Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0

Phaedra woensdag geweest en 72,5 cm en 8400 gram

uhh voor een meisje was dat niet het gemiddelde.... hihiih

2. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    @Sabrina, moet je e.e.a. vragen over die longontsteking, vind namelijk dat ie niet onwijs opknapt. Hij rochelt nog steeds met ademen en dat hoesten... Geen koorts, maar hij is n kind van zn moeder, he. Hij had dus vorige week ook nauwelijks koorts.

Waars maak ik me meer zorgen dan nodig is, momenteel heb ik veel moeite met relativeren. Alles is even heel moeilijk en zwaar. Hopelijk gaat t vanmiddag beter. Ik heb met 1,5 uur mn echo en maak me daar ook zorgen over.

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ow spannend Minni. ga duimen dat op de echo alles super is. Gek he met NIels was ik ook mega zenuwachtig. Ik vond het zo'n voorrecht dat we nog een gezond kindje zouden krijgen.

Hopelijk knapt Giul wat sneller op. En anders voor de zekerheid even langs de HA. Kan nooit kwaad toch?

Hier hebben we Niels voor het eerst bij ons in bed gehad. Ik vond dat altijd erg eng en ben er ook echt niet voor. Maar om 5 uur kregen we hem echt niet meer stil. Ik heb hem met slaapzak en al tussen ons in gelegd boven bij het hoofdeind en zo hebben we alle drie tot 7:30 geslapen. Toen riep Lars ons anders was het mss wel later geworden.

Ach ja als dit de oplossing is waardoor we meer kunnen slapen dan gaan we dat maar even zo doen.

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Je hebt helemaal gelijk, Inky. Als dat betekent dat je m later dat weer moet afleren (wat volgens mij echt niet altijd de regel is), dan is dat maar zo. Zo denk ik dus ook hoor. Beetje nachtrust is echt welmeer dan wenselijk.

5. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    Minni...? hoe was ie?

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Kind zit er nog. Placenta groeit netjes... Om de baarmoedermond, das dus niet handig. Ik blijf dus bij de gyn lopen. Prima, wel lastig.

Bij Elmar in de fam zijn er meerdere gevallen van kindertjes met trisomie 18. Aandoening die erg weinig voorkomt, dus met Giul was er reden naar onderzoek. UIteindelijk is uitgesloten dat we drager zijn van die aandoening, maar nu met die combitest kwam t wel weer ter spraken. Aanvankelijk wilde ik die combitest niet, maar vandaag bleekdus dat ook die afwijking mogelijk te zien is met n verdikte nekplooi. Dus weer ff alle twijfel. Maar ik wil die verschrikkelijke onzekerheid niet. Daarbij isde kans bij ons even groot als bijeen ander, maar... De gyn zei: letop je hebt wel 3 mk gehad. Datzou juist n goeie reden zijn voor zulk onderzoek.
    Moest ik vandaag nog beslissen en morgen terug komen voor echo en bloedonderzoek. Maar ik zie er toch vanaf.
    Grappig: aanvankelijk wilde elmar dus al die poespas wel en nu vandaag begon ie juist te steigeren bij t idee.
    We gaan "gewoon" uitvan een gezond kindje die geen afscheid wil nemen van de nooduitgang.
    (met alles wat we de laatste tijd meemaken en meegemaakt hebben voel ik me zo weinig rustig met deze zwangerschap, ik weet niet of ik mezelfgek maak, of dat dit toch zo'n moedergevoel is. Dus evengoed alom twijfel. Ik hoop juist met wat rust ook weer rust te krijgen. Willen jullie voor me duimen?)

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ow wat lijkt me dat moeilijk om te beslissen Minni. Wij hebben ook bewust niet voor onderzoeken gekozen omdat het kindje hoe dna ook welkom was. Maar wij hadden geen erfelijke ziektes.
    Ik ga zeker voor jullie duimen. Wel balen dat je zo snel moet beslissen. Meestal helpt een paar dagen bedenktijd wel om je in je keuze te sterken.

8. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Deze aandoening zou niet erfelijk kunnen zijn, maar "toevallig" komt ie in Elmar zn fam erg vaak voor. De genetisch deskundige in t VU vertelde wel dat genetica nog in de kinderschoenen staat, dus dat ze dit niet met 100% zekerheid kunnen zeggen.
    Zo blijkt dat je voor deze aandoening, tot zover bekend, drager moet zijn (of de papa of de mama) en datwas te zien in t bloed. Wij bleken geen drager.
    Evengoed mochten wij een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren, maar door verkeerd verstrekte info van het MCA hadden we zoveel stress te verwerken gekregen, dat we daarvan af zagen. Elmar en ik waren beiden overtuigd dat het gezien mijn gespannen lijf (hierdoor) wij een miskraam zouden klrijgen ten gevolge van de vr-water punctie. We waren ook zo opgelucht na de bloeduitslag, dat we vonden dat we geen onnodig risico mochten nemen met dit kind.

Nu staan we op n andere manier voor de keuze, maar zien we er toch vanaf. Een beetje vertrouwen mag er ook wel zijn. We kunnen niks 100% uitsluiten.

Met Giulian had ik de keuze gemaakt: mocht het zo zijn dat ons kind deze aandoening heeft, is het vrij zeker dat het nog tijdens de zwangerschap zal overlijden. Het kind zal met een nog grotere zekerheid niet ouder worden dan een paar dagen, als het al uitgedragen wordt.
    En zodoende had ik voor mezelf het gevoel, dat ik in dat geval ook de zwangerschap uit wilde dragen, zodat ik mijn kind alles zou geven wat ik kon.
    Godzijdank is Giul dus gezond en compleet.
    Later heb ik een vriendin verteld dat ik niet zomaar dezelfde keuze zal maken, in een zelfde situatie.
    Dus hier heb ik wel de griebels over nu, maar mn vertrouwen moet weer n beetje groeien.

Even over n andere boeg: ik hoorde dat Ingrid gisteren nog leefde. Ongelooflijk! Had ik niet verwacht. Dan heb ik mogelijk haar man toch niet goed begrepen. Sjonge jonge wat n lijdensweg.

Vannacht weer n gebroken nacht. Een paar keer uit mn eerste slaap gejankt. Verdorie. Nouja kind kan er niks aan doen. Maar raak t wel zat. Ben zo moe,moet echt ff bijtanken.

9. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    hmmm mijn meisje heeft (weer) oorontsteking aan beide kanten....

Hmm minni, moeilijk ja...

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ff snel voordat ik aan het eten ga beginnen (moet dadelijk werken)

Laatst vertelde ik toch over die vrienden van ons met dat dochtertje met 5 tumoren in het hoofdje? En dat ze zwanger is van de 2de?
    Kreeg net een geboortekaartje thuis... weer een dochtertje geboren.. Elize.
    Alles is oke met het meisje... Heb net wat foto's bekeken op hun site. Mooi meisje weer. Ook Fiona is erg trots op haar zusje!

11. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Beterschap Nancy, sneu hoor.

@susanne, het nieuws dat ze zwanger was van een 2e heb ik niet onthouden, verbleekte blijkbaar bij t andere nieuws. Maar gefeliciteerd met de kleine.
    Werkze vanavond.

Jemig de pemig wat ben ik moe.
    En kreeg net de tijden door wanneer we verwacht worden (en tot hoe laat) voor de opnamen voor n NLse film. (Elmar en ik figureren in die film en vrijdag en zondag mogen we komen opdraven van 7.15uur tot ongeveer 19uur.)
    Ik neem mooi mn kussen en slaapzak mee voor tussendoor. Ik kan al niet wakker blijven als ik geen reet uitvoer thuis, laat staat als ik 100x een straat moet overlopen oid.

12. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hi..minni: ik lees net dat je me wat wilt vragen ovm Giul zijn longontsteking. Ik ben nu ff op kantoor...msn werkt hier niet...snik...anders ff zo...

Daphne had ook geen hoge koorts. Na haar slaapje in de middag had ze dan wel 1 uurtje wat verhoging en ook zij sliep de nachten erg slecht.

Bij twijfel: vraag aan de HA voor een rontgenfoto en bloedonderzsoek. Zo weet je pcies wat er gaande is.

Kinderarts kijkt hier vooral naar de levendigheid. Gaat deze achteruit, trek dan aan de bel!

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Gelukkig is ie momenteel weer lekker tierig. Wel erg huilerig op zn tijd, maar vandaag heeft ie goed gespeeld. Gisteren was ik echt erg ontevreden. Ik had geen auto en het is ontzettend koud, anderswas ik gistermiddag nog naar de ha gegaan.
    Ontzettende rotnacht gehad, maar dat verwachtte ik wel. Nu verwacht ik toch n goeie nacht, omdat ik nu weer vooruitgang zie.

Zo heb ik toch heelveel aan je, Sabrina.;)

14. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    @nancy beterschap met je meisje. Wat rot zeg! Kan je geen verwijzing naar KNO vragen?

@minni, goh wat een strijd levert de vriendin van je. Heeft ze dit zo gewild? Geen euthanasie verklaring?
    En in wat voor film gaan jullie figureren? Leuk hoor! Zijn jullie gevraagd?

@sabrina, al wat meer rust in de tent daar?

@suus, fijn dat het zo goed gaat. EN ik was helemaal vergeten te vertellen dat ik het SUPER knap vind dat je naar Brabant bent gereden. Ben gewoon plaatsvervangend trots.

15. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ook hier eemn meisjemet een oorontsteking......rond 18.00 begon ze te klagen over haarooren deze zag vuurrood en gloeide enorm......om 19.00 de HAP gebeld omdat we zekerheid wilde en de nacht zo niet in wilde.......daar aangekomen was Isa de vrolijkheid zelf en kletste voor tien......de arts moest er wel om lachen en zei gelijk dat dit een veel voorkomend verschijnsel was.......eerst alles doorgenomen en toen heeft ze Isa haar oortjes bekeken.......inderdaad een oorontsteking.....we moeten haar nu 3 keer daags een zetpil geven en 3 keer daags haar temeraturen...........zodra ze koorts krijgt gelijk bellen en krijgt ze een kuurtje......

Ze ligt al lang en breed in bed en ligt te keten?

16. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Gekke kids ook. hihi. Hopelijk wordt Isa er niet ziek(er) van, Monique.

@Inky, nee ze heeft er niet over gesproken met haar arts(en). Ongelooflijk eigenlijk.

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Stilletjes hier vandaag.

Wilde even laten weten dat Ingrid gisteren is overleden.
    Maandag haar crematie.

18. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    gecondoleerd Minni!

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Sorry dat ik even kom inbreken, maar ik lees hier vaker mee.

Minni; ik wilde je condoleren...

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Minni, gecondoleerd!
    Gelukkig is haar verdere pijn gespaard gebleven!

Hier gaat het nog niet zo lekker.. ben nu alweer 1,5 week verkouden en blijf ook flinke hoofdpijn houden.

Lisa heeft nu na haar AB kuurtje nog steeds bacterien in haar plasje zitten en ze hebben het nu opgestuurd naar het ziekenhuis. Ben benieuwt wat daar uit gaat komen. Donderdag kan ik pas bellen voor de uitslag van die kweek. Pfff . Mocht ze eerder koorts krijgen dan moeten we aan de bel trekken.

Mischa is nu ook weer naar de HA, hij had het advies gekregen van de optometrist om wat oefeningen met zijn ogen toe doen om ze weer wat " sterkter" te maken. Evt kon hij dan door de HA doorgestuurd worden naar Orthoptie. (geen idee wat het precies inhoudt, moet nog op internet neuzen)
    Dus het gaat lekker hier!

Tim is inmiddels weer wat opgeknapt van zijn verkoudheid. Hij heeft zelfs 2 pasjes los gezet! Hij is nu 15,5 maand oud.. dus gaat nog steeds gelijk op met Lisa (ze was 16 mndn toen ze liep)

Morgen sinterklaasviering van het nieuwe werk van Mischa. Ben benieuwt hoe dat is.......... iig spannend voor Lisa.

Ow de internet verbinding valt hier steeds weg..dus dat ik ook erg vervelend.. soms duurt het langer voor ik weer op het net kan komen.... bah wat ben ik dan gehandicapt als internet het niet doet! (pff hoezo verslaafd)

Deel Deze Pagina