Ik heb zomaar t idee om n boek te schrijven over alle dingen die je niet weet als je nog niet zwanger bent of bevallen bent, maar die je wel gaat tegenkomen. Gewoon (hele) vervelende klachten op psychisch of fysiek gebied. Gat in de markt?
Ik voelde me wel n beetje genaaid met al die dingen, jij ook Aman? En nu ik n jaar later nog wat dingen heb, wil ik mensen wel waarschuwen voor t zwanger worden: weet wat je wenst! hahaha! Nee hoor. Maar overal is er info over te vinden, maar belachelijk weinig over bekkeninstabiliteit na de zwangerschap (door de bevalling of de kraamtijd), wat te doen bij ontstoken hechtingen, aambeien die niet meer weggaan, die rare emoties zoals dat de hele wereld zo veranderd is etc. Dat je cyclus zlef niet veranderd, maar wel weer zwangerschapsklachten kan meebrengen. Dat je buik meer pijn kan doen tijdens die perioden etc etc. Op psychisch vlak herken ik mezelf niet meer terug. En lichamelijke dingen (ik baal van die bi en aambeien, vooral als ik ongesteld ben komen dat soort rotklachten weer terug. En als ik erover navraag bij ervaren moeders, dan hebben de meeste dezelfde klachten en voornamelijk tijdens het ongesteldzijn of de eisprong.) Wie herkent dit ook? Ps ik ga zometeen de tuinstoelen zelf maar ophalen, want die zijn er wel, mijn tafel dus niet. Daar moeten we nog minimaal 2 wkn op wachten, schandalig eigenlijk.
hee daar..hier is ze dan..jaja... nou minnie...klinkt goed dat boek...misschien inderdaad een gat in de markt.. Monique was zeker een bewogen jaartje met Isa maar je mag best trots op haar zijn hoor want ze heeft het toch prima gedaan ondanks alles net als jullie trouwens ..maar ja heb dat hier ook wel een beetje ...niet zozeer dat Eva ziek is geweest maar ik wel constant in de lappenmand en nog eigenlijk.. nou meiden korte update...ging goed..ja ging...moet weer twee stappen terug gaan doen van de fysio...zit een zwelling op mijn rug ter hoogte van het operatiegebied...overbelast??????????? zou echt niet weten waarvan maar ik doe dus helemaal niets !!..hou me keurig aan de regels...wat kan ik nog meer doen..moed is me dus ff in de schoenen gezakt hoor..pfff weer oefeningen laten staan nieuwe oefeningen erbij meer rusten..nog meer...doe al niet anders daarom is het me ook totaal onduidelijk waar ik het mee heb overbelast....vind het niet leuk meer zo want zo duurt het nog langer voor ik weer alles mag... zo ben ik ook weer ff kwijt... maar zoals jullie zien...ben weer van de partij hoor...
En je mailtje klonk gisteren zo goed??? Wat ontzettend jammer nou Elena! Wen,Lotte was toch zo vervelend? Giulian kreeg rond die leeftijd zn eerste tandjes en ik kom m wel schieten. Wat n stront vervelend kind (met de nadruk op stront)! Misschien Lotte ook? En wat betreft de tandjes... Hij heeft er nog steeds maar 2.
ja minnie weet het was ook optimistisch tot de fysio kwam..mijn humeur gelijk tot het nulpunt gezakt...maar goed is niet anders zwelling zit er en ik voelde wel wat maar ja kan niet achterom kijken maar we blijven optimistich zal ook wel weer over gaan...
Minni, Lotte haar 2e tandje is net door, ze kwijlt als een bezetene en met de luiers valt het reuze mee. Af en toe geef ik haar chamodent, alleen om het risico van verslaving (ze lurkt dat flesje leeg als ze de kans krijgt) geef ik haar niet te vaak Fijn te lezen dat het met iedereen zo goed gaat, ik lees en praat later ff bij!
He Elena.. ook van de partij!!! Het clubje is compleet! Vervelend dat je een flinke stap terug moet doen, maar het is voor een goed doel he?! aha is Deboor haar hotelkamer op wielen aan het proberen.. hihi ja dat moet ook gebeuren!
Ik geef Giulian nu chamomilla (chamodent heeft meerdere homeopathische medicijnen waaronder chamomilla) omdat hij duidelijke tekenen heeft van n chamomilla kindje. Hij wilde wel spelen, maar ook niet spelen. Wil dat blokje (bijv) wel vasthouden, maar als ie t vast had, toch ook niet. Hij wilde mama (de hele dag), maar dan ook weer bij mij vervelen en wegduwen. Echt super irritant! En dan die kapotte billen en rooie wangen. Hij reageert er ect super op, want het is mij duidelijk dat er tandjes doorbreken, maar hij is goed te pruimen nu. Je kunt chamomilla ( een d- potentie) bestellen bij de apotheek, als ze m niet op voorraad hebben liggen. Geweldig spul, hoor! Werkt 10x veter dan chamodent voor Giulian (hoeft dus voor Lotte niet zo te zijn, maar als ze ook zo vervelend is met alles wel en niet willen, kan ik het je echt aanraden). @ Elena, ik kan me je teleurstelling zo vreselijk voorstellen! Ik heb ook wel es n soort van opleving gehad, wat dan gevolgd werd door een mega-lichamelijke dip. En dan kon ik echt janken van ellende, want je hebt je vrijheid en je eigen leven weer n beetje geproeft en je had weer hoop en wensen en dan krijg je nogal n dreun als dat weer terug valt. Ik hoop zo voor je dat je toch ook hiervan lekker opknapt. Blijf wel lekker van je af praten en schrijven, want als je echt in en dip raakt, dan duurt het herstel weer veel langer. Niet wegdrukken als je verdrietig en teleurgesteld bent, want het is alleen maar begrijpelijk. Een hele dikke knuffel van mij en Giulian.
He Elena is ook hier!!! Hoi Hoi meis, ik lees dat je een terugslag hebt. Balen man, maar goed dat je je aan de regels houdt. Nu maar hopen dat je straks met sprongen vooruit gaat. Deboor is ffies weg ja, maar ze komt speciaal voor Lars zijn verjaardag terug, Lief hè!! @hè Minni, sinds ik dat dieet volg (en dus gezond en afwiselend eet hahaha) heb ik geen aambei meer gehad!
dat klinkt erg goed. Maar ik eet nu meer fruit dan ooit en ik eet nu veel regelmatiger, iig 2x per dag brood (donkerbruin) en alles wat ik ernaast eet is ook volkoren. Ik heb er vooral last van als ik ongesteld ben en t lijkt niks te maken te hebben met hoe ik poep. Heel stom gewoon.
he wat joh! Ik ben er nu vanaf. Maar eet niet heel veel bruin brood. Nu is het erg afwisselend. Dus de ene keer ene boterham dan een cracker of beschuit, dan yoghurt. Wel allemaal volkoren maar echt afwisseling. En alleen sinaasappels, appels en peren eet ik onbeperkt.
Dat is miss wat er veranderd is.Ik at voorheen heel vaak yoghurt met fruit en fibre. Erg lekker en kan ik wel weer gaan doen. Maar ik moet echt zeggen, dat ik vanaf de eerste dag dat ik zwanger was echt mega aambeien heb gehad. Vreselijk. Nog voor ik misselijk was en slecht ging eten. Ben er ook echt ziek van geweest. Die afwisseling... Gaan we proberen!
Hoi Elena leuk je weer te spreken en we zijn nu inderdaad bijna compleet.....Ik hoop dat deze terugslag van tijdelijke aard is..... Deboor met haar hotel op wielen op pad!!!!!!! Ik hoop dat deze vakantie beter bevalt dan de vorige vakantie. Mijn hulp is net de deur uit.....heerlijk alles is weer schoon en fris en alle strijk heeft ze ook gelijk even weg gewerkt........ Verder niet veel bijzonders te melden
Ik vergeet helemaal te vertellen hoe het bij de kinderarts was. Nou alles was prima. Lars krijgt volgende week maandag ene provocatie test. Ik moet dan half volle melk meenemen en dat wordt dan onder begeleiding van artsen gegeven aan hem. Er staan medicijnen en infusen klaar zei de arts. brrrr klinkt eng man. Denk niet dat hij er op gaat reageren. Dat hij al yoghurt kon hebben was al heel goed. 70 % van de kinderen is er met hun 1e jaar vanaf en 30% voor hun 3e jaar. Een klein percentage blijft het langer houden. Maar omdat het bij Lars al zo vroeg ontdekt was is er goede hoop!! Volgende week dus weer terug. Hij was alweer gegroeid. Wel lachen want hij past nu niet meer in die meetbak van het ziekenhuis en alleen los tegen de lat staan gaat nog niet hihi, was dus ff worstelen. Daarna langs school geweest en lekker met mijn manneke gepronkt. Nu ligt ie uitgeput in bed en heb ik al heel wat mailtjes en telefoontjes erop zitten. Straks nog ff voor pasfoto's weg. Kijken of ie daar leuk op wil.
ik ben ook tevreden! Ik heb die tuinstoelen gehaald en de keuken schoon. Lekker gechloord, dan knapt t zo heerlijk op! Keukenkastjes gedaan,viel me mee hoe vies ze waren. De kamer n eind opgeruimd. Wil ik zo de badkamer gaan doen en daarna in bad gaan. Met n slapie toe. Giul en ik hebben samen n paar broodjes gegeten en nu eten we samen n banaan. Wil ik als eerste zometeen de snijbonen gaan snijden. Heerlijk dagje vandaag!!!
zo jij bent al druk bezig geweest zeg!! Ik moet de vloeren nog doen. Maar bedacht me gisteren dat het makkelijker is om dat vrijdagavond te doen omdat we zaterdag visiste krijgen. Vrijdagochtend gaan we naar de kinderboerderij en een speeltuin. HEb echt zin in vrijdag, 1JAAR al woepie. Vanmiddag ga ik niet veel meer doen. Ja alleen de pasfoto's dan en 2 stukken op lars zijn broek naaien. Verder lekker Oprah en ATWT kijken.