Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    Nancy ..jeetje meid wel met je ha praten hoor want dit moet je niet zelf op gaan lossen..klinkt inderdaad als hormonen maar het is beter er iemand ervan op de hoogte te stellen en ook je voet zou ik naar laten kijken...het valt ook allemaal niet mee met een groot gezin ...weet er alles van.....iedereen eist zijn/haar portie aandacht op en dat valt zeker niet mee...knuf meid...

Monique..nou denk dat Marco echt er doorheen zat maar je zal zien dat hij ook even heeft moeten ontladen en dan zijn schouders weer zal moeten rechten en verder gaat maar het valt zeker niet mee en dat je dan van slag bent lijkt me logisch...hoop dat alles weer wat rustiger is bij jullie..dikke knuf meid heel veel sterkte..

Inky mooie bakerzak zeg...slaapt die er ook goed in?

Minnie..heel verhaal meid en ik snap dat je het helemaal gehad hebt met hem..denk toch dat jullie serieus een goed gesprek aanmoeten inderdaad misschien proberen guilian een dagje uit besteden zoals beccaatje zei..maar krijg de indruk dat hij eigenlijk zichzelf nu als een groot kind gedraagt i.p.v. als een vader...maar misschien dat ik het ook helemaal verkeerd zie en dan moet je dat zeggen hoor...

Beccaatje..die mysterie women was nijntje..vind het wel heel leuk voor d'r en snap dat ze het even stil wilde houden..
    ja en worden die kleintjes snel groot he vind dat ook maar niets hoor..

semmie hoe is het met je meisje? huilt ze al iets minder...en was Luc op tijd terug van zijn schoolreisje?

Suus had je de duowagen nog kunnen verkopen of heb ik dat weer gemist?

Sabrine hoe staat het met jullie kavel is het nu definitief? ben heel benieuwd...

Hier een rustige dag...gister kwam miranda (gezinshulp) die vorig jaar bij me werkte onverwachts langs heeeeeeeeel gezellig hebben even heerlijk bijgekletst en gelachen..we hebben veel telefonisch contact en ook onze mannen kunnen het prima vinden...dus binnenkort komen ze ook weer een dagje samen langs....

al met al was ik wel heel laat met koken en eten maar hoefde me niet echt te haasten voor mijn moeder want ook mijn zus (met dat knobbeltje) was gister naar delft gereden om naar mijn moeder te gaan...dus die heb ik ook nog even heerlijk geknuffeld gister..arm ding heeft het zo moeilijk ..nou ja kan me er wat bij voorstellen...

zelf zit ik een beetje in dubio...misschien dat jullie wat advies kunnen geven...voor mijn ongi voelde ik me niet lekker...misselijk..draaierig...en dat is eigenlijk nog steeds niet over...ben drie dagen ongi geweest de rest was eigenlijk niets...en nog met eten kan ik echt zo misselijk worden...dus twijfel nu of ik toch niet zou testen...weet dat je na een hersteloperatie meer kans maakt op een bbz maar weet even niet of ik nu wel of niet een test er tegenaan moet gaan gooien...pfff dilemma...mijn hoofd zegt je kan niet zwanger zijn maar mijn gevoel zegt iets heel anders...wat een zeur he...
    nou ja ga er nog even over nadenken...

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    haha dr Becca.
    Nee hoor je hebt wel gelijk.

Minni je hebt vaker van die periodes gehad he, ene jaar geleden en na vaak en veel praten, vooral in bed kan ik me herinneren, zijn jullie er toch weer bovenop gekomen. Probeer dus te praten. Het is moeilijk hoor, je kent mijn verhalen vast ook nog wel. Als als er iemand goed is in elkaar negeren dan staan wij met stip op 1.
    Dat alleen op Giul letten herken ik wel een beetje. Wij maakten eerst afspraken voordat we weggingen dat we samen op zouden letten. Kijk als hij een voetbalwedstrijd wil zien dan is het mss wel zo fijn voor hem als jij dan op Giul past. Maar dan komt het een andere keer wel op hem aan. Uiteindelijk hoeven we hier allang niet meer te overleggen. Remon let ook mee op. En als ie dat niet doet, bewust, dan doe ik het ook niet. Als Lars dan iets kapot maakt bij zijn familie wordt hij er op aangesproken haha.
    Maar evengoed wel een rotsitutie.
    Wat betret het financiele daar gaan mijn haartjes wel even van rechtop staan. Remon heeft 1 keer gezegd dat het geld voor de zaak niet prive gebruikt mag worden nouuuuuuuuuuuuuu zonder mij geen zaak, ik doe zoveel voor de zaak en accepteer het als ie moet overwerken of offertes moet rijden 'savonds dat ik ook geld van de zaak verdien. Dus de afgelopen 2 jaar heeft hij van mij verplicht zijn "salaris" moeten verhogen. Nu maakt hij dus meer over naar de gezamelijke. En meid met 400 euro per maand kom ik niet eens rond. Knap hoe je dat doet. Ik vraag me wel af of jullie geen gezamelijke rekening hebben en wat er met Elmar zijn loon gebeurd?
    Hopelijk praten jullie snel weer met elkaar en als jij dan de eerste stap moet zetten dan zou ik dat wel doen. Maar ja als ie er niet is dan praat het ook zo lastig.

@nancy Niels heeft van 24 tot 5 geslapen en daarna van 5 tot 9:30 dus dat is al heel wat. Ik kon toen lars wakker werd lekker blijven liggen en heb dus ook tot 9:30 geslapen, dat doet goed.
    Nu heeft hij na het wakker worden een fles op. Hij begon te gapen en zijn oogjes vielen af en toe dicht. Dus ik hem hup in de zak in bed, en hij SLAAPT! Even afkloppen hier maar hij slaapt nu vanaf 10 uur en is tussendoor nog niet wakker geweest.

@becca, die mysterie girl is Nijntje las ik. Erg leuk voor haar maar vanwaar die ophef. Ik had het dan ook tot 12 weken geheim gehouden en niet tot 8 weken maar goed.

En idd je koopt zoveel dingen en ze gaan er zo snel uit. Ik heb al weer een kist vol met kleding maat 50/56 Niels is net 5 weken oud en moet nu al naar de 62 boehoe. Gisteren ook mijn zwangerschapskleding in zakken gedaan. Remon vroeg waarom ik het niet wegdeed. Hij wil echt gene 2e meer, maar ik kan er geen afscheid van nemen. Hoop ooit nog een 3e te krijgen over een jaar of 3-4

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nancy hoe voel je je trouwens vandaag?

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb ff geen tijd om te lezen, want we gaan weg. Maar ik val nu wel ff door de mand. :D
    Ik ben ongesteld geworden en ineens is Elmar zo'n lul niet meer en is ie ook lief. Hij is trouwens wel n toffe papa hoor, werkt alleen veel en vindt daardoor dat ie ook veel te vertellen heeft. NOT!
    Niet meer dan ik natuurlijk. :D

We gaan naar sprookjeswonderland! Doeiii!

(sorry hoor ik was vanochtend zo over de zeik, maar in dit geval ook wel erg overtrokken en onnodig)

5. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    hahahaha minnie doos...nou ben in ieder geval blij dat de lucht is geklaard bij jullie en laten we het dan maar op pms houden....veel plezier vandaag..

Inky wat lekker zeg dat Niels goed heeft geslapen maar ook dat je zelf zo goed hebt kunnen slapen..is ook wat waard hoor..

pff spullen weg doen of leggen gaat me iedere keer weer aan me hart vind dat zo moeilijk...

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    elena ik zou gewoon testen dan weet je iig zeker hoe het zit. Als je dan niet zwanger bent dan kan je gewoon verder, nu blijf je toch twijfelen.

Minni, ppffff heel dat advies voor niks getypt!

7. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0

Lief dat je het vraagt!

Ik ben bij de huisarts geweest en hebben even goed zitten praten, hij geeft ook aan dat het puur mijn hormonen zijn.. ons (mijn) hele leven is weer veranderd met de geboorte van een baby, dat heb ik zelf graag gewild maar het is behoorlijk aanpoten.

Daarbij geeft hij ook aan dat er met Phaedra niks aan de hand is en dat ze gewoon erg verwend is.. (hij zei, ik zou ook net zo lang brullen tot ik lekker geknuffeld werd.. ze heeft toch gelijk dat ze het probeert?)
    Gaf ook aan dat baby's rond de 6-7 weken erg huilerig zijn.

Moest niet meer alles voor de andere kinderen willen regelen, die kunnen in zijn ogen veel meer zelf.

Ook moet ik als het nodig is aangeven aan mijn partner dat het op is en dat hij echt even moet helpen..

Wat betreft mijn voet, ik moet verder naar de podotherapeute, waarschijnlijk zijn de aanhechtingen van de pezen in mijn voet ontstoken.
    (wat denk je, bel haar net op, vakantie tot 21 mei.... shit, maarja ik heb zelf ook veel te lang gewacht met gaan...)

--

mijn reactie op wat de huisarts zei

*Ik heb dus besloten dat ik Phaedra gewoon in bed leg als ik zie dat ze moe is en ookal gaat ze dan huilen, ze blijft vanaf nu weer gewoon liggen, al zet ze de hele tent op zijn kop.

*Heb al vanaf week 3 niet meer 's middags geslapen omdat het gewoon niet gaat met school en voedingen, merk wel dat ik dat misschien toch wel had moeten doen, maar dan ben ik afhankelijk van mijn moeder die dan moet komen, zodat ik kan slapen en tja dat doe ik niet...

*Het aangeven aan Alex, sja hee hij werkt al 50 uur per week en doet 's avonds ook nog ernorm veel hier, tja wat wil je met 4 kinderen, dan kun je niet thuiskomen en met je reet op de bank gaan zitten.
    dus vind het dan moeilijk om te 'klagen' het is gewoon een schat, maarja blijft wel een man. (en doet de dingen die hij doet weleens op een andere manier als ik, maar met het zelfde resultaat. daar moet ik proberen me niet mee te bemoeien)

*De andere 3 kinders, sja die zullen echt wel meer alleen kunnen doen, maar weet je, ik vind niet dat die nu 'ineens' zelfstandiger moeten worden, omdat wij een baby wilde.

--

zo zie je maar, nog wel wat puntjes.....
    maar ere even goed over gepraat te hebben lucht ook wel op al!

8. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    hee nancy fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je huisarts...en ik weet zeker dat je er wel uit gaat komen met al die punten...en Phaedra laten huilen zal misschien moeilijk zijn maar zeker zijn vruchten afwerpen....ik weet zeker dat het allemaal weer goed gaat komen hoor..het is gewoon weer je draai en routine vinden en wat ik al zei dat valt echt niet mee want er is toch best een hoop veranderd....

Inky ja denk dat ik dat maar moet gaan doen verwacht een nega test maar dan weet ik hoe of wat en is het waarschijnlijk inderdaad gewoon stress en vermoeidheid van de laatste maanden...

9. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    ahhh heb van mijn zus een foto gekregen waar ik samen met mijn vader opsta heb hem even in mijn album gezet...zelf heb ik de foto in een fotoboek zitten maar nu heb ik hem ook op de laptop..ben er heel blij mee..ik was vijf maanden op de foto...en helaas is mijn vader vijf maanden later overleden dus vandaar dat ik er heel blij mee ben dat ze hem digitaal heeft gemaakt..

10. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hier even heel kort......Marco is er weer....hijwas het echt even zat.Had vreselijke spijt maar kan de wereld weer aan.......hahahahaha

Ga wat doen ........morgen de dag.........

11. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    he gelukkig monique ben blij dat alles weer goed is en ik wens jullie echt een hele fijne dag toe morgen en dat de zon maar lekker mag schijnen..

12. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0

Gaat goed daar hoor! (kreeg mail dat ik het 'moest' melden.. hihi) nee zonder gekheid, niet dat ik dit zo uit mezelf plaats...

Ben afgelopen zondag op verjaardag van Astrid geweest, jeetje wat een peuter al zeg, is deze week uit bed geklommen en heeft haar kamer (lees kast) overhoop gehaald.
    Ze slaapt vanaf nu in haar grote bed en dat was goed gegaan zover ik begrepen heb.

Eva, doet het ook goed, slaapt zomaar ruim 8 uur door 's nachts!
    heeft af en toe wel haar huildagen, maar dat heeft iedere beeb.
    is ook een mooi meisje hoor!

Deborah is bij de gyn geweest en haar onderkant is weer goed genezen en mogen weer ... (whahahwha moest ik dat ook vermelden deboor?)

13. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    voor nummer 3.........hahahahahaha

Zo wij zijn moederdag kado`s wezen halen....

Isa is zowaar in een goede bui en was erg gezellig met winkelen.....zo heb ik mijn meisje het liefst......

Kim is erg zenuwachtig voor morgen.........druk en hyper.......hahahahahahaha.......vanavond maar optijdnaar bed dan is het snel de dag.........hahahahahahaha.......

Minni was het leuk in het sprookjes gebeuren......

Inky jij ook een fijne dag zondag.....en alvast gefeliciteerd.....

14. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    hahaha, ik heb toch alle psychologische hulp van Beccaatje en assistentie van Inky en Elena gelezen.
    Ik heb mn eigen drama-stuk maar niet gelezen, want ik moet dan vast kotsen van mezelf.
    Wat ik schreef is niet gelogen, maar wel zo neergepend, dat het wel erg dramatisch overkomt.

Nadat ik vreselijk pissig ben gaan tikken vanochtend, ben ik naar de wc gegaan en bleek ik ongesteld. Eerste bloedverlies betekent meestal einde PMS. Met de hele rare week die we nu were beleven had ik wel n echte PMS zeg, zwaar geval, hihihi.
    Ik wil toch ff mn excuses aanbieden voor t zo over de zeik gaan hiero.
    Nadat ik van de plee kwam, ben ik naar bed gegaan en heb ik Elmar te grazen genomen (nee geen sex) en moest ie sorry zeggen. Toen zag ik die twinkeling weer in zn ogen en is t allemaal weer op zn pootjes terecht gekomen.
    Het is idd zo, dat we 's nachts de meest heldere ingevingen hebben en de meest diepzinnige gesprekken. Dat is afgelopen week ook niks geworden en ook dat frustreerde me en ik heb t mogelijk ook verkeerd opgevat.
    Normaal is Elmar ook n echte papa papa. Giulian is ook echt gek op hem en samen doen ze heel veel. Helaas ook veel niet, maar ik mag ook niet alles verwachten, toch?

Goed van je Nancy. Bij de ha geweest. Ik hoop dat het je lukt om Pheadra meer te laten huilen en roepen. Moeilijk hoor, ik kon dat met Giulian ook niet zo goed.

@Wendy: dankjewel. Dikke kus!

@ Inky: wat leuk die kaart! Geweldig!

Sprookjeswonderland was geweldig! (Enkhuizen)
    Wel ontzettend veel regen gehad het eerste uur.
    Heerlijk dagje geworden (ondanks ik zo over de zeik wakker werd ;)).
    Dank jullie allemaal!

15. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    gelukkig is alles weer goed in huize minni!

Elena heb je al getest?

Monique fijn dat het zo goed gaat vandaag dat scheelt ene hoop.

Hier ook topmomenten. Nieks heeft van 10 tot 12 geslapen. Om half een moest hij drinken en om 14 uur naar de osteopaat dus heb hem beneden gehouden. Hij was wel erg moe.

Na de osteopaat een fles om half 4 en daarna in zijn bakerzak in bed. Hij was nog wakker toen ik hem erin legde maar hij heeft geen kik gegeven. Nu slaapt hij nog.

16. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Goede berichten Inky.......het schijnt dat die bakerzakken wonderen verichten........wij hebben Isa ook ingebakerd....helaas waren die zakken te groot voor haar......daar kan ze nu nog in.......1voordeel met Isa heb je wel waar voor je geld.....je doet overal erg lang mee.....

Hier gaan er 2 douchen en rond 8ten in bed.......we zullen de woonkamer ruim maken voor morgen.....het weer beloofd weinig goeds.......en om al die man op stoelen te zetten luktmeniet......Marco is de statafels aan het halen en ik moet morgen alleen de stokbroden en broodjes voor de kids nog halen. Voordat ik Thea van de trein haal nog even langs mijn werk om koffie kannen te halen en wat bordjes.........

17. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Mijn moeder belde net.....of ik alvast Isa haar tas wilde klaarmaken voor het geval dat ze met hun meegaat! Ik nog met jullie mee? Ze bedoelde met het oog op de avond....en als ik haar tas op het laatste moment zou moeten pakken zou ik misschien iets vergeten......wel erg lief maar vooralsnog blijft ze thuis......mocht het voor haar te druk worden mag ze met mijn ouders mee naar huis......Dus de tas staat al klaar! hahahahahahahaha.......

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jeeeee wat hebben jullie weer een hoop getikt zeg... pff en dan ook nog allemaal psychologische dingen..hihihi.
    En dan achteraf nog voor niks ook!

Inky, Fijn dat de bakerzak helpt! Scheelt een hoop rust in de tent denk ik!

Minni: Fijn dat bij jullie ook weer de zon schijnt!

Elena.. idd gewoon testen, dan weet je of je nog wat moet verwachten (ongi) of niet...

Nancy: Succes met het laten huilen van Phaedra.. en sterkte met je hormonen.. wat een klere-dingen zijn het ook hè?

Monique: fijne dag morgen en hopelijk trekt Isa de drukte en zoniet, fijn dat je moeder dan klaar staat om haar weer mee naar huis te nemen.

Pff ik baal dus weer als een stekker.
    Morgen komen ze de Quinny bekijken hopelijk kopen. Nu ben ik alle spulletjes bij elkaar aan eht zoeken, kan ik de regenhoes van de maxi-cosi niet meer vinden terwijl ik die pas nog gebruikt heb. pfff ik kan dan zo kwaad worden..(maarja dat lost ook niets op)
    Nog maar eens het hele huis overhoop halen.. anders moet ik morgen even snel zo;n universele halen.. kan het niet maken om er nu geen regenhoes bij te geven. (bij de advertentie had ik gelukkig niet bij gezet dat het om een orginele regenhoes ging..hihi kan ik nog ietsje smokkelen)

Elena: de tademwagen heb ik al een maand of 2/3 terug verkocht. hihi

Met het oog van Lisa gaat het gelukkig goed. Het streepje in haar oog is weer weg. Pff had al allerlei doomsenario's ... maargoed.. was dus gelukkig niet het geval!

Verder baal ik wederom van het werk.

Ik ben gisteren naar de teamleidster gestapt en heb gezegt dat ik niet meer dan mijn contracturen kan werken . (24 uur)
    Dit ivm oppas voor Lisa en Tim. Mijn ouders komen 1x in de week en mijn schoonmoeder 2x.. zei wil ook echt niet vaker. Gelijk heeft ze!
    Nu kan mijn teamleidster me niet garanderen dat ze me niet vaker gaat inplannen omdat we echt heeeeeeel erg shit zitten met personeel in de vakantieperiode (van juni t/m sept.)
    Ik zit nu dus met een K** gevoel want als ik mijn schoonmoeder vraag om wat meer op te passen, dan stopt ze er misschien helemaal wel mee.. en dan zijn we verder van huis.

19. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    plaats een advertentie en zoek de hulp oppas "voor het geval dat". Je kunt ze ook hier brengen. :D

20. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Suus........hier hetzelfde probleem....ik wil ook niet meer werken dan mijn contract uren en mijn teamleider kon hier ook niks garanderen.....ik heb hierover de bond gebeld.......en volgens hun sta je eigenlijk met je rug tegen een muur...misschien kun je iets regelen met je hubbie zodat je avonddienst draai en dat hij iets meer thuis is.

Zo hier is de kamer verbouwd en kunnen we alles plaatsen.........

Minni........er is hier morgen een rookverbod! Er mag alleen in de bijkeuken worden gerookt en bij droog weer alleen buiten.......en je breezer staat koud! Ik weet alleen niet welke thee je drinkt vanwege de suikers misschien kun je zelf een theezakje meenemen........zie je morgen.....

Deel Deze Pagina