Mei, juni & juli 2005 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Inky, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Inmiddels is t dus n half uur later, zie ik nu. Je zal inmiddels wel klaar zijn?

2. Niet meer actief

Nee ik ben niet klaar en nee hij is dus nog niet beneden!

Ik ga gewoon de dingen doen die ik moet doen! En hij bekijkt het maar. Ik snap soms werkelijk waar.... ach laat maar!

3. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Vanwege het verhoogde aantal zwangeren hier:
    Ik heb de hele avond al zo'n raar gevoel onderin mn buik. (ik denk mn darmen, hoor)
    Ken je dat gevoel dat je ooglid trilt? Dat heb ik onder mn navel, in mn darmen.

Ik weet er niks meer van van toen ik net zwanger was van Giulian, dus mn vraag aan jullie: herkennen jullie dit?
    (van later in mn zwangerschap voelt het als n trappelend kindje, maar dat mag niet mogelijk zijn, hihi)

4. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Wij zijn weer thuis...........heerlijk weekend gehad en zaterdag echt mooi weer en een heerlijke bbq.....helaas vanmorgen regen en flinke hoosbuien. Kim heeft zich prima vermaakt en Isa heeft het goed gedaan bij opa en oma........

Pinda`s en pindakaas zijn hier ook uit de boze. Kim kreeg pas vanaf een jaar of 3 pindakaas en eet sinds kort pinda`s. Isa krijgt wel zoetigheid en af en toe een nibit chippie. Ik maak er niet zo`n punt meer van. Vanaf 16.00 krijgt ze niks meer en om 18.00 eet ze sinds een week braaf haar bordje leeg.

5. Niet meer actief

As eet al vanaf dat ze brood kreeg als ontbijt, pindakaas op haar brood, en pasta of jam..In pindakaas zitten vitamines en foliumzuur.

6. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Die pindakaas maakt nu geen drol meer uit, maar ik had er een slecht gevoel over (onterecht blijk nu gelukkig) en ik weet dat je in no-time hele nare dingen kan krijgen van pinda's als je er gevoelig voor bent.
    Better safe than sorry.

Ik was gisteren ook echt sjachie en dan komen dat soort irritaties naar boven. Ik heb er nu niet zo'n last meer van. Is maar goed ook, want we zullen nog wel veel vaker met t bijltje moeten hakken, vrees ik.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ja maar het gaat niet om de pindakaas het gaat om de pinda's die erin zitten. Ik kan zelf ook niet tegen pinda's (vanwege mijn astma) Lars krijgt dus niks met pinda's erin tot 4 jaar. Zo ook met chocola. Soms heeft hij wel eens een stukje met chocolade erop maar nooit veel.

W.b.t. jam e.d. krijgt Lars 1 boterham per dag van. Ze hebben die suikers toch nodig een een dieet hoeft hij niet te volgen. Maar voor mijn gevoel wil ik gewoon niet dat Lars nu al chips, snoep en veel zoet eet. Zijn tandjes worden nu gemaakt en hij eet 's avonds niet goed. Ik leer hem liever aan de andere smaken wennen.

@minni, ik ken het gevoel van dat trillen in je buik niet. Wel opgeblazen gevoel. Als ik ooit nog naar de wc kan zal ik 3 kg minder wegen haha. Spannend hoor!

Ik moet vandaag op mijn suiker prikken. Pff net een half uur over ene buisje gedaan en nog is ie niet vol genoeg. Ik vrees dus dat ik binnenkort 4 keer op 1 dag naar het ziekenhuis moet om het daar te laten doen. We kijken het maar ff aan. Om 9:30 mag ik weer eens buisje gaan proberen.

Morgen naar Tim kijken. Ben benieuwd!! Ik ga vanmiddag nog ff een leuk kadootje scoren. Ook komt mijn vriendin langs met Mees.

En vanavond informatieavond voor de ouders. Ik vind het altijd zo lastig om te bedenken wat ik ga vertellen. Ik ga hier op het forum in de lounge maar eens vragen wat ouders van kinderen graag zouden willen weten van de juf.

En prettig weekeind gehad jullie?

@deboor, hoe ist met het zeil?

8. Niet meer actief

Nou.. gisteren moest lars dus na zijn slaapie een storing oplossen van 1 van onze klanten. Intussen zat ik al snikkend op de bank en toen hij vroeg wat er was zei ik het hoor.. ik heb het gezegd..

IK VOEL ME ZO VAAK ALLEEN!

Daar schrok ie wel van.

Helaas moest (was ook waar) ie even trug achter zijn pc om die storing verder op te lossen. Maar later vroeg ie waarom. Toen heb ik gezegd dat ik praktisch alles met Astrid en het huishouden moet doen. En dat me dit te zwaar valt.

En kwam het hoor..

DAT KLOPT, en daar ben ik je ook erg dankbaar voor.

Ehm.. dit was ff een andere wending dan ik had verwacht. Dus vanavond gaan we verder, want wat ik eigenlijk wil is dat ie me ZONDER AL TE VEEL VRAGEN gewoon ff uit zichzelf helpt. In plaats van zitten tv kijken terwijl we de caravan aan het in of uitruimen zijn. Of tv kijken terwijl we wat spullen nog moeten opruimen.

Hij gaat er dus kennelijk gewoon van uit dat ik het doe! En daar stop ik dus mee. Ik heb nu 2 kratjes in de keuken staan met spullen uit de caravan en ik hoop dat ik het kan opbrengen om ze te laten staan!

Hij kan wel roepen dat hij degene is die werkt en het geld verdiend, maar betekend dat dan dat ik meteen gepromoveerd ben tot huissloof?

9. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    die bloedtest kunnen we wel overslaan. Onze kerels zijn broers!

Ik moet er wel om lachen, zijn opmerking.
    Maar tegelijk zit in met tranen in mn ogen. Ik vind het heel sneu voor je. Voordat je zegt dat je eenzaam of alleen bent, gaat er vaak een hele tijd van ellende aan vooraf.
    Ik moest vannacht nog aan je denken wat betreft oplossingen.

Bij Elmar red ik t soms met een paar factoren.
    Hij weet bijvoorbeels dat ik 's avonds afgedraaid ben. Ik moet hem dat wel steeds blijven vertellen, anders vergeet hij t direct. Als ik iets gedaan wil hebben, wat we samen moeten doen. Dan leg ik hem van te voren een paar x uit wanneer het energetisch gewijs voor mij het beste uitkomt.
    Het is vreselijk pathetisch en zoals ik t nu uitleg bijna om van te kotsen. Maar mijn moeder zegt altijd dat mannen dingen echt moeten horen. Die knopen zelfs geen stukjes info aan elkaar om er een geheel plaatje van te maken. Doen ze t wel, dan krijgen ze een picasso van een monet. Dus je moet echt altijd communiceren, terwijl zij dat juist ook weer niet doen.

Ik praat wel heel algemeen over mannen, terwijl er toch ook mannen zijn die van een monet geen picasso maken,maar een monet. Die kunnen wat beter aanvoelen.

*** Veel plezier vanmiddag bij je echo! Ja toch? Vandaag toch? ***

10. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    ja nancy die gupsie bulkt van de energie..pfff..
    met jou overigens alles goed???

en minnie weet je al meer word nu toch wel nieuwsgierig hoor..

hier een rustig weekend gehad...en vandaag alweer bergen werk verzet...banken van zijn plek en al het vuil onder de kasten vandaan alles gesopt gezogen en gedweild..boodschappen gedaan..

zit nu te wachten tot mijn oudste dochter belt...kan ieder moment landen van haar vakantie...zal blij zijn als ze weer thuis is..

Eva heeft het weer helemaal naar d'r zin...maakt er weer een lekkere bende van zoals gewoonlijk.. :)

11. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb net Giulian zn kasten weer uitepuind, toch veel kleding op kunnen ruimen, nieuwe kleding in de kast gelegd.
    Op de plank boven t aankleedkussen heb ik de dvd's weggehaald en knuffels neergelegd, is wat minder hard als t op zn koker valt, hihi. Hij staat steeds te rommelen bij dat plankje en als ik m daarna ga verschonen is dat rijtje dvd's wel es omgevallen. Ontaarde moeder, hoor.
    Ik heb gelijk gestoft daar en wil zo nog 3 lijstjes ophangen en de vloer soppen. Die ziet er niet uit, vraag me niet waarom. Maar dan is zijn kamer weer op orde.

Nu eerst ff boodschappen doen!

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    wat zijn jullie allemaal actief in het huishouden zeg.

Ik heb zooi geruimd en boodschappen gedaan en that's it. Meer was ik niet van plan.

13. Niet meer actief

Zo heb de echo gehad, ben een paar dagen terug gezet?? Misschien late innesteling haha. Ik zit ipv 10 wkn op 9.3

We hebben uk zien bewegen, hartje zien kloppen. Volgende week mag ik weer, om dan kindje weer te meten en dan bloed te prikken voor nekplooi.

En met 20 weken krijg ik de SUPER echo haha.. dat schijnt dus nog uitgebreider te zijn dan de gewone screening.

Verder is as ook niet zo gezellig, ik ook niet. Ik ben gewoon nog heel verdrietig. Ink, ik weet ook nog niet of ik morgen wel wil! Ik ben zo niet in de stemming gewoon. Zou de hele dag wel kunnen huilen.

Bovenal merk ik dat ik mijn boosheid, maar bovenal teleurstelling op Astrid afreageer. En dat vind ik zo erg!

14. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Ik ben weer klaar met werken en ga nu puinruimen in huis.....vanmiddag nog even als het meezit een stukje fietsen en boodschappen doen. Verder weinig te melden.

15. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    nou inky geeft toch niet...de eerste maanden dat ik van eva zwanger was deed ik ook helemaal niets alleen spugen en slapen geloof ik...kwam pas later mijn schoonmaakwoede...

zo minnie ook alweer druk aan het werk geslagen..net als hier...ja eva d'r kamer ziet er soms ook niet uit snap ik ook niet echt want spelen doet ze beneden..

net een berg aardappels en prei geschild en schoongemaakt..dochterlief is geland en had besloten om hier met vier man te komen eten...gezellig maar kan gelijk voor een weeshuis gaan koken in totaal dus voor 8 man..pfff...nou ja wel leuk hoor om weer wat vrienden van d'r te zien...mis ik soms wel eens sinds ze op zichzelf woont..maar dat komt wel weer als ze weer thuiswoont in het nieuwe huis....weet alleen niet hoelang ze nog thuis zal wonen want ze heeft serieuze plannen met haar vriend om een huis te gaan kopen..ja allebei klaar met de studie werken allebei en dan gaat het kriebelen he...snik snik...wat worden ze groot :cry:

16. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    hee gupsie...meissie toch..wat rot dat je je zo voelt en lars helpt ook niet echt op die manier...spui je ellende maar lekker hier daar zijn we voor he...en astrid zal echt niet boos op je zijn en je krijgt vast en zeker zo gewoon weer een knuffel van d'r...in ieder geval een dikke knuffel van mij!

17. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ach Gupsie. Ik vind het echt heel sneu voor je.
    Jullie moeten echt praten hoor. Jullie moeten nu echt weer op t zelfde niveau komen te zitten. Zodat je meer weet wat je aan de ander hebt.
    Een dikke knuffel zo door t forum helpt niet echt, maar ik meen het wel goed hoor met mn knuffel.

Kan je er ook niet met je moeder ofzo over praten? Dat wil soms ook wel helpen. Dan heeft iemand je iig gehoord. Zij kent Lars ook vast wel n beetje en kan jou dan helpen te relativeren, misschien.

Kijk es of je misschien ook een vaste avond per week iets samen kan gaan doen. Wij gaan vanavond gemasseerd worden. Met zoiets bouw je weer n leven met zn 2en op en als jullie elkaar zo weer vinden, dan wordt het communiceren en het wederzijds begrip ook beter.

18. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    ik ga een poging wagen om hier een foto te plaatsen[/list]

19. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    whaaaaaaa! Hij loopt nu ineens de hele kamer door!

20. Elena64

Elena64 Bekend lid

May 22, 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    mmm niet dus...geef het op zet hem wel in mijn album...

Share This Page