Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Grapje van Marco.....was in tokio

2. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    dat ik niks en niemand ken is geen probleem. ONze babbel is vlot genoeg en bang voor het nieuwe he bik niet zo meer hoor. Het lijkt me juist super om nieuwe mensen te ontmoeten en gewoon lekker opnieuw te beginnen. Maar goed het is natuurlijk allemaal een beetje een dagdroom. Als we zoiets willen doen dan voordat Lars 4 jaar is. Het kost een smak met geld en je moet wel eerst daar financiele zekerheid hebben. Maar zeg nooit "nooit" wat me nu tegenhoud is dat eerst Remon helemaal de oude moet zijn. Maar die zou zo vertrekken hoor dat roept hij al zo lang.

3. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ik ben het eens met die finan.zekerheid. Wij zijn eerst 14 dagen naar Curacao gegaan. Harry heeft toen bij verschillende bedrijven gesolliciteerd en zodoende hadden we de zekerheid van 1 inkomen. Binnen 1 maand na aankomst vond ik ook een baan. W
    De emigratie op zich heeft bij ons weinig gekost. We kwamen aan met 3 koffers en 2 katten. Hier hebben we alles rustig opgebouwd. We woonden de eerste maand erg goedkoop: ong. 200 euro. Na 1 mnd zijn we groeter gaan wonen (ong. 650 euro) en na 1 jr hebben we een huis gekocht. Dit huis hebben we weer na 1 jr verbouwd. Nu staan we op het punt het huis dus te verkopen en ons eigen droomhuis te bouwen.

Qua werk ging het in dezelfde snelheid. Harry heeft het bedrijf samen met 2 anderen overgenomen en ik ben general manger geworden (niet bij het bedrijf van mijn man hoor!)

Natuurlijk loop je gigantisch veel risico bij een emigratie. De kans dat zoiets misgaat is waarschijnlijk net zo groot. Toch, ook als het misgaat, doe je een levenservaring op die niemand je afpakt. Ik kan die ervaring ook eigenlijk moeilijk onder woorden brengen, alleen mensen met zo'n emigratieervaring begrijpen zoiets. Het eerste jaar is emotioneel heel erg zwaar. Je moet alles opbouwen, kent niemand, je hebt nix terwijl je in NL alles wel had. Dat is even slikken...maar zo mooi om uit eigen kracht van alles op te bouwen! Het enige gemis is je familie, gelukkig komen die vaak over en zijn wij regelmatig in NL te vinden.

Maar mocht ik je kunnen helpen ....vraag maar raak!

4. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Dat geloof ik ook hoor dat het emotioneel erg zwaar is. Ik ben een echt familiemens. Maar mijn broer emigreert straks ook voorgoed naar Noorwegen en die heeft zijn plek daar helemaal gevonden. Mijn ouders zullen vaak overkomen (gelukkig kunnen die dat financieel ook!)
    Maar een baan vind ik echt een must. Dus vandaar dat we eerst hier alles op de rails moeten hebben voordat we er serieus over na gaan denken.

Maar jij blijft voorlopig wel zitten waar je zit he Sabrina? We wachten dus geduldig af. Voorlopig zijn we serieus aan het sparen voor 2 weken Curacao.

5. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Wat een lees werk.........

Hier de meiden al in de kleren. Ik ga zo eerst Kim naar school brengen en langs de directeur om een klacht in te dienen van de valparty van Kim. Bewijs mee......hahahahaha..........

Tot later

6. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Haha, bewijs mee.
    Ik zou er ook iig even over gaan praten. Succes!

Verdorie, mn plaatjes die ik gelinkt had (had ze op moeten slaan op mn eigen pc en over moeten zetten op photobucket ofzo) zijn van internet af en nu is mn weblog dus niet meer compleet. Wat balen!
    Ik heb net n uur gezocht op internet naar de juiste site en plaatjes, maar het schijnt dat die site helemaal niet meer bestaat, ik krijg steeds een omleiding. Balen!
    Ik heb gisteren Giulian zn weblog ge-up-date. Alle verjaardagsfoto's staan erop. (Ik lijk nu al meer op mn ouders, van mezelf heb ik ook geen foto's van verjaardagen :D)

Wat betreft verhuizen naar n ander land:
    Mij lijkt het wat, maar ELmar is nogal opgevoed met grote angst voor de buitenwereld. Vreselijk!
    Het zal al heel wat zijn als ik m uit zn omgeving kan krijgen, laat staan het land uit.
    Mij trekt Frankrijk heel erg.
    Mijn nicht (en haar man destijds) woont ook in Zuid Frankrijk, in Fréjus. Ze hebben daar hun bloemen kwekerij gehad en nu zijn ze uit elkaar, maar zij en de kids blijven er iig wonen. Van hem weet ik niks.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik zal straks eens een kijkje nemen op je Log minni. Ik moet de mijne ook updaten maar dat komt er steeds niet van.

Niels heeft to 4:30 geslapen dat is alweer een half uurtje langer. En hij wordt nu weer wakker dus hij laat er weer wat meer tijd tussen zitten.
    Hopelijk zet dit door.

Wat een rotweer zeg, ik wilde boodschapjes gaan doen maar dat zit er niet in als het dit weer blijft.
    Dus vandaag maar lekker een rommeldagje thuis. Hopelijk blijft Lars zo gezellig als hij nu is dan komt het wel goed.

8. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    goedemorgen allemaal...jeetje wat is er weer een hoop te lezen pfff....

Minnie wat fijn dat het zo'n geslaagd feest is geworden en ook ik weet dat Guilian nog niet jarig is geweest hoor hahaaha...lekker hoor dat ie zo verwend is..

Inky hoe is het met Niels? nog steeds vlekjes of is die al opgeknapt nu? hoop het wel hoor..

Sabrine...wat een prachtige meiden hoor..ja ik noem ze niet voor niets tropic girls...het zijn plaatjes...wow triatlon..heftig hoor...

Nancy doe je het rustig aan meid? want anders ga je het straks niet meer trekken...inderdaad even bij de ha aan de bel trekken..

Monique...hahaha die Kim ..ja lekker stil zijn en net doen of je er niet bent...konden die van mij vroeger ook zo goed...en fijn dat Isa zich ook vermaakt heeft op het feest bij Minnie...enne....lachen die Marco van jou zeg met zijn aap hahahaa...schrok al toen ik het las.

Hier even de lucht gezuiverd...manlief ging zondag aan het werk en dacht dat gister ook te kunnen..nou niet..heb even alle toeters en bellen laten rinkelen hier...het houd een keer op hoor...heb gezegd dat ik voor Eva haar verjaardag het gras erin wil hebben...en jawel ! kwartje viel stond die arme jongen in de zeikregen gister zand te scheppen en gras te leggen...yessss we hebben gras !....de vieze grote zandbak is verleden tijd en wat ziet het er gezellig uit ! nu maar hopen dat 9 juni de zon schijnt anders zitten we alsnog allemaal binnen hahahahaha....maar ben wel blij hoor...had ook gister nog in het tuincentrum mooie stenen kleurige vlinders gekocht voor aan de houten schutting...echt gaaf..kreeg alleen een hartverzakking bij de kassa zeg..had niet naar de prijs gekeken en er gewoon vier in de kar gelegd...oepssss....10 eurie het stuk maar ze zijn wel heel leuk en fleurig...

verder niet veel nieuws...vandaag een hoop poetswerk doen...en nog een was draaien..

heb zin in zaterdag en ik rijd inderdaad met Wendy mee ...11 uur lijkt me ook prima ...zo leuk om jullie eindelijk eens te ontmoeten in het echt...Inky en Gups heb ik al een keer gezien maar vind het wel heeeeeeel leuk om ze nog een keer te zien !...

onze vakantie komt ook dichterbij...29 juni lekker een week naar drenthe...heb ik ook al zo'n zin in...kom je nog op de koffie Monique...? je bent welkom hoor met marco en de meiden...

nou ga even een poepluier verschonen hier...

9. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Arme hubbie........in de regen zand scheppen en graszoden leggen.........hahahahahaha......vind het een goeie. Ik denk alleen niet dat ik mijn hubbie zo gek krijg!

En dan zijn grapje over die ontsnapte aap! Hij had gehoord dat er anderhalve week geleden ook al een aap was ontsnapt en daardoor dacht hij in de eerste instantie dat het in blijdorp was.............

Hier een rustige dag. Kim is weer naar school na ruim ander halve week vakantie te hebben gehad. Ik ben gelijk vanmorgen mee gegaan om langs de directrice te gaan......met de foto`s als bewijs. Ze schrok er wel van en vertelde er bij dat in dit soort gevallen de juf bepaald of er wel of niet naar de ouders moest worden gebeld. Helaas had Kim die dag een inval juf en die vond het dus niet nodig om de ouders te bellen. De directricevond dus wel dat er had moet worden gebeld en zou de inval juf hier ook over bellen. Ze had wel gehoord dat Kim was gevallen omdat er een melding van is gedaan maarvolgens de inval juf viel het allemaal wel mee......ook had ze van een aantal ouders al te horen gekregen dat dit geen stijl was.....Ze had me dus ook wel verwacht vanmorgen. Later belde zemet terug dat de kosten van de bril door school worden vergoed ik moet alleen even een briefje schrijven waarin ik de school aansprakkelijk stel.
    Ik wil echt niet lullig doen maar 150 eurovoor een paar bril glazen vind ik dus wel even een hoop gelden heb de brief alvast geschreven........het montuur kost maar 75 euro en als die niet vergoed zou worden dan probeer ik het via de ziektekosten verzekering.

Elene hoe lang blijf je in Drenthe? Hier hebben de kids geen vakantie maar ik kan natuurlijk altijd even kijken om die kant op te gaan........ben zelf wel 3 dagen vrij in die week.......

Weblog ziet er leuk uit minni.......ik kijk regelmatig......ook op die van Lars Astrid en Tim en Lisa........

Ik ga zo eens erop uit om boodschappen te doen......hier lijkt het op te klaren en we zullen toch moeten eten. Ik ga gelijk de taarten voor Isa bestellen.

10. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    Monique...zo goed van je hoor...terecht dat je even naar de directrice gegaan bent...en netjes dat ze het vergoeden..is ook allemaal een smak geld hoor...

nou hij deed het niet met plezier hoor dat scheppen en zand leggen..maar durfde niet goed meer naar binnen hahahaha...was echt zo boos gister...

we komen vrijdag 29 juni aan Monique en blijven een volle week dus week later op vrijdag gaan we weer naar Delft..( waar je uiteraard ook altijd welkom bent hoor )...

Jaaaa we hebben de keuken voor Eva bij bandolino besteld voor d'r verjaardag..komt volgende week binnen...ja we waren er zo weg van en hij is stevig...dus toch maar voor die gegaan...nu maar hopen dat Eva net zo enthousiast is als wij....

11. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    zijn we allemaal okè met 11:00 in Blijdorp?

12. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Ik denk dat ik dat wel redt......Minni redden we dat! Volgens de TOMTOM is het 1 uur en 24 minuten rijden........

13. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    JEEEHAA ik heb mijn meissie weer thuis!
    blegh wat was dat verschrikkelijk zeg zonder haar!
    ben even naar de stad gereden en kleding gekocht voor mezelf...

14. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    fijn nancy dat ze weer lekker thuis is bij je...lijkt mij ook vreselijk wennen hoor zo zonder dat kleine hummeltje om je heen...zie al tegen de psz op bahh...nog 2 weken en dan is het ook zover..

15. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    he fijn nancy dat ze thuis is. Is het goed gegaan?

Hier gaat Lars pas met 2 en een half dus ik mag nog even van hem genieten.

Elena, Wen is 11 uur voor jullie ook okè?

Nou hier een dramamiddag gehad. Ben met Lars en Niels vanochtend lekker gaan kletsen met wat oud klasgenoten van de Pabo, super gezellig! Tot Niels om 12 uur moest eten. Hij had toen vanaf 9 uur niet geslapen en was moe en wilde niet drinken, kortom JANKEN echt niet normaal. Hij wilde niks meer en de tranen liepen over zijn wangen. Hij snikte er hevig bij. Ik kreeg hem niet getroost. Pas om 15 uur werd hij rustig. Mijn moeder had me in de tussentijd gebeld en die hoorde Niels op de achtergrond schreeuwen. Ze is meteen hier naartoe gekomen de lieverd. Na een fles om 15:30 is ie eindelijk in slaap gevallen. Nu slaapt hij gelukkig nog. Ik weet niet wat ie heeft de laatste dagen maar ik weet wel dat ie de volgende prikken dus mooi na onze vakantie krijgt. Eigenlijk moet hij ze 1 dag voordat we op vakantie gaan maar ik weet niet of dit gedoe van de prikken komt dus ga ik het zekere voor het onzekere nemen en de afspraak verzetten.

Morgen naar de fysio en de arbo-arts. Ben benieuwd of de arts met mij mee wil in het plan om na de vakantie pas te beginnen. Ik hoop dat hij over die 4 dagen niet moeilijk doet.

16. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    Inky wat mij betreft wel ...wendy haalt mij op maar denk wel dat het gaat lukken..

Jeetje wat vervelend zeg dat Niels weer helemaal van slag is nu...je weet dan op een gegeven moment ook niet meer wat je met hem aanmoet denk ik...wel lief dat je moeder gelijk naar je toe is gekomen...blijven toch reddende engeltjes die moeders...

eva is weer alles overhoop aan het halen...de dagenlange regen breekt haar op geloof ik...is hier ook guur en koud dus echt weer om naar buiten te gaan is het ook niet...merk het aan alles bij d'r..

17. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    wat vinden jullie van mijn moppie?

18. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    *SMELLLLTTTTTTTTTTTT*....echt wel een moppie...nou breng hem maar een dagje hoor..hihihi..heerlijk weer zo'n kleintje...

19. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht

Hier nog de kids aan de chippies op Lars zijn verjaardag

20. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    Hahaha jeetje ik heb net even gekeken, IK HEB 12 DINGEN GEKOCHT VOOR €140,=
    (was verbouwingsopruiming)

Enne even minder leuk nieuws.... Phaedra ligt al sinds 14.15 helemaal over de zeik te gaan, heeft wel haar fles helemaal leeg gegeten, maar dat is niet gek als ze vanmorgen op het KDV maar 80 op heeft.

Dat vond ik wel minder leuk hoor! ik zeggen dat ze tussen 10.30 en 11 uur eet, (zeker omdat ze vanmorgen pas om 7.15 wakker gemaakt is) en ik haar daar in bed heb gelegd omdat het slaaptijd is om 9.00.

Halen hun haar weer uit bed, omdat ze huilt (nou oke daar kan ik me nog wat bij voorstellen) MAAR geven ze haar om 10.00 al eten! en dan eet ze natuurlijk noooooit haar fles leeg.

Hebben haar om 10.30 in bed gelegd en nu zit dus mijn hele dagplanning in de soep, kind slaapt nu niet maar ligt te brullen..

Daar baal ik dan wel een beetje van, zeggen dat ze het ritme van thuis aan houden.
    Maar ik heb een schriftje dat steeds over en weer gaat.. daar zal ik het wel inschrijven... (zullen weten wat een bitch ik ben.... hhihhiihi)
    (ookal is Phaedra hier toevallig een keer heel vroeg, zoals vorige week 'n keer, was het 5.30 dan krijgt ze haar volgende fles gewoon om 10.30-11.00 en dat gaat heel goed thuis)

misschien vinden jullie me wel een zeurpiet, maar zo voel ik het.

Zal voor iedereen wel even wennen zijn, maar ik ben blij dat ze alleen maar de ochtenden gaat.

--

Ohhh wat een leuke foto's Inky!

en wat een schat van een moeder heb je... die van mij is nu al 1 week op vakantie en blijft nog 1 week weg... mis haar verschrikkelijk!

Phaedra moet ook haar prikken krijgen op de dag dat we op vakantie gaan, ben er ook niet zo blij mee.....

Hoe was het op het CB? met zijn lengte en gewicht?
    wanneer ben je geweest.
    (heb ik er zo overheen gelezen?)

Share This Page