Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja hoop ik ook.......

2. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hey hey,

Wat Teletubbies al niet kan doen :D
    M'n meissie was net een beetje huilerig en ik heb toen Teletubbies aangezet en het was gelijk over :)
    Ze vindt het blijkbaar nogal leuk :D. Ze zit ook telkens te lachen, echt grappig.

Keejbie hoe is het met jou?

Hoop ook dat Chrisje zich snel weer de oude voelt en hier komt kletsen!

Ik gebruik nog maatje 2, 3 is nog net iets te groot voor haar.

3. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha en ik doe het ook weer anders met de nutriton. Ik doe eerst water koken dan de voeding erdoorheen roeren en dan de nutriton en heb bijna nooit last van klonten.

Miekie het deed inderdaad wel even goed ja!

4. Niet meer actief

haha teletubbies..kan ik ook wel is proberen..wel kijkt dhani standaard sesamstraat..hij zit van tien voor half 6 tot sesamstraat is afgelopen voor de tv en ook echt lachen..zo grappig om te zien

Keejbie hoe gaat het nu met de fruithapjes? Geef je ook al andere dingen?

Oja en de nutrilon is in de aanbieding bij de AH, maar waarvoor nou altijd alleen maar 2 en 3..zo lullig..vorige week ook al bij Etos..maar ja op 1 verdienen ze natuurlijk al een hoop :(

Ga ff de keuken soppen :eek:

5. Niet meer actief

Vraagie...

Sinds gisteren zit Dhani op de vier flessen per dag..kwam toevallig zo uit en vandaag volgens mij ook weer..hij drinkt dan 180/6 maar nu komt hij dus niet meer aan een liter, maar minder..
    Is dit heel erg? Hij vraagt ook niet om meer voeding, dus lijkt me dat het wel goed zal zijn.
    Wat vinden jullie?

6. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    had ik eerst toch ook.....en heb het op een gegeven moment nog ietsjes opgevoerd naar 210/7 en daar blijft het bij....is dan net geen liter, maar volgens cb ging het er om dat je dat ongeveer gaf en in ieder geval niet eroverheen dus we zitten nu al een tijdje op 210/7 x 4 (maar quinten weegt zo'n 7,5 kilo)
    maar was eerst dus ook een poosje 180/6 x 4

7. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hier zitten we ook op de 4x 210/7.... en dat gaat uitstekend.
    Het cb was daar tevreden over.

Volgens mij zitten er in huggies 4, 44 luiers... tenminste normaal wel.
    Ga dalijk wel even kijken... Nep he die aanbiedingen van Nutrilon...
    Nooit nummertje 1... nou hebben wij er waarschijnlijk toch niets aan want wij geven Nutrilon Forte...

8. Niet meer actief

maar hij drinkt niet altijd zn fles leeg en 210 hoef ik echt nog niet te proberen want 180/6 drinkt hij niet eens altijd op..maar ik hou het wel ff in de gaten, mocht ie niet meer groeien ofzo..
    Thanx voor jullie antwoorden ;)

9. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Als hij genoeg heeft aan 180/6 moet je ook zeker niet meer gaan geven.
    Hij geeft zelf wel aan hoeveel hij wilt...

10. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik geef Cyenna ook 4x180 met 6 scheppen en daar doet zij het ook goed op.
    En als ik ze op onze weegschaal weeg, lijkt ze gewoon goed te groeien.

Vind het ook wel lekker dat je dan 's avonds laat geen fles meer hoeft te geven.
    Hier is het nu om 8 uur, 12 uur, 4 uur en 8 uur. :)

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hoorde es een keer van een collega dat ze dat niet mogen in verband met het borstvoeding geven het eerste half jaar, zo willen ze de moeders er aan toe zetten om dat het eerste half jaar te geven. Je zal ook nooit proefmonsters (zoals op 9-mnd-beurzen enzo) van 1 krijgen, altijd 2!

12. Niet meer actief

Ja idd nu je het zegt, want ze mogen ook geen info op de site geven voor babies tot zes maanden over voeding..
    toch jammer dat het nooit in de aanbieding is haha..

13. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Hello,

ik zie dat jullie het over voeding hebben!

Gijs krijgt nu 4x 180/6 en 1x 150/5 is dat te veel? Hij is nu 15 weken oud

Vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen met het fruithapje?

alvast bedankt :oops:

14. Niet meer actief

Hoi taatje..

is volgens mij niet teveel..ze mogen max een liter per dag krijgen aan voeding..
    Dhani kreeg voorheen altijd 180/6 en dat 5 x op een dag..

Ik mag pas beginnen met fruithapje vanaf zes maanden ivm allergieen die voorkomen in de familie..maar volgens mij kun je vanaf vier maanden al beginnen, maar vanaf zes maanden hebben ze er echt behoefte aan

Maar nu hoorde ik weer van een vriendin van mij, die heeft een kleintje die een maand ouders is dan Dhani dat zij wel al mag beginnen met vier maanden terwijl er bij haar ook allergieen in de fam voorkomen en zijzelf heeft ook allergien..snap er niks meer van..maar in purmerend doen ze er blijkbaar minder moeilijk over op het cb.
    weet het ook niet meer hoor..volgens mn moeder kreeg ik al fruithapje met drie maanden..nou ben toch aardig wat geworden al zeg ik het zelf haha..
    Dus twijfel beetje wanneer ik zal gaan beginnen..

15. Niet meer actief

Werd trouwens daarstraks gebeld door uitzendburo..ze hadden een baan als secretaresse voor me bij een makelaarskantoor en dat wilde ik zo graag :)
    Maar het is voor vijf dagen en die baas wil echt iemand voor vijf dagen en niet minder..ik baal echt :cry:
    Ik doe het dus ook niet, ik ga Dhani echt niet vijf dagen ergens anders onderbrengen..wie weet als de kids groot zijn dat ik zoiets aangeboden krijg..

Maar ik baal best wel hoor :(

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mijn man heeft ook een allergie en verder zit er geen allergie in de familie, ik zelf ben afgelopen zondag begonnen met fruithapje en de volgende dag had ze wat uitslag in haar gezichtje en ze spuugde meer als normaal, dus ik ga 2 weekjes wachten en dan probeer ik het weer.
    Je kan het best proberen hoor, meer dan twee eetlepels mag je toch niet geven de eerste keer. Kijken hoe dhani reageert.
    Ze vond het trouwens wel lekker, die scheur ging iedere keer open als het vliegtuigje kwam haha

zonde van die baan, maar 5 dagen is idd best veel!

17. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ons mannetje krijgt ook 4 x 210/7 , daar doet hij het goed op..

Afgelopen donderdag de 2e spuitjes.. dit keer geen koorts gehad.. alleen een beetje een zeer beentje.
    Verder groeit ie super , al 7,2 kilo en 65 cm :D. nu is hij verkouden, zielig hoor.. vooral die verstopte neus :S

iemand daar nog een tip voor?

oh wat jammer sonnie, maar ja geef je wel gelijk, vijf dagen is wel veel.
    Ik zit eigenlijk ook wel te springen om fruithapje te geven.. soms krijgt hij ook een half thee lepeltje vla ofzo, en dat smaakt hem erg goed :)
    hier op het cb zeggen ze dat het pas met 4,5 maand mag :S

18. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Sonnie,

Balen van die baan, maar ik zou ook geen 5 dagen willen werken. Ik werk nu 3 dagen en dat vind ik meer dan genoeg.

Ik vind het nu al moeilijk want gijs slaapt van 6 tot half acht 's avonds dan krijgt hij zijn laatste fles en gaat weer slapen tot de volgende ochtend. en ik ben dus om kwart voor 6 thuis en 's ochtends zie ik hem ook maar een half uurtje.

Mijn man haalt hem op hij ziet hem al vanaf half 5.

Ik hoop dat het nog went, want thuis zitten is ook niets voor mij. En nu geniet ik extra van de woensdag en vrijdag die ik met gijs alleen doorbreng

19. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    senna,

Gijs is ook heel erg verkouden, ik heb daarvoor de huisarts gebeld en die zei dat ik zijn borstje moest in smeren met luuf voor zodat z'n neus open gaat .

en zoutoplossing (spray) voor zijn neusje.

Ik hoop dat je er iets aan hebt

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ja naar luuf had ik al gezocht op internet maar daar staat bij dat het niet voor kids onder de twee is'? ik zal anders ook es ff naar de huisarts bellen! Toch ff vragen.. want als dat zou werken.. zou het ideaal zijn.. hij is nu niet te genieten..

Deel Deze Pagina