beter. Dat is misschien ook wel zo, maar ik kan ook beter autorijden en dat wil hij toch ook zelf? - is het niet alleen maar eerlijk dat elmar ook bijdraagt in de 'kosten' van guil, zodat jij ook wat financiele ruimte krijgt voor jezelf? - en dan nog de sex. HEt doet geen enkele relatie goed als je uit kwaadheid elkaar sex onthoudt, want dan wordt het een machtsmiddel of een beloningsmiddel (jij was zo goed bezig ...hup, ik hang 'm erin) en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik zou haast zeggen, probeer 'm te verleiden (is een nachtje guil uitbesteden nog een optie? Kaarsje, wijntje, lekker eten....? ) en probeer de sex los te koppelen van de ruzie. Ga daar later maar mee verder - zeg wat je dwars zit, op een normale toon. Vaak zie je dat vrouwen niks zeggen en maar hopen dat de man raadt wat het probleem is. Daarnaast valt me op dat veel vrouwen in dat geval tegen hun man praten alsof hij een klein kind is of een of andere idioot, in plaats van een gelijkwaardig lid van de relatie. Praat met hem zoals je ook met je vriendinnen praat. Denk aan dat spreekwoord met die vliegen en dat stroop... nogmaals, misschien denk je, waar bemoei je je mee, en ik ben geen therapeut, maar doordat ik er zo ver af sta kan ik misschien wel wat tips geven. toch?