Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Inky, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Hoi Minni,

Ik heb inderdaad een lekker ventje. Ik heb een paar foto's in mijn album gezet.
    Jij hebt trouwens een leuk kereltje om te zien.

Groetjes Mariska

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @deborah: krampen in het begin van de zwangerschap kunnen erbij horen .. zolang je geen bloed verliest is er op zich niets aan de hand..

Maar ik snap je ongerustheid..elk pijntje wat je in het begin voelt, maakt je ongerust.. ik had het ook!

Nog een paar dagen en je mag naar de vk...

3. Niet meer actief

Ik snap dat het erbij hoort, het voelt alleen niet goed! Ik had het bij As ook tot 14 weken zelfs, maar dit voelt zo anders. En ja natuurlijk is elke zwangerschap anders. Maar goed.. het is gewoon afwachten.

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja dat is het ook.. meer kan je helaas niet doen!!
    Sterkte!

5. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hoi Deboor.....

Ik herken die krampen ook nog wel van mijn zawangerschap van Isa....ik werd er ook zo onzeker van.....het kan natuurlijk ook met je banden te maken hebben. Ik hoop dat de krampen snel overgaan en als je bij de VK bent geweest je een stuk geruster gaat voelen!

@ Inky hoe gaat het nu met jou???

Vanmiddag zijn we bij Thea en Nico geweest.erg gezellig en Emelyne wordt al een echte dame en Isabel is ook al zo`n schatje.

Vanavond samen met Kim naar popweeken gewest. I.O.S gezien en peter beens en Gordon.....helaas klonk Gordon echt als een valse nicht maar zijn grapjes maakten weer een hoop goed. Kim vond het geweldig! Rond negenen wilde ik naar huis alleen Kim niet die had het veel te veel naar haar zin.......

Susanne sterkte nog met de laatste loodjes en ik denk niet dat je bang hoef te zijn voor een hittegolf....

6. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    @ Susanne: nog ff volhouden, meis. Gelukkig weet je jezelf nog goed bezig te houden met verven, hahaha.

@ Gupsie: sterkte met die krampen, meid. Ik hoop dat je gevoel niet goed is en je beebje dus wel!

@ Monique: wij vonden het ook heel gezellig. Ik vind Isa goed veranderd en dan zeker in positieve zin, hoor. Ze voelde zwaarder aan en zag er heel goed uit. Ze was ook heel lief. En Kim, ja, wat kan ik van haar zeggen: gewoon een schat van een meid waarvan je, als je niet uitkijkt, ff vergeet dat ze er is: zo lief is ze aan het spelen.

7. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    He nee toch Gupsie. Ik hoop toch echt dat t niet waar is.

Ik heb weinig te melden, maar meestal als ik daarmee begin, komt er ineens een heleboel tekst te staan, dus maak je borst maar nat.

We zijn gisteren bij vrienden geweest die hier een km of 30 verderop in een app zitten. Ze zitten er voor n week en die man moet voor n dag en nacht naar huis en nu heeft zij me gevraagd of ik dan kom logeren. Dat wil ik wel. Dus ik ben bezig met inpakken en dan vertrekken Giulian en ik aan het eind van de middag en ben ik morgen tegen de avond (ofzo) weer thuis.

Alles was is gedaan en ik ga zo de ramen zemen. Ik denk dat ik nog een klein beetje vouw-werk heb en dan ben ik met het HH wel klaar voor vandaag. Vind ik altijd zo lekker als ik de middag "vrij" heb.

Elmar begon vannacht ineens over: zouden we wel aan een 2e kind beginnen? Hij heeft er geen wens voor, maar als ik graag wil, dan wil hij wel met me mee. Maar is het wel verstandig vanwege mn energie tekort enzo. Bla-di-bla-di-bla...
    Ik weet met hem nooit wat en hoe hij dingen echt voelt. Hij is zo gesloten. Over andere(n) dingen lullen, dat kan ie wel, maar zijn eigen echte gevoel...? Ik weet nou niet of het zijn angst is die zei dat ie geen 2e wil, of dat ie dat echt niet wil. Ik weet het gewoon niet en ik baal er wel van.
    Mocht het nu deze maand echt niet raak zijn, dan gaan we op dezelfde voet verder zoals we al gingen. Condooms.
    We hebben ook wel de slechtste voorbeeld in vrienden, hoor. Ontzettende lamzakken en ontzettende klagers. Die laatste dat zijn de de beste vriend van Elmar en zn vrouw. Ik heb er vaker over geschreven. Hebben 2 kids vlak na elkaar gekregen en hij doet niks, werkt part-time en zij doet alles en werkt daarnaast ook parttime. Die mensen zijn altijd zo zeikerig (dramatisch) dat je depri word als je daar op de koffie gaat. Zij spreken elke keer als je ze spreekt uit, dat de situatie waar ze nu inzitten niet de meest ideale is. Maar ik ken ze al van voor ze kinderen kregen en hij is altijd al zo'n doemdenker en ontevreden man geweest en nog nooit happy in zn leven. Ze hebben een relatie gebaseerd op niet meer alleen hoeven zijn. Echt de meest screwed-up relatie die je je maar kan bedenken. En dan doen ze zich nog voor alsof zij de wijsheid in pacht hebben.
    Ik denk dat elmar daar ontzettend door beïnvloed wordt en dat samen met de man die echt van luiheid een sport heeft gemaakt die ook een vriend is van ons, maar dus ook geuit heeft dat de 2e min of meer achteraf beter niet had kunnen bestaan (hij is wel knettergek op zn kinderen trouwens)... Ik kan me voorstellen dat Elmar daar wel over na moet denken. Dus ik wil er nu nog niet teveel van maken. We zien ook wel. Ik moest ff mn gedachten kunnen terug lezen...
    Hoe dan ook moeten we er nog veel over praten.

8. Niet meer actief

hey minni,..pff.. die kerel van jou is ook niet altijd even duidelijk hè. Maar goed.. het is gewoon lastig als je niet op 1 lijn zit wbt beebs.

Ik wilde in het verleden al eerder beginnen en dus zo gezegd zo gedaan. Weet je nog? Daar had ik ook die waarschijnlijke MK, waarvan ik nu denk dat het misschiet toch niet zo is geweest. Maar ach. Daarna zei ik tegen lars dat ik er toch niet klaar voor was. En lars was het daar eigenlijk wel mee eens. Plots zegt ie pasgeleden, laten we het toch gaan doen, ik voelde me goed, dus hoppa.. haha. Letterlijk! Nu we zwanger zijn van de 2de heb ik ineens allerlei twijfels (misschien wel normaal).

Als ik zie dat ik in de afgelopen maand dat we op vakantie waren, alles gewoon heb mogen doen. Geen dag voor mezelf heb gehad en lars op 1 hand te tellen aantal luiers heeft verschoond, haar geen ene keer gewassen heeft. We niets leuks met zijn 3 hebben gedaan en hij veelal gewerkt heeft, of aan zijn motor heeft gesleuteld. Kortom, er moet echt drastisch verandering komen als nr 2 er is.

Ik heb alleen nu nog geen zin om het erover te hebben, puur omdat ik gewoon zo onzeker ben over deze zwangerschap. En misschien zijn het gewoon de hormonen die werken of niet.

Zo heb ik lars beticht van het feit dat hij er in de kraamweek amper was. Hij zegt dat ie 2 wkn vrij was??? Nou ik weet niet waar hij dan was, maar ik kan me dat dus echt niet zo herinneren. Hebben jullie dat ook weleens zo?

Ik baal ook van mijn huis op dit moment. Deze week wil ik een afspraak met de keukenboer, laatste wijzigingen doorgeven. Daarna afspraak met de timmerman voor nieuwe ramen. Ik wil dat mijn rolluik aan de voorkom gefixt wordt, want die ramen houden we toch nog even. Het huis is donker en wil nieuwe meubelen, of beter gezegd, ik wil meubelen. De bovenverdieping moeten onze kamer en astrids nieuwe kamer gedaan worden. Kortom.. pff, ik zal wel stress hebben van wat er nog gedaan moet worden!

9. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Tijdens het ramen wassen, wasvouwen en vloerschrobben (waar die inspiratie ineens vandaan komt??) zat ik lekker voor me uit te denken. Dat is trouwens de reden waarom ik dat soort klussen helemaal niet erg vind (behalve de vloer schrobben dan). Ik bed8 me, dat het vanuit Elmar zn referentiekader ook geen onterechte angst is.
    Zijn moeder heeft wel es gezegd dat ze eigenliijk nooit aan kinderen had moeten beginnen. Zijn zus is helemaal n raar geval. Zijn vrienden... Nouja daar hoef ik niet meer over te schrijven.
    En bij mij in mn omgeving (en mn eigen vrienden) zijn heel erg anders, volledig tegenovergesteld.
    Dus de tegenstellingen in Elmar en mij zijn dan ook wel te verklaren.
    En al met al wist ik ten tijden van t zwanger worden van Giulian ook niet of ie wel echt wilde en tot mijn grote opluchting zei hij vannacht dat hij destijds welzeker een kinderwens had. (joepie)

Tegen de tijd dat we vannacht gingen slapen, zei hij dat ie opgelucht was, dat ik geen grote problemen voorzag. (dat vind ik dan weer zo'n vraagteken-moment, maar ik wilde eigenlijk alleen maar slapen en heb me omgedraaid en ben gaan snurken)
    Dus misschien moest ie gewoon zn twijfel uiten.
    Dat doe ik ook regelmatig.
    Ik heb trouwens op dit moment echt geen haast en op dit moment wil ik pas volgend jaar aug ofzo weer verder kijken. Dus waar ik me vanochtend mee heb bezig gehouden, weet ik zelf ook niet eigenlijk.

Over mn vakantie:
    Een doorbraak!!!

Het begon met weinig initiatief van zijn kant.
    Mijn zus ziet dat en gooit dan graag de knuppel in t hoederhok. Waarna hij meer initiatief ging nemen en mij steeds vroeg voor alle wissewasjes om mee te helpen. Hij verschoont Giulian ook nooit in zn eentje (is dat ook wel lastig met dit kind hoor).
    Mn zus vond het raar en ging es praten met Elmar. Ze zei dat wanneer hij es wat alleen doet, ik kan rusten en t volgende moment ook dingen kan doen waar hij niet voor geroepen hoeft te worden.
    Dat resulteerde erin dat ie op n gegeven moment de verzorging van Giulian af en toe helemaal op zich nam. Ook de verantwoordelijkheid kon ik lekker delen en dat ik niet de enige ben die mijn kind moet behoeden voor ongelukjes vond ik al heel fijn.
    Ik voel me echt verwend!
    Elmar gaf ook te kennen dat ie ook wel es een keer alleen met zn gezin op vakantie wil. Dat ben je meer met elkaar bezig. Dat miste hij wel.
    (nog meer verrassende onthullingen van zijn kant dus)
    De laatste jaren zijn we altijd met n brokkie familie gegaan.

Deboor, heb jij niet iemand die tot Lars kan doordingen van tijd tot tijd? Gewoon iemand die buiten jullie relatie staat en die ziet hoe t in elkaar steekt en hem de spiegel kan voorhouden?
    Mijn zus heb ik niet gevraagd om dat te doen, ofzo. Die kan gewoon haar mond niet houden. Andersom vertelt Elmar ook wat hij van haar doen en laten vindt en dat wordt ook geaccepteerd.

Er staat nu n knuffelkontje naast me, die me in de houdgreep heeft, dus ik moet ff knuffelen, geloof ik.

10. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Als ik het zo hoor dan ben ik blij dat ik de "perfecte" man heb....... Wij doen echt alles samen...Op dit moment is Marco een eindje fietsten met Isa en vanmiddag gaan we bij vrienden langs..ook samen. Helaas heb ik dus geen vakantie dagen genoeg meer omsamen vakantie te kunnen nemen. Marco gaat vaak iets leuks doen met Kim en een eventueel vriendinnetje en ik ben dan thuis bij Isa. Of andersom. Marco draait zijn handen niet om voor een poepluier en doet Isa vaak s`avonds in bad terwijl ik da vaat ruim en even snel een stofzuiger door de kamer haal. De was heeft hij vanmorgen ook al gedaan terwijl ik op mijn werk was en mijn meiden zien er prima verzorgd uit.........wat ben ik blij met zo`n man........ik mag hem eigenlijk wel eens een keer bedanken en iets leuks voor ons beide gaan plannen.......

11. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Heee Monique, je hebt toch al iets leuks voor jullie saampies staan: jullie zouden woensdag toch uit eten gaan??????????!!!!!!!!!!!!

En ook ik mag van geluk spreken zo te lezen, want Nico doet ook "gewoon" alles in huis. Maar ja, jullie kennen het verhaal natuurlijk al, hij is huisman en zal wel moeten, haha. Maar ook op de 4 dagen dat ik thuis ben, doet we alles samen en laat ie niks voor mij liggen als ie het zelf ook kan.

12. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    We zouden woensdag ook samen uit eten gaan alleen mijn oppas heeft afgebeld.....ben druk op zoek naar een vervanger maar helaas is het nog niet gelukt.....

13. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    He, gatver, wat l*llig!!!! heb je eindelijk iets leuks gepland, zegt de oppas af. Kunnen je ouders niet??

14. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ik hoop van wel...alleen blijkt het dat ze een paar dagen op vakantie zijn..ik denk dat ik iets heb gemist maar nadat we bij jullie weg ginggen belde mijn vader om te zeggen dat ze op de plaats van bestemming waren!!!! Erg vaag allemaal..........hahahahaha

15. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    hahahahaha, dat klinkt zeker heel erg vaag. Je weet dus ook niet wanneer ze weer thuis zijn??? Kleine kans dat als ze jou zondagavond bellen ze woensdag alweer thuis zullen zijn....

Kun je niet een van je vriendinnen vragen? Margaretha bijvoorbeeld? Jij hebt toch ook vaak op Lyam "moeten" passen?

16. toontje

toontje Lid

24 mei 2006
    45
    0
    0
    ziekenverzorgster
    Swolgen (limburg)
    hier een nieuwe mijlpaal Noah heeft zijn eerste pasjes los gezet
    ineens liep hij van de stoel naar het tv kastje ruim 1,5 meter
    daarna bleef hij dit doen vond het zelf erg leuk
    kon het natuurlijk niet laten om hem meer te laten proberen
    dus van mamma naar opa en ja hoor daar ging die ruim twee meter nog wel wat wankel maar toch
    ik ben zo trots
    dat moest ik even kwijt

17. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wauw wat goed toontje!! Lars loopt denk ik als ie 18 is nog niet los haha. Hij loopt prima aan 1 hand maar los.. echt niet!

Nou het goede nieuws is dat onze cashew goed zit. We hebben vanavond al een echo gekregen. Ik belde vanochtend op en ze zei meteen dat ik ene echo kreeg! Dus vanavond hebben we de kleine gezien. Kloppend hartje en al. De termijn klopt ook precies das wel fijn.
    Met 12 weken mag ik nog een keer terug komen voor nog een echo. Die doen we dan weer ;s avonds das wel zo makkelijk. Ben zooooooooo opgelucht en Remon ook!

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ow.. gelukkig dat is een opluchting Inky!! Nu lekker genieten van je kleine nootje!! hihihihi

Zohee Toontje... Noah is best snel dan.. leuk joh!!! Nog even en je kan hem achterna rennen door de woonkamer!

@thea: Ja ik vermaak me nog wel, maar ik wil toch graag dat ons knulletje geboren gaat worden.

Volgens de pendel van Inky moet hij woensdag geboren worden, dus dat kan betekenen dat we morgen met de weeen beginnen of evt woensdag nacht..hihih... spannend!!!
    Hij is overigens weer erg druk met bewegen in mijn buik.. ben benieuwt of hij de plattegrond gevonden heeft en nu op zoek is naar de uitgang.. zoniet, dan word ik a.s vrijdag hoogstwaarschijnlijk gestript door de vk!

19. Niet meer actief

haha...suus, met een beetje mazzel kan je gewoon nog slapen en begint het in de ochtend. Het kan binnen paar uur gebeurt zijn hè

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja laten we het hopen.. een nacht ervoor goed slapen doet wonderen. (heb ik bij lisa niet meer kunnen doen en wat echt kapot)

Deel Deze Pagina