Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Godzijdank heb ik geen betaalde baan. Doe ik alleen wat werkzaamheden voor Lcar.

Ik moet zeggen dat ik wel wat ondankbaar klonk. Maar ik had voornamelijk mensen voor ogen die dan gelijk 's ochtends willen afspreken en je bijna boos aankijken als je na middernacht "al" naar huis wil.
    En verder is dit waars wel t drukste jaar in ons leven, met alle verbouwingen en ziek en zeer om ons heen.

En dan vannacht zeg.
    Giulian had al 3 x gehuild tussen half 11 en half 12. Ik lag er om half 10 in en was bekaf. (Elmar trouwens ook)
    UIteindelijk was mn voorstel om Giul bij mij in bed te nemen, omdat ie toch alleen maar mama wil. Dan kan papa iig slapen en mama miss ook iets.
    Om half 12 begon ie weer met huilen. Om iets voor half 1 zou Elmar net opstaan om de hap te bellen, want hij huilde nog steeds (wauw een uur achter elkaar, hebben we werkelijk nog nooit meegemaakt). Ik had Giul 3 druppels cinababy gegeven omdat hij zo krampte en huilde dat ik d8 dat t zn buikie kon zijn. 1 boer en Guil draaide zich om en viel in slaap.
    Elmar ging snel weer in bed liggen en deed de lamp uit. Om half 8 vanochtend werd Giul pas weer wakker.
    Pfff mazzel zeg. Eindelijk n echte nacht gemaakt deze week.

Nog steeds vliegen de groene snottebriebels om mn oren. Niet alleen die van Giulian, ook die van mezelf. Hij is momenteel ook wel weer warm, maar heeft geen koorts. Hijziet er ook beter uit.
    Ik moet m nu maar ff aandacht gaan geven, geloof ik.:D Hij klimt boven op me.

2. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    DRUK nee joh wat is dat?

ik heb het hier met mijn 4 kinderen en mijn baan helemaal niet druk.....

3. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    Maar wat ik dus eigenlijk wilde schrijven voordat ik had gelezen was...... :) :)

zo nou he, he hier ben ik dan ook weer even, pff mensen liefwat een drukte hier in huis, hiihih

soms komt ik handen tekort, uhh nee er zou gewoon een extra 'ik' moeten zijn, jee met al die clubjes van de kinderen en het eten en slapen van ons Feetje....

Maargoed, tanden? jaaa nou die kennen we hier wel hoor.. 4 al! 2 onder en nu ook al 2 boven.

Gisteren bij het CB geweest, alles was oke, ze was goed aangekomen.
    Is nu 72,5 cm en 8400 gr
    Slaap en eetschema was prima, achja ik had ook niet anders verwacht eerlijk is eerlijk.. Phaedra slaapt zo wie zo 'altijd' de nachten door, overdag huilt ze zelden en wakker in bed leggen doe ik altijd (vroegen ze trouwens, of ik haar wakker of slapende in bed legde, vond ik zo'n rare vraag.. wakker natuurlijk zei ik, maar schijnt zo te zijn dat heeeel veel kinderen pas naar bed gaan als ze beneden al in slaap zijn gevallen?)
    Doen jullie dat (ff nieuwsgierig hoor..)

Vond ook dat Phaedra al heel goed zat, gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet zit ze behoorlijk stevig.

4. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ik legde Isa nooit slapende in bed..hoefde ook niet omdat die beneden niet in slaap viel......

Kim sliep heel vaak beneden....in de box of wipstoel dat maakte haar echt niet uit.......

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hier ook druk maar ik ga er wat aan doen.
    Vanaf volgend jaar ga ik alleen nog op donderdag en vrijdag een hele dag werken. De woensdag vervalt. En op vrijdag komt mijn moeder voortaan hier thuis oppassen dat scheelt ook een hoop gezeul. Dus volgend jaar alleen op donderdag met de kids sjouwen naar het KDV en verder lekker niet.

Ik leg Niels ook nooit slapend op bed nooit gedaan ook. Lars sliep ook overal, in box en wipper maar dat was tot 3 maanden. En tja slapen is iets wat bij NIels vreemd is hoor hahah.
    Maar verder gaat ie als een speer. Maandag wegen en meten maar hij rolt 2 kanten op, gaat zelf zitten, kruipt en trekt op tot staan. En hij vindt het ook prachtig om aan 2 handjes te stappen.
    Tja als je het overdag zo druk hebt dan moet je dat in de nacht verwerken natuurlijk.

6. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hier breng ik ook altijd wakkere kids naar bed hoor....ze willen niet eerder slapen voordat er een jip en janneke verhaal is voorgelezen...

Drukte gaat hier over in algehele chaos...manlief ligt met hoge koorts op bed....ja.....en als mannen ziek zijn......ik ben dus de enige tot nu toe die niet is omgevallen.......hoe lang nog?ben wel blij met jullie (h) erkenning

7. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Giulian sliep overdag niet t eerste jaar en mama moest hoe dan ook wél plat, dus Giulian lag wakker in zn bedje (en altijd maar glimlachen).
    Maar verder ben ik dat hele slaapritueel volledig vergeten, hoor.

Vanmiddag na zn slaapje (half uur ipv 2 uur) werd ie huilend wakker en dat hield dus niet meer op.
    Op n gegeven moment gaf ie aan dat zn oor auw deed (mama kus) en heb ik de ha gebeld (de vervanger van de onze, want die van ons is vrijdagmiddag nooit aanwezig). Nadat ik de waakhond (assistente) omzeild had kreeg ik toch n afspraak.

Nou idd een middenoorontsteking...Én een longontsteking!
    Ik stond te klapperen met mn oren. Huh? Een kind van 2,5 met een longontsteking? Hij heeft soms wat verhoging, maar zeker nauwelijks koorts.
    Inmiddels is ie heel ziek. Slaapt sinds 3 uur alleen maar. Als ie morgen nog zo is, dan weer naar de hap. Zondag moet ie echt beterder zijn.
    Ben me rotgeschrokken en kan wel janken. Hoe konden we dit over t hoofd zien? En hoe is t mogelijk?
    Dus nu aan de ab en morgen moet ie iig enigszins helder zijn (was ie vandaag dus niet meer, afgezien van korte tussenpozen) en zondag moet ie zich echt beter voelen.

8. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Beterschap minni......een longontsteking zit in een klein hoekje en kan echt zo gebeuren......

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    jeetje Minni dat is zeker schrikken. Hopelijk werkt de anticiotica erg snel. Dikke kus voor je mannetje, en voor jullie zelf natuurlijk!

@sabrina, hou je het nog een beetje vol. Je zegt altijd dat ik aan mezelf moet denken maar dat moet jij ook doen hoor. Hopelijk komen jullie snel in rustiger vaarwater.

10. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Allemaal al in de sinterklaas sfeer?

Kim is vanmiddag naar de film " Waar is het paard van Sinterklaas " geweest........een gedeelte van de film is in ons dorp opgenomen en er speeld een meisje in mee die ze konden......

Hier alle sint kado`s in huis.....

Verder weinig te vertellen......

11. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Wij hebben net gezongen en een schoen gezet, dat gaan we dagelijks doen. (krijgt er niet elke nacht iets in, natuurlijk)
    Ik heb bijna alle sint kado's binnen. Gelukkig maar, want ik zie t niet gebeuren dat ik deze week uitgebreid ga shoppen en we wachten nu al heel lang op de oproep van mn schoonvader voor de volgende operatie, dus mogelijk zijn we v.a. volgende week daar weer druk mee.

Giulian is overdag wel okee. Valt me niks tegen. Hij is wel jengeliger en vervelender, wil steeds zn zin hebben. Nouja goed dan, we hebben n iets langere adem wat dat betreft nu ie ziek is. Moet maar ff.
    Toch heeft ie vandaag 2x op de gang gestaan vandaag.
    's Nachts is ie weer knetter ziek. Balen. Heb nu al ruim n week geen knappe nacht geslapen.
    Was vanochtend ook echt van de rel daarvan, maar ook van andere dingen.
    Een vriendin belde gisteren en stelde voor om samen n laatste bezoek aan Ingrid te doen a.s. maandag. Ik was al n beetje over de zeik omdat ik geen oppas voor Giul voor dinsdag (moet ik naar de gyn) kon regelen en ik wil daar al niet alleen heen, maar Elmar kan niet mee. En deze afspraak kon ik ook niet gaan nakomen, ook vanwege t probleem "geen oppas". (hoe ist mogelijk? Zo omhoog hebben we nog nooit gezeten)
    Mn schoonvader voelt zich momenteel niet okee, combi lage bloeddruk en mogelijk een koutje. Dus die konden we ook al niet vragen voor Giul.
    UIteindelijk vandaag gebeld en dinsdag kan Giul wel naar hen.
    Voor morgen heb ik n buuv gevraagd die weet van Ingrid. Ik breng Giul nadat ze dr eigen kids op school gebracht heeft en haal m op voordat ze ze weer moet ophalen. (ik wil nu niet dat ie met haar mee gaat op de fiets, kan gewoon niet.)
    Moet zo dus ff mn vriendin bellen om de afspraak te bevestigen en dan kunnen we kort n bezoekje brengen.
    Een ander iets wat gebeuren moest, doe ik niet. Dat kan wel later.
    En verder zien we wel hoe de week verlopen gaat.
    Hoop trouwens dat de nacht beter gaat verlopen,maar zoalswe hem net naar bed brachten, vrees ik weer n drukke nacht. Je zag m al echt afknappen en warmer worden. Nouja...

@Sabrina: hoe ist met Harry?
    En de rest?

@Inky, wat n vlot kind, zeg. Jeminee die Niels gaat als n raket!
    Goedhoor. Maar zou t niet handiger zijn als ie t in zn dromen verwerkt? Kan jij ook lekker slapen.;)

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    haha ja minni idd. het blijft waarschijnlijk onze laatste maar van klein houden komt niets in hoor. Hij gaat helemaal los. Vandaag tot 8 uur geslapen met een onderbreking van 4 uur en 6 uur. Even tut erin en verder slapen. Wat HEERLIJK. Maar ik roep niet te hard hoor.

Gaat het wel al iets beter met Giul? Wat rot nu alles zo samenvalt zeg. Ik zou idd ook erg graag naar je vriendin willen. Gelukkig kan je buuf oppassen. Zo veel mogelijk tijd met haar doorbrengen lijkt me nu het fijnste voor beide.

Hier is ook de schoen gezet. eigenlijk wilden we er niets aan doen. maar Lars wordt er helemaal in meegesleept. Het Sinterklaasjournaal is het liefste wat hij kijkt en hij wilde zijn "soentje zette?" Dus we hebben een tekening gemaakt en een suikerklontje in de schoen gedaan. Ik heb snel voor 3 euro een kadootje gekocht en morgenvroeg maar zien hoe hij het oppikt.
    waarschijnlijk vannacht al slapeloze nachten voor hem. Hij verwerkt alles in zijn slaap en heeft angstdromen dus we zullen spannende weken hebben nu.

Alles al een beetje rustiger daar Sabrina? Katten geënt en electiciteit aangelegd? Hopelijk een beetje rust de komende weken voor je.

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hier hebben we toch wat meegemaakt gisteren..
    pfff

Lisa mocht ook haar schoentje zetten, dus zo gezegt zo gedaan.
    Vraagt ze of ik dan voor sinterklaas de deur open moet maken (schoentjes stonden in de gang). Maar nee..ik heb uitgelegd dat Sinterklaas alleen maar kadootjes komt brengen als we allemaal slapen en dat mama en papa dan de deur niet open kunnen maken. Maar dat dat ook niet nodig is, omdat Sinterklaas een sleutel heeft, waarmee hij in elk huis kan komen.
    Ook vertelde ik haar dat hij al sluipend een kadootje komt brengen en dat ze er niets van zal horen.
    Gelukkig vond ze dit goed, want ik zag al een kleine angstige blik op haar gezichtje verschijnen..
    Lisa ging daarna naar bed.
    Mischa en ik gingen daarna op onze slaapkamer de schoenkadootjes en inpakpapier pakken. Staat Lisa opeens achter ons. Na enig aandringen ging ze terug naar bed maar maakte ze ook onze slaapkamerdeur dicht. Tja geen probleem.. DACHTEN we. Omdat mijn medicijnen op mijn nachtkastje liggen maken we de deur aan de buitenkant altijd op slot overdag. Wat doet Lisa nu... maakt de deur dicht en draait de deur OP SLOT!
    Ze pakt ook nog de sleutel uit het slot. Omdat we zeiden dat dat niet mocht, wilde ze hem terugstoppen.
    Tja dat lukte haar dus niet.... Stonden we dan met zijn 2-en opgesloten op onze slaapkamer... best lachwekkend eigenlijk!
    We hadden wel een telefoon op de kamer maar we weten het nummer van de buren niet uit ons hoofd.... Gelukkig bleef Lisa proberen en uiteindelijk nadat Lisa wat tranen had gelaten omdat het haar eerst niet lukte, kreeg ze toch de deur weer open..
    Daarna snel de sleutel uit het slot gehaald en Lisa opnieuw naar bed gebracht. Daarna de kadootjes ingepakt en bij de schoentjes gezet.

Pffff Hilarisch eigenlijk!

14. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Whaahahhaa, ja heel grappig! Vooral omdat je nu weer vrij bent natuurlijk. HIhi die zal niet snel meer aan die sleutel komen.
    Hoop dat de Sint extra lief voor Lisa is.:D

15. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    haha GEWELDIG. Echt ene peuterstreek. Mijn neefje heeft zo ook een keer mijn schoonzus opgesloten buiten.
    Gelukkig hier geen sloten binnen en om ze buiten op slot te doen moet je de klink helemaal ophoog duwen (inbraakbeveiliging)

16. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    hihi ik las t gisteravond aan elmar voor. Maar de tv leek interessanter (echt irritant als ik er bijna niet uitkom van t lachen en hij niet geamuseerd lijkt).
    Liggen we in bed zegt Elmar: hoe zijn ze er eigenlijk uitgekomen?
    hihi wilde ie toch t einde van t verhaal horen. Hebben we toch ook nog samen gelachen om t verhaal.

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Oeh,moet nog ff blijven hangen en net doen alsof ik werkelijk wat belangrijks schrijf, want Giulian is bij me op de stoel geklommen en voelt met zn handen door mn haar, zo kriebelt ie per ongeluk mn rug. Heeeeeeeeeeeerlijk!
    Wat n verwennerij. Als je t m vraagt, dan gebeurt t echt niet. Wat dat betreft is ie precies zn vader.

18. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ah heerlijk. Dat doet Lars niet hoor die wil alleen zelf "gekrield" worden.

Hier is Niels weer door de APK. 9kg en 72cm. Hij zit zowaar op de gemiddelde lijn en dat is nieuw voor ons haha.

Lars is vandaag zonder tegenstribbelen mee terug naar huis gegaan van de PSZ. Hij had een stoomboot gemaakt maar die was nog niet af. Verder kreeg ik te horen dat hij een erg sociaal en lief kind is *glim, glim*.

Vanmorgen stond hij trouwens helemaal verlegen te draaien bij zijn schoen. Er zat een kadootje in en hij wist niet goed hoe of wat. Normaal worden de kadootjes open gerukt en gescheurd, nu durfde hij het niet eens op te pakken.

19. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    haha wat n schatje!

20. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hier is de sint nog niet aangekomen dus nog geen schoentjes ritueel...dat komt as weekend.

Jeetje minni: ook daphne had zo'n longontsteking en werd door de antibiotica kuur dus niet beter en belandde zo in het ziekenhuis....en was toen wel heeeeeel snel weer beter ...zo te horen gaat het met Giul beter...gelukkig maar....nu de nachten nog....ik ken het...

Harry is koorts vrij...nog niet helemaal de ouwe, maar gaat wel naar zijn werk...en komt nu dus doodvermoeid thuis...arme schat...

Vandaag weer de electricien de hele dag over de vloer...alle lampen etc zijn nu aangesloten...lekker hoor

Kids voor buis kijken studio 100...en eten chips...

ik heb net weer mp afgestruind en weer iets erg leuks gekocht....een hema tuinpak voor de meiden

Suus: ik moest ook erg lachen...ik zag 't al helemaal voor me! kanp dat ze de deur uiteindelijk toch weer kon openen....dat zou hier niet gebeuren ben ik bang

Ink: wat een schat...heerlijk he...als je complimentjes van de PSZ krijgt

Deel Deze Pagina