Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi hoi kom weer even inbreken... Ben tenslotte toch ook juli mama :)

Ik heb ook hetzelfde meegemaakt als jullie Sonnie en Linda... In 2005 mijn man leren kennen, 5 maanden later een relatie gekregen, samen gaan wonen, zwanger geraakt en getrouwd... Hectisch hectisch... Ik durf dat nooit zo goed te vertellen, ben blij om te lezen dat jullie hetzelfde meegemaakt hebben!

O ja Linda, Iman sliep ook nooit overdag en was ook niet lastig en heel actief. Toch ben ik begonnen met haar standaard na de 3e fles van de dag naar bed te doen en na een week begreep ze wat de bedoeling was en nu slaapt ze elke keer lekker....
    (Iman krijgt 6x150 cc, 3e fles is meestal rond 12 uur) ... Ik doe dan hetzelfde ritme als dat ik haar savonds naar bed breng (hier dus: uitkleden, verschonen, inbakeren, in bed, kusje, klamboe dicht en muziekje aan) en dat is voor haar heel duidelijk... Ik doe de luxaflex wel dicht, dan is het schemerig in haar kamer, zou het idd niet helemaal donker maken! ... O ja, sinds ik ermee begonnen ben slaapt Iman EN steeds meer overdag EN snachts veel beter (CB zei dat dat is omdat kleintjes in hun slaap nieuwe indrukken verwerken en ze nu dus meer tijd hebben en dat niet alleen snachts hoeven te doen)

Pfff zo een heel verhaal he haha

Groetjes Linda (ja nog een linda ;))

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ja gaaf he die kleertjes bij h&m!
    Ben vanmiddag nog geweest :D niets gekocht dit keer, moet ook eerlijk bekennen dat alles in luca zijn kast bijna van de h&m is en er weinig leuks is wat ik nog niet heb :oops:

Ben nu bezig met een ontwerp voor een t-shirtje, een keer iets orgineels :D
    Maar ben op het moment nog niet echt crea bea.

Linda, hier nog een kluun/heleen van royen fan :D
    Al moet ik zeggen dat ik de weduwnaar iets tegen vondt vallen.. ma goed de verwachtingen waren misschien ook wel erg hoog na komt een vrouw bij de dokter.
    Heb nu nieuwe buren van saskia noort bijna uit.. is ook wel leuk.

Luca slaapt ook niet overdag, behalve als we op pad gaan, (dus in kinderwagen of maxi cosi) misschien dat hij een keer een half uurtje slaapt.. en tv kijken doet hij wel maar dat houdt hij ook geen uur vol.
    Lijkt me heerlijk als hij wat langer zou slapen, nu doe ik echt alles een beetje half tussendoor.

3. TellMe

TellMe Niet meer actief

Hey Linda, jij dus ook al zo rap met alles geweest, trouwen, kindje, enz.
    LEUK ! Dus we hebben niet alleen onze naam hetzelfde ;)

Dat wat je vertelt over dat slapen tussen de middag is inderdaad wel een goed plan, Loïs krijgt haar 2e fles rond half 12 en dan kan ik haar best om 12 uur op bed leggen. Ga het zeker proberen, al zal ze wel rondkijken en in bed gaan tijgeren denk ik want ze is zooo nieuwsgierig. Inbakeren heb ik de eerste 2 maanden ook gedaan maar dat is nu niet meer nodig want ze heeft haar armen onder controle en ik merkte dat ze het niet meer fijn vond op een gegeven moment.

Senna, dat vond ik ook, het eerste Kluun boek is ZO goed en de 2e viel dan beetje tegen, maar ik wilde toch weten hoe het verder ging :)
    Nieuwe Buren moet ik nog lezen.

4. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ow Senna, dus ik ben niet de enige met een kindje dat niet slaapt overdag :)

Ik ga toch maar eens proberen om Loïs gewoon op bed te leggen, ( zie eerdere tips/berichtjes van andere mama's ). Misschien werkt het want wat je zegt, je kunt dingen maar 'half' doen. Aan het eind van de dag vraag ik me dan ook vaak af wat ik nou eigenlijk gedaan heb en dan ben ik dus bezig geweest met niets lijkt het wel ;)

5. Niet meer actief

haha wat grappig nog eentje die hetzelfde hebben meegemaakt..wij vertellen het ook bijna nooit aan iemand hoor..je krijgt toch vaak meteen vooroordelen over dat het snel is en blablabla..maar we hebben ons hectische jaar overleefd dus met onze relatie zit het wel goed :)
    Maar moet je kijken hoeveel mensen er al tien jaar samen zijn..gaan trouwen..kids en vervolgens scheiden :(
    Dus duur van je relatie zegt helemaal niks..maar ja dat is mijn mening he hihi..

Over dat slapen..ik leg dhani overdag ook altijd in zn bedje..hij slaapt dan meestal zo'n twee uurtjes..als ik hem in de box laat liggen slaapt hij hooguit drie kwartier..

Dhani komt de laatste dagen om zes uur..pff..ligt ie te praten en gekke geluidjes te maken.echt zo'n gilgeluidje..en hoe harder hoe beter haha..hij roept ons dan niet hoor..maar heeft het gewoon tegen zn beren..hij valt na twintig minuutjes vanzelf weer in slaap..maar is zo irritant haha..maar hij is wel lekker vrolijk ook al is het zes uur 's ochtends...

Ga ons ff aankleden..doeiiiii

6. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    haaihaai!

Ja ik zou t gewoon proberen Linda!
    En ik hoop dat het na verloop van tijd gaat werken.
    Ze zal het even moeten gaan wennen, maar dan heb je ook wat!

Tijn heeft een verduisteringsgordijn en die heb ik 's middags gewoon dicht. S Middags slaapt hij dan 2 uren. Hij slaapt sinds zijn 2e maand door en is verder geen 1 nacht wakker geworden o.i.d. en ;s morgens moeten we m rond half 9 wakker maken.

Ik hoop echt voor je dat het helpt!
    Ga zo maar weer even actief doen denk ik, beetje op de crosstrainer. Heb ik mn best weer gedaan vd week...mzzl!

7. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi,

Wij hebben bij Gijs 's middags ook gewoon de gordijnen dicht. hij slaapt gewoon 2 uurtjes en wordt daarna weer wakker. 'S nachts slaapt hij door.

tenminste als hij wil slapen overdag dat wisselt nogal eens. Maar we leggen hem wel altijd even weg en kijken dan wel of hij gaat slapen.

Wat grappig dat jullie allemaal zo snel zijn geweest met kinderen, ik ken mijn man al 8 jaar waarvan 3 getrouwd en 6 samenwonend. Burgelijk? :oops:

groetjes,
    tamara

8. Niet meer actief

haha Taatje burgelijk..ben je gek..zo doet toch bijna heel nederland het ;) Was ook onze bedoeling..maar ja soms heb je het niet voor het zeggen he :p

Dhani sliep eigenlijk ook altijd door tot vorige week..maar las in het bekende boek dat dat te maken kan hebben met sprongetje dus laten we dat maar hopen hihi..Ach vind het niet zo heel erg want hij valt wel weer in slaap..maar je bent toch heel ff wakker..komt wel weer goed :D

Vanmorgen al vroeg op pad geweest om boodschappies te doen..en voor het eerst boodschappen gedaan zonder een krijzende baby haha..zo geweldig he die wandelwagen..op de terugweg viel hij in slaap dus wagen in ligstand gedaan..perfect toch 8)

9. TellMe

TellMe Niet meer actief

Het is nu half 1 en ik heb Loïs net op bed gelegd en wat denk je ... ze slaapt ! :) Binnen 5 minuten was ze vertrokken ! Nu ben ik benieuwd hoe lang ze gaat pitten.. normaal is het op de kop af 30 minuten .. zal mij benieuwen !

Ik lees de rest straks ff bij ga nu ff vreugdedansje doen :)

10. Niet meer actief

:) :) jippie Linda :) :)

volgens mij ben je nu 30 minuten verder..En en en ? ligt ze nog te slapen?

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik dans met je mee :D als je het goed vind.

Heb luca net op bed gelegt.. meteen na de voeding.. en hij slaapt ook.
    wel heb ik het verduisteringsgordijn los gelaten.. ben anders toch bang dat hij dag en nacht door elkaar gaat halen :D

Ben benieuwd hoe lang hij slaapt..

12. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Haaahaa succes meiden!
    En hoe lijkt t nu?

Heb Tijn net weer pap opgelepeld, echt lachen.
    Ik zal m ook even op bed doen.
    tot zo...

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Bij ons was het ook wel redelijk snel hoor.

Ik kende Ivo een half jaar en toen raakte ik zwanger.

En op dit moment zijn we 1 jaar en 8 maandjes bij elkaar.

Alleen vallen wij dan weer onder het rubriekje "jongeren". Zo krijg je snel een stempel gedrukt met dat je onvoorzichtig bent geweest en dat een kindje krijgen veel te zwaar is en een grote last meebrengt op onze leeftijd :p

Maar ons boeit het niet wat ze zeggen. Wij doen het prima en met Demiën-Sem gaat het ook prima! Hij krijgt al lekkere bolle wangetjes ;)

14. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij waren in de maand dat Evi werd geboren precies 6 jaar samen.
    En Evi is geboren op 26-06-2006 om 16.06 uur....Grappig he? :D

15. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is idd wel bijzonder daan!

16. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wat zou haar geluksgetal toch zijn....? 2? ;)

17. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    En hij slaapt nog steeds!

das indd bijzonder daan! wij zijn vandaag precies vier jaar bij elkaar :D

18. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Gefeliciteerd Senna! :D

19. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ze heeft tot 14.00 geslapen ! Geweldig ! En ik ook :oops:

Ze werd precies na een half uur wakker maar toen ben ik niet gaan kijken en toen sliep ze gewoon weer verder ! SUPERRRRRR

Thanx voor de (eigenlijk heel simpele waarom kom ik daar zelf niet op) tip meiden !

YESS fijn ook voor jou Senna, we doen even samen vreugdedansje :p

20. Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie slaapkoppies overdag hihi..lekker he..heb je ook ff wat tijd voor jezelf ;)

Hey miekie heb ik iets gemist krijgt Tijn al pap? Gaaf joh..en is het een hoop geklieder..foto'sss :D

Dhani net weer wakker..geslapen van half 12 tot half 3..dussuh sonnie mag niet klagen 8)

Deel Deze Pagina