Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Hoe dan ook vind ik het heerlijk om zonuendan te klagen op t forum. Dan is t tenminste uit mn systeem.

Giulian heeft met die momenten dat ie alleen op de wc wil en verder is niks goed (alhoewel de wasbak er genoeg op leek wat hem betreft).
    Zo hebben we ook wel es ergens langsde weg gestaan met n kind dat overstuur was. Moeten piesen, maar geen toilet... Watdan?
    We hadden toen besloten om de pot in de auto mee te nemen met lange ritten, maar dat is er dus nooit van gekomen.:D

Zijn er nog afspraken gemaakt met Sabrina?
    Lijkt me wel weer leuk om te ontmoeten. Kijken hoe de dames weer gegroeid zijn en lekker bijlullen met Sabrina en Harry.

Op de campng adden we trouwens een leuk stel naast ons. Die meid en ik hadden wel 1 en ander gemeen met elkaar. En het leukst was dat ze n zoon hadden die 2 dgn ouder is dan Giulian en wat betreft de dreinerige dingen exact Giulian was. Wat gaan die peuters nog allemaal gelijk op. Daar verbaas ik me nog altijd over op t forum en ik vind het ook heerlijk om dat steeds te lezen, vooral wanneer ik knetter word van Giul.
    Dat stel woont ergens in de buurt van Eindhoven, dus beetje ver weg. Das wel jammer, maar dat tref ik steeds.:D
    Veel mensen waar ik graag mee om zou gaan wonen erg ver weg. (gelukkig komt er wel 1 ietsie dichterbij wonen;))

2. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hoi meiden............daar ben ik weer.

De zolder is klaar.........bed komt tussen 11.30 en 14.30.......bureau komt tussen 12.00 en 14.00.

Minni er is na mijn weten niks afgesproken met Sabrina. Helaas moet ik dit weekend werken en volgens mij is ze niet zo heel lang in Scheveningen......

Isa en het potje? Ze wil niet en durft niet. Komt vast wel een keer.........

Verder zal ik eerst een lezen wat er allemaal gebeurd is de afgelopen dagen........

Ik heb wel het verhaal van juffy gelezen. Haar kindje is geboren met 26 weken en een paar dagen......ik hoop dat dit meisje het redt.

3. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Minni van harte gefeliciteerd met Elmar..........heb je taart?

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Jahoor taart, vanaaf om half 9 wordt t geserveerd.;)

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    eh... ikke? hihihi!

Tja mijn schoonmoeder wilde eerst helemaal niet oppassen. Maar vanaf dat Lisa geboren is, past ze op.
    Eerst 3 dgn.. toen 2.. en nu na de vakantie 1 dag.
    Ik heb me dus in allelei bochten moeten wringen om dat op mijn werk geregeld te krijgen. Gelukkig heb ik een meedenkende teamleidster!
    Maargoed.. ze moet nog maar even volhouden.. straks ziet ze de kinderen alleen nog maar als we in de weekenden naar Limburg gaan.
    Mijn ouders gaan dan alle 3 de dagen dat ik werk oppassen. Die vinden het heeeeeerlijk als de kleinkinderen er zijn..Ze vinden het normaal dat opa en oma oppassen.. en hebben liever zelf wat dagen minder tijd voor zichzelf dan dat wij moeten betalen voor opvang. Lief toch!

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    gefeliciteerd met Elmar!
    En tja, de leukste mensen wonen nu eenmaal in BRabant ;)

Ik ben ook erg blij dat mijn moeder op wil passen. Wel heb ik steeds vaker het idee om ze toch naar een KDV te brengen. Nu ben ik altijd zo snel mogelijk naar huis om de kids op te halen zodat mijn moeder meer rust heeft. Maar goed ik moet het nog eens met haar overleggen. Ik heb het idee dat ze liever wat minder op gaat passen, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

Ik verveel me een beetje haha. Heb genoeg te doen maar heb nergens zin in. Heb wel al de strijk gedaan maar eigenlijk kan er ook wel een stofzuiger ff door het huis heen.
    Straks maar even met Lars verven. Hij heeft een super mooie Brandweerauto gehad van mijn zwager en schoonzus dus die mogen wel een tekening ontvangen.

Raar weer trouwens. Ik heb al 3 keer het zonnescherm over de serre op en neer gehaald. Zo fik je af en zo regent het.

Vanavond ga ik trouwens beginnen met hardlopen. Het "start to run" gedownload en op de MP3 gezet. Nu kan ik een perfect schema volgen met aanmoediging en muziek+ oefeningen. Heb er zin in.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Start to run, inky?

Ik wilde ook gaan hardlopen, heb de kleding en schoenen gekocht maar er is nog niks van gekomen!
    Moet er toch ook echt eens aan gaan beginnen.

Pff ik verveel me ook kapot.. heb ook nog een heleboel was liggen die ik moet strijken en vouwen, maar heb er helemaal geen zin in.
    Zit alleen maar hier op de laptop op de bank.. de surfen op het net.. jak...

Gisteren trouwens weer nieuws gehad over het dochtertje van vrienden ons.
    Ze hebben de uitslag van de onderzoeken binnen. Het is inmiddels al uitgezaaid naar het ruggenmerg (of beenmerg.. ik weet het niet precies meer) Maar gaan wel starten met Chemo. Er zijn nl kinderen van genezen.. laten we hopen dat Fiona er ook 1 van is!
    De moeder van Fiona is inmiddels 28 wkn zwanger van hun 2de kindje.. pff wat hebben zij het zwaar zeg!

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    http://een.be/extra/subsites/vlaanderen ... ndex.shtml

Hier vind je alle lessen van start to run. Een opbouw programma om van 0km naar 5 km te komen.

Evy spreekt de lessen in en die zet je op je mp3. Ze vertelt de oefeningen en de tijd van lopen en rennen. ONdertussen moedigd ze je aan en zit er passende muziek in de les.

Ik heb al geluisterd naar de 1e les. Klinkt echt leuk en je bent niet zo alleen haha.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bedankt.. ik ga eens kijken of het wat voor me is. Moet ik nog wel even een mp3 speler aanschaffen.. want die hebben we geloof ik nog niet in huis.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    zooooooooo de boodschappen zijn weer in huis. We eten even normaal tot na mijn verjaardag dan gaan we weer op streng.

Remon is admin van de zaak gaan doen op kantoor en ik ben nu nog ff benenden.

Maar nu ga ik Lars in bed leggen en lekker in bad liggen.
    Hopelijk blijft Niels ook nog even liggen.

TOt strakkies.

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wow.. mijn zusje heeft een Mari-morfose gehad, voor het blad "Vriendin"
    Als jullie nu al de voor en na foto willen zien kan ik die wel laten zien via msn in de gedeelde mappen...
    Weet nl niet of het al publiek op internet mag!

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Oh wat leuk, Suus. Ik ben welbenieuwd naar de foto's kom van de week ff gluren.;)
    Dat loopprogramma ga ik ook verkennen, Inky. Heb n snelkoppeling geplaatst. De visite komt binnen, dus ik ga weer doeiiii!

13. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    Was vanmorgen op het CB en nu vond de arts het tijd om foto's van de heupjes te laten maken, vorige keer was het op de grens, nu was het slechter....

Ik ben meteen naar de HA gereden en daar was het niet druk, dus kon ik meteen naar binnen, tja idd hij was het ermee eens....

ik net ZH gebeld en kan vanmiddag al komen! wel snel!

PS. Phaedra was 2 weken geleden zo verschrikkelijk huilerig en ging afgelopen week iets beter, maar is sinds gisteren weer zo huilerig.

oops... had ze dus oorontsteking aan het rechteroor gehad en nu een actieve aan het linkeroor...

gisteren info avond gehad voor het begin van het schooljaar...

thomas had de eerste week een meneer die hij fulltime zou hebben dit schooljaar... helaas is die meneer nu al 2-3 weken thuis (is 1 week geweest) en zal waarschijnlijk lang gaan duren.

dus nu heeft de klas 2 nieuwe (helemaal nieuwe!) juffen die nog nooit op deze school hebben gestaan!
    moeilijk dus voor alle partijen, vooral omdat deze klas een "probleem" klas is.

Uit de eind leestoetsen van groep 3 is gebleken dat de klas achter loopt met AVI lezen en spelling!
    De school heeft geen idee hoe het kan, de juffen staan al jaren en jaren voor groep 3-4 en de methode is ook niet veranderd.

Dus worden en aan een hele berg kinderen extra lessen besteed voor het lezen en spelling, maar daar heb ik nog wel wat vragen over!..

* nooit wat van gehoord, cito altijd goed ..

RAAR-RAAR, maar ik krijg vandaag een brief mee over het hoe en wat... krijgt deze week nog een nieuwe AVI leestoets en daar krijg ik ook de uitslag weer van..

ik vind het zo raar (niet dat mijn kind geen extra les mag hoor!) maar vorig jaar kreeg hij juist extra werk omdat het zo goed ging..

pff wat een gemuts allemaal

Sorry dat ik even niet reageer op jullie, maar ik loop op het moment even over....

reageer snel weer hoor meiden!

14. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Een probleemklas?
    Klas met moeilijker lerende kinderen, of een klas met toevallig allemaal wat lastiger kids? (rumoeriger klasje)

Ik heb namelijk altijd in een rumoeriger klasje gezeten en heb t nooit naar mn zin gehad op school. Elke eerste schooldag zei de juf of meester dat wij bekend staan als drama's, maar dat hij of zij er wel wat aan zou veranderen. Dat werkte alleen maar averechts. Alleen al t stempel van drukke kinderen, lastig en drama maakte dat de meest vervelende kinders nog vervelender waren.
    (nou weet ik van mezelf dat ik veels te weinig stimulans heb gehad, ik heb me mnhele schoolperiode dood verveeld, omdat ik de stof te weinig uitdagend vond. Ik heb n IQ van 130+ en volgens mij zijn er meer geweest met n hoog IQ.Feit is iig dat er meerderen waren met een onwijs laag IQ en als dat samen in 1 klas zit frustreert het elkaar alleen maar. Dat klinkt als n klacht naar de school toe en dat is het ook.
    Misschien heeft je zoon ook n hoger IQ en is ie gewoon de klas vooruit en wordt ie teweinig gestimuleerd en gaat ie gewoon niks meer doen. Zo uitte het bij mij ook.
    De meeste dingen moest je met t tempo van de klas meedoen en dan was ik t langst bezig, uit verveling ging ik dagdromen en klooien. Maar als er projecten waren die je in je eigen tempo kon doen, (destijds van die kaartenbakken voor taal en rekenen bijvoorbeeld) dan was ik met de kerst door die bakken heen geploeterd en had ik weer uitdaging gehad.
    Misschien heb je iets aan mijn verhaal Nancy.

15. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Aaaaah Minni zo is het tegenwoordig toch niet meer, hoop ik dan ~
    Bij ons op school werken we met 3 differentiatie groepen. Gemiddelde, mindere en goede. Natuurlijk noemen we die niet bij naam.
    Iedereen krijgt uitdagende leerstof op eigen niveau en de stof wordt steeds aangepast na een toets als dat nodig is.

Dan de nieuwe juffen. Als je zegt dat het als een probleemklas wordt gezien lijkt mij het juist fijn dat het 2 nieuwe juffen zijn. Je wil niet weten hoe er soms over kinderen wordt gesproken in de koffiekamer. Deze juffen kunnen de kinderen een nieuwe eerlijke kans geven. Waarschijnlijk hebben ze ook enorm de drive om te beginnen en er wat van te gaan maken.

Dan. lezen en spelling gaat vaak samen. Een zwakke lezer is vaak ook een zwakker speller. Veel lezen, iedere dag 30 min! Is de enigste remedie om kinderen op hoger niveau te krijgen. Wij lezen iedere dag op school maar als er thuis niets aan lezen wordt gedaan is dat HOPELOOS.

Maar heb je vragen, stel maar. Ik heb 5 jaar groep 4 gedaan met veel plezier! Trouwens de DMT leestoets geeft een veel beter beeld over de leesontwikkeling dan de AVI.

Wij hebben vandaag iemand hier gehad die onze bank ging inspecteren. Wij hebben Natuzzi banken (Italiaans design) en het leer heeft al helemaal slijtage plekken (na 3 jaar). Nu is er een man geweest die ons in het gelijk heeft gesteld. Dat er verkeerd leer om de bank zit. Wij hadden Master1 leer gekozen en hij zei dat het dat niet was. Nu speelt hij het door naar Beter Meubel en dan krijgen we over 3 weken te horen of de banken opnieuw bekleed gaan worden. Hopelijk zit het mee en doen ze niet moeilijk.

16. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    dank je Inky voor je antwoord.

en probleem klas is het omdat blijkt dat er teveel leerlingen de laatste cito (van juni) slechter hebben gemaakt dan die in feb.

en nu dus heel veel 'zorgleerlingen' zitten, ach we wachten het wel even af.

Thomas zijn spelling is oke zeiden ze vandaag, maar zijn leestempo is vrij laag... nou wij lezen thuis behoorlijk en gaat prima! maargoed....

--

hopelijk gaat het goedkomen met de bank inky!

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik hoop dat je bank opnieuw bekleed word Inky..

Wij hebben (bewust) een lederlook bank gekocht. Imv de katten en de hond.
    Nou maar goed ook hoor... Het bankstel ziet er echt niet meer uit hoor!
    Overal krapplekken van de katten. Ook is Lisa zo leuk geweest om met een pen op de armleuning van de bank te prikken. Waar eerst alleen maar gaatjes zaten (die eigenlijk niet opvielen) zijn nu wat scheurtjes gekomen... Tja je hang ook met je armen/ellebogen op de leuning en daardoor scheurt het natuurlijk verder.

Mischa is sowieso al geen kattengek, maar als hij de bank ziet, zou hij ze zo naar het asiel brengen.
    Nu moet ik zeggen dat het mij ook steeds meer gaat irriteren die rotkatten!
    maarja.. de kater heeft speiciaal voer.... wie zou hem nu nog willen? Dat is ook de enige reden waarom ik de katten nog heb.. ik bedoel.. ze verrekken alles ...
    Voor mij geen katten meer in huis, na deze.
    Ach wie weet kan ik de moed nog verzamelen om ze straks in brabant terug naar het asiel te brengen waar ze vandaan komen. Daar hadden ze tenminste geen kleine hokjes maar liepen ze gewoon in een , speciaal voor de katten gemaakte, woonkamer.

maargoed ik dwaal wel erg af nu....

wbt die school dingen... tja ik weet al niet meer hoe het bij mij op school was.
    Ik zie straks wel hoe het gaat als Lisa naar de basisschool gaat...

18. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    nou goed de oudste zit daar in groep 8 en de ander in 6, ik heb nooit eerder met dit 'probleem' te maken gehad.. Matthijs krijgt wel RT hoor, maar dit is in mijn ogen allemaal een beetje vaag...

19. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Als het alleen het tempo is Nancy dan zou ik me geen zorgen maken. Als je iedere dag thuis leest dan is dat alles wat je kan doen. Je zou eens kunnen vragen of ze een DMT toets af kunnen nemen. Dat is een "drie minuten toets" Ze krijgen dan 3 keer een kaart met woorden van makkelijk naar moeilijk. Iedere kaart krijgen ze 1 min. de tijd om zoveel mogelijk woorden te lezen. Het uiteindelijk behaalde aantal woorden kan gewoon omgezet worden naar een AVI-niveau.

Nadeel van de Avi toets is dat het kinderen vaak afschrikt. Het is een hele lap tekst voor ze en als ze maar een foutje maken, klopt de zin niet meer een moeten ze opnieuw de zin lezen en de tijd loopt maar door, zenuwslopend!
    Wij kiezen daarom voor de DMT. Als ze een woord niet weten mogen ze het gewoon overslaan. Geen moeilijke zinnen maar gewoon woordjes racen.

Als Mattijs Avi niveau 3 heeft is dat al behoorlijk goed voor begin groep 4.

Nou hier de kids net opgehaald bij oma. Ze hebben het weer heerlijk gehad. Niels ligt nu te slapen en Lars is met zijn auto's aan het spelen. Ik heb net ademloos zitten kijken naar zijn spel.
    Hij heeft een hele zooi Sesamstraatpoppetjes waar hij graag mee speelt. Nu laat hij die poppetjes echt met elkaar spelen en praten. Echt GEWELDIG.

20. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    uhh Thomas, ink, niet Matthijs.... hihii

lekker dat het zo goed gaat met je jongens!
    leuk he als ze echt gaan spelen?!

Deel Deze Pagina