Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Cyenna krijgt er dan ook nog een potje fruit en groente bij en een boterham.
    En overdag nog weleens een lange vinger oid.

Anders tussen de middag nog melk geven of bordje pap (nutrix of bambix, als ze dat mag)

T'is rustig hier trouwens... iedereen moederdag vieren ;)

2. TellMe

TellMe Niet meer actief

Suus wat een onwijs lief en leuk kado van Vientje, dat gedicht is zooo lief en dat koppie van dr, wat is het toch een scheet :p

Lin je geeft Iman toch ook nog rijstwafeltjes tussendoor ? Mag ze al bambix pap of zit daar ook gluten in ?

Loïs dr eczeem is ineens veel erger geworden en nou heb ik haar gisteren wat hapjes van mijn ijsje gegeven. Verder heeft ze niets anders dan normaal te eten gekregen, zou dat het kunnen zijn ? Was wel roomijs dus daar zit melk in en CB zei al dat ik zeker tot 14 maand hypoallergeen moest blijven geven. Dinsdag ga ik voor het eerst met haar naar de dermatoloog, ben benieuwd wat zij ervan zegt. Ze heeft ook echt jeuk nu want ze staat steeds tegen me aan te schuren, zo zielig.

Hier ook een dikke rol Lin van de taart, eerst bij mijn moeder en daarna op de verjaardag van Tanja. En net patat gehaald, ik ploffff bijna !

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Oh ja helemaal vergeten: super filmpje Suus!
    Die lieve Vien!

Ja Iman krijgt ook rijstwafeltjes tussen door... Bambix mag ze niet en Nutrix lust ze niet :)
    Maar er nog iets bij wordt ook echt gigantisch proppen... Ik snap niet hoe jullie het doen... Geef me nog eens een schematje van jullie aub?

Tanja jarig, DE Tanja? hihi ;)

4. MirandaT

Oeh lekker gegeten dus Lin!
    Wij hebben pannekoeken op, ook een keer lekker hihi.
    Morgen weer streng aan de lijn ;)

Suus, vergat ik helemaal te zeggen, maar idd superlief filmpje van Vien en echt een lief cadeautje!

Zielig voor Loïs.. Knuffel voor haar! Ben ook benieuwd dinsdag. En geen idee of het van het ijs kan komen.. wel heel toevallig...

Doeiii

5. MirandaT

Schema: (tijden zijn ongeveer, kan ook wat later/eerder zijn)

8:30 180/6 pap bambix
    12:00 boterham met jam of appelstroop en flesje 90/3 of 120/4
    15:00 fruit
    17:15 avondeten + danoontje
    19:00 pyjamapapje 200 cc

Wat is jou schema nu dan ongeveer?

6. sweetangel100

Nou het probleem is dat Iman eigenlijk de hele ochtend slaapt hahaha.

Het schema:

Eerst kreeg ze rond 6 uur 180/6 maar die vervalt nu.

rond half 9/9 uur 180/6
    dan gaat ze slapen van 10 tot 12 (vandaag tot 13!)
    dan fruit rond 12/13
    Dan warm eten rond 16/17
    en dan rond 19 180/cc en naar bed.

Doordat ze zoveel slaapt valt er weinig te schuiven en ook weinig er bij te proppen... Dan voeder ik de hele dag (en Iman heeft er trouwens ook geen zin in). Rijstwafeltje en diksap krijgt ze gewoon tussendoor, geen vaste tijd.

Verder heeft ze duidelijk geen honger. Ze drinkt bv de eerste fles vaak niet eens helemaal op. Vanmorgen liet ze 30 cc over...

7. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hoi hoi,

Hie ook t zelfde schema als Miran, alleen krijgt Evi s`morgens fruit en geen pap want dat lust madam niet :)

ga zo ff filmpje kijken lin, wat zielig opeens van die ecceem :( t 'nadeel' met hypo. allergene voeding is dat daar ook ' gewoon' eiwitten inzitten, ze zijn alleen kleiner gemaakt waardoor t makkelijker te verteren is. welke voeding geef jij nu dan Lin? Hopelijk kan de dermatoloog dinsdag ook meer vertellen.

Suus gaaf moederdag kado!

Anita ik zou de boot aannemen :D

hier gaat ie niet zo geweldig..... hans zn moeder gaat hard achteruit. ze krijgt nu morfine... de meeste van jullie weten dan wel dat t nooit lang meer kan duren.... maar voor t zelfde geld is ze er over 6 maanden nog! we weten het gewoon niet en dat is echt slopend.

ik heb wel een hele toffe moeder dag gehad, eerst vanmorgen met een vriendin wezen shoppen bij Mexx, super veel in maat 80 voor evi gekocht (is een beurs met monster sale etc) en toen ik terug kwam kreeg ik een nieuwe digitale camera met touchscreen van Samsung :D een witte grote roos en een schilderij van evi die ze op de creche had gemaakt! heeeel leuk allemaal.
    de camera was niet alleen voor moederdag hoor, we wouden al heeel lang een goede en nu had hans eindelijk de knoop doorgehakt!

o ja ik kreeg ook nog een massage tegoed van Hans ;)

en nu ga ik uitrusten want ik ben zooo moe!
    x

8. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    linda wat erg zeg van dat ongeluk :(

9. TellMe

TellMe Niet meer actief

Wat een leuke kado's Mad en lekker geshopt ook !

Loïs krijgt vanaf dag 1 NAN van Nestle die is duur maar erg goed zeggen ze op het CB. Er zit ook probiotica in en dat werkt preventief tegen eczeem ( al merk ik dat nu even niet )

Wat vreselijk he om je schoonmoeder zo te zien, als ze morfine krijgt .... nouja we hadden het er toen over bij Ballorig en inderdaad je weet gewoon niet hoe het nu verder loopt. Kan me voorstellen dat dat slopend is, sterkte meis.

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    200cc Flesvoeding met 3 eetlepels Bambix
    1 potje fruit 200ml
    1 hele bruine boterham met beleg én korstjes
    100cc gewone volle melk met vitamine D druppels of 100cc flesvoeding
    Koekje (liga, lange vinger, kapitein koek, eierkoek oid)
    1 heel potje avondeten 200ml
    1 danoontje

Tussendoor drinkt Joey 1 tot soms wel 4 (op die warme dagen) flesjes van 100cc water of diksap. En hij eet van ons vanalles mee ;)

Ik vind 2x 180cc met fruit en warm eten wel heel erg weinig.. maar ze mag bijna niks, en ieder kindje eet een andere hoeveelheid denk ik. Misschien wil ze tussendoor nog 100cc extra, bij een rijstwafeltje ofzo. Joey is een extreem grote eter, niet te vergelijken denk ik... zoals met zoveel dingen. Maar toch... het lijkt zo weinig!

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Sja als ze hem niet opdrinkt, dan heeft het denk ik weinig zin haar nog 100cc extra aan te bieden. Ze zal wel gewoon genoeg krijgen, ieder kindje is anders. Misschien is ze gewoon toe aan wat anders, nieuwe smaken, kan ik me wel voorstellen. Andere kindjes van haar leeftijd mogen al zoveel dingetjes eten... Ik hoop dat ze snel iets nieuws mag van de dietiste!

12. sweetangel100

Ik ook Anita!
    Maar anders ga ik haar liga net melk papje geven om 15 uur, ff kijken wat ze dan met het avondeten doet rond 17 uur! (tip van Lindaaa ;) )

13. Niet meer actief

heeft iemand eigenlijk al wat van Silvie gehoort ?

hier gaat het zn gangetje kan het helaas niet opbrengen alles terug te lezen maar wilde toch ff wat van me laten horen!

Groetjes Annemarie

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Oh sorry lin, wist et ff niet..ben ook zo´n zeef..

Mischien is de tip van Lin idd een idee, succes in ieder geval!

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Minder van die eczeem lin. Sterkte

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mijn schema voor Alyssa is:

7.30/8.00 200cc (maak er de pap van en een gedeelte hou ik over dat ze op kan drinken)

11.00 fruithapje + sapje

12.30 1 boterham met beleg + 100cc/135cc melk

15.00 koekje of chippie + sapje

17.00 avondeten + danoontje

19.30/20.00 200cc melk.

en dan slaappuh!

De tijden kunnen wel eens wisselen, vooral als ze veel slaapt!

17. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Chippie :confused: ? Wat voor chippie? Zijn er ook al baby-chippies?

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Zitten we allemaal voor de buis? Of nog op visite bij de moeders?

joehoe niemand meer hier?

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    he er is iemand, ja joh Alyssa is dol op chippies, alleen geen babychippies hoor...

Het zijn de cheetos kaas en de nibbitjes die smelten ook goed in de mond, maar geef er maar een paar hoor. Als ze die zak al ziet, nou ze zit gewoon te kwijlen...gelijk beide handjes verdwijnen in die zak en smullen maar en ze weet al precies waar die zak ligt, de wijsneus! ;)

20. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Ik ben een half uur bezig om bij te lezen :confused: . UUhh ff denken wat weet ik nog.

mad@ heel veel sterkte!

Lin@ verschrikkelijk zeg vanhet ongeluk. Misschien is het een idee om het avondmaaltijd wat later te geven(als ze liga en melk heeft gehad).

Suus@ onwijs leuke dingen zeg van Vien! Creatief hoor!

Layla@ ik zou Yassir niet alleen durven laten ook al is hij in de box. Als ik hem in de box laat en ik ben in de keuken dan ga ik elke keer ff kijken of het goed gaat.

Schema van Yassir:

05:00/06:00 :confused: 210 CC opvolgmelk
    09:00 opvolgmelk met bambix of nutrix
    11:00 boterham en sapje
    14:00 fruithapje( soms eerder)
    17:00 warme maaltijd
    19:00/20:00 opvolgmelk met bambix of pyamapapje en dan naar bed!

Tussendoor krijgt hij water of diksap, koekje van nijntje.

Zaterdag eenmaal op de verjaardag van het nichtje van me man was het heel gezellig(had ik bijna gemist). We zijn met de kids naar Dippie Doe geweest in Best. Ik en Yassir hebben ons enorm vermaakt.

Vandaag ben ik samen met Yassir bij mijn moeder wezen ontbijten. We hebben het erg leuk gehad. We zijn naar de bazaar geweest in Beverwijk. Heb een hele leuke tapijt van Winnie de Pooh gekocht voor Yassir de kamer. Dat was het eigenlijk!

Deel Deze Pagina