Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Het leek me leuk om het contact verder uit te breiden hier om onze ervaringen, klachtjes, tips te bespreken over onze beebjes.. :idea:

    We kletsten er al lekker op los, dus mischien kunnen we hier verder gaan!! :)

    Missen jullie je buikje ook zo??
    En ook last gehad van kraamtranen??
    er verandert ook zo veel...
     
  2. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Ja hihi mis m'n buikje (al heb ik er nog steeds 1 :) ) best wel, vooral omdat ik ook niet verwacht had dat ze 4 1/2 week te vroeg kwam. Anders had ik nog ff lekker kunnenn genieten van die buik haha.

    En m'n kraamtranen heb ik ook al gehad hoor, jij ook?
    Vooral toen ik uit het ziekenhuis moest en Cyenna daar moest achterlaten :cry:

    Maar gelukkig is ze nu eindelijk dan thuis en kunnen we echt gaan genieten..
    Ze is ook heel rustig. Huilt helemaal niet veel. Soms moet ik haar ook gewoon wakker maken voor een voeding.
    Hebben jullie ook van die rustige babíes?

    Ik ga haar maar weer es uit bedje halen, het is weer tijd hihi.
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ja die kraamtranen heb ik ook en nog, allemaal tranen van geluk en soms onzekerheid, of ik het wel goed doe en heb ook wel een traantje gelaten om het gemis van mijn buik!
    Nu de kraamhulp weg is heb ik het ook wel ff moeilijk.

    ik moet Alyssa ook vaak wakker maken voor het eten, anders zou ze gewoon doorslapen. moest vannacht eingelijk om half 6 voeden, want er mag dus niet meer dan 6 uur tussen zitten, jee door de wekker heen geslapen en om half 7 wakker geschrokken, nou ik moest haar gewoon wakker maken he, maar dat lukte dus niet echt, gelijk die schrik erin, ze was zo suf, kreeg haar niet wakker, voetjes onder de koude kraan, koud washandje, toen werd ze beetje wakker, heeft niet super gedronken, maar toch wat. schrok er echt van, denk straks droogt ze uit en krijg ik dr helemaal niet meer wakker!! Maar vanmorgen kwam ze gelukkig weer netjes op tijd..pff
     
  4. Roos

    Roos Bekend lid

    2 jan 2006
    783
    0
    0
    Ook hier zijn de kraamtranen zeer duidelijk aanwezig geweest.
    Ze zeggen dat ze het ergst zijn op de 4de dag en die dag heb ik ook besloten om te stoppen met aanleggen en alleen te kolven en dan per fles de melk te geven.
    Ivan was gewoon weg te misselijk om aan de borst te gaan en ging zich daarom tegen mij afzetten. Was voor mij een pijnlijke en moeilijke beslissing dus ik heb lekker lopen huilen die dag.
    Vandaag is de eerste dag dat ik geen kraamhulp meer in huis heb en ook dat vind ik best moeilijk. Ben blij dat John (mijn vriend) vanaf vandaag 2 weken vakantie heeft.
    Voor de rest hier alles super en heb ik lekker samen met Ivan gedoucht vandaag. HEERLIJK!!!
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    dat is idd wel jammer zeg dat je geen borstvoeding meer kan geven, maar als tie je van zich afzet is nog minder.

    wij willen ook graag met alyssa onder de douche, maar vind het best eng. straks valt ze, het is ook allemaal zo glad. de kraamhulp adviseerder ook al om een handdoek tussenin te doen.
    mischien 1 deze dagen toch es proberen. kijkien hoe ze dat vind.

    vandaag is ook de vk voor de laatste nacontrole geweest. toen hebben we het nog even over de nachten gehad. Alyssa mag de nacht doorslapen.. als ze maar aan de 6 voedingen komt.
    dus als de laatste voeding om 12 uur is dan mag ze doorslapen tot wanneer ze komt.. dat is natuurlijk heerlijk, want dat wakker maken dat werkt gewoon niet. we hebben hier gewoon een lekker slaapkopje..
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    (denk wel uiterlijk tot een uur of 7 / 8, anders is het ook weer te lang)
     
  7. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Voeden jullie ook om de 3 / 3 half uur??
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ben gister ook voor het eerst weer echt buiten geweest, de bewoonde opzoeken.. wel wennen en vermoeiend! maar wel lekker.
     
  9. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hallo hiero,

    Heb ook enorm last van kraamtranen gehad.
    Ook omdat Tijn een maand te vroeg kwam en ik er geestelijk nog helemaal niet aan toe was, was zelfs nog aan het werk. Dus het kwam echt zo snel over me heen!!

    Heb nu een mannetje dat last heeft van krampjes, erg zielig hoor. Hij is zelfs wat schor van het huilen en is dan ook ontroostbaar...Ik hoop ZO dat het snel over gaat!! Wil de pijn wel van hem overnemen, maar ja dat lukt niet. Erg frustrerend!
    Verder doet ie het hartstikke goed!! Tis ook zo'n schatje!!!
     
  10. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    zielig is dat dan he...
    geef je de borst of flesvoeding??
    mischien helpen venkeldruppels iets!
     
  11. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    na hoeveel dagen /weken zijn jullie met de kleine voor het eerst buiten geweest??
     
  12. Roos

    Roos Bekend lid

    2 jan 2006
    783
    0
    0
    Ook wij voeden op de 3/3,5 uur, gaat super zo.

    Hoop alleen dat ik het redt met het kolven want ons mannetje drinkt zoveel dat ik denk dat ik het op een gegeven moment niet meer red.

    Ik ben met 6 dagen al even naar buiten geweest met Ivan. Was afgelopen zaterdag en zondag.
    Onze VK vond dat dat makkelijk kon omdat het zulk mooi en warm weer was.
    Is ook super gegaan.
     
  13. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wij zijn idd ook zondag al voor het eerst buiten geweest, ging ook heel goed, alleen het wandelen voor mij was best zwaar, we zijn niet zo heel ver geweest, kreeg alweer steken in buik en bil!
     
  14. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Ik ben gister voor het eerst naar buiten geweest met Cyenna. Ze heeft heerlijk liggen slapen en er volgens mij niets van gemerkt hihi.

    Ik geef 7 voedingen per dag. Ook zo rond de 3/ 3 1/2 uur, alleen 's nachts laat ik ze ook wat langer slapen, maar ik moet haar ook vaak wakker maken hoor. Zij is ook echt een slaapkopje.

    Vanmorgen voor het eerst in de tummy tub geweest en heerlijk dat ze het vond. Echt voor herhaling vatbaar, alleen het vasthouden is een beetje wennen.

    Straks na de voeding ga ik weer ff met haar wandelen, voor het eerst naar de supermarkt :D

    Ik heb nieuwe foto's in m'n album gezet :D
     
  15. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hebben gister de laatste voeding om 23.00 uur gegeven en ze heeft de hele nacht door geslapen we moesten haar om 7.00 uur gewoon wakker maken! hopen dat het zo blijft, heerlijk beetje slapen...
     
  16. Roos

    Roos Bekend lid

    2 jan 2006
    783
    0
    0
    Zo zo das lekker, bij ons is dan de laatste voedingom 11.00 uur en dan om 4 uur weer en daarna pas half 9- 9 uur. Dus dat vond ik al lekker. Maar zo'n hele nacht doorslapen lijkt mij ook wel wat.
     
  17. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Doorslapen, wat is dat??!!
    Tijn krijgt ongeveer rond 10/11 uur zijn laatste voeding en dan meestal rond 3 uur weer en dan rond 7/8 uur weer. Hij krijgt per etmaal 6 voedingen, maar heeft 's nachts ook nog behoefte.
    Komt vanzelf wel. En met die krampjes kan hij de hele nacht onrustig zijn en huilerig zijn.
     
  18. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    oh wat hebben wij dan een luxe...

    ze krijgt 6 voedingen per dag, waarvan ze er met 2 zelf komt, de rest moeten we haar wakker maken en 23.00 uur de laatste en dan wakker maken om half 8.
    we hadden eerst ook snachts een voeding, maar wij moesten zo ons best doen om haar wakker te maken, dus mochten we van vk de nacht overslaan.
    Hopen dat het zo blijft, kan nog veranderen...
    Maar mijn borsten zitten wel erg vol s´morgens!

    Morgen moeten wij naar consultatiebureau voor gehoortest, hebben jullie die ook al gehad?
     
  19. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb mijn bevallingsverhaal geplaatst...
     
  20. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Vannacht heeft Cyenna ook doorgeslapen! Om 12 uur gisteravond de laatste voeding gegeven en om half 7 heb ik haar maar wakker gemaakt.

    Volgens mij heeft Cyenna nog geen gehoortest gehad. Iig niet dat ik weet in het ziekenhuis. De kraamhulp had haar dinsdag nog aangemeld bij het consultatie bureau, dus ik denk dat ik binnenkort ook moet. Maar volgens mij kwamen ze daarvan ook eerst nog thuis langs...

    Morgen moet ik haar weer wegen in het ziekenhuis. Ben benieuwd ;)
    Hopelijk is ze goed gegroeid :D
     

Deel Deze Pagina