Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elvier

Elvier Lid

Jun 21, 2006
    66
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Sabine, ook voor de komende tijd idd nog sterkte! Jullie krijgen het wel allemaal ineens voor jullie kiezen zeg!

@ Deboor, nee, het doet geen pijn, althans, als ik me aan de "regels" hou en rustig aan doe. En een navelbreuk, is eigenlijk een verkeerde naam, het is een buikwand-hernia ;) Zit net iets boven de navel hihi

@ Suzanne, hier is het wat afgekoeld na twee dagen wat buien, hoop bij jou ook! Maar zou denk nog mooier zijn als je "gewoon" al aan het bevallen bent ;)

Hier verders geen bijzonderheden te melden... tot later dus maar weer :p

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi hoi..

Hier nog niks hoor.. Nog geen kramp of steekje!

Het is idd wel afgekoeld.. heerlijk.. Lisa is momenteel bij mijn ouders in brabant, heb ik even een dagje voor mezelf.. dadelijk naar de kapper en de rest van de dag lekker luieren!!
    Morgen komt lisa weer terug naar huis. (maar ik mis haar nu al)

3. Niet meer actief

spannend suus.. ik ben benieuwd of inky d'r pende gaat kloppen. Je snapt natuurlijk wel dat als dat zo is, er teveel klopt. Dan is ze heilig voor me hoor hihihi....

4. Thea

Thea Bekend lid

May 19, 2006
    507
    0
    0
    Nou Gupsie, van 1 ding hoop ik toch eerlijk gezegd dat Inky het fout heeft, hoor.

Ze heeft ook voor mij gependeld en kwam met de pendelinfo: zwanger februari 2007 van een meisje.....

en dat terwijl iedereen in dit gedeelte van het forum toch wel weet dat wij "maar" 2 kindjes willen...

Suus: succes en sterkte met de laatste loodjes. het zal nu vast niet meer lang duren voor jullie het kleine nieuwe wonder in het eggie mogen zien.

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    haha , nou van mij mag de pendel idd goed zijn.. dan zou ie volgende week woensdag geboren moeten worden.
    Mijn schoonmoeder had de kaarten nog gelegt voor me.. (tarot) en daar stond duidelijk een thuisbevalling in.... Jippieeeee (maar ook daar pin ik haar niet op vast.. moet ik naar het zkh , dan moet dat !)

6. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Hoi meiden daar was ik ook weer.........

Hier weer even een update over Isa.
    Afgelopen maandag zijn we weer de gehele dag in het VU geweest. Het was een lange en intensiefe dag. Isa haar bloeddruk moest ruim een uur worden opgemeten om zo een beter beeld te krijgen. Helaas blijkt deze te hoog te zijn en zit rond de 110/60 en dit is te hoog. Voor haar niertjes is dit al helemaal niet goed en besloten is om Isa nu medicijnen te gaan geven om haar bloeddruk omlaag te krijgen. Ik zie het als een tsap terug en kan jullie vertellen dat ik hier niet echt vrolijk van werd. Ook hebben ze haar hartje nageken en tot zover ziet dat er goed uit en gaan ze over ruim een jaar bekijken wat ze hier mee gaan doen. Isa haar hartje zit anders in elkaar dan een normaal hart maar gelukkig doet alles het zoals het hoort! Ook gaan ze haar groei beter in de gaten houden omdat Isa nog maar 70 cm is. Ze wordt over een aantal maanden opgenomen om een scan te maken van haar botten en een uitgebreide nieronderzoek. Ze kunnen dan zien of Isa evntueel groeihormonen zou moeten krijgen. Lang verhaal en zal er niet verder over uitwijden.

Verder is Isa door deze dag helemaal uit haar doen en is zelfs wat koortsig.......Gelukkig kon ze vanmorgen wel weer lachen met de fysio maar echt vrolijk is Isa niet.........

Kim is nu met een vriendinnetje en met Marco naar een overdekt speelparadijs.......ook het leven van Kim gaat door en die heeft haar uitjes op zijn tijd ook wel nodig.

Groetjes.........

7. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik moet echt alles nog ff doorlezen, zodra ik er de tijd voor heb. Vannacht zijn we thuis gekomen en vanochtnd was Giul weer optijd wakker natuurlijk, ben n beetje brak.

Sjee Sabrina, dat is allemaal niet niks, nogmaals gecndoleerd en wat jammer dat je afscheid hebt moeten nemen van je vriendin.

Monique, dat is wel ff schrikken. Wat ontzettend balen, meis. Ik begreep van je moeder dat jij ook zo erg klein wat toen je nog n beeb was, weet het ZH dat ook? Misschien hoeft Isa dan niet aan de groeihormonen in de toekomst. En dat haar hart iets anders in elkaar steekt, daar schrik ik wel een beetje van. Ik heb er natuurlijk de ballen verstand van en als de artsen zeggen dat alles wel goed functioneert, is dat wel n opluchting. Het zal dan wel de hoge bloeddruk verklaren.
    Kan me met die medicatie voorstellen, dat je het ziet a;s een stap terug en ik ga je dan ook maar niet vertellen dat het juist heel goed is voor haar ofzoiets. Jij bent niet achterlijk en je hebt al helemaal geen zin in dit soort antwoorden, denk ik. (als je t later nodig hebt, zal ik je dan dat wel vertellen, hihi).

Hee Toontje, gefeliciteerd met je jochie. Wat leuk zeg! Was dit trouwens weer een voorspelling van INky dr pendel? In dat geval, kan ik vanmiddag wel beginnen met een kamer ontruimen, hihihi.

L4a, een navelbreuk? Jaiks. Veel succes, sterkte en beterschap.

Inky op vakantie?

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    yep ben weer terug maar eerst ff de vk een vraagje stellen.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He Ink.. wat lees ik nu? Heb je wat bloedverlies en krampen gehad?? Misschien heb je een voorliggende placenta?? Hoop dat de vk je wat gerust kan stellen...
    Knuffie!!

10. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    pff ik hoop het maar suus, iig is de 2 week van de vakantie niet zo super geweest door het bloed en de krampen! En helemaal nu het met Wen zo rot is afgelopen.

Maar goed.@sabrina wat erg van je stiefmoeder. Wel fijn dat je haar nog even hebt kunnen zien dat zal haar goed hebben gedaan. Heel veel sterkte de komende tijd voor jouw en je gezin.

@ monique, wat een tegenvaller zeg. Ik dacht dat het allemaal zo goed ging met Isa, maar zo te lezen komen er weer spannende tijden aan.

@minni, ga nog maar niet ruimen hoor. Ik had voor Toontje een meisje gependeld dus het klopt niet altijd zie je.

Zo en wij zijn een dag eerder naar huis gegaan. Eigenlijk konden we tot morgen blijven maar het weer werd er niet beter op. En we z\ouden dan voor 9:30 uit het huisje moeten dus zijn we vanmiddag na het zwemmen op ons gemak aangereden.
    Alles is al opgeruimd en we hadden daar al de was gedaan dus hoeven we alleen nog maar de spullen in de kast te leggen.
    Verder hebben we een super 1e week gehad. Lars gedroeg zich perfect. De 1e nacht twijfelde ik of we het wel 2 weken vol gingen houden haha. Hij sliep pas om 21:00 en dat na 3 keer wakker geworden te zijn. Maar na de 1e nacht nam hij zijn ritme van thuis over en sliep hij netjes om 19:30 en 2 keer overdag. En dat was heerlijk want die slaap had ik ook echt nodig. We zijn iedere avond voor zijn slaap gaan zwemmen en Remon deed alles met hem vanaf 12 uur. Dus ik had hem in de ochtend en als hij gin slapen dan ging ik na ene half uurtje ook liggen en zodra Lars wakker werd kwam remon en sliep ik verder. Verder deed remon alles met hem. Heerlijk voor mij en voor Lars. Ik heb hem 2 weken niet naar bed gebracht, gedouched, uitgekleed, tanden gepoetst enz. Net voor het eerst weer hem gebadderd en in bad gedaan.
    We hebben veel leuke dingen gedaan. Iedere middag zijn we van de camping afgeweest en rond 16:00 kwamen we terug zodat Lars nog wat kon slapen. Helaas werd het vanaf dinsdag wat minder met het weer dus hebben we overdekte dingen opgezocht.
    Nu weer lekker hier. Kan ik lekker mijn ei weer kwijt. Alhoewel Remon ook heel erg schrok van het bloedverlies en de buikpijn. Ik mocht meteen niet meer tillen en bukken enz.
    Morgen gaan we het toch aan mijn ouders vertellen, nou ja Lars dan, en maandag aan de ouders van Remon. We vertellen er niks bij van het bloedverlies enz. We proberen er vanuit te gaan dat het goed zit. Morgen de vk bellen en dan horen we vast meer.

Doeiiii

11. toontje

toontje Lid

May 24, 2006
    45
    0
    0
    ziekenverzorgster
    Swolgen (limburg)
    inky ik hoop dat alles gewoon goed is ik heb bij Noah ook wat bloedverlies gehad en krampen en het is allemaal goed gekomen
    kan me voorstellen dat je daardoor minder van je vakantie hebt kunnen genieten

monique weer mindere berichten van isa dacht ook dat het goed met haar ging nu weer allemaal die vervelende onderzoeken maar hopen dat het allemaal meevalt .

wen ik weet niet of je hier mee leest maar wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies en hoop dat je toch een fijne vakantie zult hebben.

verder gaat hier alles goed Noah heeft al een paar stapjes los gezet maar nog niet bewust hij heeft het dan zelf niet in de gaten achter de babywalker loopt hij als een trein en dat vind hij echt geweldig

met de baby gaat alles goed en ik voel me ook prima
    we zijn alleen hard opzoek naar een jongensnaam en dat valt nog niet mee we veerschillen nogal van mening denk dat ik het maar even laat rusten dan kijken we over een paar weken weer met een frisse blik verder
    het weekend gaan we naar de kermis hier in de buurt de grootste in de regio altijd erg gezellig . en dan komt onze vakantie ook dichterbij kijk er zo naar uit

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Hihi Toontje wij hadden dat met de meisjesnaam. De jongensnaam hadden we meteen.
    Nu hebben we meteen een meisjesnaam en worden we het over de jongensnaam niet eens. Maar goed wij hebben nog wel ff te gana haha.

13. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Hee Ink, ik heb je ff gequote, hoor.

Je weet inmiddels wel van mijn steeds weer terug kerende bloedbad. Zolang het bruinig bloed was, was ik minder bang,omdat dat oudbloed is. Als het helder rood is, kreeg ik het veel spannender.
    Het kan altijd een innesteling zijn geweest, maar ook tal van andere dingen die niks met een miskraam te maken hebben.
    Mijn vk zei me altijd rust te houden wanneer ik bloed verloor. Echt bedrust, dus doe een dag niks en til vooral niet (teveel; met Lars heb je t vast niet makkelijk met een dag helemaal niet tillen).

Ik kreeg met 8 wkn mn eerste (inwendige) echo en toen zag ik al een happerend hartje, wat betekende dat t goed was.

Op momenten dat ik bloed verloor, kreeg ik ook ontzettende buikpijn, maar vooral zenuwen-buikpijn,omdat ik zo bang was dat t niet goed ging.

Ik zou bellen en vragen naar n echo, die doen ze tegenwoordig toch standaard en dan maar wat weekjes vroeger, denk ik.
    Veel succes! (dikke kus, maak je niet te druk)

14. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Hier gaat alles zijn gangetje...vanmiddag weer in het VU geweest en deze keer voor de lever. De arts was te spreken en heeft gezegd dat we voorlopig niet meer bij hem hoeven terug te komen wat voor ons eigenlijk wel een opluchting is. Weer een arts minder. Helaas weten ze niet wat er met Isa haar lever mis was en ik denk dat we daar nooit geen antwoord op krijgen. Wel wordt haar bloed regelmatig gecontroleerd op de leverfunties....had ze eerst een waarde van 169 (moet onder de 70 zijn ) en nu na een jaar staat deze op 79 wat dus een goed teken is. De jeuk komt door een te hoog galzouten waarden maar ook deze zakt behoorlijk en binnen een half jaar moeten alle klachten zijn verdwenen. Missschien willen ze in de toekomst nog eens een biopsie doen van de lever maar daar moet ik nog heel erg goed over nadenken of we dit wel gaan doen gezien de laatste keer en dat kon hij zich ook heel goed voorstellen.......

@ Inky ik hoop dat het allemaal meevalt en het inderdaad oud bloed.....ik duim op de goede afloop.....

@ Wen meid ik vind het heel erg om te lezen dat het mis is gegaan...heel veel sterkte de komende tijd

15. Thea

Thea Bekend lid

May 19, 2006
    507
    0
    0
    He Inky: heel veel sterkte, meis, ik hoop dat er niks ergs aan de hand is in je groeiende buik met je kleine wondertje!! Hou je taai, hoor. Trouwens: welkom terug weer thuis.

Enne Minni: jij ook welkom thuis weer, meid!!!

16. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Dankje Thea.

Ben blij dat Isa haar lever zo'n eind vooruit is gegaan, Monique. Sjee wat een drukte deze week bij het VU. Gelukkig niet weer zo'n teleurstelling.

Vandaag weer n drukke dag. Gisteren een bruiloft (reden van de thuiskmst) en vandaag boodschappen en bus uitruimen, want het ruimen was nog niet begonnen. Had al wel wat was gedraaid. Moet vandaag gevouwen worden. Ik heb n lange verlanglijst voor vandaag, maar ben bang dat ik uren tekort kom.

17. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Nou ik kan pas maandag een afspraak maken bij de vk. Voor spoedvragen kan ik wel bellen maar ze kunnen op zo'n korte termijn toch niet veel doen denk ik. Ik hou me maar vast aan het verhaal van Toontje en Minni en ga lekker genieten. Maandag meteen bellen en vragen om een vroege echo.

Verder gaan we niet veel doen vandaag. Lars ligt lekker te slapen en ik duik er zo bij in. Dan gaat hubbie wat boodschappen doen en ik lekker niks. Alles hebben we gisteren al opgeruimd. Oh ja de kleren kan ik wel in de kast leggen.

Vanmiddag mijn ouders verrassen met het nieuws, ben zo benieuwd!!!

18. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    Inky, veel plezier vanmiddag bij je ouders!
    En nogmaals, ik hoop dat alles goed zit met je nieuwe beebje...
    Verlies je nog steeds bloed?

19. Niet meer actief

Spannend inky, hoe je ouders zullen reageren.

Hier is besloten om naar huis te gaan en alleen nog in de weekenden naar de camping te gaan. Ik ben het een beetje zat aan het worden, en ook met dit weer doe je toch niet veel.

Verder heb ik zwangerschapskwaaltjes zoals bekend. Misselijkheid is weer terug, heb er dan wel dan niet last van. Ik heb moeite met geurtjes en dan met name brie! Maar ik vind ook dat mijn eigen doos wat sterk ruikt..haha.. ahum. Die is wel irritant, want daar kun je behoorlijk paranoia van raken zeg.

Gisteren voor As allemaal maat 74/80 kleertjes gekocht. Maat 68 gaat (bijna allemaal) naar de kleding kliko of opgeborgen worden. Ook de kleinere maten gaan we uitzoeken en scheiden van bruikbaar en niet meer te redden.

Drink me helemaal suf aan groene thee en daar dit vochtafdrijvend is pis ik met dus net zo suf haha.

Wat heb ik nog meer? Niks...

20. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Klinkt allemaal goed met Astrid en met jou.
    Ik wist trouwens niet dat een vakantie vervelen kon. Zolang ben ik nog nooit geweest, hihi.

Vanaf sept hebben we op woe babyzwemmen en op donderdag tai chi. En elke week een avond met Elmar op pad. klinkt erg goed, niet waar?

Giul slaapt overdag niet in zn bed, klein monster. Hij breekt de hele bovenverdieping af. Ik word er gek van!! Ik heb vannacht niet geslapen (nouja, tussen half 6 en 7 wel, maar dat noem ik voor t gemak ochtend)
    We hadden een wippie gemaakt en om te beginnen naar tevredenheid, maar het ging er nogal aantoe en ik denk dat mn hele bekken uit elkaar gerammeld is. Tijdens de daad had ik er niks over te klagen, maar verdorie ik heb de hele nacht kunnen nagenieten van de bekkenpijn.

Ik ben n beetje koopziek. Heeft iemand nog leuke aankopen gedaan, want ik wil ook KOPEN, KOPEN, KOPEN!

Share This Page