Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos

Roos Bekend lid

Jan 2, 2006
    783
    0
    0
    Gefeliciteerd Miekie met Peter.

Suusje: ik ben denk ik een hele makkelijke moeder want ik heb geen vast schema, zal ook wel op mijn kop krijgen bij het CB maar zo gaat het goed.
    Hoe is jou schema dan??

Tinus: Ik ken dat een beetje (je broertje). Mijn zusje is hier ook het liefst elke dag. Kan het me dus heel goed voorstellen dat ie zo vroeg de trein in is gegaan.
    Veel plezier vandaag enne waar gaan jullie trouwen??

2. Niet meer actief

Ja wat zijn mijn voedings schema's ???

Het wisselt nog wel een beetje. Maar vaak is het:
    8 uur s'morgens en dan om 12 uur s'middags, vervolgens weer om 4 uur s'middags en dan weer om 8 en uit eindelijk de laatste keer om 12 uur.

Ja en dan is het afwachten wat ze doet. Vanacht was het wel weer kwart over vier. JA de voeding gegeven en toen sliep ze tot kwart over acht. Dus op zich beetje regelmaat heb ik al wel. Alleen het is ook een beetje afhankelijk van wat ze s nachts doet. Maar probeer het dan wel weer zo te plannen dat ze dan om 12 uur half een s'nachts toch altijd wel haar laatste voeding krijgt en dan gaan wij ook te bed.

3. Niet meer actief

We gaan trouwen in Valkenswaard. Maar het is maar een simpel iets. Heb ook geen bruidsjurk of zo. Maar we maken er wel een leuke dag van.

En wil je nog ff lachen we gaan op huwelijks reis naar de camping bij mijn ouders 2 nachtjes logeren.... haha ( alleen als het weer goed is).

We doen het namelijk puur voor Yanouck en ook voor de volgende die komt. Anders moet je alles aanvragen bij de rechter en dat is me toch een papier molen en nu is het binnen 3 weken geregeld.

Dus 24 juli big day.....

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou ik ben weer terug van de lange ochtend..

Mijn huisarts is ALTIJD op vakantie wanneer ik um nodig heb en kreeg dus een waarneemster. Ik kwam daar al aan en dacht al Ojeej. Dat is namelijk de waarneemster die ik zelf niet zo prettig vind.

Ze keek naar onze kleine man en ik vertelde dattie helemaal onder allergie zat, veel blijft spugen, niet vol zit na zijn flesje, niet meer wilt slapen, Zo hard schreeuwt van het huilen dattie blauw om zijn oogjes word en soms lijkt het of die stopt met ademhalen.

Die allergie wilde ze eerst afdompelen met "het kom door het warme weer" daar nam ik toch echt geen genoegen mee!! Tegelijkertijd toen ik daar zat belde de wijkverpleegkunde me. En die zei: Als die 7 keer spuugt in nog geen 2 uur tijd. Is dat niet normaal (De ha dacht er anders over) het kan namelijk duiden op een infectie!

Nou die dokteranders deed dus helemaal verder niets. Ze vond het wel prima zo want er was niets met um aan de hand zei ze.. FIJNE GERUSTELLING!

De wijkverpleegkundige die zei meteen dat ik maar bij hun langs moest komen om hem ff te wegen en door de kinderarts na te laten kijken. Ondertussen zit zijn hele lichaampje al onder de allergie tot achter zijn oren toe!

Omdat ik niet gerustgesteld was door die dokter ben ik meteen naar het cb gelopen. En daar hebben ze um gewogen, meteen toen die binnenkwam zeiden ze al dattie er niet helemaal hips uitzag met die allergie.

Vorige week woog die 3140 vandaag 3180 dus maar 40 gram aangekomen in een week tijd dat is wel heel weinig en dat komt gewoon omdattie meer dan de helft eruit spuugt.

De kinderarts heeft um nagekeken zijn hartje was in orde gelukkig! Maar die allergie en de klachten die ik gaf vond ze wel erg veel op een koemelkallergie lijken en omdat ik ook veel allergieen heb heb ik nu de tip gekregen om Nutrilon pepti te gebruiken voor een week kijken hoe dat gaat en als dat niet gaat en hij de allergie houd moet ik terug komen voor een doorverwijzing naar de kinderarts in het ziekenhuis.

Ik ben dus blij dat ik naar het cb kon komen want anders had me mannetje er nog mooi meegelopen.

Ik ga hem dus vanaf nu die voeding geven en ik hoop dattie dan wel VOL zit en niet zoveel pijn meer heeft :(:(

Idd, het zit ons ook echt niet mee.. Zoals ik al eerder zei ik raak gewoon zo vermoeid! Dat ik het af en toe zelf niet meer trek. Maar mijn gevoel zegt zelf ook dattie denk ik koe melk allergie heeft. In het ziekenhuis begonnen we wel met hypoallergeen voeding maar dit wilde die echt NIET eten. Dus ben benieuwd hoe die het op deze doet.

Ik hou jullie op de hoogte!

En Silvie! Wij lazen eerst altijd met jou mee toen je moest bevallen en nu lees je lekker met ons mee hoe meer moeders hoe meer vreugd toch?! :D

5. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Jeetje Keejbie, wat n gedonder!!
    Wel fijn dat het cb zo zorgzaam is!
    Ik hoop voor je dat ie gauw opknapt! Kalm aan he!!

Dat duurt niet zo lang meer Tinus dat trouwen!
    Ach en wat maakt het uit, lekker bij je ouders op de camping!! Hopen dat t mooi weer wordt!!

Wij hebben nu wel allebei ouderlijk gezag en dat was zo geregeld!! Tijdens de zwangerschap hebben we ons babytje erkend, daar krijg je een papier van. Bij de aangifte moet je dat papier meenemen en krijg je een ander papier mee. Dit papier onderteken je en stuur je samen met een copie van je identiteitsbewijs mee naar het kantongerecht en KLAAR!!! Was dus zo geregeld, vonden wij.

o ja, ons voedingsschema. Dit wisselt natuurlijk wel omdat we Tijn meestal laten melden en daar heeft hij zelf een aardige regelmaat in.
    Overdag nu 5 voedingen zo om de 4 a 5 uur, soms wat langer. Hij doet het goed en het cb was ook heel tevreden!!

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd een gedoe!

Maar hij heb nu zijn eerste flesje gehad. En tis werkelijk een wonder na de fles lag die te slapen.. Hij huilde niet dattie nog meer wou dus het is in ieder geval al wel voedzamer voor hem.

Hijs nu wakker maar ik laat hem ff lekker in zijn bedje liggen hij is teminste stil (Afkloppen maar! Want voo rje het weet ligtie weer te huilen) :)

Ben echt heeeeeel benieuwd!

Wat fijn Miekie dat Tijn zichzelf wel meld als die honger heeft :)

7. Niet meer actief

Jeetje keejbie :( Gelukkig maar dat je naar het cb bent gegaan..lijkt er zo wel op he dat dit voedzamer is voor hem..ik hoop het voor je dat dit helpt..kun je zelf ook beetje tot rust komen ;)

Tinus wat leuk trouwen..ook al houden jullie het simpel..maar gezellig feessie is altijd leuk he.. :) Wat leuk dat je broertje nu zn nichtje kan zien en daar heeft ie natuurlijk wel wat voor over he met dat vroege opstaan ;)
    Mijn zusje kwam paar daagies na de geboorte van dhani terug uit noorwegen..meteen vanaf schiphol is ze hier naartoe gekomen 8)

hmm voedingsschema..wij laten hem altijd zelf komen..maken hem niet meer wakker zoals in het begin..toen maaktte we hem na ongeveer drie uur wakker..maar dan was ie nog zo slaperig dat ie toch niet genoeg dronk en dan heel snel zelf kwam voor zn volgende flesje..goed to the point haha..overdag komt hij meestal na 3 a vier uur..en 's nachts slaapt ie hele tijd door sinds twee dagen..zo rond de 8 a 9 uur komt ie dan..
    Maar het komt ook wel is voor dat ie na vijf uur pas komt overdag..zoals nu haha..hij ligt nog steeds te pitten en ik zit maar te wachten..huissie is al schoon en ik wil de boodschappies in huis halen voor visite vanavond..maar ja laat hem toch maar lekker slapen nog..

8. Niet meer actief

Nou dat is nu net het probleem. Heb het hier over gehad met de verpleegkundige op het cb en die zie tegen mij dat er absoluut niet meer dan 4 uur tussen mocht zitten.

Maar gister heb ik haar gewoon laten slapen. Vanaf half drie tot half negen. Ze lag zo lekker en vond dat gewoon zielig. Maar met dit warme weer geef ik liever wat vaker voeding.

Maar wil toch overleggen dat als ze het wil of het niet wat minder mag.... morgen moeten we toch heen.

9. Roos

Roos Bekend lid

Jan 2, 2006
    783
    0
    0
    Wil niet vervelend zijn hoor, maar om het te regelen dat de vader ook ouderlijkl gezag heeft hoef je alleen de rechtbank te bellen, een papier op te vragen, in te vullen en terug te sturen. Binnen een week hadden wij de papieren terug dat John nu niet alleen erkend was (wat je regelt bij de gemeente) maar nu ook het ouderlijk gezag heeft.

Sorry :oops: , las net pas dat Miekie het ook al verteld had.

10. Niet meer actief

Bij ons zeiden ze dat het wel 3 maanden kon duren en daarbij koste alles meer geld om het via het kanton gerecht te regelen dan ff vlug trouwen.

Maakt ook niet uit. Het is voor Yanouck later ook veel makkelijker. Achja voor ons is het niet meer dan een formaliteit.

11. Roos

Roos Bekend lid

Jan 2, 2006
    783
    0
    0
    Wat kunnen er toch een vreemde verhalen ronde doen he!!
    Maar ja, als jullie het niet vervelend vinden (hihi) dan wens ik jullie nu alvast een hele moie dag want anders vergeet ik het misschien.

KNUFFFF

12. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hier is het voedingsschema overdag ook rond de 3 a 4 uur (als ze zelf komt) en ik ga haar ook niet meer wakker maken, want dan drinkt ze dus ook niet veel.

Meestal rond half 11 de laatste voeding en dan komt ze de andere morgen rond 5 uur weer. Ik zit op 6 voedingen per dag, dat moest ik nog ff zo houden van de kinderarts.

Tinus alvast een fijne dag toegewenst ;)

En hoe is het nu Keejbie?

13. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Hey Keejbie...jouw kindje krijgt flesvoeding he? Er bestaat voeding voor spugende kindjes... ik geloof ook van similac en anders nutrilon....moet je maar even kijken... mijn dochtertje had het toen ze klein was ook een paar daagjes en toen gaf ik haar dus als ze vaker spuugde dus de voeding voor spugende babies...en het hielp heel goed bij haar. Zat toen in een groen blik, maar kleur kan veranderd zijn.... ik zou dat even proberen???

14. Niet meer actief

nou dat geeft niet hoor roos. Maar inderdaad er doen zich dan wel rare verhalen de ronde.

Yanouck heeft op dit moment niet echt haar avond. Wil niet echt slapen. Maar goed we wachten nog ff met de voeding en dan maar hopen dat ze dan wel wil slapen.

15. Niet meer actief

morguh meiden..

wat is het hier nog rustig 8)

Gisteravond mn collega's op visite gehad..zijn weer erg verwend..hele stoere bodywarmer, twee broekies en een shirtje gehad van de h&m..die hebben echt leuke dingen..hebben nu al zoveel kleertjes gehad van de h&m :D Van mn werk een bon van 100 euro en van de afdeling waar ik werk een bon van 80 euro :) en je kan ze inleveren o.a bij prenatal..hihi..echt gaaf..shoppen!!!!

Heb verder eigenlijk geen nieuws..saai he eigenlijk..ga maar ff de was doen ofzo..

Fijne dag allemaal 8)

16. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    oh ik duim voor je manneke dat ie nu wel lekker zijn voeding binnenhoudt...en dat hij maar gauw mag gaan groeien..

ben zelf ook wel benieuwd hoe zwaar ons mannetje nu is. toen de kraamverzorgster weg ging woog ze hem nog een keer en zat hij boven zijn geboortegewicht...hij woog toen 3650..... dus ben benieuwd...

spannend tinus: bijna trouwen... ik wens je vast een mooie dag toe voor het geval ik het vergeet..

17. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Zeker spannend Tinus!!!

Zoo ff weer een update. Ik herkende gisteren ons eigen mannetje weer zoals die WAS toen die de eerste paar dagen thuis was vanuit het ziekenhuis.

Hij heeft na elke voeding heeeeerlijk geslapen (Ivo en ik hadden eindelijk ff wat tijd saampjes!) Na de voeding had hij ook maar 1 keer gespuugd inplaats van 7 keer..

Dus ik denk werkelijk dat ons mannetje koemelkallergie heeft. Want op dit moment slaaptie weer hij heeft net zijn flesje gehad.. Tis echt ongelofelijk!!

Gisteravond ging ik telkens ff tjekken of die nog sliep en ik kon het echt niet geloven.. Hij lag er zo lekker rustig bij!! Vandaag nog eens ff afwachten hoe die het doet en dan kunnen we werkelijk zeggen dat het heefr geholpen ;)

Ik ben sinds gisternacht al achter een mug aan het vangen hier in de woonkamer ik word niet goed van dat beest! Telkens als ik um dood wil meppen dan issie me te snel af grrr En nu vliegtie nog steeds hier maar wil niet dattie de kleine prikt :(

18. Niet meer actief

zo we komen net de cb af. En ongelofelijk Yanouck groeit als kool. Ze was weer 500 gram aangekomen. Ze weegt nu 5160 gram.

En de arts van cb vond ook dat ze er tevreden uitzag.

Dus alleen maar goed nieuws. Fij keejbie voor jullie dat Demiën-sem nu wel weer lekker sliep.

Yanouck vanacht ook heeft 45 min gedornken vanaf 11.30 s'avonds tot half een en vanmorgen om kwart over acht werd ze weer wakker.

Geweldig allemaal.

19. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wat fijn Tinus dat ze zo lekker doorslaapt!!

Zodadelijk komt de felicitatie dienst hier! Ben benieuwd wat ze voor ons meebrengt hehe

Ons mannetje is vandaag alweer een MAANDJE! Echt supersnel gaat het allemaal!

20. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Super Keejbie dat het nu goed gaat!
    Hopelijk blijft ie het nu zo doen!

@tinus, wat groeit Yanouck goed zeg!!

We hadden gisteravond de laatste voeding om 9 uur gegeven. (kwam toevallig zo uit met om de 3 uur voeden), maar nu kwam ze vannacht dus om 3 uur en om half 7...
    Dus vandaag maar weer proberen te plannen dat ze haar laatste voeding rond 11 uur krijgt. Kan ik wat beter slapen hihi.

Ze krijgt nu trouwens ook pampers 2 al. Telkens met 1, was heel haar romper nat van het plassen, blijkbaar waren die pampers gewoon te klein, want nu heeft ze er geen last meer van. En ik vond die 1 altijd al zo groot haha. Maar nu heb ik dus nog een paar pakken van 1 staan :rolleyes: Ga maar vragen of ik ze om mag ruilen.

Zometeen lekker buiten zitten met d'r. Ze vind het heerlijk om buiten in dr kinderwagen te slapen. Vindt het een beetje te warm om een heel stuk te gaan wandelen. Vanavond ga ik dat maar doen, als het wat koeler is.

Fijne dag iedereen!

Share This Page