Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    Goedemorgen!
    jaaaaa HERFSTVAKANTIE! genieten dus...

Inky bij jullie ook herfstvakantie neem ik aan?
    jeeee man dat verhaal, kan me voorstellen dat het schrikken was ja! gelukkig is alles goed afgelopen!

Minni, knap van je hoor! lijkt me zoooo verschrikkelijk moeilijk..

Suus beterschap met je meisje... gelukkig is ze verder niet echt 'ziek' .. kunnen ze wel gewoon lekker spelen ipv van als zo'n zielig vogeltje op de bank te hangen..

ohh Fee huilt loop ff naar boven

2. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Fijne vakantie Nancy. (en anderen?)

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Yep heb ook vakantie maar als ik heel eerlijk ben geniet ik er meer van om 2 dagen te werken hoor. Ik zie wel op tegen 7 dagen full-time mama. Klinkt gek misschien maar ik vind het fijn om lekker te werken en ik heb daar meer rust ondanks mijn ADHD klasje.

We hebben trouwens keurig de klachtenbrief van de brandweer ontvangen. Ze maken er echt werk van vanwege het explosiegevaar. Pff als ik zo die brief lees besef ik nog meer dat we echt ENORM geluk hebben gehad zeg.

Verder een lekker ochtendje gehad. Ik had gegoogeld op internet over slaapproblemen bij peuters en was een interessant artik tegengekomen met tips en hulp. Daarin stond ook de bekende 10 min. regel.
    Dus om 6 uur vanmorgen heb ik wel drie kwartier liggen lezen omdat Lars aan het roepen, schreeuwen, gillen en huilen was. Pa na 3 keer 10 min. te hebben gewacht is hij tot 9 uur in slaap gevallen. Het werd ook echt te erg, hij had gewoon bruin/paarse wallen onder zijn ogen. Gelukkig bleef Niels verder slapen. Ik ben express gana lezen anders zat ik me alleen maar op te fokken over het gillen en dat ik niet kon slapen.
    Vanavond gaan we het weer zo doen met de 10 min. regel. En de tips voor overdag deed ik al wel maar een paar regels mogen wel verscherpt worden, zoals de tv niet te vaak aan en ongewenst gedrag proberen te negeren.

Nu slapen mijn mannetjes weer en ga ik lekker eens wat goeie nummers downloaden.

4. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    10 min. regel.ik hoop dat het bij jou net zo gaat werken als hier....maar het is wel doorzetten hoor.....ik blijf het lastig vinden om met krijsen etc. de regel door te voeren, maar het loont erg de moeite!. We hebben zelden slaapproblemen hier. Daarnaast hebben we nog een regel moeten instellen: pas wanneer het licht is mogen de dames bij mama & papa op bed.....donker betekent dus: slapen in je eigen bed.....ook dat heeft erg geholpen.

Dat van liever werken kan ik alleen maar beamen......7 dagen full time moeder....sjee...da's best zwaar...mijn baan geeft ook meer ontspanning..hihi

5. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Minni: goed opgezocht...die choller...

suhsibak: afvalbak

de rest wist Inky al!

de boekenkast is leeg...alle boeken zijn ingepakt. Onderin heeft de kast 2 deurtjes met spijltjes ervoor....de dames gaan erin....sluiten de deur...en roepen: Papegaai!.....heel logisch...papegaaien zitten ook in een kooi met spijltjes......hoe komen ze erop he? :D :D

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Inky, ik wil die link wel van je.

ahhaha papegaai!:D
    Grappig dat soort dingen.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja Inky... zou ook graag de link willen met die info.. gisteren was het hier ook een drama. (zoals wel vaker)

Lisa zit nu lekker te kleien met haar nieuwe klei.. wel vreemd hoor.. in de gebruiksaanwijzing staat dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 8 jaar?!

Hier ook herfstvakantie.. Lisa wilde alleen wel naar school.. tja dat gaat dus niet!

Goh Inky.. dan hebben jullie toch echt wel geluk gehad hoor.. stel je voor dat.......jakkes moet er niet aan denken joh!

Gisteren de mylene party bij mij thuis gehad. Erg gezellig en verkocht voor 345 euro!
    Met maar 6 personen. Best aardig toch!
    Helaas heb ik er mijn tol voor moeten betalen... ik heb vandaag geen stem meer. Hij is echt helemaal weg!
    Had van de week al keelpijn en ben gewoon door blijven praten.. tja moet ook wel op je werk.... dus nu kan ik alleen maar fluisteren.. Erg vervelend , mijn moeder belde me vanmorgen en tja.. die kon me dus bijna niet verstaan.
    Gelukkig nam Lisa de telefoon over en zei dat mama niet kon praten..hahah de schat!

Straks maar even naar de winkel voor iets voor mijn keel te halen.. geen idee wat ik er eigenlijk voor kan gebruiken. Iets verzachtends misschien maar!

Verder waren mijn medicijnen op en ik wilde dus vandaag bellen voor een nieuw recept van de huisarts. Dat heeft Mischa dan maar gedaan...

Goh ik ben blij dat ik hier nog kan "praten" haha

Tot later!

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Jah das lastig geen stem hebben. Gelukkig heb ik daar nooit last van. Op de pabo hebben we bij logopedie geleerd dat als je last hebt van je stem je niet moet praten. Fluisteren is funest! Das natuurlijk makkelijk gezegd met 2 kids haha. Maar ik weet niet of je fluistert omdat het anders pijn doet? Anders moet je idd iets verzachtends kopen en proberen normaal te praten. Geen idee eigenlijk wat je voor je stem kan gebruiken. tegen keelpijn zweer ik bij Trachitol maar dat is als je het aan voelt komen. Strepsils mss?

Sabrina die meiden zijn lekker bijdehand haha. Wel fijn dat ze zich nog vermaken nu het huis steeds kaler wordt.

Die link van het slapen is:
    http://www.triodus.nl/pedagogen/opvoedk ... blemen.pdf
    Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Hier weer drama vannacht. Lars heeft het SUPER gedaan. Hij riep pas om 6:30 en was na 5 min. stil. Daarna tot 7 uur geslapen. Maar Niels heeft nu lekker vanaf 4 uur liggen gillen. Alle jezus ik was pislink. Dat kind kan er niets aan doen maar ik was in staat om een kussen over zijn hoofd te gooien. Gelukkig heb ik dat niet gedaan maar dit moet echt niet veel langer duren zo!
    Net alle 2 tegelijk naar bed gedaan. Is Lars na 3 kwartier al weer wakker. Tja dan slaap ik dus net en ik was dus weer behoorlijk chago!
    Beneden maar meteen 2 flinke glazen cola gedrinken want mijn ogen branden. Vanavond maar weer eens om 21 uur naar bed.
    Ik kijk uit naar 3 nov. dan slapen ze een dag bij mijn ouders. Arme schatten als ze wakker worden gehouden maar wij moeten echt ff bijtanken.

Ik ga dadelijk maar ff naar de winkel even frisse neus halen. En de agressie eruit lopen.

9. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    jeetje inky ik kan me voorstellen dat je een beetje genoeg hebt van die nachten!

moet zeggen dat ik dat 'gelukkig' helemaal niet herken, met geen van 4 de kinderen.. gelukkig want mijn nachtrust is me heilig (net als bij iedereen waarschijnlijk)

maar een keertje lekker bijslapen is toch heerlijk! en wel sneu voor je ouders misschien, maar ach
    dat is maar 1 nacht moet je maar denken.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ja en het rare is dat Lars dus gewoon altijd super goed heeft geslapen. Vanaf 3 maanden sliep hij goed door en verder nooit problemen, ja toen hij met zijn keelontstekingen zat.

Niels heeft 's nachts nooit super geslapen maar die sliep net 3 nachten goed door en nu dus niet meer.

Maar goed, R. gaat nu met NIels douchen dan een fles en hij naar bed en ik dus ook haha.

11. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hier hebben we het slaapprobleem tot 15 maanden gehad. Inderdaad vreselijk......maar ooit gaat het over. Het gaat niet altijd zoals je het wilt hebben.

Hier gebruiken we ook de 10 minuten regel en die werkt uitstekend. Al hebben we deze bij Isa verlegd naar 15 minuten.

Sinds een paar maanden geen enkel slaapprobleem meer. Ze gaat er tussen de middag in van half 2 tot 4 uur en s`avonds rond half 8 gaat ze ook lief slapen. Ze slaapt elke ochtend tot half 9 / 9uur.......

Gisteren met Kim bij de KNO arts geweest. Ze hoort mnder dan 40 deciebel? 23 november krijgt ze weer een aantal testen en moet ze voor een MRI. Kim is een aantal maanden geleden 2 keer flink op haar hoofd gevallen en nu willen ze kijken of het dieper zit?
    27 november uitslag

Isa zou na de herfstvakantie naar de PSZ......krijg ik bericht dat ze liever het nieuwe jaar willen afwachten omdat ze niet zo goed weten waar ze Isa moeten plaatsen? Ik snap het dus niet en heb haar ds gevraagd hoe ze dit bedoelde. Isa zou niet passen bij deze groep en te veel aandacht eisen? Vind hem geweldig.......ze hebben Isa nog nooit gezien?

Ik krijg zo de boekhouder en de verzekerings man.......en vanaf 1 november heb ik een contract voor 15 uur........JIPPIEEEEEEEEEE........vanaf 1 januari ga ik dus uren bij mijn baas inleveren.......

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Wauw lekker hoor Monique kan je thuis werken in de avonduren. Heerlijk.
    Wel slim om een MRI te doen bij Kim. Hopelijk valt het allemaal mee. Die decibellen zeggen me niets, ik weet niet wat normaal is.

De nacht is redelijk gegaan. Lars heeft 1 keer geroepen om wat drinken en heeft daarna tot 7 uur geslapen. Niels is echter vanaf 4 uur ieder uur wakker geweest maar goed die zit met zijn tanden te kloten. Als we zijn tut erin doen is het eigenlijk ook meteen weer stil. Ik ben gisteren om 21 uur mijn bed ingedoken en dat heeft me goed gedaan. Dat doe ik vanavond ook weer. Morgen lekker ene avond stappen met vriendinnen dus moet ik goed uitgerust zijn haha.

R. was vanmiddag lekker naar huis gekomen en toen zijn we naar de kinderboerderij gegaan. Niels keek zijn ogen uit en Lars heeft ook heel stoer rond gelopen. Hij was het na 2 uur nog niet beu.

R. is nu buiten aan het rommelen en Lars fiets vrolijk rond. Hij praat echt zo goed nu, ik geniet er gewoon van. Vooral als hij hele logische fouten maakt.
    Zo ging hij aan mij een boekje "voortellen" voorlezen en vertellen door elkaar gehaald.
    En op de kinderboerderij zei hij "kom gaan we verrekijker" verder kijken dus. Zo heeft hij dagelijks van die leuke zinnen. Echt genieten. Aan tafel praat hij ook honderd uit en als we voor het naar bed gaan de dag nog evne doornemen weet hij precies te vertellen wat we allemaal hebben gedaan.
    Lars mag 5 nov. gaan wennen op de PSZ. Ik mocht kiezen in welke groep hij kwam maar ik ken al die leidsters toch niet. Dus nu heb ik gevraagd of hij bij de kindjes uit de straat kan. Dat is nu geregeld. Dat is straks wel leuk als ze naar de basisschool moeten dan kennen ze elkaar al.

13. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    Hahahah ja dan moet je er wel tegen kunnen, hiihhi

14. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    lekker monique vanuit huis werken!

enne dat van de decibels van Kim zegt me ook niks eerlijk gezegt..

15. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    sjonge wat een drukte hier.. :)

16. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nou idd saaie bedoeling hoor.

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook niets te vertellen.. Lisa is niet thuis dus heb lekker tijd voor Tim.

18. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik ben gewoon dagelijks zo moe. Onwijs zeg.
    Dinsdag n echo, zou mij benieuwen als ik per ongeluk toch zwanger ben vaneen 5ling ofzo.:D (dat vanwege de vermoeidheid)
    Inmiddels ook misselijk. Bah.
    Maar ach, nog maar n week of 7 van die ellende en dan gaat t langzaamaan beter.;)
    Iemand nog es iets van Becca gehoord?
    En over meerlingen gesproken: Sabrina?
    Meid: ik ben rete nieuwsgierig naar jullie nieuwe avonturen! Al nieuws? Dikke kus.

@Inky: ik vind het onwijs ellendig voor je, een uk die niet slapen kan. Zomaar n ingeving: was je nou es met Niels naar n osteopaat geweest?
    Zoniet: probeer het es! Ik denk dat ie je wel helpen kan. Miss is er iets niet helemaal jofel in zn nekkie, of zn hoofdje en dan gaat liggen pijn doen. Dus wordt ie wakker en wil ie niet meer slapen. Ik herken het probleem, heb het namelijk zelf.
    Dikke kus en hoop dat het heel snel opgelost is.
    Een slechte nachtrust is echt onwijs ellendig!

Heb zojuist gehoord dat ik 29dec uitgenodigd ben voor de bruiloft van n hele goeie vriendin;)!

ps vandaag is er gestuckt, kunnen we morgen oid verder werken aan de keuken.

19. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ik ben ook uitgenodigd op de 29ste....zelfde feestje Minni?

20. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Jep, geweldig he?!

FF brainstormen over t kadootje:D.

Deel Deze Pagina