Hee hoi ff bericht uit La France! Sabrina, heb je dezelfde telefoonnrs als vorig jaar? Ik vond ze namelijk toen ik mn koffers aan t pakken was. Tot laters weer. Nog nieuuwe zwangeren? Heb ik nog iets ge,ist? Kan niet alles bijlezen, heb maar klein beetje internettijd. Ik ben inmiddels o geweest
hee...Minni...ca va bien? Ici tout va bien .. Volgens mij zijn de nummers gelijk gebleven....heb eigenlijk geen idee....harry bewaart altijd die sim kaartjes Hier ook koffers gepakt....gisteren tot middernacht gewerkt en vergaderd, zelfs vandaag had ik nog een zakelijke lunchafspraak.....pfff....ben nu eindelijk klaar met werken, heb vanavond nog wel wat aannemer gespreken op een bouwbeurs.....en 2 borrels waar je eigenlijk het niet kan maken om niet te komne...pffff.....ben blij als we morgen in het vliegtuig zitten Wendy: ja een hele grote prenatal hebben we.....we worden echt een wereldeiland hahaha...alleen die schoenen voor daffie is niet gelukt...ze verkopen hier lelly kelly vanaf mt 25.....hoop dat ze dan in NL te koop zijn ze heeft nl mt 22/23....(wat een verschil he) doeiiiiiiiiiiiii
he sabrina, fijne vlucht! EN ik hoop dat je lekker kan bijkomen in het vliegtuig, wat een drukte voor je zo op de laatste werkdag pff Minni, lekker in het zonnetje aan het genieten? Heerlijk hoor. Geniet ervan want strakkies moet je weer gaan verbouwen. Suus, wat een grap zeg. Ik ga hopen dat ik dat dus niet ga vergeten. Hier een MEGA mijlpaal. Gisterenavond na het eten hadden we Lars een beloningsvel voor het plassen laten zien wat ik had gemaakt. Na 5 keer plassen op het potje krijgt hij Tomas de trein kado. Ik heb de lijst op de kast gehangen met de stickers op de kast en het kadootje ingepakt ernaast. EN EN EN. Hij is vanmorgen al 3 keer op het potje geweest. Hij loopt zo stoer in zijn onderbroekje rond nu. Er is maar 1 ongelukje geweest en dat was toen ik NIels op bed aan het leggen was. Toen kwam hij meteen aanrennen om te vertellen dat ie geplast had, op de grond haha. Maar goed ik kan nu tot woensdag intensief met hem trainen. Dus vandaag alleen in bed een luier aan en de rest van de dag in onderbroek. Er ligt al een hele stapel klaar op tafel. Goed he van mijn manneke? Ben echt zo trots, en papa ook haha. Die zat hem voor te lezen bij zijn eerste plasje. Daarna maakte hij ons nog trotser, we waren aan het tellen in een boek van Dribbel. Dus ik zeg, 1-2-3-4-5 en hij zegt daarna 6-7-8-9-10 Nou ik viel stijl achterover. Daarna nog 2 keer gedaan en het was geen toeval. Hij kan gewoon tellen haha.
Hihi wat goed zeg... Lisa kan dat idd ook al.. Ik lees net bij je MSN dat Lars al 5 x op het potje geplast heeft.. goed joh! Hij vindt het natuurlijk ook erg leuk! Dus het kadootje heeft hij ook gekregen? Wil Lars dan meteen na een plasje, gelijk weer op het potje? Lisa plast een paar druppels, staat op.. bewonderd de druppeltjes, en zegt dan.. lisa nog meer plassen.. En wil dan weer op het potje. Ow ow ow.. Tim kan nu eindelijk zelf gaan zitten! Wel nog af en toe met hulp van de spijlen van de box, maar het lukt! Ook kan hij nu heeeeel af en toe echt kruipen! En lopen gaat ook steeds beter.. hij loop in de box rondjes en als we hem vasthouden, ook langs de salontafel.. veel dingen tegelijk opeens! Ikke weer trots natuurlijk! Gisteren hadden we een bruiloftsfeest. We hadden de kinderen meegenomen en zodra we zouden merken dat ze moe werden zouden we naar huis gaan. Tim hield het het langste vol! Lisa werd om 22.30 moe (nouja, vind ik ook niet gek na al dat gejump en gedans op de dansvloer met mama..hihi) En Tim heeft het tot 23.00 uur volgehouden. We hadden de buggy meegenomen zodat we hem niet steeds op schoot hoefden te houden. Samen met Lisa heeft hij 5 (!) glazen appelsap gedronken, 1 zakje chips leeggegeten en wat fruit van het buffet gehad.. Vanmorgen hebben ze allebei tot 10.00 uur geslapen. Daarna heeft Tim een fles pap gekregen (tja noem me maar een luie moeder dat hij dat nog elke ochtend krijgt, ipv een boterham)en Lisa een boterham en de dag kon weer beginnen.
wauw wat goed zeg dat ze het zo lang volhoude! Lars stort altijd om 21 uur in als we zoiets proberen. Wat goed zeg dat Tim ineens zo hard gaat. Lars kroop ook pas met 12 maanden en zelf zitten ook laat. Gelukkig is het allemaal goed gekomen is is hij met zijn taal erg snel dus wie weet Tim ook wel. Lars heeft zijn kadootje gehad. Net voor hij naar bed ging plastte hij weer op het potje. We zaten voor in de kamer en het stickervel hing achter. Hij had al 2 ongelukjes gehad toen ik me bedacht dat hij dat vel natuurlijk goed moest zien. Dus ik het vel voor aan de openhaard gehangen en ja hoor "mama plassen" dus toch nog op 1 dag 5 keer geplst, en 4 ongelukjes haha. Maar goed die nemen we voor lief. Tot bedtijd heeft hij met een onderbroek gelopen. ZO knap he. Goh ik ben echt trots. Wat zijn we toch lekker aan het opscheppen over de kids he. Nog even doorgaan? Niels heeft vandaag voor het eerst 2 hapjes banaan op. Toen vond hij het wel weer genoeg hahha. Maar goed hij is nog maar 5 maanden dus we hebben nog even. MOrgen corso hier, heb er echt zin in. Huis vol vrienden en familie en de prachtige wagens bekijken.
Hihi ja lekker aan het opscheppen... hihi mag toch.. heerlijk trots gaan zitten wezen. Ik heb nog 1 week vakantie, ik denk dat ik Lisa ook in een onderbroekje laat lopen... eens kijken of ze het dan probeert.. vrijdag heeft ze ook 3x op het potje geplast. Ze was er zelf zo trots op dat het laatste (grootste) plasje wilde bewaren totdat Tante Lisette er was. (mijn zusje bleef 2 dagen logeren.. erg gezellig!) Lisette was nog niet binnen of het potje werd onder haar neus geschoven..hihi Ow .. bij de Hema verkopen ze oeffenbroekjes. .misschien een tip Inky.. is een broekje van badstof met aan de buitenkant plastic. Wordt niet meteen de vloer zo nat!
he suus wij lullen alles wel vol Ben gana kijken bij onze hema (jajaa ons dorp heeft een hema!) maar die oefenbroekjes haaden ze niet in zijn maat en ik zie dan niet of ie geplast heeft. Ik mail je ff mijn beloningskaarten die ik heb gemaakt. Daardoor is het succes hier zo goed. En hij krijgt alleen met slapen een luier aan. Verder alleen een onderbroek, hemd en shirt, makkelijk voor mama hihih.
Bedankt voor je beloningskaarten! Lisa heeft al 1 stickertje mogen plakken.. hihi Ik moet alleen nog wel een kadootje halen voor als ze 5 stickertjes heeft... heeft ze dat vandaag al, dan geef ik haar een ijsje.. daar is ze ook helemaal dol op.. dan ren ik morgen snel naar de winkel. Ik heb haar nu ook een trui, hempje en onderbroekje en sokjes aangedaan. (sokjes op advies van mijn poetshulp...kinderen schijnen een hekel te hebben aan natte sokken..hihi) De oeffenbroekjes van de Hema zijn tot mt 86. zonder luier gaat dat prima hier.. past best goed. Je kan idd alleen niet zien of ze geplast hebben.
Inmiddels op 4 stickers.. nog geen ongelukjes maar ook geen kadootje in huis... ik ga zo snel even naar tankstation om daar een kadootje te kopen..hihi tja moet toch meteen belonen!
Goed hé! Lisa is nu met haar kadootje aan het spelen.. (had een koffertje van Sesamstraat gekocht met kleurboekje en kleurtjes en een een cd met verhaaltjes van Sesamstraat. Ze vond het zo leuk dat ze maar meteen weer een plasje ging doen.. hihi.. maar als ze nu deze lijst ook vol heeft, dan moet ze toch echt tot morgen wachten voor een groter kadootje.. Dan gaan we wel naar intertoys en mag ze wat uitzoeken.. maar dan moet ze eerst nog 6 x plassen op het potje. Hoelang ga jij op deze manier hiermee door inky? Uiteindelijk moeten ze toch zonder steeds een kadootje te krijgen op het potje plassen..
ja ik bouw het denk ik op tot 20 stickers en dan een kadootje en dan probeer ik het zonder. Bij mijn neefje ging het geleidelijk aan vanzelf. Die vergat stickers te plakken en er werd ook geen aandacht meer aan gegeven.
Ja dat is denk ik ook het beste... zodra het nieuwe eraf is, dan vergeten ze het vanzelf! Ik vind het eigenlijk wel grappig.. Mischa doet vaak maar wat, als ik hem iets vraag ivm de opvoeding van Lisa en/of Tim. Vaak gaat het ook compleet langs hem heen. Maar toen ik net een kadootje was halen voor Lisa, had ze dus ook op het potje geplast en Mischa had haar toen ook een sticker laten uitkiezen. Maareh.. zodra je de andere lijst(en) klaar hebt.. dan mail maar weer door hoor! hihih
eh Ink.. is het normaal dat Lisa nu al 10 x op het potje geweest is? Ik vind het zo veel! Deed/doet Lars dat ook? Ze plast ook echt telkens.. en dan niet een paar druppels! Als dat zo doorgaat, zit ik zo aan de 20! Ik ga morgen met haar nieuwe onderbroekjes kopen... niet omdat ze nu al zindelijk is, maar omdat we nog niet veel onderbroekjes voor haar hebben. Ze heeft ook nog vaak rompers aan.. En ik verwacht hier nog wel wat ongelukjes deze week. Mijn moeder heeft tegen haar gezegt dat als ze deze week de hele week op het potje gaat, ze van oma ook nog een kadootje krijgt. Maargoed.. nu even genoeg over dat potjes gebeuren..hihi Hoe is het eigenlijk met de rest? Nancy, Monique, Becaatje?
hier liggen echt wel 15 onderbroeken klaar! Als je eraan beingt moet je doorzetten. Lars heeft de ene keer veel geplast en de andere keer wat minder, maar ieder plasje is een sticker hier. Belonen moet je doen. We hebben Lars alleen even een luier aangegeven ivm verstoppingen. Hij had nu al even niet gepoept en met luier aan wel. Dus vandaag 4 keer potje en morgen weer opnieuw! Succes Lisa komt er wel. Ik ga ook de Kanddo doekjes aanschaffen om de boel te poetsen, Nu naar bed. Remon is met vrienden stappen. Binnenkort ga ik met vriendinnen uit. Nu lekker naar bed. Onze buurtschap was 4e. Mooie prijs, eerlijk verdiend.
Hoi allemaal, we zijn weer thuis. Ontzettend lekker weer gehad en ook heerlijk van elkaar genoten. Inmiddels tegen mnei, dus het genieten gaat nog ff door. Morgen is Elmar jarig. Dus spullen aan t ruimen, huis aan kant, boodschappies gedaan en nog wat wassies draaien en dan kunnen we de volgende drukte weer aan. De 3d schets van de keuken is binnen en wauwie wat gaaf wordt ie! Monique: je bed klaar? Slaapkamer nu helemaal gereed? @Inky, ik blijf het knap vinden al dat lijnen, hoor. Mn petje af voor jullie. Ben blij dat de lucht weer geklaard is, want ik heb steeds aan je moeten denken, vond het zo lullig voor je. Gefeliciteerd met de 4e prijs. @Sabrina: al in NL? Lellykellies gevonden? Zal niet meevallen, denk ik... Ça va très bien, merci! JIj n beetje bijgekomen in t vliegtuig? @Suus: zo'n bedrijfsuitje zou ik niet aan mn neus voorbij laten gaan, hoor. Gaaf zeg! Wat n leuke foto van die 2 koters van jou. Ben trouwens vannacht nog langs jullie gereden rond 11 uur. Heb je me nog zien zwaaien? @Nancy:hoe ist nu met Phaedra? Niet meer huilen met drinken? @Wendy, leuke foto van duidelijk een 2jarige peuter. Jeetje wat gaat t hard he?! Wauw wat n goeie piespotpeuters! Giulian is niet helemaal zindelijk (meer) Het ging trouwens prima op vakantie, maar we stonden echt onwijs ver van de toiletten en hij kan niet zonder wc of wasbak piesen. De wasbak hebben we wel es gebruikt als we in n restaurant zaten waar ze staanwc's hadden. Daar kan ie niks mee en alsie aangeeft dat ie plassen moet, dan kan je hoog of laag springen, maar dan doet ie t niet in zn luier en krijst ie uiteindelijk heel de Ardeche bij elkaar. Wil je mij ook dielijsten doormailen? Daar kan ik vast ook wat mee. Daar ga ik dan volgende week wel aan beginnen. Kind is nu zó over t paard getild, dat ik hysterisch gebrul krijg als ik n cars (dat zal dan zn kado worden) ergens ophang en het hem niet geef. Volgende week werkt zn papa weer. Papa is niet zo streng als dat ik d8 dat ie zou zijn hihihi. Becca: alles oké? Nog iets vergeten?
Haha leuk! PIESPOTPEUTERS hahahahahaha Fijn dat je zo'n leuke vakantie gehad hebt Minni. enne ... ja ik heb idd iemand zien zwaaien... dacht al dat jij het was! Hier heeft Mischa inmiddels alweer zijn 1ste werkdag van na de vakantie erop zitten.. en poehee die heeft me toch weer een humeur! Gelukkig is dat , hoop ik dan, over 3 wkn afgelopen.. althans.. dan mag hij van mij best een humeur hebben.. ik merk daar door de week dan toch niets van. hahahaha. Ik zit me overigens ook weer te ergeren aan mijn schoonmoeder ... Ze zijn vandaag op vakantie gegaan en ze "moet" eigenlijk volgende week dinsdag oppassen. Ze gaan maar naar Zeeland met de camper (lees: krot) en ze wist niet of ze dan al thuis zou zijn. Tja ok... we kunnen ze niet dwingen om op te passen, maar ik kan ze wel schieten momenteel. Mischa en ik hebben al gescheiden vakantie gevierd.. hij eerst 1 week alleen, toen 2 wkn samen en nu ik nog 1 week alleen om de vakantie van mijn schoonouders dus op te vangen. (qua oppas) De eerste week dat Mischa dus al vakantie had, heeft mijn (stief)schoonvader toch nog doorgewerkt, terwijl dat niet de planning was.Dus mijn schoonmoeder had best die ene dag van die week nog kunnen oppassen. En dan had Mischa zijn vakantie ook kunnen op schuiven zodat we dan wel 3 wken samen hadden gehad. Ik weet wel dat we al blij moeten zijn dat ze die ene dag in de week komt oppassen maar dit zijn echt van die dingen waar ik me aan kan ergeren. Hopelijk wonen we volgend jaar in brabant en dan zijn we van het hele gezeik af! Sorr dat ik hier zo over zeur hoor.. maar het zat me echt hoog!
Nou dat is niet zeuren hoor Suus. Als ze hebben beloofd om op te passen dan mogen ze best rekening houden met je werk. Anders moeten ze duidelijk zijn dat ze het niet meer willen dan kan je zelf nog andere mogelijkheden zoeken. Minni, welkom terug! Lars had vandaag ook die dreinmomenten met plassen. We zijn naar de Beekse Bergen geweest en hij wilde niet in zijn luier plassen, maar de wc vindt hij eng dus dat wilde hij ook niet. Tja en dan? Dus na 5 min heeft hij toch maar in zijn luier geplast. MOrgen gaan we weer een hele dag zonder luier aan. Hier dus lekker weggeweest met vrienden en hun kindje. Lars is echt heel lief geweest en heeft aardig wat zelf gelopen. NIels heeft zich ook gezellig gedragen. Het weer was super en het was niet druk. Hier is iedereen vrij op corso-maandag dus we konden gezellig met zijn allen weg.