ik ga morgen naar school ff vergaderen en de boel goedzetten en dan 's middags beetje puinruimen boven. Dat zelf eten was idd een tip van mij die kreeg ik weer van de kinderarts. Ach lars heeft vandaag 1 aardappelschijfje op en een kruimeltje kabeljauw. de rest op de grond. ZZodra het nieuwe eraf is doet meneer het niet meer. Tja hij kan het hebben denk ik maar.
ik ga morgen helemaal niks doen en waarschijnlijk letterlijk.... ik ben zooooo verschrikkelijk lam! van de ene kant goed dat ik volgende week weer echt aan het werk moet... misschien dat ik me dan niet meer zo lam voel..... hihih
ik mag eerst werken.......jippie........daarna boodschappen doen en op verjaardag.....zaterdag en zondag ook werken dat is weer iets minder maar dan had ik maar een ander vak moeten zoeken. Wat dat eten betreft!!!! Ik geloog dat Isa ook wel zo`n type is die het nieuwtje straks doorheeft al kan die het net niet hebben. Het gaf inderdaad een benden maar het scheelde wel een hoop gedrein en gejank en hebben we voor het eerst eens knap en rustig gegeten..... Ze heeft sinds 2 weken weer een late fles omdat ze zo slecht eet en toch moet aankomen. Ze lurkte er net 1 lachende leeg van 190 cc.....zou je er niet. Ik duik mijn bed in........
Wat een apekop is het toch, Monique. Hondenweer! Wat zeg ik? De hond is wel de laatste die met dit weer naar buiten gaat, denk ie zelf. Een week thuis en nog geen knappe dag gehad. Baal ervan.
Nou we zijn van de pap af 's morgens/ Met pijn en moeite ging er iedere ochtend een half bordje in en meer niet. Vandaag ene boterham met kipfilet gegeven en die gaat er helemaal in. De eerste helft in de stoel en de andere helft tussendoor in de box. Wel rot want ik vond de pap altijd zo lekker snel en makkelijk als ik moest werken. Nu mag oma hem ontbijt gaan geven hihi. Dadelijk lekker werken heb er echt zin in! Minni succes met je kunstwerk!! Ben erg benieuwd en we willen foto's zien hè!
Dat vond ik dus ook altijd zo lekker makkelijk en snel: een bordje pap smorgens. Ik had er ook moeite mee daar mee te moeten stoppen. Maar Inky: uit ervaring weet ik dat een sneetje brood ook snel kan gaan, hoor. Al doende gaat het steeds makkelijker en sneller. Wij snijden het broodje nu in 2 stukjes en Emelyne eet het (al een hele tijd) zelf op, ze heeft er geen hulp meer bij nodig.
Giulian kan ook van brood afhappen, maar ik vind stukjes makkelijker. Hij eet brood met hagelslag. Hoeveel eten jullie kids eigenlijk? Giulian begint met pap, dan boterham en plak ontbijtkoek. Middag: pap, ontbijtkoek (soms brood), happie van wat mama eet en fruit tussendoor: rijstewafel (crack a Jack of hoe ze ook heten) en een grote fles diksap om 16uur: een potje warme hap om half 6 mee eten met papa en mama yoghurt Om 7 uur een fles pap De rijstecracker geef ik niet altijd, hoor. Het potje warme hap wel bijna elke dag en dan eet ie nog een bord warm eten met ons mee.
As eet dit: In de ochtend 2 boterhammen met zoet beleg en 200 ml melk (drinkpakje) geen snack tussendoor, want dan slaapt ze meestal al. Middag 2 boterhammen met beleg, althans.. ze plukt eerst het beleg ertussenuit en dan eet ze het brood. (overigens laat ze hier wel bijna 1 hele boterham van staan) Daarbij drinkt een ze beetje limonade (joy of diksap). Middagsnack is een evergreen of koekje met de rest van haar limonade Avondeten potje of mee eten Voor het slapen gaan nog wat limonade en om 19.00 pitten! Ik geef As geloof ik al vanaf 11 mnd geen pap meer. En ze eet het brood gewoon zelf, dus hoeft niet gevoerd te worden. Wel laat ze de korstjes staan en als we niet opletten gaat ze ook nog gewoon door met ons stapeltje..hihi.. Minni, niet lullig bedoeld als dat het misschien overkomt, maar als ik dat schema lees van Giul dan zou ik bijna denken dat ie een maand of 9 a 10 is. Heeft ie nog zoveel pap nodig?
Ik vind de pap wel erg makkelijk en als ik vooral die van de ochtend of de avond mis, dan heeft ie honger. En liever niet 's nachts wakker worden van gebler. Mijn zus heeft heeeel erg lang pap gegeven aan haar dochter. Zelf at ik vroeger ook pap 's ochtends. En Elmar ook. Gemak dient de mens. Hij had van de week een dag (2?) bijna niks gegeten, nou als ie dan 2 papjes op heeft, dan heb ik geen stress. Ik heb namelijk wel een tick over gehouden aan toen ie zo ziek was, hoor. Ben trouwens benieuwd wat ie nu doet op de curve. Ik d8 dat we deze week aan de beurt waren, maar volgende maand krijgt ie weer n prik. Dus dan zullen we t meemaken.
Hier Isa haar eet patroon. 0.730 200 cc pap ( uit een fles ) 09.30 fruithap Tussen 09.30 en 10.30 150 cc diksap slapen vanaf 10.30 tot 12.30 13.00 half bruin broodje met appelstroop en 100 cc melk (soms 150 cc pap uit een bord) 14.00 ligahapje ( liga met diksap ) en 120 cc diksap ) 15.00 100 cc melk als ze brrod heeft gegeten tussen de middag 15.30 tot 16.30 / 17.00 slapen 17.30 150 cc groente/ fruithap en om 18.00 eet ze nog het 1 en ander met ons mee 19.00 bad en bed 21.30/22.00 150cc/200cc melk. Isa krijgt nog steeds friso 1 vanwege de niertjes en de fles van 21.30/22.00 hangt van haar eet en drink patroon af. Ik maak 600 cc voeding klaar waarvan er 500 naar binnen moet.
Noah zijn eetschema ontbijt 1 boteram en 200cc melk ochtend tussendoor koek met flinke beker sap middag 1 boteram en ontbijtkoek en 200 melk middag tussendoor 1 stuk fruit drinkt dan water avond potje of met de pot mee flinke portie avond alleen wat water voor het slapen gaan Noah drinkt heel graag melk en eet wat minder boterham verder gaat alles goed niet veel te melden fijn weekend
Ik zit dat schema van Giulian nog eens te bekijken maar die eet ook veel!!!!!!!!! pap en brood en ontbijtkoek.......pppppppppfffffffff...........dat zou ik er bij Isa nooit inkrijgen. En Astrid drinkt heel weinig melk valt me op.........zo zie je maar weer hoe verschillend die eetpatronen bij kids zijn....
ik was eerder met Inky op msn en toen bed8 ik me pas, dat Giulian misschien wel veel eet. Dus vandaar dat ik het jullie vraag. Ik gooi t er maar op, dat wanneer ie vandaag of morgen in de (pre) peuterpubertijd komt, hij misschien helemaal niks meer wil eten. Hellup, Giul is niet te genieten. Niet de hele dag al, maar nu al 2 uur. Irritant zeg. Ik ga m zo op bed leggen. Terwijl ik dit schrijf pikt ie n biskwietje. Kleine stiekemerd, hihi. Mn kunstwerk moet drogen. Dan kunnen we m afmaken. Misschien vanavond nog...? Ik heb er net nog iets aan veranderd en ben nu ineens niet meer tevreden over het resultaat. Steeds het wachten tot er iets droog is, is helemaal niet mijn stijl. Vanavond gaan we (misschien) verf halen om het trapgat te verven. Ligt n beetje aan Elmar. Dan ga ik aankomende week beginnen met verven. Elmar vroeg of hij Giulian dan naar zn ouders moet brengen,maar misschien is het juist wel handig dat Guilian er is. Dan doe ik niet teveel achter elkaar en krijg ik niet teveel last van mn lijf...?
Vandaag heb ik een luie dag. Zo loop ik nog te klagen over mijn kerel, zo besluit ie vandaag thuis te werken. As mag lekker veel bij hem op kantoor (heb ik uitgemest) . Ook staat de tv vandaag aan. DUs loopt as van mij naar tv naar paps.. haha. Maar ze vind het leukst op het kantoor lekker keuvelen. En ik... ik heb eindelijk even rust. Ik ga zo nog even liggen, lekker van genieten!
Voor het eerst in 2 jaar heb ik weer hete kippies op staan. Toen ik zwanger werd, wilde ik helemaal niet meer koken, want ik werd overal misselijk van. En vooral van gekruid eten. Bah! Voor die tijd aten we zeker 1x in de week hete kip (paniki) en dat maakte ik nog heter met augurkjes en zilveruitjes en een beetje zuur toe te voegen. Ik kan me er nu helemaal niks meer bij voorstellen. Wat is dit pittig zeg, zonder al dat zuur al. Mn neus druppelt er van.
Hoi hier even een update.. Met Tim en mij gaat het prima.. de huisarts is vandaag geweest en hij is helemaal goedgekeurd. Hij drinkt inmiddels alle flesjes leeg.. en is een tevreden kereltje. Ook vannacht heeft hij het prima gedaan. Ik heb zelf alleen last van mijn aambeien en de stuwing... pfffff wist niet dat dat zo zeer kon doen. Maarja.. hoort erbij zullen we maar zeggen! Het is het ook voor de 2de keer absoluut waard!!!!! ik zit nu op de laptop dus heb even geen foto's van tim hier... maar ik plaats ze zsm in mijn album hier op het forum. (de weblog van tim is ookal in de maak, maar duurt nog even voor het toonbaar is.)
ff hier een updat van de reizigers...Ik heb Wendy, Roeland en Lotte gisteren opgehaald. Na uren vertraging en een tussenlanding op St. Maarten waren ze versleten.....Wat is Lotte eeen schatje zeg!...Zo fijntjes en zo wijs kijkt ze uit haar oogjes (ondanks haar vermoeidheid) Vanmorgen kreeg ik berichtje van Wendy dat ze allen heel goed geslapen hadden. Vanavond eten zij bij ons en zullen dus zien waar ze de komende 3 weken zullen vertoeven. Ik ga afsluiten. Moet nog een zootje koffers inpakken en de boel aan kant maken en Laura verkopen...(die brult de hele tent nu bijelkaar, want ze ziet overal kooffers en is bang dat mama zonder haar vertrekt...)